روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه  6 اسفندماه سال 1390
نقد و بررسی :  سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " در جستجوي مدرس "
"داشته باشید چنین بازار مکاره ای گاهی هم تبدیل به اجرای نقش ساندیس خوران و اراذل اوباشان حاشیه ی نماز جمعه ی تهران می شود چونکه فریاد مرگ بر آمریکا و اسراییل سر می دهند . یا اینکه با متهم کردن رقبای مدعی اصلاح طلب که زمانی نخست وزیر دوران جنگ در زمان خمینی شیاد  و رئیس مجلس و رئیس جمهور اصلاح طلب بودند شعار و فریاد مرگ  سر داده  و اینان متهم به جاسوس وعوامل دشمن بیگانه و فتنه گر ومحارب و منافق می شوند و خطاب به دستگاه فاسد قضاییه تأکید بر بازداشت ومحاکمه و محکومیت ومجازات شان می کنند. البته مأموریت ووظیفه دارند تا که از پروژه ی هسته ای واهداف آن دفاع  نمایند. حال با روشنگری که سرمقاله نویس از بازار مکاره کرده است و با افسوس بر پرورش دادن مدرس ها در 33 ساله گذشته کرده است . باز هم چشم امید به این امام زاده ی چشم کور به جای شفادادن کرد ودر نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند شرکت کرد تا این اوضاع تحمیلی  طاقت فرسا ادامه یابد .یا نه اینکه موازی تحریم  هم وشنگری وهم مبارزه برای رفع ابهام از ابهام زدگان  کرد تا شرایط برای تغییرات دمکراتیک هموار گردد"
سرمقاله نویس بدون آنکه بگوید که از ابتدای شکل گیری  این رژیم عوامفریب و دین فروش خرافاتی بر اساس نیرنگ و دروغ بنا نهاده شد و همچنان این سیاست تا کنون ادامه داشته است . طوری که تمام قول های داده شده رهبران ومقامات مسئول آن  یا  اعاهای  عجیب وغریب همه اش شعاری و شفاهی ونوشتاری  و دروغ  بوده یا اینکه بطور دربست بطور وارونه اجرا شده است . همچون اقتصاد مال خراست . حکومت آینده از آن مستضعفان وپا برهنگان می باشد . جنگ موهبت الهی است . یا مجلس در رأس امور وعصاره ی ملت است ومشکل نه گرانی که ارزانی می باشد .  یا  منشور  8 ماده ای  مبارزه با فقر بیکاری وتبعیض و رشوه  و اختلاس و زندگی تجملی و تشریفاتی و سال عدالت به نام  امام علی نامیدن و ما عاشقان خدمتیم ونه شیفتگان قدرتیم . یا ادعای مبارزه با مفسدان اقتصادی  کردن ونان بر توی سفره های خالی محرومان بردن و وعده ی هزار متر زمین بهر خانوار ایرانی دادن وادعای کمدی دولت ساده زیست و عاشق خدمت و عدالت محور وپاک ترین دولت تاریخ کردن  واز این قبیل جملات قصار که حتی  نه یکی از اینان به واقعیت نه پیوسته ، بلکه همانگونه که اشاره شد ضد خودش عملکرد داشته است . بهمین دلیل سر مقاله نویس  بدون توجه به جایگاه  ولی وقیح و قدرت واختیار نا محدود وی که چگونه است وچگونه تاکنون فراقانونی ا قدام کرده است؟ آنچنان که  حتی  همدوش کودتا گران در توطئه حذف رقیب حمایت آشکار از ضرب و شتم معترضان ناراضی پس از کودتای 22 خرداد 88 کرده است . اکنون هم  حامیانش تبلیغ وتهدید علنی می کنند که نامزدان بازار مکاره ی دوره ی نهم باید ولایت مدار باشند . یعنی اینکه مهره ها ومترسک های بازار مکاره ی نهم باید  جایگاه  بی اراده ویک خال بفرمان رهبر علی خائنه ای باشند . حال چگونه چنین بازار  مکازه ای می تواند در رأس امور و عصاره ی ملت باشد؟ به ویژه اینکه علی خائنه ای نه انتخابی که انتصابی از سوی نهادی است که آلت دست خودش می باشد. همچنین بازار مکاره ای ششم  که با ادعای اصلاح طلبی از  سوی  سرباز جو پاسدار شریعتمداری  که نماینده ی ویژه رهبر ولی وقیح علی خائنه ای در دروغ نامه ی کیهان است  متهم به گا و داری شد .همینطور بازار مکاره ی مدعی اصول گرایی کنونی هم که تبدیل به میدان دوئل با دولت شده است . آنگونه که پشت تریبون بازار مکاره یک عضو آن با نماینده ی دولت کشیده های ناب بر گوش وصورت هم نواختن رد و بدل کردند و نوع تعامل  گفتمان مکتبی اصول گرایی  را به نمایش گذاشتند . از طرف دیگر  به جای پیگیری مطالبات مردم بخشی از کارنامه اش را سرمقاله نویس لیست و ردیف  است  و توصیه نموده که باید مدرس ها برای بازار مکاره ی نهم گشت و افزوده اگر چنانچه مدرس کم است . باید این چنین همدیگر را سرزنش کرد که چرا پس از 33 سال مدرس سازی نشده است :
"اكنون كه مباحث مربوط به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مطرح است، درباره عملكرد مجلس هشتم و مجالس قبل از آن نيز مطالب زيادي گفته مي‌شود. درخصوص مجلس هشتم، قضاوت‌هائي براساس مطلق انگاري شنيده مي‌شود. عده اي، به ويژه آنها كه خود در اين مجلس هستند، آن را مجلسي قوي مي‌دانند و عملكرد آن را مثبت ارزيابي مي‌كنند و عده‌اي نيز آن را مجلسي بي‌خاصيت كه بود و نبود آن يكسان است مي‌دانند. واقعيت اينست. اينكه نمايندگان مجلس در يك دوره چهار ساله، دوبار قانون مصوب خود را در اثر فشارهاي خارج از مجلس به فاصله مدت كوتاهي پس بگيرند، يك ضعف بزرگ است. ناتواني تأسف باري كه اين مجلس تاكنون در زمينه احضار رئيس‌جمهور و سؤال از وي داشته، از نقاط ضعف آن هستند. شايد ضعفي كه مجلس هشتم در استيضاح وزير اقتصاد از خود نشان داده از ساير ضعف‌ها شديدتر باشد، زيرا موضوع از يكطرف به ضعف عملكرد وزير مربوط مي‌شد كه ترديدي در آن وجود نداشت و از طرف ديگر به موضوع بسيار مهم فساد بزرگ اقتصادي مرتبط بود كه در زيرمجموعه وزارتخانه تحت اشراف اين وزير رخ داده بود. اينكه رئيس جمهور، به هر دليل، موقعيت را براي به زبان آوردن اين مضمون كه مجلس در رأس امور قرار ندارد مناسب مي‌بيند، نشان از شرايط خاصي دارد كه بخشي از آن به اين واقعيت كه مجلس هشتم را نمي‌توان مطلقاً يك مجلس قوي با دست باز دانست مربوط مي‌شود. قدرت و هيبت مجلس شوراي اسلامي بايد در حدي باشد كه هيچكس جرأت نكند به خود اجازه دهد كوچك‌ترين چيزي كه اين قوه را حتي ذره‌اي از جايگاه در رأس امور بودن آن، پائين‌تر جلوه دهد به زبان بياورد. اين جايگاه شايسته را كه قانون اساسي براي مجلس شوراي اسلامي در نظر گرفته است، خود نمايندگان مجلس بايد حفظ كنند و نبايد از خارج مجلس انتظاري داشته باشنداينكه امام خميني بر روي دو نكته مهم در رأس امور بودن و ضرورت همچون مدرس عمل كردن درباره مجلس شوراي اسلامي تأكيد مي‌كردند به اين دليل بود كه دو خطر بزرگ را در همان دوره اول مجلس انقلاب، احساس كرده بودند. خطر اول، نافرماني و گردن كشي بني صدر در برابر مجلس بود و خطر دوم به وجود عناصري در مجلس مربوط مي‌شد كه از جنس مجلس انقلاب نبودند. امام فرمودند مجلس در رأس همه امور است، تا با اين جمله به نمايندگان مجلس بفهمانند كه بايد در برابر تخلف از قانون و نافرماني‌هاي دولتمردان بايستند و برروي شهيد مدرس به عنوان الگوي نمايندگان مجلس تأكيد كردند تا ايستادگي وي در برابر رضاخان، سرمشقي باشد براي سد كردن راه بازگشت استبداد و ديكتاتوريدر تبليغات انتخاباتي نبايد با نفي همديگر و تخريب اين و آن درصدد اثبات خود يا افراد مورد نظر خود بود، ترديدي نيست. اينها از بديهيات و از اصول اوليه هر انتخاباتي هستند و در نظام جمهوري اسلامي نيز 33 سال است كه همواره بر آنها تأكيد شده است. انتظار اينكه به اين توصيه‌ها كاملاً عمل شود و تخلفي از اين ضوابط صورت نگيرد نيز چندان دست يافتني نيست هر چند بايد براي رسيدن به آن تلاش كرد. اما مجلسي كه در رأس امور نباشد، شايسته نظام انقلابي جمهوري اسلامي نيست. بنابر اين، درباره انتخابات، حرف اصلي اينست كه همه بايد به دنبال مدرس بگردند و اگر احساس مي‌شود كه مدرس كمياب است بايد خودمان را سرزنش كنيم كه چرا بعد از پيروزي انقلاب در پرورش دادن انسان‌هائي همچون مدرس كوتاهي كرده ايم. اگر در اين 33 سال هر سال فقط 10 نفر مثل مدرس ساخته شده بودند، امروز مجلس ما پر از مدرس بود."
در خاتمه اینکه با توجه به اعترافات سر مقاله نویس شود که چه بیلان ننگینی از بازار مکاره ی هشتم داده است که ادامه ی بازار مکاره ی نهم مدعی  اصول گرا می باشد . زیرا که  عملکرد و موضع گیری این بازار مکاره تابع جنگ قدرت وثروت و اختلاف و رقابت است که از رأس رژیم تا ذیل آلوده به فساد تا سایر نهادهای دیگر این جنگ قدرت وثروت بسط وتعمیم داده شده است . آخر کجای جهان این چنین پارلمان مضحک ووارونه ای یافت می شود که همسو وهمگام با فرافکنی کردن ادعای آزاد ترین پارلمان منطقه است .چون از طریق انتصابات وتقلبات دمکراتیک بر گزیده می شود و نهاد قانون گذار رژیم بی قانون وضد بشر وقرون وسطایی وکودتایی می باشد که رهبرش مدعی رهبر ام القرای جهان اسلام است و نظامش  با پوشش رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه الگو برای کشورهای منطقه شده است . زیرا که چنین ادعایی ترفند وبهانه ای برار فرار از عدم مسئولیت  پاسخگویی است که چرا به جای اینکه در خدمت مردم وبر آورده کردن مطالبات شان باشد و از منافع ملی کشور دفاع نماید . ولی در حال باند بازی و لشکر کشی علیه ی همدیگر و مقابل سایر نهادهای حکومتی می باشند .مهمتر اینکه آنگونه جنگ قدرت و ثروت بسط داده شده است و فساد و رشوه  و اختلاس  همه گیر شده است که تعداد 40  عضو بازار مکاره ی مدعی اصول  گرا ی کنونی صلاحیت شان برای بازار مکاره ی دوره ی نهم تأیید نشده است . مهمتر اینکه 4 عضوش نیز جزو متهمان  اختلاس  3 هزار میلیارد تومان بانکی هستند . حال داشته باشید چنین بازار مکاره ای گاهی هم تبدیل به اجرای نقش ساندیس خوران و اراذل اوباشان حاشیه ی نماز جمعه ی تهران می شود چونکه فریاد مرگ بر آمریکا و اسراییل سر می دهند . یا اینکه با متهم کردن رقبای مدعی اصلاح طلب که زمانی نخست وزیر دوران جنگ در زمان خمینی شیاد  و رئیس مجلس و رئیس جمهور اصلاح طلب بودند شعار و فریاد مرگ  سر داده  و اینان متهم به جاسوس وعوامل دشمن بیگانه و فتنه گر ومحارب و منافق می شوند و خطاب به دستگاه فاسد قضاییه تأکید بر بازداشت ومحاکمه و محکومیت ومجازات شان می کنند. البته مأموریت ووظیفه دارند تا که از پروژه ی هسته ای واهداف آن دفاع  نمایند. حال با روشنگری که سرمقاله نویس از بازار مکاره کرده است و با افسوس بر پرورش دادن مدرس ها در 33 ساله گذشته کرده است . باز هم چشم امید به این امام زاده ی چشم کور به جای شفادادن کرد ودر نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند شرکت کرد تا این اوضاع تحمیلی  طاقت فرسا ادامه یابد .یا نه اینکه موازی تحریم  هم وشنگری وهم مبارزه برای رفع ابهام از ابهام زدگان  کرد تا شرایط برای تغییرات دمکراتیک هموار گردد.
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه  6 اسفندماه سال 1390
در جستجوي مدرس