گزیده خبرهای 7 اسفند 90
دلیلی برای ادامه بازداشت ذاکری وجود ندارد.نامه خبرنگاران فارس و جمعی از اصحاب رسانه خطاب به رئیس قوه قضائیه.خبرگزاری فارس: جمعی از خبرنگاران خبرگزاری فارس و اصحاب رسانه‌ با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار لغو بازداشت "سعید ذاکری" شدند.
با اینگونه لشکر کشی وجو سازی های  زنجیره ای که اطلاعاتی و امنیتی و پاسدار و بسیجیان قلم بر دست یانخبگان فرهنگی علیه ی دستگاه قضایی می کنند .نه اثبات گر نوعی آپارتاید قلمی وتبعیض و برجسته کردن رفتار تناقض آمیز در رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف می باشد . چونکه در شرایطی که اینگونه از یک بازداشت پاسدار قلم بر دست سر دبیر هفته نامه 9 دی  دفاع شده است که هرروز بر تعداد دستگیری وبلاگ نویسان وخبر نگاران واهل قلم با صدور احکام سنگین همچون اعدام افزوده می گردد. از طرف دیگر ارگان فاشیستی کودتایی پاسداران با موج دستگیری های گسترده و برای شان  پرونده سازی کردن تا انتقام از شبکه ی بی بی بی فارسی گرفته شود . از سوی دیگر بسیج داده تا  به مصاف دستگاه فاسد قضاییه برود که چرا یک همکار ویادداشت نویس خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس را بازداشت کرده است . در صورتی که در باکو یک تیم اعزامی تروریستی اش باز داشت شده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از خبرنگاران خبرگزاری فارس و برخی رسانه‌ها با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواستار لغو بازداشت "سعید ذاکری" شدند.متن نامه به این شرح است:ریاست محترم قوه قضائیه.حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی.با عرض سلام و احترام، به استحضار می‌رساند در پی بازداشت خبرنگار متعهد، جناب آقای سعید ذاکری به دنبال درج یادداشتی در هفته نامه ۹ دی و با گذشت ۴ روز از بازداشت وی، ما جمعی از خبرنگاران خبرگزاری فارس خواستار آزادی و بازگشت وی به جمع فعالان رسانه‌ای هستیم.گفتنی است، "سعید ذاکری" یکی از خبرنگاران ارزش‌گرا و با اخلاق رسانه‌هاست که در ایام فتنه ۸۸ نیز یادداشت‌های متعددی از وی منتشر شد.ما ضمن تاکید مجدد بر لزوم قانون‌گرایی تمام احزاب، گروه‌های سیاسی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها خصوصا در این ایام حساس انتخاباتی و عمل به فرمایش مهم رهبر معظم انقلاب درخصوص پرهیز جدی نامزدها و هواداران آنها بر هرگونه اقدامی که موجب "اختلاف و ناامیدی" شود و ضمن تاکید بر لزوم احترام و گردن نهادن همگان در برابر قانون و جایگاه سه قوه، اعلام می‌کنیم که دلیلی برای تداوم بازداشت این خبرنگار وجود ندارد و لذا خواستار ورود حضرتعالی در این پرونده و لغو بازداشت "سعید ذاکری" هستیم. بدیهی است این تدبیر با توجه به حساسیت‌های پیش‌رو و لزوم مقابله با ترفندهای نرم‌ رسانه‌ای دشمن در خصوص به نمایش گذاشتن "چهره مخدوش" از فضای پرنشاط و پرشور و امید جمهوری اسلامی ایران، مورد تقدیر اهالی رسانه نیز خواهد بود.به گزارش فارس،‌ لیست اسامی خبرنگاران، در حال افزایش است.سید نظام الدین موسوی.عباس درویش توانگر.صادق مهدی غفرانی.صمد حسن نیا.الهه رفیعی نژاد.مقداد ذکی‌زاده.رسول بابازاده.حمیدرضا زندی.محمدمهدی تهرانی.فاطمه‌سادات موسوی.مجتبی صادقی.زهرا عبدالمحمدی.عباس کلاهدوزسید محسن میر‌شمسی.میثم رشیدی مهرآبادی.مهدی بختیاری.داوود عطایی.مریم  پاژن.مونا رحیم‌بصیری.محسن زیرک.سیدحبیب موسوی.مهدی یزدی.حسین الیاسی.حسین دلیریان.مهدی مشکینی.فاطمه بلوچی‌پور.مریم گلباز.عبدالله عبداللهی.رضا همدانچی.مهدی طوسی.فاطمه بیات.سیداسد رجبی.جابر سعادتی‌صدر.ابوتراب فرخی.علی رمضانپور ماکلوانی.مصطفی خدابخشی.فراز شهلایی.بهروز نوری.بهبود سعیدی‌کیا.سید مجتبی حسینی.اکبر محمودی.رضا کیمیایی.حمیده نکونام.مریم عابدینی.امیرحسین بکائیان.امید محمدی‌اصفهانی.سروش صاحب قصول.علی رضایی‌زاده.سیدمیثم لطفی.مهدی آقامحمدی.مهدی نفر.علیرضا وهابی.علیرضا شاملویی.فاطمه نادریان.رسول شکری‌نیا.سیما ضرغامی‌اینانلو.مریم خلجی.ابوتراب فرخی.مجتبی آزادیان.عباس جهانتاب‌اقبلاغ.رضا غیاثوند.مریم جراح‌لایق.محسن صادق‌دستگردی.نرگس محمدی‌قوام‌آباد علیا.فریده عظمتی.فاطمه حامدی‌خواه.مریم فیروزفر.رحمت رمضانی.سعید مهرپور.مصطفی وثوق‌کیا.حمید یادروج.سجاد اسلامیان. ابوالفضل عنابستانی.محسن یزدی.علیرضا بخشی.عباس بخشی.رضا روستاکار.مهدی سرخه‌ای.سید حسن سید‌رحمانی.فرزانه سادات سید‌رحمانی.لعیا بغدادی.فرزانه اصغری مهدی علیرضایی.حسن رضایی.حامد طالبی.احمد جان‌نثاری.محسن شیاسی.محمد رازی.زهرا بختیاری.احسان صالحی.حمید‌رضا بیانی.مهدی خانعلی‌زاده.علی نادری.حسن روزی‌طلب.میثم نیلی.مقداد نیلی.جواد حجتی.جعفر فرجی.عهدیه عظیمی.جواد حسینی.محمد نسیمی.سمیه نبی.مریم باجلان.حسن کربلایی.رسول شکری‌نیا.مهدی صادقی.رحیم پور رحیم. 
دور جدید پرونده‌سازی علیه روزنامه‌نگاران توسط سپاه
 این گزارش  خبری آن سوی برخورد تناقض و تبعیض آمیز خبر قبلی می باشد . همچنین هرچه زمان از کودتای 22 خرداد 88 سپری می شود بیشتر مشخص می شود که چرا پاسداران دست به کودتا زدند و رقبا را حذف کردند .چون هدف قبضه ی قدرت  با هر ابزار و وسیله وتهدید و سانسور وپرونده سازی کردن برای منتقدان و وبلاگ نویسان و خبرنگاران در داخل وخارج با فیلتر کردن اینترنت  بوده است  . به خصوص اینکه این ارگان فاشیستی کودتایی پاسداران در همه موارد هم مداخله گری آشکار می کند .حال چه نظامی و اقتصادی ونفتی ومطبوعاتی واطلاعاتی و سیاسی و حتی نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی تقلباتی باشد  و یا  به خصوص در مورد پرونده و اهداف هسته ای  باشد . برای همین اکنون هم سخت با بی بی سی سخت در گیر شده است که چرا فیلم مستند از بیت رهبری و علی خائنه ای تهیه و پخش نمود؟
دیگربان : «مرکز بررسی جرائم سازمان یافته» سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای دور جدید پرونده‌سازی علیه برخی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی در جمهوری اسلامی را آغاز کرد.به گزارش سایت «گرداب»٬ این مرکز روز شنبه (ششم اسفند) مدعی شده که برخی فعالان رسانه‌ای زندانی در عملیاتی به نام «چشم روباه» مربوط به فعالیت‌های شبکه بی‌بی‌سی فارسی در ایران شرکت داشته‌اند.در اطلاعیه این مرکز با اشاره به نام اختصاری گروهی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی٬ ادعا شده که آن‌ها با شبکه بی‌بی‌سی فارسی در «جنگ نرم» علیه جمهوری اسلامی همکاری داشته‌اندمرکز بررسی جرائم سازمان یافته» سپاه هویت اختصاری این فعالان رسانه‌ای را خانم‌ها «م. م»، «پ. آ»، «م. م» و آقایان «ن. ش» و «ا. ع. ع» اعلام کرده و نوشته که پرونده آنها به محاکم قضائی فرستاده شده است.آن‌طور که این مرکز ادعا کرده است٬ در جریان عملیات ««چشم روباه» ۲۴ نفر شناسایی شده‌اند که برای ۱۰ نفر از آن‌ها که خارج از ایران هستند «قرار غیابی» صادر شده است.این مرکز در ادامه اطلاعیه خود تصاویری مخدوش از روزنامه‌نگاران بازداشتی منتشر کرده که تاکنون در تاریخ جمهوری اسلامی چنین برخوردی با فعالان رسانه‌ای بی‌سابقه بوده استمرکز بررسی جرائم سازمان یافته» سپاه در اطلاعیه خود خانم «پ. د» را روزنامه‌نگاری معرفی کرده که با تعدادی از فعالان حقوق زنان همکاری داشته است.در اطلاعیه این مرکز همچنین ادعا شده که این فرد «در موارد متعدد و در پوشش بازوی تهیه محتوا برای شبکه بی‌بی‌سی و با استفاده از عناوین خبری و رسانه‌ای، به جمع‌آوری و ارسال اطلاعات خاص و دارای طبقه‌بندی اقدام کرده استدر ادامه این اطلاعیه از فردی به نام «م. ر» نام برده شده که «نقش پیچیده‌ای» در «جذب و استخدام و همچنین کمک به خروج پذیرفته‌شدگان شبکه بی‌بی‌سی به خارج از کشور» داشته است.آقای «س. ب» از دیگر افرادی است که در این اطلاعیه از وی با عنوان «همکار رسانه‌های ضد انقلاب» نام برده شده است.بنابر ادعای «مرکز بررسی جرائم سازمان یافته» سپاه این فعال رسانه‌ای «ارتباط پیچیده‌ای» با برخی سرویس‌های جاسوسی داشته است.آقای «س. ک» نیز در این اطلاعیه با عنوان «یکی از نخبگان مستندساز کشور» معرفی شده که «قراردادهای کلان و متعددی برای تولید مستندات سفارشی و هدفمند شبکه بی‌بی‌سی منعقد کرده استدر بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «به زودی در بیانیه شماره دو این مرکز اسناد و مدارکی دال بر ارتباطات سازمان یافته شبکه بی‌بی‌سی، با عناصر خود در داخل کشور منتشر خواهد شدسایت «گرداب» در پایان اعلام کرده که «طی روزهای آینده بخش اول از مستند رسانه‌ای این عملیات از رسانه ملی پخش خواهد شد
80 درصد از كارگران كمتر از پايه دستمزد قانوني دريافت مي‌كنند
  وقتی این چنین اعتراف شده است که کارگران محروم و زحمت کش مورد بهره کشی واقع می شوند . دیگر نیاز نیست که سئوال شود خمینی شیاد آشکارا برای کسب قدرت چراعوامفریبانه مدعی شد حکومت آینده از آن مستضعفان و پا برهنگان می باشد. چون هدف این چنین هدیده دادن به محرومان مورد نظر بوده است؟
80ایلنا: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: کارگران در 80 درصد از واحدهای تولیدی زیر نرخ مصوب شورای عالی کار دستمزد دریافت می‌کنند.چنگیز قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزایش بی رویه نرخ تورم را متاثر از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: هم اکنون بیش از 60 درصد از کارگران فعال در واحدهای تولیدی به دلیل عدم تامین نیازهای اساسی زیر خط فقر گذران معیشت می کنند.این فعال کارگری، با اشاره به شايعاتي درخصوص تصويب پايه دستمزد 400 هزار توماني براي سال آينده، تاكيد كرد: دستمزد 400 هزار تومانی در سال آینده نیازهای معیشتی کارگران را تامین نخواهد کرد چرا كه با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش مبلغ مزد تا سقف 400 هزار تومان تنها 50 درصد هزینه های خورک و پوشاک کارگران را تامین می کند.عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، از تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از واحدهای تولیدی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: به علت افزایش قيمت حامل‌های انرژی کارفرمایان قادر به پرداخت حقوق کارگران براساس سبد هزینه واقعی خانوار نیستند. 
در اقدامی کم‌سابقه  سربازان «جنگ نرم» انتخابات را تحریم کردند
جالب است اختناق و سانسور وتبلیغات دروغین ووارونه زیر چتر دشمن تراشی کردن آنگونه  گندش در آمده است که صدای اعتراضی مدعیان اصول گرایی را بلند کرده است . آنگونه که از تحریم حمایت شده است . حال مشخص نیست که مدعیان حماسه سازان تدارک تقلبات دشمن شکن در 12 اسفند چگونه می خواهند بر اساس پیش بینی رهبر علی خائنه ای با حضور ساندیس خوراندشمن شکنی نمود ومشت محکم  بر دهان دشمن بیگانه  وتحریم کنندگان زد؟
دیگربان : گروهی از وبلاگ‌نویسان محافظه‌کار و «سربازان جنگ نرم» اعلام کردند در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت نخواهند کرد.احمد نجمی، مدیر ارتباطات دفتر توسعه وبلاگ دینی و بازرس انجمن قلم حوزه علمیه قم روز شنبه (ششم اسفند) در صفحه «فرندفید» خود نوشته در این دوره از انتخابات شرکت نخواهد کرد.آقای نجمی نوشته است: «گفتن این موضوع خیلی سخت بود ولی به هرحال باید تصمیم را اعلام کنم حتی اگر برای من خیلی سنگین تموم بشهوی افزوده که «وقتی من به عنوان یه شهروند ایرانی از کمترین حق برخوردار نیستم» بنابراین در انتخابات «شرکت نخواهم کردمحمدصالح مفتاح٬ مدیر سایت محافظه‌کار «تریبون مستضعغین» نیز با اعلام حمایت از موضع مدیر ارتباطات دفتر توسعه وبلاگ دینی نوشته است: «من هم اگر جای آقای نجمی بودم، در انتخابات شرکت نمی‌کردمحسام الدین مطهری٬ موسس و سردبیر سایت «کتاب اشا» نیز به صراحت انتخابات ۱۲ اسفند ماه را تحریم کرده است.آقای مطهری نوشته است: «به احتمالِ قریب به یقین، در انتخاباتِ مجلسِ نهم شرکت نخواهم کرد. دستِ کم، آخرین تصمیمی که بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم گرفته‌ام، همین استوی افزوده است: «امروز رای دادن را بستری برایِ تکرارِ اشتباه‌ها و تضعیفِ انقلابِ اسلامی می‌دانموی نوشته که «سیستمِ سیاسی، سال‌ها به بهانه تو دهنی زدن به دشمن درِ بالاخانه ملت را تخته کرده است. نتیجه این‌که بسیاری از ما بار‌ها رهی داده‌ایم بدونِ آن‌که واقعاً به نتیجه رایِ خود دل‌خوش باشیم. رای داده‌ایم و فکر نکرده‌ایم که نظرِ ما چه اثری رویِ حکاممان می‌گذاردمطهری همچنین افزوده است: «من به عنوان یک شهروند و جزئی از این مردم، از واقعه دو سال قبل در بازداشتگاهِ کهریزک دلگیرم. هر بار یادش می‌کنم فکرم مختل می‌شود و روحم خش برمی‌داردوی نوشته که «مردم را شرطی کرده‌اند که اگر رای ندهید، نظام در جهان تضعیف می‌شود. کاری کرده‌اند که دشمن هم رویِ این موضوع مانور می‌دهد. دیگر دوره این ادبیات گذشته است. وقتش شده به مردم اجازه بدهیم عاقلانه درباره انتخابات تصمیم بگیرندمطهری به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرده اگر می‌خواهند مردم پای صندوق‌های رای بیایند اصلاحات مورد نظرِ مردم را اعمال کنند.وی در پایان یادداشت خود تاکید کرده است: «امروز عقیده دارم رای دادن، باعث دلیر کردنِ حکومت در روش‌هایِ اشتباهش است. معتقدم شرکت در انتخابات کمک می‌کند که تا ابد بهانا تو دهنی زدن پایدار بماندوبلاگ «آرمانشهر» از حامیان محمود احمدی‌نژاد نیز نوشته در این دوره از انتخابات مجلس بدون آنکه «رغبتی» داشته باشد شرکت کرده و تنها نام رئیس دولت دهم را روی برگه رای خواهد نوشت.نویسنده این وبلاگ این پرسش‌ها را مطرح کرده است: «در انتخابات شرکت کنم که حالش را چه کسانی ببرند و جایگاه چه کسانی در موقعیت‌هایشان تحکیم شود و استمرار یابد؟»وی همچنین پرسیده است: «تا به کی باید مصلحت اندیشی، رکن رکین کشورداری در جمهوری اسلامی باشد و من با رای دادنم این رویه را تایید کنم؟»وبلاگ «خط‌خطی» از وبلاگ‌های حامی تیم احمدی‌نژاد نیز به صراحت نوشته که این دوره از انتخابات «اراده ملی و حرکت به سوی اهداف مطلوب» را تامین نخواهد کرد.