روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 2 اسفند ماه 1390
نقد وبررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی  جمهوری " نمايش انتخابات در يمن! "
"بدلیل بحران های فراگیر یه ویژه بحران هسته ای که تحریم های زنجیره ای را بهمراه داشته است و ادامه ی جنگ قدرت وثروت که منتهی به  بن بست شده است . بنابراین برای عبور از این شرایط  می بایست با وارونه گویی  و تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن اذهان عمومی  وپاک کردن صورت مسأله به این سیاست صدور تروریسم وبحران و ارتجاع به برون مرز  ادامه داده شود "
گفته می شود کافر همه را به کیش خود پندارد یا می خواند. بنابراین سرمقاله نویس از این منظر قلم زنی وتحلیل وتفسیر می کند. برای همین باور دارد که  هرگونه انتخاباتی در هر کشور بر گزار نشود که جزو هم پیمان حاکمان ایران نباشند . یاا ینکه رابطه عادی نداشته باشد.  یک توطئه ی طراحی شده از سوی آمریکا می باشد که از سوی مهره های وابسته اش دنبال می شود. در صورتی که در مورد برگزاری نمایشات خیمه شب بازی در ایران که همراه با قلع وقمع و رد صلاحیت کردن نامزادن می باشد. تازه همراه با کودتا و رأی سازی تقلباتی می باشد. نه سخنی در این مورد  گفته نمی شود بلکه دفاع وتبلیغ حماسه سازی وحضور دشمن شکن هم برایش می شود. همانگونه که محور رفراندوم فرمایشی و سفارشی قانون اساسی در سوریه  نه موضع انتقادی اتخاذ نمی شود که زیر پوشش اقدام اصلاحی کلی هم برایش تبلیغ می شود. اما در مورد  انتخابات ریاست جمهوری  که یک نامزد دارد و که قرار است در یمن انجام شود  تا جانشین علی عبدالله صالح رئیس جمهور بر کنار شده شود . اینگونه سر مقاله نویس نظر و تحلیل داده است :
"جان برنان، معاون رئيس‌جمهور آمريكا در امور امنيت داخلي و مبارزه با فساد، ديروز در يك مصاحبه مطبوعاتي در صنعا با حمايت از عبدربه منصور، مهره مورد نظر آمريكا براي احراز پست رياست جمهوري يمن، وي را شريكي قوي براي مبارزه با تروريسم و القاعده و از هم اكنون وي را رئيس‌جمهور آينده يمن دانست.حضور معاون رئيس‌جمهور آمريكا در يمن آنهم درست همزمان با برگزاري انتخابات نمايشي رياست جمهوري روشن‌ترين دليل بر اين واقعيت است كه اين انتخابات توطئه برنامه‌ريزي شده‌ايست كه واشنگتن براي جلوگيري از حاكميت مردم يمن بر سرنوشت خود تدارك ديده و هدف اينست كه آمريكا با سوار شدن بر موج مردمي در يمن، انقلاب مردم اين كشور را مصادره كند و مهره‌هاي دست آموز خود را به جاي ديكتاتور مخلوع يمن بنشاند" 
داشته باشید با وجود این که ایران یک کشور عرب  وحتی  سنی هم نیست . ولی از دیدگاه حاکمان ایران وامثال اینگونه سرمقاله نویسان  عراق وسوریه هم جزو کشور های عربی محسوب نمی شوند که استبداد ودیکتاتوری وانتقاد کردن شامل شان شود . بنابر این نیاز نیست تا که در مورد این کشور ها سخنی به خصوص در زمینه نقض حقوق بشر گفته شود .پس بدون اشاره به شرایط داخلی این 3 کشور  باید  از موضع نمایندگی ملت یمن و حتی سایر کشورهای دیگر عربی که مبارزه با دیکتاتور وساقط کردن شان در منطقه کردند. اینگونه با سخنگوی  ملت های شان شدن قلم زنی شود :
"ملت آزاده يمن در جريان موج بيداري اسلامي مدتهاست به خيابانها آمده و با مشت‌هاي گره كرده خواستار پايان يافتن سلطه ديكتاتورها بر اين كشور هستند. موج عدالت طلبي در يمن هرگز از آنچه در تونس، مصر و ليبي ايجاد شد و باعث سقوط ديكتاتورهاي باسابقه‌اي مثل بن علي، مبارك و قذافي گرديد، كمتر نبوده و نيست ولي آنچه باعث شده عليرغم شهداي بسيار و برپايي تظاهرات ميليوني مردمي، كماكان نظام سلطه در اين كشور حاكم باشد، وضعيت ويژه و استراتژيك يمن و تاثيراتي است كه سقوط رژيم ديكتاتوري اين كشور مي‌تواند بر همسايگان عرب بويژه رژيم‌هاي آل خليفه و آل سعود داشته باشد. به همين دليل مقاومت‌هاي بسياري از سوي استكبار جهاني و ايادي منطقه‌اي آنها در قالب‌هاي مختلف صورت گرفت تا انقلاب يمن با كنار رفتن مهره‌اي به نام علي عبدالله صالح خاموش گردد و موج بيداري ملت‌هاي مسلمان در پشت خاكريزهاي عربستان متوقف شود. در ادامه همين سياست‌هاي انحرافي و حيله گرانه بود كه علي عبدالله صالح در ابتدا به بهانه مداوا در رياض پناه گرفت و پس از درمان به صنعا باز گردانده شد ولي مردم مقاوم يمن، اين ديكتاتور سرسخت را تحمل نكرد و او به آمريكا رفت. در نبود علي عبدالله صالح در يمن، طرح عربستان به عنوان "طرح شوراي همكاري خليج فارس" براي تثبيت رژيم ديكتاتوري به جريان افتاده و معاون علي عبدالله صالح به عنوان نايب حكومت و فرزندان ديكتاتور نيز به عنوان فرماندهان ارتش به حفظ حكومت پرداختند و بر همين اساس قرار شد روز دوم اسفند (امروز) با برپايي يك نمايش مضحك و يك سيرك انتخاباتي، "عبدربه منصور هادي" معاون علي عبدالله صالح را به عنوان تنها نامزد اين انتخابات نمايشي از داخل صندوق‌هاي راي به عنوان رئيس‌جمهور حكومت آينده يمن بيرون آورده و بر پيشاني انقلاب يمن بچسبانند ولي انقلابيون يمن با درايت و آگاهي تمام، اين توطئه را با تظاهرات عظيم خود افشا و انتخابات را تحريم كردندميليون‌ها نفر از مردم يمن طي روزهاي اخير در شهرهاي مختلف اين كشور از جمله در30 ميدان شهر صنعا در تظاهرات پرشوري بر آرمانهاي انقلابي خود تاكيد نموده و متمايزتر از هميشه با شعارهاي ضدآمريكايي و ضد سعودي، دخالت‌هاي واشنگتن و رياض را در امور داخلي كشورشان محكوم كردند. آنها با صراحت اعلام كردند برگزاري انتخابات با يك نامزد آنهم معاون ديكتاتور سابق اين كشور و از همه مهمتر سرمايه‌گذاري مالي و حمايت سياسي غرب و عربستان و عدم تغيير در مناصب كليدي دولت، ارتش و دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي يمن كه هنوز هم در اختيار پسران و خويشاوندان علي عبدالله صالح مي‌باشد، پيشاپيش محكوم به شكست است"
عجیب تر اینکه  مدام تأکید به برگردان کردن جنبش ضد استبدادی ودیکتاتوری وآزادیخواهی  ملت های منطقه به جنبش بیداری اسلامی می شود  تا هم ماهیت دیکتاتوری فاشیستی مذهبی حاکم بر ایران دور زده شود .هم موج سوارانه برای مصادره کردن جنبش اعتراضی ضد دیکتاتوری منطقه آن  را مصادره کرد تا بتوان  از موضع ضد آمریکایی   وعربستان وحتی شورای همکاری کشور های حاشیه ی خلیج فارس ادعای رهبری جنبش بیداری  اسلامی منطقه  نمود و این چنین پیرامونش مانور تبلیغاتی هدفمند داده شود:
" ترديدي نيست كه موج بيداري اسلامي و مخالفت با رژيم‌هاي وابسته و استبدادي، كه در منطقه براه افتاده،‌ توقف ناپذير است و مردم مسلمان و انقلابي يمن نيز تا بر كندن پايه‌هاي رژيم ديكتاتوري علي عبدالله صالح به راه خود ادامه خواهند داد. آنان همچنان خواهان محاكمه ديكتاتور فراري و همدستانش هستند كه سالها به كشتار و غارت اموال ادامه داده و مسئول ريخته شدن خون شهداي انقلاب مي‌باشند. مردم يمن، به خوبي مي‌دانند كه انقلاب شان در ميانه راه است و با خود عهد بسته‌اند تا تحقق كامل خواسته هايشان از پا ننشينندشعارهاي تظاهرات روزهاي اخير يمن حكايت از شكل گيري موج جديد ضد آمريكايي و ضد سعودي در كشور همسايه عربستان دارد. آنچه باعث شگفتي خبرگزاريها شد، شعارهاي اين تظاهرات سراسري بود كه با آنچه كه در تظاهرات گذشته از زبان مردم يمن شنيده مي‌شد، متفاوت بود. در اين تظاهرات سمت وسوي شعارهاي مردم يمن عليه دخالت‌ها و توطئه‌هاي آمريكا و عربستان بود. واقعيت اينست كه آمريكا و عربستان به دلايل مختلف از انقلاب يمن بيش از ساير انقلاب‌هاي عربي ناخشنود هستندبراي آمريكائي‌ها، رژيم ديكتاتوري علي عبدالله صالح يك امتياز بود چرا كه نه تنها با منافع منطقه‌اي آمريكا همسويي داشت بلكه به نمايندگي از آمريكا، جريانهاي ضدآمريكايي را سركوب مي‌كردرژيم عربستان نيز نگراني‌هاي عميق‌تري از انقلاب يمن داشته و دارد. آل سعود از وقوع انقلاب در پشت مرزهاي خود، بحرين در شمال و يمن در جنوب به شدت آشفته است و اين وحشت تا بدان حد بوده كه رياض مستقيماً ارتش خود را براي سركوب تظاهرات مردم بحرين به آن كشور گسيل كرد و مناطق شيعه نشين يمن را نيز بمباران نموداگرچه بانيان "طرح شوراي همكاري خليج فارس" توانستند موافقت برخي سران گروه‌هاي سياسي داخلي را كسب كنند ولي تظاهرات روزهاي اخير در سراسر يمن نشان داد كه نبض اصلي انقلاب دردست توده‌هاي مردم به ويژه جواناني است كه هيچگونه وابستگي به احزاب سياسي نداشته و همچنان بر خواسته‌هاي گذشته خود كه تغيير بنيادين رژيم و محاكمه سران جنايتكار رژيم علي عبدالله صالح مي‌باشد، د- مردم يمن با ادامه حضور خود در صحنه، اين پيام را به حاميان رژيم ديكتاتوري رساندند كه فريب توطئه‌هاي بيگانگان را نخواهند خورد و تا تحقق كامل اهداف انقلاب و پاكسازي عناصر رژيم ديكتاتوري در صحنه خواهند ماند. هـ - از اين رو جنبش انقلابي مردم يمن با صدور بيانيه‌اي ضمن تحريم اين نمايش مفتضح، آن را برملا كننده نقشه‌هاي شوم حاميان حقوق بشر و مدعيان دمكراسي عليه ملت يمن خوانده و خواستار نافرماني مدني و عمومي و همچنين تحصن مردم در مقابل مراكز راي گيري شد تا بدينوسيله به غربي‌ها كه براي برگزاري انتخابات مبلغ 12 ميليون دلار به حكومت صنعا كمك كرده‌اند و ناظران به اصطلاح بين‌المللي نشان دهند توطئه شكستن انقلاب مردم يمن از طريق برگزاري انتخابات مضحك و دروغين محكوم به شكست است و خسران بزرگتر نصيب آمريكا خواهد شد كه طي يكسال اخير، مهره‌هاي خود را يكي پس از ديگري از دست داده و نه تنها روياي خاورميانه بزرگ سران كاخ سفيد به كابوس تبديل شده بلكه پايه‌هاي كاخ سلطنتي رياض نيز در معرض تزلزل قرار گرفته است"
در خاتمه اینکه مشخص نیست که با وجود اینکه مستبد و فاشیستی ترین حکومت مذهبی و غیر متعارف در ایران حاکم است .طوریکه نه رکور دار محکومیت نقض مستمر حقوق بشر جهانی می باشد ،بلکه از سوی دیگر هیچگونه صدای انتقادی دگر اندیشان وحتی خودی ها تحمل نمی شود. بعلاوه بر گزاری نمایشاتش  فرمایشی و انتصابی وتقلباتی می باشد .مهمتر اینکه ترفند وشگرد های وارونه گوی کردن هایش   تابلو شده است . چونکه 33 سال است که  سیاست صدور تروریسم وبحران وارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه وهمسایه ها با شدت دنبال شده است که نه این سیاست  سوخته ونخ نما شده وضد خودش شده و دیگر کار برد ندارد ، بلکه ادامه ی این سیاست بیشتر موجب انزوای منطقه ای وجهانی رژیم فاشیستی مذهبی وکودتایی نا متعارف شده است. اما بدلیل بحران های فراگیر یه ویژه بحران هسته ای که تحریم های زنجیره ای را بهمراه داشته است و ادامه ی جنگ قدرت وثروت که منتهی به  بن بست شده است . بنابراین برای عبور از این شرایط  می بایست با وارونه گویی  و تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن اذهان عمومی  وپاک کردن صورت مسأله به این سیاست صدور تروریسم وبحران و ارتجاع به برون مرز  ادامه داده شود .
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 2 اسفند ماه 1390
نمايش انتخابات در يمن!