گزیده خبرهای 7 اسفند 90 . قسمت -3
اقبال گسترده مردم دمشق به شرکت در همه‌پرسی قانون اساسی.خبرگزاری فارس: جمعیت بزرگی از مردم دمشق با تجمع در میدان سبع بحرات دمشق از روند اصلاحات حمایت و در همه‌پرسی قانون اساسی جدید شرکت کردند.
خبر گزاری دروغ پرداز پا سداران فارس  بدلیل بحرانی شدن  شرایط بشار اسد رئیس جمهور خونریز و جنایتکار سوریه کهه رروز وخیم تر می شود بنا بر توصیه ی حاکمان ایران که علی اکبر ولایتی هم منقلی وهم همشهری و مشاور امور بین الملل رهبر علی خائنه ای که تازگی فاش ساخته است که به حاکمان سوریه توصیه شد که دست به اصلاحات بزند . اکنون برای چنین توصیه سفارشی هورا کشیده شده است.
به گزارش فارس، منابع خبری در سوریه گزارش کردند که جمعیت بزرگی از مردم دمشق در میدان سبع بحرات در حمایت از روند اصلاحات در این کشور تجمع کردند.عربی‌پرس با بیان اینکه جمعیت بزرگی از مردم به میدان سبع بحرات دمشق آمده‌اند تاکید کرد که مردم در همه‌پرسی امروز شرکت و سپس در حمایت از اصلاحات در کشورشان تجمع کردند.بنا بر این گزارش، شهرهای دیگر سوریه نیز شاهد راهپیمایی‌های در حمایت از قانون اساسی جدید و اصلاحات در این کشور است.در این گزارش آمده است که شبکه‌های تلویزیونی سوریه از صبح امروز حضور مردم در همه‌پرسی را پوشش خبر داده‌اند .قانون اساسی جدید سوریه پس از اصلاح در 157 ماده تنظیم شده است که مهم‌ترین تغییر آن حذف حاکمیت حزب بعث بر مردم و کشور سوریه و حضور احزاب متعدد در روند سیاسی کشور است.وزارت کشور سوریه اعلام کرده است که بیش از 14 میلیون سوری حق حضور در این همه‌پرسی را دارند و حداقل سن برای شرکت 18 سال تمام است.
استخاره محصولی برای شرکت در مناظره تلوزیونی بد آمد!
وقتی پاسدارا مدعی اصول گرا ووزرای اخراجی دولت ساده زیست وعدالت محور وپاک ترین دولت تاریخ جهان نهم ودهم هستند که آنگونه چشم دیدن همدیگر را ندارند که برای عدم حضور در کنار هم در سازمان پشم و شیشه با دستآویز استخارهخا خالی می دهند .چگونه چنین بازار مکاره ای در خدمت مردم ومطالبات شان ومنافع ملی کشور باشند؟
جهان نوشت: صادق محصولی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در برنامه دیشب "دیروز، امروز، فردا" حاضر نشد. حسین رنجبران مجری برنامه تلویزیونی "دیروز، امروز، فردا" با اعلام این خبر گفت: پنج شنبه هفته گذشته (چهارم اسفندماه) از آقای محصولی جهت شرکت در برنامه دعوت کردیم، ایشان در مورد مهمان دیگر برنامه پرسیدند که گفتم آقای صفار هرندی یا آقای خاموشی است.وی افزود: ایشان (محصولی) گفتند که روزجمعه هماهنگ می کنیم، روز جمعه ابتدا با آقای صفار هماهنگ کردم و سپس به آقای محصولی خبر دادم و ایشان موافقت کردند که در برنامه حضور پیدا کنند، البته اشاره کردند که اگر آقای صفار نباشد بهتر است چرا که به لحاظ گفتمانی نزدیک هستیم.وی با بیان اینکه صبح امروز مجددا با ایشان (محصولی) تماس گرفتم و محورهای برنامه را تقدیم کردم اظهار داشت: آقای محصولی ظهر تماس گرفتند و اظهار داشتند که معده ام درد می کند و نمی توانم بیایم، شما به فکر شخص دیگری باش.مجری برنامه "دیروز، امروز، فردا" با اشاره به اینکه قرار شد محصولی آقای الهام را برای برنامه هماهنگ کند ادامه داد: ایشان تماس نگرفت و حتی دو بار تماس من هم با ایشان بی جواب ماند.وی افزود: آقای صفار هرندی اظهار داشت که محصولی به وی گفته که استخاره کرده و اینکه این دو با هم به برنامه بروند، بد آمده است.به گفته رنجبران، "علیرغم اصرار بنده آقای محصولی حاضر به شرکت در برنامه نشدند" و برنامه با حضور آقای صفار هرندی و مهمان تلفنی برگزار شد.مجری برنامه "دیروز، امروز، فردا" با یادآوری همکاری خود با صادق محصولی در وزارت رفاه تاکید کرد: ما با هیچ کس عهد اخوت نبسته ایم.گفتنی است مهندس صادق محصولی وزیر سابق رفاه در دولت دهم از اعضای شاخص جبهه پایداری انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی این جبهه می باشد.
روایت توکلی از خرید و فروش در بازار رای
چگونه وقتی اعتراف شده است که بازار خرید آرا داغ می باشد . رهبر ولی وقیح علی خائنه ای می تواند مدعی حضور دشمن شکن در 12 اسفند روز بر گزاری نمایش خیمه شب بازی باشد؟ به خصوص که این خرید آرا از سوی جریان انحرافی انجام می شود که متهم به نفوذی دشمن درون دولت می باشد؟
رئیس مرکز پژوهشها که کرسی تدریس اقتصاد دارد، از نمایندگانی که اقتصاد نمیدانند و تصمیماتشان بر مصالح کشور موثر است، بیش از دانشجویانی که اقتصاد نمیفهمند، انتقاد دارد.احمد توکلی مهمان کافه خبر بود و با گلایههایش از «چنگ زدنهای سیاسی» بر چهره یکدیگر در بازار رقابتهای انتخاباتی آمده بود و به رسانهها توصیه می کرد به طرح مسائلی نپردازند که در راستای منافع کشور نیست. تا «فروش رسانهاشان به منار نرسد و منافع مردم به کف چاه». این نماینده 60 ساله مجلس که با حمایت جبهه متحد اصولگرایان وارد رقابت انتخاباتی مجلس نهم شده است، اشارات کوتاهی به اختلاف نظرها در چینش این لیست کرد و گفت که از حذف برخی اسامی ناراحت شده و از افزودن برخی هم خوشحال نشده است. او که قبول داشت با این لیست، جبهه پایداری به حداقل خواستههایش در مورد لیست جبهه متحد رسیده است، حاضر نشد بگوید که از حذف چه کسانی ناراحت شده استنماینده تهران که میگفت مواضعش دوپهلو نیست از حضور منحرفانی در دولت گفت که به معامله با مجلس میپردازند. توکلی از دلالی رای گفت که هم اکنون برخی نامزدها به دنبال خرید رای هستند و بعد هم برخی به دنبال خرید رای نمایندگان و البته رای هر کسی قیمتی داردوزیر کار دولت موسوی از توقعش از او هم گفت که ای کاش همچون الگور که رای قضایی شکایتش از تقلب انتخاباتی بوش را پذیرفت و گفت که به خاطر آمریکا این کار را میکند، او هم نتیجه انتخابات گذشته را میپذیرفت
انتقاد بی‌سابقه علی مطهری از بسیجی‌ها .اوباش سانديس خور را مقابل مجلس كشاندند
مشخص است تا زمانی که رقابت و اختلاف در کار نباشد یا اینکه تا زمانی که این اختلافات علنی نشده تلاش می شود که واقعیات بیان نشود .ولی وقتی اختلافات همراه با رقابت آشکار می شود . آنگاه بالاجبار به  بخشی از واقعیات اشاره می شود . بطور مثال اراذل واوباشان ساندیس خوران که بعنوان گرو ه فشار وتهدید  به نام مردم و گروه خود جوش ودانشجویان بسیجی و.... اکنون ماهیت شان فاش شده که کیستند؟
دیگربان : علی مطهری٬ نماینده مجلس با اعلام اینکه نمی‌توان ۴۵۰ میلیون «خمس» به «جبهه پایداری» داد٬ از دانشجویان بسیجی با عنوان «اراذل و اوباش» و عده‌ای «ساندیس خور» یاد کرد.آقای مطهری این مطالب را در جریان مناظره با محمود نبویان عضو «جبهه پایداری» که روز شنبه (ششم اسفند) دردانشگاه صنعتی شریف برگزار شده بود٬ بیان کرده است.وی در این مناظره به موضوع پرداخت خمس ۴۵۰ میلیون تومانی محمدصادق محصولی٬ حامی مالی «جبهه پایداری» اشاره کرده و به کنایه گفته که «خمس» نمی‌تواند به یک جریان سیاسی پراخته شود.قاسم روان‌بخش٬ عضو جبهه پایداری پیش از این گفته بود خمس مال محصولی ۴۵۰ میلیون تومان است که وی آن را پرداخت کرده است.مطهری همچنین به موضوع تجمع گروهی از دانشجویان بسیجی مقابل مجلس در جریان دانشگاه آزاد اشاره کرده و آنها را عده‌ای «اراذل و اوباش» خوانده است.وی اظهار کرده است: «در مسئله دانشگاه آزاد یک عده اراذل و اوباش را به مقابل مجلس کشاندند و هر چه دلشان می‌خواست به مجلس توهین کردند که البته ماشین ساندیس هم کنار در مجلس پارک شده بودتیر ماه امسال گروهی از دانشجویان بسیجی با تجمع مقابل مجلس به تصمیم نمایندگان مبنی بر وقف دانشگاه آزاد تجمع کرده و شعار‌هایی علیه برخی نمایندگان سر دادند.این نماینده مجلس در بخش دیگری از این مناظره گفته است: «خیلی از کسانی که به غرب سفر کردند می‌گویند بهشت آنجاستمطهری همچنین از محمود احمدی‌نژاد با عنوان عامل اصلی «فتنه» سال ۱۳۸۸ یاد کرده است
.آیت الله دستغیب: آیا پرسش در مورد حصر موسوی و کروبی دخالت در اُمور جزئی است؟
هرگونه به وی اتهام زده شود .ولی هنوز عضویت وی در سیرک مجمع خبرگان لغو وانکار نشده است . بنابراین وقتی وی می گوید رژیم زیر سئوال رفته و مردم از آن فاصله گرفته اند با آگاهی و شناخت از درون نظام می گوید .یعنی اینکه رژیم ضد بشری و قرون وسطایی مشروعیت خود را از دست داده است . از سوی دیگر چگونه رهبر علی خائنه ای می تواند انتظار حضور دشمن شکن ساندیس خوران در 12 اسفند داشته باشد .در صورتیکه تقلبات گسترده  تدارک دیده نشده است؟ 
جرس: آیت الله دستغیب، در نامه‌ای به اعضای مجلس خبرگان با اشاره به این که صحبت پیرامون خلاف شرع‌های صورت گرفته لازم می‌باشد و وظیفه خبرگان است، گفتند: «اگر سؤال شود که چرا متّهمین در زندانها بدون محاکمه به سر می‌برند و با اکراه و اجبار از آنها اعتراف می‌گیرند و برای خانوادهٔ زندانیان، رعب و وحشت ایجاد می کنند، و چرا مردم به راحتی نمی‌توانند مطلب حقّشان را بیان کنند، و چرا مسؤولین قانون اساسی را به طور کامل اجراء نمی‌کنند؟ این طور جواب داده می‌شود که: اعضای خبرگان نباید در کارهای جزئی دخالت کنند.» ایشان ادامه داد: «این سخن که گفته می‌شود نباید در جزئیات دخالت کرد، به علت عدم منطق و این که این افراد احکام خدا را نمی‌فهمند، استادراین نامه آمده است:"آیا نیمه شب و با رعب و وحشت به منزل افراد مشکوک الاتّهام وارد شدن، شرعی است؟ آیا بیان این حرف که چرا جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و حجة الاسلام و المسلمین کروبی در حصر می‌باشند، دخالت در اُمور جزئی است؟ اصل نظام زیر سؤال رفته، مردم از دین خدا فاصله گرفته‌اند و نسبت به آن بدبین شده‌اند؛ عدّه‌ای مسیحی شده‌اند و عدّه‌ای دیگر اصلاً اعتقادی به اسلام ندارند؛ در صورتی که قبل از انتخابات ۸۴، مسألهٔ حادّی نبود، آنچه بود فقط از ناحیهٔ مدّاحی عدّه‌ای بود و به طور آشکار حقّی ضایع نشده بود، امّا بعد از انتخابات ۸۴، در اثر سُو‌ء مدیریّت و تحکّمِ عدّه‌ای غیر متخصّص، نظام دچار خدشه شده است.