گزیده خبرهای  6 اسفند 90. قسمت -2
جهت اطلاع
مشخص است که حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نامتعارف از سیاست تناقض آمیز مقامات آمریکایی خشنود ونا راضی هستند . زیرا همانقدر که بمباران  هوایی  پایگاه های نظامی مجاهدین وخلع سلاح کردن ونام شان برتوی لیست سیاه تروریستی گذاشتن شان همراه با توطئه مشترک کمپ لیبرتی به شعبه زندان اوین کردن بسیار خشنود هستند و رضایت کامل دارند .ازسوی دیگر خواستار مسلح شدت مخالفان دولت سوریه بشدت ناراضی و شاکی می باشند .چونکه سوریه هم پیمان شان است وتضعیف بشار اسد موجب متزلزل شدن جایگاه رهبر علی خانئه ای می شود.
وزير خارجه آمريكا در يك نشست خبري خواستار مسلح شدن مخالفان دولت سوريه شد. اينكه هيلاري كلينتون در عين حال كه مي‌داند مخالفان بشار اسد، مسلح هستند با اينحال خواستار مسلح شدن آنها شده بدين معني است كه درصدد فراهم ساختن زمينه دخالت نظامي آمريكا و اروپا در سوريه مي‌باشد. اين موضع گيري وزيرخارجه آمريكا به كشته شدن دو خبرنگار غربي در سوريه، يك گام به سوي دخالت نظامي كه يكي از آنها آمريكائي و ديگري فرانسوي است مربوط مي‌شود. روز پنجشنبه، سخنگوي دولت فرانسه اعلام كرد كه ماري كالوين، خبرنگار باسابقه آمريكايي كه براي ساندي تايمز كار مي‌كرد و رمي اكليك، عكاس - خبرنگار فرانسوي در اثر اصابت خمپاره به محل اقامتشان در منطقه باب عمرو در شهر حمص جان خود را از دست دادند. اين دو خبرنگار در يك مكان موقت كه از سوي فعالان مخالف دولت بصورت مركز رسانه‌اي مورد استفاده قرار مي‌گرفت، اقامت داشتند
بدون شک این خبر هم نمی تواند مورد خوشآیند حاکمان ایران باشد .چونکه وحشت از فاصله گیری حماس از بیت جماران ونزدیک شدن به محمود عباس و سازمان فتح  می باشد. به خصوص این که امکان دارد در آینده در کنار طرح آشتی ملی فلسطین حماس هم به گفتگوی مذاکرات صلح عادلانه به پیوندد وطرح جنگ افروزی حاکمان ایران  در منطقه برای برون رفت از بحران هسته ای وداخلی وانزوای منطقه ای و جهانی عقیم شود.
* اتحاديه اروپا به پيشنهاد دولت سوئيس براي حذف نام حماس از فهرست سازمان‌هاي تروريستي چراغ سبز نشان داده است. مشير المصري، عضو فراكسيون اصلاح و تغيير مجلس وابسته به حماس به نقل از منابع سوئيسي گفت تلاش‌ها براي همكاري كشورهاي عضو اتحاديه اروپا با جنبش حماس درحال به ثمر نشستن است. دولت سوئيس، ماه گذشته نام حماس را از فهرست سازمان‌هاي تروريستي حذف كرد و به كليه نهادها و مؤسسات وابسته به سوئيس اجازه داد براي پرورش نيروهاي انساني مورد نياز وزارتخانه‌هاي دولت حماس همكاري كنند. جنبش حماس، با امضاي توافق نامه دوحه با جنبش فتح، تصميم گرفت خط مشي خود را از مقاومت مسلحانه به مقاومت مردمي تغيير دهد
فقط در حکومت اسلامی / رای دادن با برگه سفید هم ثواب دارد!
اعتراف از موضع ضعف وملتمسانه  که رأی سفید داده شود تا آمار حضور ساندیس خوران دشمن شکن برای حماسه سازی تقلبات فراهم شود تا پوششی برای عدم مشروعیت رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف  مشروعیت کاذب دست وپا شود.
ایرنا: یك عضو جبهه متحد اصولگرایان با تاكید بر حضور حداكثری مردم پای صندوق های رای گفته است: باید همچون گذشته مردم حضور حداكثری داشته باشند زیرا خواسته دشمنان و فتنه‌گران حضور اندك مردم در انتخابات است، از این رو اگر حضور حداكثری نداشته باشیم، آنها جشن می‌گیرند.به گزارش 'خبرهای یك' ایرنا، این عضو فراكسیون زنان مجلس و نماینده تهران با بیان این كه 'حتی رای دادن با برگه سفید نیز در نظام جمهوری اسلامی ارزش و ثواب دارد' افزوده است: با رای دادن به افراد اصلحی كه امتحان خود را پس داده‌اند، ارزش این ثواب دوچندان می‌شود.
جلوگيري از سفر افراد بدحجاب در فرودگاها تا زمان اصلاح پوشش
پس از 33 سال شعارر و سریی ا توسری که اهرم تبعیض آمیز جنسیتی علیه ی زنان کشور به خصوص دانشجویان دختر می باشد . اکنون در راستای ادامه ی اختناق و سانسور  مبارزه با بی حجابی به فرودگاه کشانیده شده است تا که امکان کنترل فضای انفجاری جامعه وجودد اشته باشد که نکند زمینه تجمع اعتراضی قبل از برگزاری  نمایش خیمه شب بازی فرمایشی برپا شود وموجب اخلال در حضور پرشور ساندیس خوران دشمن شکن در 12 اسفند شود.
رييس پليس فرودگاه‌هاي كشور با بيان اينکه امنيت 70 درصد فرودگاه‌ها در سطح کشور برعهده پليس است، گفت: از ابتداي امسال تاكنون 30 ميليون مسافر داخلي و هشت ميليون و 766 هزار مسافر خارجي در فرودگاه‌هاي کشور تردد داشته‌اند.به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار نبي‌الله حيدري ‏‌تحقق امنيت اخلاقي و اجتماعي را يكي از مطالبات مردم (منظور آخوندها است) عنوان كرد و افزود: متاسفانه موضوع بدحجابي در برخي رفتارها مصداق مجرمانه دارد مانند اينکه افراد از علائم و ابتذال غربي با پوشش نامناسب استفاه کنند که خواسته مردم برخورد با اين افراد است.رييس پليس فرودگاه هاي كشور افزود: پليس نسبت به ارشاد کساني که پوشش اسلامي را رعايت نمي‌کنند، اقدام خواهد کرد و قطعا تا زماني که فرد مزبور پوشش خود را اصلاح نکنند اجازه ادامه سفر داده نمي‌شود.به گفته حيدري پليس با مرداني كه لباس نامناسب مانند لباس‌هاي چسبان يا داراي علائم غربي داشته باشند نيز برخورد مي‌كند.وي با بيان اينكه بيش از 95 درصد مسافران با پوشش و حجاب مناسب هستند، گفت: وظيفه پليس اين است که با آن عده اندک برخورد کند.
كارخانجات توليد كبريت تبريز به دليل افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي و واردات کبریت چینی، با 1300 کارگر در شرف تعطيلي
سال جهاد ا قتصاد ی یعنی به سوی تعطیلی کشانیدن  کارخانجات قدیمی  تولید کبریت سازی تبریز با بیکار کردن 1300 کارگر که بدلیل ورود قاچاق کبریت و عدم تلاش برای بر طرف کردن مشکلات این صنعت می باشد.
ایلنا: عضو هيئت مديره كانون‌عالي شوراهاي اسلامي كشور با اعلام اينكه كارخانجات توليدي كبريت تبريز در شرف تعطيلي قرار دارند، اظهار كرد: استان آذربایجان‌شرقی دارای چندين واحد کبریت‌سازی از جمله ممتاز، تبريز، 29 بهمن و... است که در حال حاضر به جهت افزايش قيمت حاملهاي انرژي و قاچاق كبريت‌هاي غيراستاندارد در شرف تعطيلي قرار دارند.چنگيز قاسمي در گفتگو با خبرنگار ايلنا با بيان اينكه1300 كارگر در اين كارخانجات فعالند، افزود: کارخانه‌هاي كبريت سازي هم اكنون با حداقل ظرفیت خود فعالیت می‌کند که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد زماني نخواهد گذشت که صنعت تولید کبریت در ایران کلاً از بین مي‌رود.به گفته اين فعال كارگري متولیان و صاحبان صنعت کبریت سازي، این صنعت را در حال نابودی مي‌دانند، اما آنچه در شرایط فعلی علت پرداختن به این موضوع را ضروری می‌کند، مشکلاتی است که این صنعت در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است و بی‌توجهی به آن ضمن تعطیلی یک صنعت دیگر، بیکاری تعداد زیادی کارگر در بخش‌های مختلف آن را فراهم خواهد کرد و به مجموع بیکاران کشور رقمی قابل ملاحظه مي‌افزايد.وی همچنین تصریح کرد: به تازگی کبریت‌های غیراستاندارد و قاچاق چینی با آرم کارخانجات ایرانی تولید و به بازار ایران وارد شده‌اند.او ادامه داد: در حال حاضر انبار كارخانه‌هاي كبريت سازي از كبريت‌هاي توليد شده انباشته است و مسئولين اين واحدهاي توليدي با مشكلات فروش كالاهاي خود مواجه هستند.رئيس كانون هماهنگي شوراهاي كار استان آذربايجان شرقي در ادامه افزود: دولت تهسیلاتی برای افزایش قیمت حامل های انرژی در نظر گرفته بود ولی این عوامل از ریشه دارای مشکل هستند وکمبود نقدینیگی وعدم وجود مواد اولیه با کیفیت سبب شده مشکلات بسیاری از جمله وارد شدن بسیار مواد اولیه غیر استاندارد از کشورچین برای قشر تولید کننده کشور ایجاد شده است.وی با اشاره به اینکه ارائه نکردن این تسهیلات بر مشکلات موجود تولیدکنندگان می افزاید، ادامه داد: کمبود نقدینگی در اختيار تولید کنندگان و به تبع عدم پرداخت به موقع اقساط وام ها توسط آنان موجب ايجاد مشكلات عديده اي براي بسیاری از کارخانه ها شده است.قاسمي تاكيد كرد: با حذف یارانه‌های برق و گاز از واحدهای صنعتی، بهای این حامل‌های انرژی 10 برابر افزایش یافته است و این افزایش قیمت‌ها به تولیدکنندگان فشار وارد می‌کند.
در نامه سرگشاده ای خطاب به سلیمی رئیس دادگاه ویژه روحانیت.احمد توکلی خواستار آزادی محمد سعید ذاکری شد.خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نامه سرگشاده ای خطاب به حجت الاسلام سلیمی رئیس دادگاه ویژه روحانیت، خواستار آزادی محمد سعید ذاکری دبیر سیاسی هفته نامه نه دی شد.
مشخص نیست که چرا احمد توکلی از اینگونه موضع گیری برای وبلاگ نویسان و اهل قلم و خبرنگاران  دیگر  نکرده است که برخی شان  با پرونده سازی محکوم  به اعدام شده اند؟ اماا کنون برای دهان کجی کردن به خاله زاده اش پاسدار علی لاریجانی و جلب آرای ساندیس خوران حامی جبهه پایداری اصول گرا خواستار قلم زن  و سر دبیر سیاسی هفت نامه 9 دی  و یادداشت نویس خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس شده است .
برادر ارجمند جناب حجه الاسلام و مسلمین آقای سلیمی.رئیس محترم دادگاه ویژه روحانیت.هفته گذشته آقای محمد سعید ذاکری، دبیر سیاسی هفته نامه 9 دی به حکم دادسرای ویژه روحانیت بازداشت شد. این بازداشت متعاقب انتشار مقاله ای بود که نامبرده در نقد رئیس مجلس نوشته بود. چون دادسرا واکنشی به خبر رسانه ها در این باره نشان نداده است، این نامه با فرض منحصر بودن دلیل بازداشت در این موضوع نوشته شده است.پیش از  هر چیز باید تاسف خود را نسبت به ادبیات و محتوای مقاله مزبور و نسبت هایی که به رئیس قوه مقننه و برخی نهادها در آن آمده است، ابراز کنم. حرمت آزادی قلم و نماینده مردم اقتضاء داشت که نویسنده همین سخنان را در قالب پسندیده ای عرضه می کرد که نقدش متضمن وهن و احیانا افتراء نباشد.صرف نظر از موضوع فوق الذکر و انتقادات جدی وارد بر برخی مواضع نشریه 9 دی، به دلایل زیر بازداشت نامبرده قابل دفاع نیست:1. قانون مطبوعات که علی القاعده در اینجا حاکم است، در مواد 24 تا 27 جرائمی را بر می شمارد که تعقیب متهم به شکایت شاکی خصوصی نیازی ندارد، که جرم اهانت یا افتراء به رئیس یک قوه جزء آن ها نیست. پس باید رئیس مجلس شکایتی کرده باشد. ولی بنا بر اطلاعات موثق آقای دکتر لاریجانی شکایتی از نویسنده نکرده بلکه خود به آن معترض بوده است.2. در مقاله مزبور نسبت هایی به جامعه محترم مدرسین  یا دفتر مقام معظم رهبری داده شده که ممکن است ناروا بوده و شکایتی شده باشد. ولی در این فرض حفظ احترام این دو نهاد مهم اقتضاء داشت تا بازداشت نویسنده نقد که در عرف شدت عمل نسبت به آزادی قلم تلقی می شود، صورت نمی گرفت.3- چون رییس محترم قوه قضاییه برادر مسوول مورد نقد است، این گمان برانگیحته می‌شود که شدت عمل  غیر عادی به دلیل این انتساب است، در حالیکه اساساً اهل اطلاع میدانند که دادگاه ویژه روحانیت مستقل از قوه قضاییه و زیر نظر رهبری است . این، از دو وجه بلکه سه وجه  مضر است.4- علاوه بر مواد بالا  ماده 35 آئین دادرسی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت تنها در موارد خاصی اجازه بازداشت به دادسرا می دهد که عبارت است از :ماده 35ـ در موارد ذیل قرار بازداشت صادر می گردد: 1.  خوف فرار متهم.  2. خوف تبانی یا امحاء آثار جرم.  3. موارد مهمه از قبیل: جرائم ضد انقلابی،مواد مخدر،کلاهبرداری،ارتشاء.قتل عمد و موارد مشابه 4. مواردی که آزادی متهم موجب مفسده است، از قبیل هتک حیثیت نظام و روحانیت.روشن است که نه خوف فرار متهم در این مورد وجود داشت نه تبانی و محو آثار جرم و نه آزادی متهم باعث هتک نظام و روحانیت می شد. بلکه بر عکس،  می شود گفت که بازداشت وی می تواند این اثر را داشته باشد.5- آخرین دلیل مربوط می شود به موقعیت زمانی . بازداشت یک نویسنده به خاطر یک نقد- ولو این که متضمن جرم باشد- بسیار به ندرت واقع می شود.و این زمان عیوب تازه ای هم دارد. در ایام انتخابات مهم مجلس نهم که مشارکت حداکثری مردم شدید تر از همیشه برای نظام ارزش دارد، هر اقدامی که نسبت به آزادی فضا شبهه در ذهن دسته ای از مردم ایجاد کند، زیانبار است. البته سختگیری نسبت به آزادی قلم و مطبوعات همیشه ناپسند است و سماحت و استفاده از حداکثر امکان قانونی برای گشایش بیشتر این میدان ضروری است. وقتی میدان آزادی را گشوده می خواهیم باید احتمال خطا و جفا را هم بدهیم ولی میدان آزادی و گشایش هر روزه اش آنقدر مهم است که نباید از کوچکترین امکان برخورد سهل و آسان چشم پوشید. به نظر می رسد آزادی سریع آقای ذاکری به قانون و مصلحت کشور بسیار نزذیک تر است تا دوام بازداشت وی . از باب النصیحته لائمه المسلمین این نامه را تقدیم کرده ام، خدای بپذیرد و موثر سازد.برادر شمااحمد توکلی  نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی.