روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 19 بهمن ماه سال 1390
نقد و بررسی : سرمقاله  ی روزی نامه ی حکومتی  جمهوری " صفوف را فشرده‌تر كنيم "
"معلوم نیست که چرا سرمقاله نویس به خودش زحمت  نداده تا که عملکرد 33 سال گذشته حاکمان ودولت مردان را در آستانه ی سی و چهارمین سال گرد انقلاب در 3-4 خط ارائه بدهد که چه انجام شده است؟ تا مشخص شود  این بیلان چه رابطه ای با اهداف و آرمان مردم در 33 سال پیش مردم ایران دارد؟ یا گفته شود وضعیت اقتصادی کشور چگونه است و شرایط امور معیشتی مردم چگونه می باشد؟ در این مدت چه نوع اقدامات  زیر بنایی شده است ؟ یا چگونه برنامه های خدمامتی و بهداشتی و آموزشی و رفاه اجتماعی انجام شده است؟ چه میزان نفت استخراج وصادر وفروخته و کسب در آمد شده وصرف چه برنامه هایی شده است؟ "
عجیب است که پس از سپری شدن 33 سال اما هنوز  گفته نمی شود که برای چه انقلاب شد؟ مردم چه اهدافی را با انقلاب خود دنبال می کردند؟ آیا مردم  انقلاب کرده ایران  پس از فرو پاشی سیستم شاه به اهداف شان رسیده اند ؟یانه. اگر آری . خوب شرایط کنونی محصول چه شرایطی می باشد؟ اگر نه   انقلاب از مسیر خود منحرف شد . دلیل انحراف چه بوده است؟ البته چون مردم محلی از اعراب ندارند وحق شان دانستن نیست . به خصوص اینکه نا محرم هستند. بنابراین دارای مطالباتی نیستند که قابل طرح شدن  باشد. برای همین است که در اینگونه تحلیل وتفسیر وگزارشات  همیشه نام شان خط زده شده است . البته از طرف دیگر معلوم نیست  انقلابی که توان پاسخ گویی به مطالبات مردم نمی باشد.  چگونه می تواند این چنین  الگوی سایر ملت های منطقه داشتته باشد که چپ و راست با گرد وخاک بر پا کردن از رأس تا ذیل رژیم آلوده به فساد مدعی رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه  می باشند: .
"در چنين روز فرخنده اي، حق بر باطل و جنود رحماني بر اولياء شيطان و حزب‌الله بر طاغوت و طاغوتيان غلبه نمود و حكومت عدل اسلامي مستقر گرديد و دست انتقام حق از آستين ملت رزمنده ايران بيرون آمد و نصرت اعجازآميز اسلام بر كفر تحقق يافت. در چنين روز مسعودي، همبستگي قشرهاي ملت دلير روزافزون و ارتش و ساير قواي انتظامي وفاداري خود را به اسلام و ايران نشان دادند و ميهن خود را از شر طاغوت‌هاي زمان كه در رأس آنان دولت آمريكاست رهائي بخشيدند" (صحيفه امام جلد 12 صفحه 146از پيام امام، سه نكته مهم را همواره بايد آويزه گوش قرار دهيم تا بتوانيم از نعمت بزرگ انقلاب اسلامي، كه امروز با الهام بخشي به ملت‌هاي منطقه موجب سقوط پياپي طاغوت‌ها گرديده، حفاظت كنيمنكته اول اينست كه غلبه حق بر باطل، در عين حال كه به اراده الهي وابسته است اما از آستين ملت‌ها بيرون مي‌آيد".
وقتی اعتراف شده است که در انقلاب همه اقشار  جامعه بطور همبسته در کنار هم شرکت کردند . سئوال است که پس از انقلاب چه اتفاق افتاد؟ به خصوص شرایط کنونی قدرت در دستان چه کسانی می باشد و وضعیت سایر اقشارجامعه چه نصیب شان شده است؟ عجیب است که در ادامه سرمقاله نویس  از موضع ضد طاغوت و دشمن بیگانه قدرتمند ، تلاش کرده تا که نام مردم ایران ومطالبات شان را محونماید.در عوض بدلیل اینکه رژیم فاشیستی مذهبی  کودتایی نا متعارف متزلزل شده  تأکید کرده برای عبور از بحران کنونی وادامه بقای ننگین رژیم بربرمنش تاریک اندیش زیر چتر بقای انقلاب نیاز شدید به همبستگی می باشد و بدون اینکه به ریشه و عامل اختلافات به پردازد که ناشی از چیست. اما گوشزد کرده که این اختلافات که بر عکس شرایط انقلاب می باشد. موجب بهانه برای دشمن شده تاکه موقعیت   استفاده کند وضربه بزند. در ادامه تناقض گویی  و یکی به نعل ویکی به میخ زدن بازهم بدون توجه  به اینکه مردم وحق ومطالبات شان برای چه در 33 سال پیش پایمال  ونا یده گرفته شده است. ولی طلبکارانه  در پایان  برای به فراموشی سپردن دشمن داخلی حاکم که نسق مردم را گرفته وتسمه از گرده شان کشیده است . اما از موضع  نا دیده گرفتن اینکه موسوی وکروبی کجاهستند ؟ بر صف  صف آرایی مقابل دشمن تأکید کرده و اینگونه خواهان حضور و شرکت همبسته وپرشور اقشار گوناگون  مردم در نمایش خیمه شب بازی  22 بهمن یا سالگرد آغاز سی وچهارمین انقلاب 57 کرده است :
"نكته دوم اينست كه اين پيروزي در سايه همبستگي قشرهاي مختلف ملت، حاصل شده است. كارگر و كارمند و كاسب و ارتشي و نيروهاي انتظامي و روحاني و دانشگاهي از پير و جوان و زن و مرد در كنار همديگر به صحنه آمدند و با اين همبستگي بود كه توانستند بر طاغوت غلبه كنند و انقلاب اسلامي را به پيروزي برسانند. و سوم آنكه پيروزي ملت ايران كه علاوه بر شكست طاغوت داخلي منجر به شكست طاغوت‌هاي خارجي مداخله گر نيز شد، براي تداوم نيز نياز به همبستگي دارد. آنچه علت پيدايش يك پديده است براي ادامه آن پديده نيز مورد نياز است و انقلاب اسلامي به دليل آنكه منافع نامشروع قدرت‌هاي سلطه گر و طاغوتي جهان را به خطر انداخت و موجب بيداري ملت‌ها و خيزش آنها عليه طاغوت‌ها شد، براي استمرار، حتي بيش از اصل پديد آمدن، به عامل همبستگي نياز دارداز اين سه نكته مهم، آنچه امروز بيش از هر چيز مورد نياز است نكته سوم است كه دوام و بقاء انقلاب و نظام حكومتي بر آمده از آن را نيازمند همبستگي اقشار مردم با همديگر مي‌داند. دشمنان انقلاب نيز برروي همين موضوع متمركز شده و در طول 33 سال گذشته همواره همبستگي ملت ايران را هدف تهاجم بي‌رحمانه خود قرار داده‌اند و همچنان آن را زير ضربات خود دارند. واقعيت قابل تأملي كه اكنون كاملاً ملموس است و به دشمن در ضربه زدن به انقلاب كمك مي‌كند اينست كه تهاجم براي ايجاد تفرقه در ميان اقشار مردم و بدبين كردن آنها به همديگر علاوه بر بيرون، از درون نيز وجود دارد. از بيگانگان انتظاري جز اين نيست كه همواره همبستگي ملت انقلابي ايران را هدف قرار دهند ولي اين حمله نبايد در داخل نيز تدارك ديده شود و عده‌اي براي اثبات خود به نفي ديگران متوسل شوندامروز، دشمنان انقلاب اسلامي به دليل شكست‌ هائي كه در كشورهاي عربي تحمل كرده و مهره‌هاي خود را يكي پس از ديگري از دست مي‌دهند، از انقلاب ملت ايران و از نظام جمهوري اسلامي بشدت خشمگين هستند و درصدد برآمده‌اند هر طور شده انتقام شكست‌هاي خود را بگيرند. موضوعاتي از قبيل انرژي هسته‌اي و حقوق بشر، بهانه‌هائي بيش نيستند، آنچه دشمنان را از ما عصباني كرده نفوذي است كه انقلاب اسلامي در قلب ملت‌ها نموده و سلطه گران را سنگر به سنگر وادار به عقب نشيني مي‌كند. آنها هر سنگري را كه از دست مي‌دهند يك حمله انتقامي عليه ما تدارك مي‌بينند و ما قطعاً مي‌توانيم تمام حملات آنها را با شكست مواجه كنيم البته مشروط به اينكه خودمان دچار تفرقه و درگيري‌هاي داخلي نباشيم. كمترين ترديدي وجود ندارد كه اين ملت بهيچوجه از اين نظام و آرمان‌هاي اين انقلاب دست برنخواهد داشت و در هر شرايطي آن را حفظ خواهد كرد. آيا سزاوار است چنين ملتي علاوه بر ضربات دشمنان خارجي، متحمل ضرباتي نيز از داخل شود كه يا توسط دوستان نادان وارد مي‌شود و يا كساني كه در لباس دوست ظاهر شده‌اند ولي بدخواهاني هستند كه اهداف شوم خود را اينگونه دنبال مي‌كنند؟!  وحدت ما مي‌تواند تهديدها را به فرصت‌ها تبديل كند، دشمن را از تحريم‌ها پشيمان نمايد و ملت‌هاي منطقه را نيز در عزمي كه براي ساقط كردن طاغوت‌ها دارند راسخ‌تر كند. حضور يكپارچه در راه پيمائي يوم‌الله 22 بهمن، كه امسال با ميلاد پيامبر گرامي اسلام و امام جعفر صادق عليهما السلام مقارن شده است، مي‌تواند اين اهداف والا را تحقق بخشد" 
در خاتمه اینکه  معلوم نیست که چرا سرمقاله نویس به خودش زحمت  نداده تا که عملکرد 33 سال گذشته حاکمان ودولت مردان را در آستانه ی سی و چهارمین سال گرد انقلاب در 3-4 خط ارائه بدهد که چه انجام شده است؟ تا مشخص شود  این بیلان چه رابطه ای با اهداف و آرمان مردم در 33 سال پیش مردم ایران دارد؟ یا گفته شود وضعیت اقتصادی کشور چگونه است و شرایط امور معیشتی مردم چگونه می باشد؟ در این مدت چه نوع اقدامات  زیر بنایی شده است ؟ یا چگونه برنامه های خدمامتی و بهداشتی و آموزشی و رفاه اجتماعی انجام شده است؟ چه میزان نفت استخراج وصادر وفروخته و کسب در آمد شده وصرف چه برنامه هایی شده است؟ یاا ینکه گفته شود دلیل پیدایش و رشد پدیده های شوم ونا هنجار اجتماعی  تن فروشی زنان خیابانی و اعتیاد وکارتن خوابان وآلونک نشیان و کودکان کار خیابانی ناشی از چیست و شامل چه اقشاری از جامعه شده است؟ این پدیده ها چه ارتباطی با قول رهبر ش بنیانگذار خمینی شیاد دارد که که گفته بود حکومت آینده از آن مستضعفان می باشد؟ آیا  رشد این پدیدها با سوق دادن 80% جمعیت کشور به زیر خط فقر اقتصادی و رشد روز افزون واردات کالا ها که موجب رشد تورم وگرانی وفقر وبیکاری شده است. زیر سر دشمن بیگانه بوده که مخالف انقلاب می باشد و وحشت از نفوذ  انقلاب در منطقه داشته است؟ اگر چنین است .پس برای چه موسوی وکروبی در حصر خانگی بسر می برند و با ستون انقلاب رفسنجانی هم به شیوه ای اهانت وتحقیر وتهدید آمیز رفتار می شود؟ نکند که اینگونه اقدامات هم ناشی از نفوذ وعملکر ددشمن بیگانه است؟ اصلاً چرا گفته نمی شود که تحریم های برای چیست؟ اگر بدلیل پیگیری پروژه ی هسته ای است که تأکید می شود مردم مدافع وپشتیبانش می باشند .چرا یک نظر سنجی یا همه پرسی آزاد از مردم در این مورد نمی شود؟ البته گفتنی ها در مورد بیان  اینگونه مسایل به خصوص جنگ واصرار بر ادامه ی آن وخسارات جانی ومالی بسیار سنگین وارد شد  بسیار زیاد است که خارج از حوصله این نوشتار است .جز اینکه سئوال شود مگر در 33 سال گذشته حاکمان ایران چه دستآوردی برای ملت وکشور داشته اند که با افتخار از صدور آن به منطقه می گویند .از سوی دیگر از ملت خواسته می شود تا در شوی نمایش های تدارک دیده شده ی 22 بهمن و12 اسفند حضور  پر شور دشمن شکنانه داشته باشند؟
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 19 بهمن ماه سال 1390
صفوف را فشرده‌تر كنيم