گزیده خبرهای 8 اسفند 90. قسمت -3
حضور سوری ها پای صندوق‌های رای به روایت عکاس فارس.خبرگزاری فارس: سوری‌ها امروز با وجود تلاش‌های افراد تروریست برای ایجاد ناامنی در حوزه‌های رای گیری، حضور قابل توجهی در این همه پرسی داشتند.
تصاویر بازتاب داده شده پیرامون نمایش خیمه شب بازی سفارشی به حساب اصلاحات در سوریه که باید رأی دهندگان رأی دهند که  قاتل و آدم کش جنایتکار خونریز ی همچون بشار اسد 14 سال دیگر بر سر قدرت بماند . همچنین مخالفین حق فعالیت آزاد سیاسی و تبلیغاتی نداشته باشند . البته  وقتی که این رفراندوم  سفارشی از سوی حاکمان ایران باشد و زمان بر گزاری آنهم  طوری تنظیم شده  باشد که قبل از بر گزاری نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند د ر ایران باشد .ولی همین بی توجهی مردم سوریه نسبت به این نمایش فرمایشی  درست پیش در آمد و الگوی مشابه بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم در 12 اسفند ا یران می باشد.
به گزارش مانیتورینگ فارس، مردم سوریه با استقبال گسترده از همه پرسی قانون اساسی این کشور باعث شگفتی رسانه های غربی شدند.سوری ها امروز از اقوام مختلف کرد، مارونی، دروزی، مسیحی،سنی و علوی پای صندوق های رای حضور یافتند تا آمادگی خود را برای ورود به فرایند اصلاحات سیاسی در این کشور توسط بشار اسد اعلام کنند.سوری‌ها امروز با وجود تلاش‌های افراد تروریست برای ایجاد ناامنی در حوزه‌های رای گیری، در شهرهای مختلف مختلف از جمله دمشق، حلب، ریف دمشق، طرطوس، لاذقیه، الحسکه، قامشلی، جسر الشغور و حمص حضور قابل توجهی در این همه پرسی داشتند.
عراق طرح ضدسوري عربستان و قطر را نپذيرفت
مگر نوری مالکی مزدور وخائن نخست وزیر عراق مستقل است که دارای آنچنان اراده ی مستقلی باشد تا که بتواند در این مورد تصمیم بگیرد و خط وسیاست حاکمان تهران را دنبال واجرا ننمایند؟
مشاور نخست‌وزير عراق اعلام كرد، دولت عراق، مخالفت قاطع خود را با پيشنهاد سعودي - قطري براي تسليح مخالفان سوريه اعلام كرده است. به گزارش تابناك به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني شبكه العالم، خانم "مريم الريس" تأكيد كرد: دولت عراق بار ديگر به اتحاديه عرب اعلام كرد كه قاطعانه پيشنهاد تسليح مخالفان سوريه را رد مي‌كند؛ زير اين اقدام موجب بحران گسترده و جنگ داخلي در سوريه مي‌شود. وي افزود: عراق از اصلاحات، و حل مشكلات از طريق گفت وگوي دولت و مخالفان در سوريه حمايت مي‌كند. "سعود الفيصل" وزير خارجه سعودي جمعه گذشته در كنفرانس موسوم به "دوستان سوريه" در تونس، تسليح مخالفان سوريه را راه حلي مناسب دانست و نظام سوريه را به يك "رژيم اشغالگر" تشبيه كرد.
سردار جزایری در گفتگو با فارس:ساکتین و مرددین فتنه 88 صلاحیت حضور در مجلس را ندارند.خبرگزاری فارس: معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: "نه" بزرگ ملت به دو طیف "فتنه" و "انحراف" در جریان گزینش نمایندگان اصلح برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانگر هوشمندی جامعه ایران اسلامی است.
 اگر پاسدارانی که خمینی شیاد گفته بود نباید درا مور سیاسی دخالت کنند .اگر با کودتا گر قدرت را قبضه نکرده و ورهبر ولی وقیح خائنه ای رهبر را آلت دست و بلند گوی  اهداف شان نکرده اند . چه حقی  دارند تا بر ای اعضای بازار مکاره موضع وخط وخطوطت رسیم کنند؟
سردار سیدمسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار سیاسی .برگزاری فارس، با بیان اینکه "نه" بزرگ ملت به دو طیف "فتنه" و "انحراف" در جریان گزینش نمایندگان اصلح برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانگر هوشمندی جامعه ایران اسلامی است، گفت: همه کسانی که در جایگاه رهبری، مدیریت، خط دهی،‌ تشویق و ترغیب و همراهی قضایای فتنه 88 حضور داشته‌اند و یا نسبت به این ظلم بزرگ در مورد انقلاب، سکوت کردند و یا آنان که با تردید به این صحنه ضدانقلابی نگریستند و از کنار آن گذشتند، هیچ کدام صلاحیت تکیه زدن بر نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را ندارند.معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حضور آگاهانه مردم در عرصه‌های انقلاب سبب می‌شود دشمن نتواند فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کند، یکی از تلاش‌های دشمن در جنگ نرم آن است که آرامش روحی و حس افتخار حضور در صحنه‌های مشارکتی را از شهروندان سلب نماید، لیکن برآوردها نشان می‌دهد که شعور و آگاهی مردم بر عملیات روانی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فائق خواهد آمد.جزایری در ادامه اظهار داشت: یکی از شاخص‌های نماینده اصلح آن است که نه تنها درون طیف فتنه و انحراف قرار نداشته باشد، بلکه نزدیک به این دو طیف نیز نباشد.وی ادامه داد: اهمیت برخی مسئولیت‌ها در نظام اسلامی از جمله نمایندگی‌ مجلس به گونه‌ای است که چاره‌ای جز لحاظ کردن اینگونه حساسیت‌ها در انتخابات افراد نمی‌باشد و لزوما بایستی افراد با بصیرت بالا، دارای تعهد قلبی و عملی به انقلاب اسلامی و اصول و ارزش‌های آن و پاکدست مورد گزینش واقع شوند.جزایری در پایان یکی دیگر از شاخص‌های نماینده اصلح را ستیزه‌جو بودن نسبت به دشمن،‌ حاکمان آمریکا، صهیونیزم جهانی و همراهان آنان دانست و تاکید کرد: نماینده اصلح باید درک روشنی از صحنه کنونی جنگی کشور یعنی جنگ نرم و جنگ فرهنگی دشمنان داشته باشد و پوشیدن لباس سربازی این جبهه بزرگ را برخود فرض کرده باشد.
موج دستگیری ایرانیان در تایلند
مشخص است که اقدامات تروریستی اخیر در گرجستان وهند وتایلند دارای پیآمدهایی می باشد . چونکه ترکش سیاست صدور ترریسم وبحران وارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه ومنطقه وجهان حاکمان ایران  آنگونه رشد وتوسعه یافته که از منطقه عبور کرده و آسیای مرکزی وجنوب شرق آسیا را اصابت کرده  است .چونکه پلیس تایلند  مجبور شده است برای حفظ امنیت  پیگیری و رد یابی وبازداشت و بازجویی افراد مظنون کند تا از این طریق بتواند  سر نخی  برای شناخت تروریست های اعزامی از ایران وخنثی کردن طرح و اقدامات تروریستی شان  بدست آورد.
پلیس تایلند اعلام کرده که ایرانیان بیشتری را درباره انفجارهای 14 فوریه این کشور دستگیر کرده است. به گزارش «تابناک»، پلیس تایلند در تازه‌ترین موج دستگیری ایرانیان تایلند در روز‌ها گذشه سه ایرانی دیگر را راهی زندان کرده است تا از آنان بازجویی‌های بیشتر کند. سخنگوی پلیس ملی تایلند گفته است: دو مرد و یک زن ایرانی دیگر در هجوم به خانه‌ای که پیش از این در اجاره یک زن ایرانی ـ که مظنون در دخالت در حادثه تروریستی 14 فوریه است ـ دستگیر شده‌اند. بنا بر این گزارش، مقامات تایلندی از زنی به نام لیلا روحانی نام می‌برند که خانه‌ای که انفجار در آن رخ داده است، در اجاره وی بوده است. این گزارش می‌افزاید، جرم این سه ایرانی این بوده است که پیش از این، با مظنون‌هایی احتمالی، تماس تلفنی داشته و روز حادثه هم در جلوی سفارت رژیم اسرائیل در بانکوک رفت‌وآمد داشته‌اند. با وجود این، هیچ مدرکی دال بر دخالت آنان در انفجار تایلند وجود ندارد و مشخص نیست، پلیس تایلند با چه مدرکی آنان را راهی زندان کرده است. به هر حال، نهادهایی که مسئول حمایت از شهروندان ایرانی در خارج کشور هستند، لازم است در این زمینه، پیگیر سرنوشت شهروندان ایرانی باشند، چرا که تجربه نشان داده است که در موارد پیشین، طرح اتهام علیه اتباع ایرانی با ضایع شدن حقوق مسلم آنان همراه بوده و آنان بدون پشتوانه حمایتی و حقوقی، بسیاری از حقوق خود را از دست داده‌اند.