نقد و بررسی " رابطه آمريكا با سلاح هاي كشتار جمعي" روزنامه ی جمهوری اسلامی دو شنبه 18 آذر ماه سال 1387
"متهم ومحکوم کردن آمریکا و اسرائیل ، به خاطره داشتن سلاح های شیمیائی جمعی و اتمی ، برای توجیه دفاع وعادیج لوه دادن تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای"
وقتی از کسی یا چیزی دل کنده و بریده می شود . می بایست که برای ایجاد تعادل و بالانس جانشینی یافت شود . همچون وضعیت اقتصادی که حالت کالای جانشینی دارد . یعنی اینکه وقتی کسانی نمی تواندد برنج استفاده کنند از کالای جانشینی سیب زمینی استفاده می کنند. یا در برابر مصرف گوشت قزمز برای افرادی که قادر نمی باشند گوشت قرمز خریداری کنند. از عدس و اسفناج به عنوان جانشین استفاده می کنند .
البته در سیستم حکومتی هم این مقایسه مصداق دارد . یعنی اینکه در شرایطی که در حکومت دمکراتیک که تعلق به مردم دارد و در خدمت شان می باشد و دمکراسی و عدالت و آزادی اندیشه و بیان و مطبوعات و خبررسانی وجوددارد . خلاصه دولت در خدمت رفاه و تأمین اجتماعی و خدماتی و خدمت رسانی به مردم خود می باشد . نیاز به تکیه گاه ارگان های سرکوبگر و بسیج کردن شدن علیه ی مردم ندارد . ولی وقتی شرایط درست معکوس می باشد . یعنی حکومت مستبد و سرکوبگر است که غارتگر و آلوده به فساد و تبعیض و رشوه گیری و رانتخواری ودشمن آزادی و عدالت می باشد . برای اینکه در چنین سیستمی شکاف عمیق طبقاتی و فقر و بیکاری و تورم و گرانی بیداد می کند که در نهایت موجب نارضایتی عمومی به خصوص نسل جوان می شود . بنابراین حاکمان بهمان نسبت که از مردم فاصله می گیرند . برای اینکه قادر باشند به بقای ننگین خودشان ادامه دهند. ضریب وابستگی اشان به ارگان های سرکوبگر بیشتر می شود . زیرا که بدون چنین تکیه گاهی نه امکان خاموش نگهداشتن صداهای اعتراضی در جامعه هست ، نه اینکه هیچگونه شانسی برای بقای نظام متصور می باشد . زیرا که نمی توان هم آزادی را از جامعه گرفت و هم اینکه از نظر اقتصادی و معیشتی مردم را در فشار گاز انبردی نهاد و منتظر واکنش های هم اعتراضی نبود .

البته به موازات روی صحنه نگهداشتن ارگان های سرکوبگر که علیه مردم ناراضی بسیج شده اند . یک دشمن بیرونی هم به عنوان شمشیر داموکلس تراشیده و افزوده می شود تا مکمل اهداف مشخص با بهانه احتمال خطر تهاجم بیرونی شود که در مواقع حساس برای اینکه بیشتر نیروهای ناراضی داخلی تهدید و سرکوب شوند، اتهام وابستگی و همکاری با دشمن بیرونی یز زده می شود.

فراموش نشود وقتی که گفته می شود چنین سیستم نامشروع و سرکوبگر متکی به ارگان های سرکوبگر است، از طرف دیگر می بایست که تلاش برای دسترسی به ابزار و تجهیزات و تسیهلات نظامی هم داشته باشد که این هدف زیر پوشش دفاع در برابر تهاجم بیرونی تعقیب می باشد .
همینطور حاکمان از ترس واکنش و خیزش و قیام مردم پیوسته برای حاکم نمودن فضای اختناق و رعب ووحشت در جامعه را از طریق ارگان های سرکوبگر و دستگاه قضائی و صدور احکام سنگین محکومیت زندان و اعدام دنبال می کنند.
از سوی دیگر با برپائی مانورهای نظامی و انتظامی و آزمایش موشک های دور برد و پیشرفت های نظامی و تولیدات سلاح های هسته ای، مانور ترس ووحشت علیه ی مردم معترض نمایش داده می شود . ضمن اینکه پیام به مخاطبین بیرون از نظام نیز ارسال می شود تا آگاه باشند اگر می خواهند تهاجم نظامی کنند بدانند که وضعیت حالت آماده باش جنگی و نظامی می باشد . بدتر اینکه این سیستم و سابقه ی جنگ ضد ملی و ضد میهنی 8 ساله هم دارد که از سلاح های کشتار جمعی هم استفاده کرده است و بیش از دو دهه است که تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای می کند.

در خاتمه اینکه اکنون در چنین شرایطی در دفاع از پروژه ی هسته اش با پاک کردن صورت مسئله و آدرس غلط دادن دست به توجیکاری زده شده وملای وارونه گوی مبلغ بر سر منبر رفته و با روضه خوانی کردن با گریز به صحرای کربلا زده است و علیه سلاح های شیمیائی اتمی آمریکا و اسرائیل موضع مخالفت گرفته تا توانسته باشد گریزگاهی برای عادی جلوه دادن تلاش سلاح هسته ای دست و پا کرده باشد.
هوشنگ � بهداد
دو شنبه 18 آذر ماه سال 1387