گزیده خبرهای 13 بهمن 90 قسمت-2
صفوي: ماموریت آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه برای مخالفت با ایران
ترفند لو رفته ونخ نما شده منحرف کردن اذهان عمومی که دشمن تراشی از برون مرز می شود  تا با پاک کردن صورت مسأله آدرس غلط داده شود. برای همین رئیس گزمکان سابق پاسداران در دفاع از بشار اسد جنایتکار و اهداف نظامی هسته ای  و سیاست صدور تروریسم وبحران وارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخل کشور های منطقه وهمسایه از موضع ضد آمریکایی ومتهم کردن ترکیه وعربستان وقطر  که چرا مقابل ادعای مضحک رهبری جنبش بیداری اسلامی علی خائنه ای رهبر ولی وقیح نا مشروع ومنفور  مخالفت می کنند وهمآهنگی باا رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نامتعارف ایران نمی شوند تا  این سیاست هژمونی طلبی اش در منطقه  را به پیش ببرد؟
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: آمریکا به کشورهای عربستان، قطر و ترکیه نقش داده است تا تحولات منطقه به نفع آنها در جهت سیاست‌های آمریکا و مخالف با سیاست‌های ایران پیش برود.برای پرداختن به ماهیت تحولات منطقه در بستر بیداری اسلامی، لازم است شناختی هرچند اجمالی از وضعیت آنها داشته باشیم. شما آخرین وضعیت این کشورها و تفاوتهای آنها را با یکدیگر چطور تشریح می‌کنید؟مهمترین تنش‌های پیشروی تونس را در چه مواردی می‌دانید؟یعنی مردم لیبی سنتی‌تر محسوب می‌شوند؟شاید بتوان گفت که مصر مهمترین کشوری است که امروز شاهد انقلاب های عظیم مردمی و اسلامیست، از نظر جنابعالی اوضاع این کشور چه تفاوتی با لیبی و تونس دارد؟علت حضور پررنگ نظامی‌ها در حکومت مصر پس از انقلاب چیست و چرا این افراد سعی دارند تا حکومت آینده این کشور را در دست بگیرند؟یکی از تحلیل‌هایی که حول تحولات اخیر ممکن است وجود داشته باشد، این است که قدرتهای غربی، نقش زیادی در تحولات اخیر داشته و سعی کرده‌اند از این طریق، بازتعریفی از منافع خود در منطقه داشته باشند. نظر شما در این خصوص چیست؟.بیداری اسلامی تا چه اندازهای مناسبات این کشورها و غرب را از خود متأثر کرده است به گونه‌ای که انگیزه جدی برای غرب به منظور سوار شدن بر امواج این انقلاب‌ها ایجاد شود؟با توجه به اقبال مردم به شعارها و آداب اسلامی در خلال تحولات اخیر، بیداری اسلامی تا چه حد میتواند در وحدت امت اسلامی و ارتقای جایگاه استراتژیک جهان اسلام در نظام بین الملل تأثیرگذار باشد؟ به عبارت دیگر، بیداری اسلامی چه فرصتهایی را در اختیار جهان اسلام قرار می‌دهد؟در فضای جدید به وجود آمده، موقعیت ایران چگونه است و بیداری اسلامی چه تأثیری بر جایگاه ایران در نظام بین الملل خواهد داشت؟این تحلیل نشان می‌دهد که این وضعیت، مطلوب غرب نیست. پس تلاش می‌کند مدیریت تحولات را با توجه به منافع خود سامان بخشد. با توجه به این نکته، مهمترین مخاطراتی که پیشروی کشورهایی که موج بیداری اسلامی در آنها در جریان است را در چه می‌بینید؟نقش منفی بازیگران منطقه‌ای را در کنار بازیگران فرامنطقه‌ای چگونه ارزیابی می‌کنید؟بر این اساس چه رسالتی برای روشنفکران دینی می‌توان قائل شد؟من سالها پیش وقتی موسسه آینده پژوهی جهان اسلام را راه انداختم، دو ایده اصلی داشتم، نخست اینکه وضعیت حکمرانان مستبد در جهان اسلام در آینده نزدیک دگرگون خواهد شد و روند جریانات در جهان اسلام به سوی نوعی مردمسالاری دینی در حال حرکت است.تأثیر مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در شروع و شکل‌گیری و تداوم این انقلاب‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید؟مقام معظم رهبری در چند صحنه نشان دادند که نه تنها نسبت به سرنوشت ایران اسلامی بلکه نسبت به سرنوشت همه ملتها و کشورهای اسلامی دلسوز هستند و حامی و پشتیبان معنوی و سیاسی ملتهای اسلامی هستند.
سعید حدادیان: فكر كردم عمه ام زنگ زده!
سبک گفتمان  لمپنی اتو نکشیده وروتوش نکرده  ورک وراست علی خائنه ای این چنین است .چون این مداح وستایشگر ونه  نوکر بادمجان که غلام و بله گو قربان  علی خائنه ای است . البته حق آنانی که دست از لاس زدن با عوامل وپادوهای این رژیم بر نمی دارند بیش از این نیست
جهان نيوز نوشت:نوشابه امیری خبرنگار ضدانقلاب سایت خبری روز آنلاین طی یک تماس تلفنی با سعید حدادیان از مداحان شاخص کشور، با وی گفتگو کرده و از وی خواسته که نظرش را راجع به انتخابات مجلس و جریان صحبت های چندماه قبلش درباره مشایی بیان کند... همین امر بهانه ای شد تا خبرنگار ما ضمن تماس با این مداح سرشناس کشور، جزئیات بیشتر ماجرا را از زبان وی جویا شود. آنچه در پی می آید گفتگوی خبرنگار ما با حاج سعید حدادیان است که عینا از نظر می گذرانیم:حاج آقای حدادیان جریان این مصاحبه چی بود؟ ممکنه توضیح بدید؟بعد از شکایت دفتر رئیس جمهور گاهی اوقات اقوام من به من زنگ می زنند و سر به سرم می گذارند. من فکر کردم این بار عمه پیرمه که زنگ زده. گفت از فرانسه زنگ میزنم! تعجب کردم که مگه از فرانسه هم به موبایل زنگ میزنن؟!مثل اینکه شما فکر کردید داره شوخی میکنه...آره. اواسط مصاحبه فکر کردم واقعا ناراحتی روانی داره! بچه های اداره مون هم نشسته بودند. صداش صدای پیرزن بود. من بعد از دو ماه محرم و صفر تازه گوشیمو روشن کرده بودم.شما تا حالا سایتشونو دیده بودید؟نه آقا! اصلا پرسیدم از همکارانم. گفتند همچین سایتی نداریم.این یکی از سایت های سابقه داره ضد انقلابه، برخی از مسأله دارها و فرار ی ها جمع شدن دور هم و این سایت رو راه انداختن.واقع امر من فکر کردم یکی از عمه هام یا خاله هامند و چون الان ایام عروسی پسرمه دارن سر به سرم میزارن.جریان "nice to meet you" چی بود؟ از قول شما زده بود تو اوایل مصاحبهمن تیکه کلامم "nice to meet you" هستش. اکثرا می دونن(خنده). اصلا شکل مصاحبه نداشت سوالاتش. مصاحبه یعنی شما سوال می کنی جواب سوال رو می نویسی نه شوخی ها و حرفهای غیر مرتبط رو.این فرد سری قبل هم با همین شیوه به افراد دیگه ای زنگ زده بود. اتفاقا اونها هم شاید خیلی نمی دونستند ترفند ژورنالیستی این خانم رو.اتفاقا من به شما بگم. اگه یک در هزار احساس می کردم راست باشه من مصاحبه نمی کردم. فکر می کردم یک مریض روانیه چون واقعا نمی شناختم. من تا اواسط مصاحبه فکر می کردم عمه امه...آخه صداش خیلی شبیه یکی از این عمه های ماست.(خنده خبرنگار)آره من فکر کردم عمه امه داره سر به سرم می زاره چون بعد از شکایت دفتر آقای رئیس جمهور از این شوخی ها میکنند. اما اواخر مصاحبه حس کردم این مریضه. چون ما کلی خندیدیم.خنده هاتون رو هم نوشته اتفاقاببین دو تا نکته رو یادت نره. بازم تاکید می کنم. من اولش فکر کردم عمه ام زنگ زده. چون هم عروسی محمد حسینم نزدیکه و هم بعد از این قضیه شکایت، اقوام سر به سرم می زارن یک وقت هایی. مخصوصا پدرم خیلی شوخی میکنه.اما اواخرش واقعا حس کردم مریض احواله. آخه شما بگو خدایی اسم آدم نوشابه میشه؟ من کلی خندیدم. بهش گفتم همونی که میریزن توی لیوان. گفت آره! منم اصلا باور نکردم از فرانسه زنگ میزنه. به نظر من اصلا نوشابه اسم آدمیزاد نیست. قبل از این هم یه افغانی با ما مصاحبه کرده بود. شما این رو دیدید؟متاسفانه ندیدم. فکر می کنید چرا نگفت وابسته به کجاست؟اتفاقا گفتم شما جزو منافقین و مجاهدین خلق نیستید؟ گفت نه والله. بعد هم یک قسمهایی میخورد. مدام می گفت نه به پنج تن. نه به امام هشتم. حس کردم که مشکل روانی داره.
شاید می دونستند که اگه زنگ بزنند و خودشون رو درست معرفی کنن شما حاضر نمی شدید مصاحبه بدینبله. اتفاقا گفتش ما سایتمون تو ایرانه الان فرانسه ایم.
این ادعای رئیس انتصابی وتشریفاتی شیخ ممد صادق لاریجانی که رئیس دستگاه فاسد و تبعیض آمیز قضاییه رژیم ضدبشری و قرون وسطایی که از رأس تا ذیل آن آنگونه آلوده به فساد است که عنصری سالم وغیر آلوده در آن یافت نمی شود . مصداق  این شعر است که گفته می شود گر حکم شوند که دزد گیرند از رأس تا ذیل رژیم دزدباید گیرند. از جمله اول باید حکم اعدام برای دو اخوی زمین ورانت خوار محمد جواد وپاسدار علی لاریجانی صادر کند.
آملی لاریجانی تأکید کرد: امروز با گذشت سی و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم که معنای جدیدی از انقلاب اسلامی ما در دل کشورهای اسلامی شکل گرفته و وضعیت جهان اسلام در شمال آفریقا و کشورهای منطقه گویای این مطلب است.
مهر: رئیس قوه قضائیه در مورد اختلال در بازار ارز و سکه گفت: قوه قضائیه بشدت و قاطعیت به اتهامات اخلالگران اقتصادی رسیدگی و برخورد قضایی مناسب می‌کند و به لحاظ اهمیت موضوع حتی از صدور مجازات اعدام نیز دریغ نخواهد کرد.ندای حضرت امام (ره) را " ندای توحید و عدالت و خدمت به خلق خدا " بودرئیس قوه قضائیه ندای حضرت امام (ره) را " ندای توحید و عدالت و خدمت به خلق خدا " خواند و گفت: مردم کشور ما موحد و مومن بوده و هستند و دیانت، ارزش‌های دینی و فطرت انسانی، تمام چیزهایی بود که مردم با تمام وجود آن را احساس می‌کردند و برهمین اساس حرف حضرت امام (ره) را با جان و دل خریدند و حرکت خود را آغاز کردند و با گذشتن سی و سه سال همچنان با ایمان، قدرت و صلابت آن را ادامه می‌دهند.قطعا بازنده تحریم اروپایی‌ها خواهند بود قوه قضائیه بشدت و قاطعیت با اتهامات اخلالگران اقتصادی رسیدگی می کند.قوه قضائیه نیز بشدت و قاطعیت به اتهامات اخلالگران اقتصادی که به دستگاه قضایی معرفی شوند رسیدگی و برخورد قضایی مناسب خواهد کرد و به لحاظ اهمیت موضوع حتی از صدور مجازات اعدام نیز دریغ نخواهد کرد و اخلالگران اقتصادی باید بدانند که مبارزه با آنها نیز همچون مبارزه با قاچاقچیان، اشرار و مجرمان مواد مخدر در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است که نمونه بارز آن در فساد مالی اخیر و برخورد قاطعی است که با آنان شده و خواهد شدنظام تلاش عده‌ای اندک برای ایجاد تلاطم در وضعیت اقتصادی کشور را تحمل نمی کند وی " تلاش عده‌ای اندک برای ایجاد تلاطم در وضعیت اقتصادی کشور " را برای نظام قابل تحمل ندانست و با اشاره به این‌که برخی از نابسامانی‌های اقتصادی نیز از بی‌تدبیری‌ها ناشی می‌شود، افزود: همه ارکان نظام در کنترل وضعیت اقتصادی کشور تلاش خواهند کرد و قوه قضائیه نیز در این مورد کوتاه نخواهد آمد و اجازه نمی‌دهد که عده‌ای اندک با سرنوشت هفتاد میلیون انسان بازی کنند؛ از مسئولان محترم اجرایی و نمایندگان مجلس می‌خواهیم که با تدابیر مناسب اجازه هیچ‌ حرکت مذبوحانه‌ای را به دشمنان ندهندپس از سخنان رئیس قوه قضائیه بحث و بررسی درباره عملکرد شوراهای حل اختلاف در دستور کار مسئولان عالی قضایی قرار گرفت و گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره ارزیابی عملکرد این شوراها ارائه شد.
در کدامین نهاد وبخش وگروه وباند رژیم ضد بشری  قرون وسطایی نا متعارفکه  غرق در بحران و فرو رفته در بن بست است اختلاف و رقابت و تضاد ناشی از جنگ قدرت وثروت وجود ندارد .چون اکنون برای سهم خواهی از قدرت یا قبضه کردن کرسی بازار مکاره کورس برای متهم کردن وانتقاد نمودن از همدیگر گذاشته شده است . بطور مثال اکنون وزیر آموزش وپرورش دولت نهم که چون اعتراف به 4 میلیون و150 هزار دانش آموزان ترک تحصیل کرد وگفت اینان بدلیل فقر اقتصادی خانواده ولوازم التحریر و نامنویسی از نعت خواندن ونوشتن محروم شدند .چون این روشن گری جنبه انتقادی داشت. تحمل نشد واز دولت اخراج شد .البته گفته می شد که گرایش انجمن حجتیه ای دارد ورابطه اش هم با باند مافیایی مؤتلفه وعل لاریجانی خوبست . اما اکنون  موقعیت گیر آورده است تا با یک تیر دو نشان بزند . یعنی هم علیه ی دولت ورفسنجانی موضع گیری کند  هم برای خودش  تبلیغ و از جبهه ی متحد اصل گرایان وابسته به آخوند کنی حمایت کرده است؟
الآن که نوبت لیست شد اگر ما سهممان را جدا کنیم در برابر امتحان الهی از عهده بر نیامده ایم/تکثر لیست رای اصولگرایان را می شکند/افراد منحرف از تقابل اصولگرایان سهم می برند/برخی چهره های کارگزاران می گفتند مگر غیر از ما کسی هست؟/مجلس باید درباره نظارت بر قوه مجریه بیش از اینها اقتدار به خرج می داد/ اگر مواظبت های لازم صورت نگیرد کار اجرایی به خود محوری کشیده می شودزندگی: محمود فرشيدي داراي مدرك كارشناسي ارشد مهندسي شيمي است که از پیش از انقلاب مبارزات انقلابی اش را آغاز کرد. تدريس در مدارس شيراز و تهران در سال هاي قبل از پيروي انقلاب اسلامي، تدريس در هنرستان صنعتي جابربن حيان و طراح سوالات امتحانات نهايي در سالهاي ۱۳۶۴تا ۱۳۶۹و دبيري كانون تربيت اسلامي از جمله ديگر سوابق آموزشي و فرهنگي فرشيدي استاو همچنین  دبيري سازمان فرهنگيان، سردبيري نشريه زمزمه، عضويت در هيات مديره هنرستان صدا و سيما و عضويت در هيات امناي جامعه الرضا را در كارنامه خود دارد. فرشيدي 60 ساله در سال هاي اوليه انقلاب سرپرستي صدا و سيماي مركز كرمان را برعهده داشته و سپس از طرف شهيد باهنر به عنوان مديركل آموزش و پرورش استان كرمان منصوب شد. او همچنین در سال هاي ۱۳۶۱تا ۱۳۶۴نيز مسووليت مديركل آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي را عهده دار بوده است. اما با روی کار آمدن دولت نهم او پس از کش و قوس های فراوان، در نامه محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد و رای اعتماد گرفتاو حتی یک بار در معرض استیضاح نمایندگان نیز قرار گرفت اما بار دیگر رای اعتماد مجلس را کسب کرد تا در دو سال ابتدایی دولت سکان آموزش و پرورش را در دست داشته باشد. با این حال در آذر ماه 1386 و در حدود 7 ماه پس از استیضاح طی نامه ای به رئیس دولت نهم، از سمت وزارت استعفا داد و در صف منتقدان قرار گرفت. فرشیدی که اکنون در جرگه سیاستمداران قرار گرفته ، متاهل و داراي پنج فرزند است. او نیز همچون تعدادی از وزرای پیشین کابینه به منظور شرکت در رقابت های انتخاباتی مجلس ثبت نام کرده است؛ با این تفاوت که اعلام می کند در صورتی که جبهه متحد اصولگرایان وی را در لیست نهایی قرار ندهد، استعفا خواهد داد.در شرایط حال حاضر با توجه به اینکه جبهه متحد اصولگرایان در مرحله ارایه لیست نهایی قرار دارد، چه چشم اندازی را پیش روی این جبهه متصور می شوید؟دقیقا کدام مسایل؟به نظر شما کدام شاخصه ها است که در این زمینه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد؟در همین شرایط شاهد هستیم که جبهه متحد ساز و کار انتخاب نامزدها را در پیش گرفته است اما از آن طرف احتمال تعدد لیست در جریان اصولگرایی از طرف جبهه پایداری وجود دارد، فکر می کنید اگر دچار تکثر لیست شویم چه ضربه ای می تواند به این جریان بزند؟آیا تکثر لیست جریان اصولگرایی در انتخابات مردم را دچار سردرگمی نمی کند؟ به این بداخلاقی ها و تخریب ها اشاره کردید. مخصوصا در چند روز گذشته با توجه به اینکه آیت الله مهدوی کنی در صحنه حضور پیدا کرده است  و قطار وحدت نیز به راه افتاده، اما شاهد هستیم برخی برای اینکه به اهداف خاص خودشان دست پیدا کنند، در چهره نقد و با محتوای تخریب به جبهه متحد اصولگرایان و آیت الله مهدوی کنی هجمه وارد می کنند. فکر می کنید این تخریب ها از کجا نشات می گیرد و از این کار چه هدفی را دنبال می کنند؟در این میان اگر بخواهیم تحلیلی داشته باشیم از آرایش سیاسی انتخابات، فکر می کنید رقبای جبهه متحد چه آرایشی در انتخابات خواهند داشت؟آیا می توانیم به جریان انحرافی به عنوان یک رقیب در انتخابات نگاه کنیم؟اگر بخواهیم در راستای بصیرت افزایی شاخصه های این جریان را برای مردم معرفی کنیم به دلیل آنکه کاندیداهای این جریان ممکن است با چهره های سفید در صحنه حاضر شوند، مهم ترین شاخصه های این جریان در انتخابات کدام خواهند بود؟آقای فرشیدی به نظر می رسد در این دوره از انتخابات برخی به دنبال مایوس سازی مردم هستند که نمونه آن را می توانیم در مسائل اخیر اقتصادی در بازار طلا و ارز مشاهده کنیم. در این شرایط اگر دولت به جای اینکه در اندیشه تامین آرامش مردم باشد دغدغه های انتخاباتی داشته باشد، چه تاثیری در مشارکت مردم خواهد داشت؟آیا این دغدغه های انتخاباتی دولت در این شرایط را مقداری خطرناک نمی دانید؟در همین زمینه ما شاهد بروز برخی انحصار طلبی ها در دوره های گذشته بودیم. نتیجه این انحصار طلبی ها چه آموزه ای برای گروه های سیاسی در مقطع فعلی دارد؟ آقای فرشیدی در بخش اول درباره شاخص های جبهه متحد برای انتخاب کاندیداها صحبت کردید. اگر ما بخواهیم همین موضوع را به عملکرد مجلس هشتم تعمیم دهیم مهم ترین مواردی که از این رهگذر می توان به مجلس هشتم نقدی وارد کرد، چیست؟ با توجه به اینکه تعامل قوا یکی از مهم ترین عناصر در مجلس به شمار می رود اگر بخواهیم نگاهی به عملکرد دولت داشته باشیم، عملکرد دولت را چطور می توان نقد کرد؟آقای فرشیدی شما در زمان ثبت نام اعلام کرده بودید که اگر لیست جبهه متحد قرار نگیرید انصراف خواهید داد.بله !هنوز هم بر همین رای پابرجا هستید؟یعنی انصراف خواهید داد؟بله انصراف می دهم و اعلام می کنم از لیست جبهه متحد حمایت می کنم.