گزیده خبرهای 19 بهمن 90 قسمت – 5
جهت اطلاع
چه زود تق مدعیان اصول گرایان کودتا کرده  ویک پایه شده در آمد وموم خوری جایگزین دوران ماه عسل خوران شده است . زیرا که دچار آنچنان انشقاقی شده است که  هرروز  یک باند جدید سر از لاک بیرون می آورد واعلام موجودیت می کند .تازه اینگونه که نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند تحریم شده می خواهند حضور دشمن شکن به وجود آورند.
رقابت‌هاي انتخاباتي براي ورود به مجلس شوراي اسلامي،‌ باعث پيدايش گروه‌هاي جديد اصولگرا شده كه "جبهه بصيرت و بيداري" جديدترين آنهاست. اين گروه جديد، بعد از انتشار اسامي 27 نفره جبهه متحد اصولگرايان براي انتخابات تهران شكل گرفت. اين جبهه، شب سه شنبه به دبيركلي "سيد شهاب الدين صدر" تشكيل جلسه داده و موجوديت خود را اعلام كرده است. اسامي وي و افراد مورد نظرش در فهرست جبهه متحد اصولگرايان به چشم نمي‌خورد و گفته مي‌شود همين امر، دليل شكل گيري اين جبهه جديد اصولگرايان مي‌باشد. "اصولگرايان منتقد دولت" نيز نام گروه ديگري است كه توسط دكتر علي مطهري تأسيس شده و قرار است جداگانه وارد صحنه انتخابات شود. قبلاً نيز گروه اصولگراي ديگري تحت عنوان "جبهه ايستادگي" شكل گرفته بود كه محسن رضائي از عناصر اصلي آن است
گزارشگر روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی اعتراف کرده است که بدلیل بحرانی شدن سوریه وتضعیف شدن موقعیت بشار اسد جنایتکار خونریز موجب شده شده است که حماس از سوریه فاصله بگیرد و بسوی آشتی با محمود عباس  نزدیک شده ودر کشور های حاشیه خلیج فارس فعال شده است که هرگز نمی تواند ه خوشآیند حاکمان تهران باشد که پیوسته از حماس علیه ی ساف واهداف جنگ افروزانه اش در منطقه استفاده کرده است .
* امضاي معاهده تشكيل دولت ملي به نخست وزيري محمود عباس، كه به معناي تحويل دولت فلسطين توسط جنبش حماس به جنبش فتح است، اظهارنظرهاي زيادي را در جهان عرب برانگيخته است. عمده‌ترين اظهارنظرها بر اين محور قرار دارند كه حماس در حال تغيير خط مشي و حضور پررنگ در صحنه سياسي جهان عرب است. سفر اسماعيل هنيه به بحرين و تحكيم روابط با آل خليفه و به سردي گرائيدن رابطه حماس با دولت سوريه نيز از نشانه‌هاي همين تغيير خط مشي است
مقابل اقدام فرصت طلبانه ومنفعت جویانه چین و روسیه که در شورای امنیت سازمان ملل که قطعنامه تحریم علیه ی سوریه را وتو  کردند . اکنون یک مفتی در مصر  دست به ابتکار  حرام اعلام کردن خرید کالاهای این دوکشور در مصر زده است .
* يك مفتي مصري اعلام كرد خريد كالاهاي چيني و روسي به دليل وتوي قطعنامه ضد سوري توسط چين و روسيه در شوراي امنيت، حرام است! اين فتواي عجيب، همزمان با اعلام خشم دولت‌هاي آمريكا و انگليس از وتوي قطعنامه ضد سوريه صادر شده است. وزير خارجه انگليس گفته است: روسيه و چين با وتوي قطعنامه ضد سوريه به مردم اين كشور خيانت كرده‌اند. نكته قابل تأمل‌تر اينست كه اين مفتي مصري هنگامي كه آمريكا قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل ضد رژيم صهيونيستي به خاطر جنايت عليه ملت فلسطين را وتو مي‌كرد به حربه تحريم كالاهاي آن كشورها متوسل نشد كما اينكه دولت انگليس هم نه تنها اين اقدام آمريكا را جنايت به ملت فلسطين ندانست بلكه آن را خدمت بزرگي به استقرار صلح در منطقه خاورميانه جلوه داد
اختلاس میلیاردی در بزرگترین دانشگاه علوم انسانی
به نظر می رسدد ر ژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد مقوله ی اختلاس ها در ابعاد میلیارد تومانی درهمه نهاد وسطوح حکومتی تبدیل به یک امر رایج شده است .
بازتاب : یکی از مدیران دانشگاه علامه طباطبایی پس از اختلاس میلیاردی متواری شده است.به گزارش خبرنگار بازتاب، فرد مذکور که با نام "ا" مسئول امور خرید دانشگاه علامه می باشد پس از اختلاس میلیاردی بهمراه همسر خود ظاهرا متواری شده استبه گفته یک منبع اگاه این فرد که توسط " م" مدیر دیگر دانشگاه بکار گمارده شده بود پس از کشف ماجرا در ایران حضور داشته است اما با گذشت زمان وپیگیری موضوع توسط دانشگاه این فرد متواری شده و ممونع الخروج کردن وی نتیجه ای نداشته است.گفته می شود "م" اکنون دانشجوی دکترای بدون کنکور در همین دانشگاه است.پس از موضوع اختلاس سه هزار میلیاردی فرار مسئولان وخانواده هایشان به خارج از کشور پس از اختلاس به پدیده ای شایع در میان مسئولان ومدیران تبدیل شده است
اینگونه اقدامات نه لج بازی ودهان کجی به گروه 5+1 می باشد ، بلکه بازتاب سووخته شدن سیاست وقت کشی مذاکرات هسته ای وآشکار شدن اهداف هسته ای که دیگر انکار کردنی نمی باشد به خصوص اینکه علی خائنه ای در خطبه نماز جمعه خود تأکید نمود عقب نشینی در کار نمی باشد.
 ديپلمات هاي وين مدعي شدند كه فعاليت هاي هسته اي ايران در سايت فردو گسترش يافته و عليرغم تهديدات، دو آبشار جديد در فردو نصب شده است. به گزارش ايسنا، خبرگزاري رويترز از وين به نقل از منابع ديپلماتيك ادعا كرد كه ايران فعاليت غني سازي اورانيوم در فردو را گسترش داده است. ايران ماه گذشته آغاز غني سازي اورانيوم با غناي 20 درصد را در فردو آغاز كرده است. ديپلمات ها در آن زمان گفتند كه ايران دو آبشار 174 سانتريفيوژي را در اين سايت فعال كرده و سانتريفيوژهاي بيشتري در حال نصب است. يك ديپلمات مستقر در وين نيز گفت كه دو آبشار ديگر كه مانند سري قبل براي كارآمدي بيشتر به يكديگر متصل اند، اكنون براي غني سازي مستقر شده اند. وي گفت: سري دوم آبشار در حال عمليات است. برداشت من اين است آنها هر دو فعال هستند و مشكلي ندارند. ديپلمات ديگري كه نزد آژانس بين المللي انرژي اتمي معتبر است نيز بدون ارايه جزييات به گسترش فعاليت ها در فردو اشاره كرد. رويترز افزود: مقامات ايران و آژانس براي اظهار نظر فوري در دسترس نبودند.