چگونه آنچه شاه باد کاشت ، توفان شد که شیخ درو کرد؟
تاقبل از سال 1348 معتادین تریاکی ،از تریاک های قاچاق مصرف می کردند که از سوی قاچاقچیان از افغانستان وارد کشور وتوزیع می شد که گفته می شد زیر کنترل اشرف پهلوی بودند و مصرف هروئین هنوز رایج نشده بود . شاه در سال 1348 کشت تریاک را آزاد کرد تا اینکه به معتادین نشاندار از طریق داروخانه سهمیه ی کوپنی تریاک داده شود .

فراموش نشود که تا قبل از آزاد شدن کشت تریاک، اگر چنانچه به کسی شیره ای گفته می شد بمنزله بدترین توهین و اهانت بود . اما پس ا ز آزاد کردن کشت تریاک گه به زودی بترین و مرغوب ترین زمین های کشارزی زیر کشت تریاک رفت .سپس طریق فروش تریاک از سوی معتادین دارای کوپن تریاک به دیگران به خصوص جوانان شروع شد وبمرور مصرف تریاک در جامعه گسترش یافت تا آنجائی که مصرف تریاک به محدود ه دانشگاه ها و مدارس عالی نیزکشانیده شد. زیرا که تریاک کشی یواش یواش جای حشیش را گرفت . به دلیل اینکه نشئگی ناشی از مصرف تریاک همچون شروع و آغازش نمی باشد. به خصوص از زمانی که از حالت تفننی به حالت عملیاتی یا اعتیاد تبدیل می شود که برای رفع خماری هم مصرف می بایست بیشتر شود وهم زمان بیشتری صرف کشیدن می شود. بنابراین جانشین های دیگر که هم ضریب نشئگی بالاتر دارد وهم زمان صرف آن کوتاهتر بود رایج شد که شیره کشی با نگاری و مصرف قرص های روان گردان بود که آن زمان معمولاً از سوی خلبان هائی که به آمریکا پرواز داشتند وارد کشور و توزیع و مصرف می شد تا اینکه هروئین جایگزین شد . در زمان شاه ابتدا هروئین کشیدنی بود که به دو شیوه ی دماغی و روی زرورق سیگار با لول مصرف می شد . اما ادامه ی مصرف زیاد که گاهی در اثر کم پولی معتادین، اینان مجبور بودند تا که هروئین مواد دار مصرف وهم توزیع کنند .بنابراین سریع قیافه های خراطی و تراشیده شده و بقول معروف تابلو می شد.
به خاطر دارم که قبل از انقلاب روزی با یکی از مصرف کنندگان هروئین که از حشیش شروع کرده بود و قبلاً ورزشکار خوبی در زمینه ی فوتبال ووالیبال بود پرسش کردم که چرا همچون سابق گرم بر خورد نمی کنی؟ جواب داد چون هروئین مصرف می کنم که دو حالت دارم که یا نشئه هستم که خود رابالاتر از بقیه می بینم . یا اینکه خمارم که پائین از دیگران هستم که هم حالش را ندارم و هم اینکه خجالت می کشم سلام علیک کنم .بهر صورت در هر دو حالت از حالت نرمال خارج می باشم .

بگذریم هدف سیاست شاه آلوده و سر گرم کردن دانشجویان گرد مصرف مواد مخدر و الکل و سکس بود تا پیرامون فعالیت سیاسی و شرکت در تظاهرات علیه اش فعال نباشد . همینطور دلایل و شرایط گوناگون برای مصرف مواد مخدر وجود داشت . یکی جنبه ی تفریح و تفننی داشت که شامل مصرف کنند گا ن دانشجوئی و جوانان و اقشار مرفه جامعه می شد . آنگونه که تریاک سناتوری هم که کپسولی و زرد بود مد شد که گفته می شد تولیدی ماهان کرمان است.آخوند جماعت چون مخالف مصرف مشروبات بودند . گرایش عجیبی به مصرف مواد مخدر تریاک داشتند ودارند . بخشی دیگر اقشار فرو دست ومحروم جامعه بودند که از فرط ناراحتی و خود فراموشی، به عنوان مسکن پناه به مصرف مواد مخدر می بردند که سریع هم تزریقی می شدند وبه آخر خط می رسیدند. بخشی دیگر مصرف کنندگان مشاغل سنگین همچون رانندگان بیابانی تریلر و کامیون های سنگین بودند که برای رفع کم خوابی تریاک مصرف می کردند .ا لبته زمان شاه اکثراً مشروب خواری می کردند . ولی پس از انقلاب چون مصرف مشروب منع شد . جانشین آن مصرف مواد مخدر شد . ناگفته نماند که زمان شاه گفته می شد که دلیل کشت تریاک جنبه بهداشتی و داروئی دارد . ضمن اینکه با سهمیه بندی کردن کوپنی تریاک قرار بود که بمرور از ضریب مرفین کاسته می شد تا که در نهایت اینگونه با اعتیاد مبارزه شود.
ولی چون در جامعه هم سرکوب و خفقان بود هم اختلاف طبقاتی وجود داشت . بنابراین نتیجه معکوس برجای گذاشت .
بهر صورت باد کاشته شده در زمان شاه عجیب شیخ جانشین شده آن را تبدیل به درو کردن توفان وحشتناک ویرانگر کرده است. زیرا که انواع و اقسام مواد مخدر های دیگر همچون کراک و کریستال و شیشه و ... به آن افزوده است . اگر زمانی در جامعه معتاد بودن یا تریاکی و شیره ای به کسی گفتن نوعی توهین و اهانت قلمداد می شد . در عوض در زمان شیخ معتاد نبودن ومواد مخدر استفاده نکردن نوعی امل بودن می باشد و باید گشت و یافت که چه کسانی مواد مخدر استفاده نمی کنند به جای اینکه چه کسانی مصرف می کنند؟ زیرا که نتیجه 3 دهه مبارزه ی بی امان دستگاه قضائیه ی آلوده به رشوه و فساد و تبعیض و نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین ومواد مخدر به آنجا رسیده است که اکثر خبرهای روزانه مخابره شده یا کشفیات چند تنی مواد مخدر است . یا دستگیری ای صدها نفره ی معتادین و اراذل و اوباشا ندر گیر مواد مخدر و قاچاقچیان واعدام و دار زدن وزندانی نمودن شان می باشد . زیرا که دلیل واضح است که این سیاست مبارزه ی منفی ووارونه کردن دارای معایب با هزینه های بسیار فاجعه انگیز برای خانواده ها به خصوص محرومان تا کنوندر بر داشته است .زیرا که معتادین یا در اثر مصرف مواد مخدر تلف شدند. یا اینکه در اثر دستگیری بر دار کشیده شدند .
از سوی دیگر موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها و بالا رفتن آمار طلاق و فراوانی زنان تن فروش خیابانی و دختران فراری از خانه ها و صدور تجارت سکس ناشی از اعتیاد و فقر شده است . آنگونه که روزامه جمهوری اسلامی مورخ 20 آذر گزارش مرگ نوزاد 20 روزه به دلیل اعتیاد داد . چونکه پدر و مادر نوزاد هردوشان معتاد بودند. البته باندهای مافیائی در گیر مواد مخدر وابسته به حاکمیت بهره های بس سرشار و پول های هنگفت و کلان ناشی از ورود وتوزیع ومصرف مواد مخدر بر جیب زده اند . از جمله ارگان فاشیستی سپاه پاسداران می باشد که سالیان درازی می باشد که از طریق اسکله های غیر قانونی در بنادر جنوب کشور 24 ساعته مشغول تخلیه انواع و اقسام مواد مخدر و مشروبات الکی می باشند. سپس از طریق نیروی انتظامی همزادش که اینهم از طریق مرز های زمینی میان ایران وپاکستان و افغانستان مواد مخدر وارد می کند. سپس نه در سراسر ایران که حتی بدرون سلول های زندان برده می شود، بلکه مشغول مأموریت هرچه بیشتر آلوده به مواد مخدر کردن جوانان به خصوص دانش آموزان ودانشجویان دختر وپسر می باشد . زیرا که همانگونه که اشاره شد کسانیک ه موا مخدر مصرف می کنند از حالت طبیعی و عادی خارج می باشند ودیگر کاری با رژیم تروریستی بربرمنش و تریک اندیش آخوندی و مبارزه کردن با آن ندارد ، بلکه همه هم وغم وفکر وذکرش این است تا که چگونه پول در آورد و بتواند مواد مخدر تهیه و مصرف کند تانفس بکشد . یعنی اینان مردگان سیاری می باشند که فرق شان با مرده نفس کشیدن مصنوعی و هزینه کردن بیهوده می باشد.

در حقیقت این قربانیاان همچون بست تریاک برروی سوراخ حقه ی وافور لوطی ماران و رفسنجانی و سایر آخوندهای جانی حاکم می باشند که از سوختتن این قربانیان خود وصاحبان اصلی باندهای مافیائی مواد مخدر وابسته به نظام نشئه می شوند.
البته نیاز به گفتن ندارد که توزیع مواد مخدر به جز درآمد سرشار مالی که برای حاکمان ایران بر باد ده در بر دارد . اهرم سرکوب و رعب ووحشت و خفقان گسترده ی اجتماعی نیز می باشد . زیرا که نیروی انتظامی چندسال است که شیادانه با ادعای طرح امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین و اراذل و اوباش جوانان ناراضی رامورد ضرب و شتم قرر می دهد . سپس بازداشت و شکنجه ومحکوم می شوند . البته برای زهر چشم گرفتن از دیگران برخی از تهمانبازداشت شده بر دار کشیده می شوند.تازه کلی هم منت بر سر خانواده های ایرانی گذاشته می شود که برای امنیت اجتماعی اینگونه طرح های ضربتی زنجیره ای امنیت اجتماعی اجرا می شود.
همینطور برخی از مخالفین سیاسی بهمین اتهام بر دار کشیده شدند . همچنین مگر در 3 دهه ی گذشته از استان محروم و فقیر سیستان و بلوچستان جز خبر مرگ ومیر ودار و اعدام وکشتن اشرار چیزی دیگری هم مخابره شده است؟

از طرف دیگر ضمن اینکه محموله های بسیار سنگین موا مخدر از طریق خط ترانزیت کامیون وتریلر ها به ترکیه و اروپا مواد مخدر منتقل می شود . به موازات آن از سازمان ومجامعی که مبارزه با مواد مخدر درجهان می کنند کلی به حساب هزینه ی دستمزد و پاداشت مبارزه با مواد مخدر کردن دریافت می شود که گویا در نوار مرز افغانستان و پاکستان مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر می شود تامانع از عبور و انتقال این محموله ه ها به اروپا شود . در صورتیکه نه اینکه روزانه در سراسر ایران مواد مخدر توزیع می گردد، بلکه مدتی می باشد که از طریق مرز زمینی با عراق در پوشش زوار مواد مخدر فراوان همراه با سلاح و تروریست منقل و اعزام می شود که این اقدامات خاتئنانه مورد انتقاد شدید مقلامات عراقی واقع شده است.

درخاتمه اینکه سیاست مواد دار کردن تریاک، گذشته از اینکه پول بسیار زیادی توی کیسه ی باندهای مافیائی مواد مخدر حکومتی واریز می کند . همینطور گذشته از عوارض جانبی ناشی از موادهای غیر مرفین قاطی تریاک که در گزارش به این موضع اشاره شده است. هدف دیگر هل دادن مصرف کنندگان تریاک به سوی مصرف سایر مواد مخدر کشنده ی جانشین می باشد که گزارش شد است نوعی جدیداز اینگونه مواد مخدر وارد بازار شده است که دارای نشئگی وحشتناک است . ضمن اینکه نقش عز رائیل را برای مصرف کنندگانش در کمتر یک سال اجرا بازی و می کند که در اصل نوعی قتل عمد طراحی شده از سوی سران رژیم تروریستی آخوندی وباندهای مافیائی وابسته به آن می باشد . زیرا رژیم ضد مردمی ونا مشروعی که آنگونه از مردم فاصله گرفته ووحشت از قیام و خیزش اعتراضی شان دارد که به جز وابستگی و اتکای هرچ بیشتر به ارگان های سرکوبگرش امکان بقاندارد. مشخص است که از هر طریق وشیوه ی که بتواند مردم به خصوص جوانان را سرکوب ونابود کند وصدای اعتراضی اشان را خفه و خاموش کند دریغ و مضایقه نخواهد کرد. از جمله یکی از حربه های بس خطرناک توزیع فراوان انواع اقسام ارزان مواد مخدر در جامعه است. بطوریکه تریاک 10% مواد دار نابود کننده به جای مرفی به مصرف کنندگان می دهد که هم مصرف کنندکا را سرکیسه می کند و ی بمرر جان شان را می گیرد.
هوشنگ – بهداد

روزنامه ی سرمایه پنجشنبه 21 آذر ماه سال 1387لطفاً برای رجوع به متن گزارش برروی این لینک کلیک کنید.http://www.sarmayeh.net/ShowNews.php?27026