گزیده خبر های 10 اسفند 90
بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط فارس.میزان مشارکت مردم در انتخابات به ۶۵،۵ درصد افزایش یافت.خبرگزاری فارس:تازه‌ترین نظر‌سنجی انجام شده از سوی خبرگزاری فارس، نشان می دهد که متوسط میزان مشارکت مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کل کشور به ۶۵،۵ درصد افزایش یافته است.
این دروغ بزرگ وآشکار و ادعای وارونه گویی که از سوی خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس اعلام شده است نه مصداق سنگ بزرگ علامت نزدن است .یعنی  نه وحشت از عم حضور مردم معترض وناراضی است ، بلکه لو دادن تدارکات تقلبات برای آمار دروغین حضور دشمن شکن در فردا می باشد .چون همه مسئولان و جریانات هوار زده اند عدم حضور مشارکت عمومی تهدید خطر امنیت ملی است یا در اصل فاش شدن عدم مشروعیت رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف وشتابگرفتنن بسوی فروپاشی وچرخش به جای گزینه ی حکومت دمکراتیک است .
به گزارش خبرگزاری فارس، در این نظرسنجی که چهارم تا ششم اسفند ماه سال جاری انجام شده، استان خراسان جنوبی با ۸۶ درصد، بیشترین میزان مشارکت را به خود اختصاص داده‌است.بر اساس همین نظرسنجی، استان اردبیل با ۸۲ درصد و استان خراسان شمالی با ۸۱ درصد به ترتیب از نظر میزان مشارکت، مکان‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.بر پایه این گزارش، در این نظرسنجی، ۹۲ هزار و ۱۷۳ نفر شرکت کرده‌اند. گفتنی است، با اوج‌گیری رقابت‌های انتخاباتی و نزدیک شدن به ۱۲ اسفند (روز رای‌گیری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی) میزان مشارکت مردم در انتخابات همچنان رو به افزایش است. 
حراست دانشگاه شهرکرد دانشجویان را به دلیل «برف بازی» احضار کرد
سئوال است که در رژیم قرون وسطایی و ضد بشری نا مشروع چه اقدامی جرم نیست .تاکه قرار باشد برف بازی جرم نباشد؟ برای اینکه  اینگونه بازی برف چون برف گلوله شده وبسوی هم پرتاب می شود . پس هم گلوله وهم حالت تهاجمی دارد. پرواضح است که جرم است .مهم نیست که گلوله  برفی است ، بلکه مهم ماهیت تهاجمی این  اقدام است . به خصوص اینکه دانشجو یان در این بازی تهاجمی برف شرکت دارند که عملکردشان  غیر قابل اغماض می باشد.
حراست دانشگاه شهر کرد، شماری از دانشجویان این دانشگاه را به دلیل برف بازی احضار نموده است.به گزارش دانشجونیوز، در طول یک سال گذشته دانشجویان دانشگاه شهرکرد متحمل فشارهای سنگینی از سوی حراست و مقامات قضایی بوده اندپس از بارش برف در شهرکرد، شماری از دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه به شکلی مجزا به تفریح پرداخته و آدم برفی هایی با شال و کلاه سبز درست نمودند.پس از این اقدام تفریحی، حراست دانشگاه با شناسایی تعدادی از این دانشجویان، آنها را احضار نموده و تفریح دانشجویان را عملی خلاف شرع وقانون عنوان کرده است.عوامل حراست ضمن تهدید دانشجویان از آنها در خواست کرده اند که اسامی تمام افراد شرکت کننده در این حرکت تفریحی را اعلام کنند.لازم به ذکر است که فضای شهر کرد در آستانه انتخابات مجلس امنیتی است.در شهریور ماه امسال نیز شماری از شهروندان در شهرهای مختلف کشور به جرم «آب بازی» در بوستان های تفریحی، توسط نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت شده بودند.
یادواره مقام علمی مرحوم منذر- 5 و پایانی.ولایتی: نگاه «منذر» به تاریخ‌نویسی دینی بود/ بهائی‌ها از ارکان فتنه 88 بودند.خبرگزاری فارس: مشاور رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه مرحوم منذر برای بازگشتن دیدگاه دینی به تاریخ‌نویسی کمر همت بست، گفت: هدف به‌وجود آمدن فرقه بهائیت، دامن‌زدن به اختلاف میان مردم بود و بهائیان یکی از ارکان فتنه 88 بودند.
هم منقلی وهم شهری ومشاور امور ببی نالملل رهبر ولی وقیح علی خائنه ای  با این ادعایا بلهانه  ووارونه در مورد بهایی ها که حتی در تظاهرات های اعتراضی مسالمت آمیز برون مرز هم شرکت نمی کنند . نوعی  واکنش وپا سخگویی به میز گرد تلویزیونی بی ی سی است که ترکیبی از اعضای سابق انجمن حجتیه و یک بهایی بود که نامی هم از وی برده شد که جزو عضو و حامیان سابق انجمن حجتیه بوده است .به ویژه اینکه موضع ثابتی  بهایی  بان قل قول کردن حالت افشاگرانه  داشت . برای همین علی اکبر ولایتی بهاییان را جزو ارکان اصلی فتنه 88 متهم کرده است تا لبیک به سر بازجو پاسدار شکنجه گر وپرونده ساز حسین شریعتمداری داده باشد.
به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس، «علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در یادواره علمی مرحوم ابولحسنی که عصر امروز در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حجت‌الاسلام ابوالحسنی یک هدف عمده داشته و آن هم بازگشتن دین و برگشت‌های تاریخی است. شاید بتوان گفت بعد از انتشار «رساله جهادیه» علیه روس‌ها و صدور فتوای میرزای شیرازی، موج انتقاد از روحانیون افزایش پیدا کرد.وی افزود: تحریف و برداشت‌های تاریخی در نوشته‌های بعد از مشروطه در مشروطه‌نویسان حرفه‌ای موج می‌زد. نهضت تاریخ‌نویسی بعد از اسلام نهضت عظیمی بود و اگر به تاریخ‌نویسی بیهقی بعد از انقلاب مشروطه توجه کنیم به قول «جلال آل احمد» گویی ۱۴۰۰ سال را حذف کردند. ولایتی گفت: ابوالحسنی کتابی برای نجات حکیم ابوالقاسم فردوسی از دست دین‌ستیزان نوشت که شاهدی داشته باشد برای دین ستیزی با تاریخ اسلام.این استاد دانشگاه افزود: صفویه حکومت دوستدار اهل بیت(ع) بودند و در تاریخ‌نویسی معاصر، ستیز مستقیم با علمایی که تفکر صفوی را حمایت می‌کردند، موج می‌زند.وی ادامه داد: بسیاری از این مورخان می‌گفتند ما از تشیعی دفاع می‌کنیم که تشیع علوی است اما بخش عظیمی از بزرگان شیعه در دوره صفویه زندگی می‌کردند که این جدایی عملا امکان‌پذیر نیست.وی گفت:‌ علما پرچم مشروطه را بالا برده‌اند و کلمه «عدل مظفر» را بر بالای مجلس ملی نوشته بودند. و به جای پناه بردن به حضرت معصومه به سفارت‌های روس و انگلیس پناه بردند.ولایتی یادآور شد: بعد از مشروطه  ۱۲ سال بیشتر طول نکشید که رضاخان حاکم شد و طرفداران مشروطه نخست توجیه‌گر اقدامات رضاخان بودند، برای اینکه هم رضاخان و هم مشروطه ‌خواهان ضد دین بودند.مشاور امور بین‌الملل رهبری با اشاره به وقایعی که منجر به شکل‌گیری فرقه بهائیت شد، گفت: بنای بوجود آمدن بهائیه این بود که به اختلاف  میان مردم دامن زنند و از نفوذ روحانیون بکاهند. بهائییان یکی از ارکان فتنه سال ۸۸ بودند.ولایتی گفت: «منذر» کمر همت بست که دیدگاه دینی و جهان‌بینی دینی و تاریخ‌نویسی برگردد و نقش علما در مشروطه تبلور یافت.وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ استاد ابوالحسنی در عمر نه چندان طولانی خود خدمات عظیمی به دیدگاه ملی و اسلامی ارائه کرد.
ولایتی : بهائی‌ها از ارکان اصلی فتنه 88 بودند!.
مهر : مشاور سید علی (خامنه ای)  در امور بین الملل با اشاره به تلاش ابوالحسنی برای مبارزه با بهاییت، گفت: باید توجه داشت که یکی از ارکان اصلی فتنه 88 همین بهائی‌ها بودند.وی افزود: مرحوم ابوالحسنی در حوزه مطالعات مربوط به بهائیت کار جدیدی کرد. مقابله فکری و سیاسی با گروه و فرقه بابیه نیز برخوردی جدید از سوی او بود. باید توجه داشت که در قضیه فتنه 88 یکی از ارکان این فتنه همین بهائی‌ها بودند. بنای آنهایی که این فتنه را ایجاد کردند این بود که تفرقه ایجاد کنند و مردم را سرگرم کاری غیر معنوی کنند.ولایتی تصریح کرد: مقابله مرحوم ابوالحسنی با بهائیت یک مقابله جدی بود. مرحوم ابوالحسنی دامن همت به کمر زد برای بازگرداندن جهان بینی دینی به تاریخ نویسی. باید توجه داشت که تاریخ نویسی بعد از مشروطه به دین زدایی توجه داشت.
امروز صورت گرفت.سفیر آذربایجان به وزارت خارجه دعوت شد/توضیح باکو درباره معامله تسلیحاتی با تل آویو.خبرگزاری فارس: سفیر باکو در تهران که برای ارائه توضیح درباره انتشار خبر معامله تسلیحاتی کشورش با اسرائیل به وزارت خارجه دعوت شده بود، گفت که این تجهیزات برای آزادسازی سرزمین های اشغالی آذربایجان خریداری شده است.
دستگاه ترور و جاسوسی امور خارجه ی رژیم فاشیستی مذهبی ایران تصور کرده است که همه کشور های همسایه همچون عراق است که تبدیل به حیاط خلوط  برای حاکمان ایران شده باشد که می بایست بر اساس اوامر دستورات شان انجام وظیفه کنند . برای همین پس از فاش شدن مأموریت تیم تروریستی به باکو و بازداشت شدن شان که زیر پوشش خبر گزاری دروغ پرداز فارس انجام شده بود .همچنین پس از متهم کردن جمهوری آذربایجان با همکاری موساد در ترور دانشمندان هسته ای در ایران اکنون در ادامه سیاست صدور تروریسم وبحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه وهمسایه انتقاد به انعقاد قراردادخرید تسلیحات از اسراییل شده است .در صورتی که دو کشور هم پیمان هستند همانگونه که حاکمان ایران هم پیمان عراق وسوریه هستند که دشمن اسراییل هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در پی انتشار اخبار و گزارش ها در زمینه خرید تجهیزات نظامی از رژیم صهیونیستی توسط جمهوری آذربایجان به ارزش یک و نیم میلیارد دلار، امروز سه شنبه نهم اسفند "جوانشیر آخونداوف" سفیر آن کشور در جمهوری اسلامی ایران از سوی سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه به وزارت خارجه دعوت و در خصوص خبر فوق درخواست توضیح رسمی از سوی دولت آذربایجان به عمل آمد.سفیر دولت جمهوری آذربایجان پس از استعلام از دولت خود اظهار داشت که تجهیزات خریداری شده از رژیم صهیونیستی تنها با هدف آزادسازی سرزمین های اشغالی آذربایجان بوده و دولت این کشور به هیچ وجه اجازه استفاده از این سلاح ها بر علیه کشور ثالث به ویژه جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داد.وی مجدداً بر عزم دولت آذربایجان برای توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و خواستار تبادل نظر بیشتر برای رفع هرگونه سوء تفاهم شد.عراقچی در این ملاقات به سیاست اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه نفوذ در کشورهای هم مرز با ایران و استفاده از این کشورها بر علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد ونسبت به هرگونه استفاده آن رژیم از خاک جمهوری آذربایجان در جهت انجام اقدامات تروریستی علیه کشورمان هشدار داد.