دوگزیده خبر مرتبط به بازداشت محمد سعید ذاکر دبیر سیاسی هفته نامه 9دی . 4 اسفند 90
دو گزارش خبری مربوط به  بازداشت محمد سعید ذاکر است که دبیر سیاسی  هفته نامه ی 9 دی  است که مدیر مسئول آن آخوند حمید رسایی عضو بازار مکاره می باشد وجزو لیست 30 نفره  جبهه ی پایداری اصول گرایی است . اما پیرامون باز داشت وی مرتبط به جنگ قدرت وثروت ورقابت واختلاف و نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند دارد . به نظر می رسد که یادداشت روز اخیر سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری کار ساز بوده است که با عنوان "تا چه قبول افتد" که مکمل یادداشت روز قبلی وی می باشد که در "سرگردنه جای کشتی گیری نیست " نام داشت که در هردو یادداشت روز  تأکید وتهدید ودر خواست کرده است که مدعیان اصول گرایان  جبهه پایداری ومتحد اصول گریان باید برای مانع از شکست در نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند بازار مکاره دوره ی نهم متحد شوند وبه جای دو لیست .یک لیست 30 نفره برای تهران ارائه کنند تا میدان برای فرصت طلبان جریان های فتنه وانحرافی به وجود نیاید . به خصوص اینکه تأکید کرده است نام نا مزدانی که بدلیل دیر فهمی شان  با تأخیر علیه ی جریان فتنه پس از کودتای 88 و جریان انحرافی درون دولت موضع گیری کردند از لیست مدعیان اصول گرایان حذف وجراحی شوند .چونکه امکان دارد با بد فهمی که اینان دارند .بازهم در آینده تکرار ومشکل ساز شوند . اکنون گزارش شده است محمدسعید ذاکر دبیر سیاسی هفته نامه  9 دی که ارگان تبلیغاتی بی ترمز ودنده عقب کنده شدگان و ساندیس خورانی  می باشد که نقش سیاهی لشکر واهرم فشار وسرکوب می باشند  و گردانندگانش جزو شاگردان آخوند تمساح یزدی  هستند که رقیب آخوند ویلچری مهدوی رئیس جبهه متحد اصول گرایی است . بهرحال با بازداشت  این دبیر سیاسی مشخص شده که دستگاه فضای قضاییه  لبیک به در خواست پاسدار حسین شریعتمداری داده است. بهمین دلیل این بازداشت  مورد آخوند لمپن ولات وعربده کش حمید رسایی و مقدمی فر دبیر کل سابق  خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس واقع شده است .چونکه وی یکی از یادداشت نویسان این خبرگزاری دروغ پرداز می باشد. فراموش نشود گرچه نام ا فرد ی که  گاشاره شده مورد انتقاد قلم محمد سعید ذاکر واقع شد و بهمین دلیل وی بازداشت شده  برده نشده است .  ولی باید رفسنجانی باشد . بهر رو این اقدام دستگاه فاسد قضاییه که مکمل صادر کردن حکم محکومیت وشلاق برای سعید تاجیک می باشد که به رفسنجانی وفائزه و برادرش توهین وفحاشی کرده بود . یک نوع اقدام سفارشی وتاکتیکی وتبلیغاتی می باشد . به خصوص اینکه اینگونه اقدامات هم زمان با شروع تبلیغات بازار مکاره  12 اسفند است . برای اینکه نوعی دلجویی کردن مقطعی تبلیغی از رفسنجانی و خانواده اش می باشد تا که موضع تبلیغاتی وتشویقی برای نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند در پیش گیرند .همچنین  حامیان شان ترغیب به حضور نمایش خیمه شب بازی دشمن شکن 12 اسفند شوند . بعلاوه رفسنجانی هم وادار به موافقت امضای فرهاد دانشجو بر ریاست دانشگاه آزاد گردد.
حجت‌الاسلام رسایی در گفت و گو با فارس:انتقاد از چهره های سیاسی حق طبیعی نشریات است/بازداشت "ذاکری"غیرقانونی است.خبرگزاری فارس: انتقاد از چهره های سیاسی حق طبیعی نشریات است و من بارها گفته ام که زکات شهرت نقد است. بنابراین معنی ندارد به خاطر انتقاد از علی لاریجانی، هفته نامه 9 دی توقیف شود یا نویسندگان آن بازداشت شوند.
حجت الاسلام حمید رسایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پاسخ به انتشار اخباری مبنی بر بازداشت دبیر سیاسی هفته‌نامه 9دی و احتمال توقیف این هفته نامه اظهار داشت: تا به این ساعت هیچ نامه ای از سوی هیچ نهاد رسمی مبنی بر توقیف هفته نامه ۹دی به دست ما نرسیده است.وی گفت:‌ هرچند فشارهایی برای توقیف مجدد 9 دی بوده ولی بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد. چرا که هفته نامه ۹ دی یکی از رسانه‌های تاثیرگذار جبهه فرهنگی انقلاب است و جرمی مرتکب نشده تا مجازات آن توقیف باشد..رسایی افزود: انتقاد از چهره‌های سیاسی حق طبیعی نشریات است و من بارها گفته ام که زکات شهرت، نقد است. بنابراین معنی ندارد به خاطر انتقاد از علی لاریجانی، هفته نامه 9 دی توقیف شود یا نویسندگان آن بازداشت شوند.مدیر مسئول هفته نامه 9 دی خاطرنشان کرد: در یادداشت انتقادی 9 دی هیچ توهینی به هیچ فردی صورت نگرفته و البته به صراحت رفتار یکی از چهره های سیاسی نقد شده و ظاهرا مشکل همین جاست.حجت الاسلام رسایی گفت: البته باید این نکته را هم یادآور شوم که روز دوشنبه در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات موضوع هفته نامه 9 دی مطرح شده ولی در آن جلسه باتوجه به محتوای یادداشت به جمع بندی برای برخورد با 9دی نرسیده اند و بعد از آن دست‌هایی برای برخورد با 9دی فعال شده است.وی در پاسخ به این سؤال که برای آزادی دبیر سیاسی هفته نامه ۹ دی چه اقداماتی کرده‌اید، گفت: پاسخگوی محتوای نشریات، مدیر مسئول است و بنده از این جهت هیچ مشکلی ندارم. در حال حاضر هم پیگیر آزادی ایشان هستم و معتقدم اساسا بازداشت آقای ذاکری به دلیل درج این یادداشت غیرقانونی است. اما بنده که نماینده مردم تهران هستم وقتی از مسئولان دادگاه ویژه روحانیت در خصوص این رفتار سئوال کردم حاضر به پاسخگویی نبودند. به هر ترتیب در حال پیگیری موضوع هستیم.
مقدم‌فر :قوه قضائیه سعه‌صدر بیشتری داشته باشد/امیدوارم «ذاکری» هرچه سریع‌تر آزاد شود.خبرگزاری فارس: مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس با اشاره به بازداشت محمد سعید ذاکری در پی انتشار یادداشتی در هفته‌نامه ۹ دی، خواستار سعه‌صدر قوه قضائیه در این موضوع و آزادی هرچه سریع‌تر وی شد.
حمیدرضا مقدم‌فر مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بازداشت محمدسعید ذاکری دبیر سیاسی هفته‌نامه ۹ دی در پی درج یادداشتی در این هفته‌نامه اظهار داشت: با وجود اینکه به مطالب منتشره در این یادداشت نقد داشته و آن را تأئید نمی‌کنم،‌ اما به نظر می‌رسد قوه محترم قضائیه بهتر است در شرایط کنونی و ایام پیش از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سعه صدر بیشتری داشته باشد تا از هرگونه حاشیه‌سازی در فضای سیاسی کشور جلوگیری شود.وی ادامه داد: رویه قضائی تاکنون بر این بوده که اگر مطلب خلاف قانونی در نشریه‌ای منتشر شد، مدیرمسئول آن نشریه بایستی پاسخگو باشد و اگر شکایتی تنظیم شد، مخاطب شخص مدیرمسئول رسانه است لذا احضار و بازداشت نویسنده یا خبرنگار یک نشریه برخلاف رویه قضائی جاری است.مقدم‌فر افزود: حال که یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی است، نباید محذوریت قوه قضائیه در برخورد با ایشان منجر به بازداشت خبرنگاران و نویسندگان متعهد این نشریه شود.مقدم‌فر افزود: محمد سعید ذاکری از نویسندگان و خبرنگاران متعهد با خانواده‌ای اصیل و متدین است و معتقدم قوه محترم قضائیه می‌تواند در این مورد سعه صدر بیشتری به خرج دهد.مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به سابقه آقای محمدسعید ذاکری، شاهد آزادی هرچه سریع‌تر وی باشیم.