نقد و بررسی " پالايش عزاداري ها از انحرافات" روز نامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 9 دیماه سال 1387
"اعتراف آشکار به تهی و ابزاری شدن دین در بستر اهداف مشخص از سوی حاکمان غارتگر و دین فروش"
ماه محرم وماه معرکه گیری و گریز به صحرای کربلا زدن آخوندهای انگل و مفتخور حاکم شده فرا رسیده است که ضمن سوء استفاده از ابزاری ازدین که موجب به قدرت رسیدن شان شده است . عجیب است که پس از سپری شدن 30 سال اکنون نهضت عاشورا آنگونه از سوی حاکمان مفتخور و فرصت طلب و غارتگران و عوامفریبان و دین فروشان و جنگ افروزان حاکم تبدیل به ابزار تبلیغاتی حفظ قدرت و حذف رقبا برای حفظ قدرت و چپاولگری و عدم پاسخگوئی به مطالبات مردم شده است که دقیقاً اعتراف شده است که از محرم و امام حسین و عاشورا و تاسوعا آنگونه سوء استفاده در راستای اهداف قدرت و ثروت شده ومنجر به اهرم سکوبگری و سوء استفاده برای حفظ حریم جایگاه بقدرت خزیده شدگان دین فروش شده است که نهضت آزادی خواهی امام حسین که زمانی زنده یاد خسرو گلسرخی در دفاعیان خودش در زندان شاه به مکتب و نهضت حسین اشاره کرد . اکنون آنچنان از سوی حاکمان مرتجع و فدرت طلبان بی محتوا وتهی شده و تبدیل به ابزار قدرت و ثروت خزیدگان شده و دستمایه عوامفریبی وابزار سرکوب و خفقان و شیادی شده است که اکثریت قاطع مردم ایران به خصوص نسل جوان تنفری توصیف ناپذیر نسبت به حاکمان جنایتکار دین فروش و عوامفریب دارند. البته از سوی دیگر چون اختلاف گسترده ای هم در میان حاکمان عوامفریب و دین فروش بر سر کسب قدرت و ثروت وجود دارد. یعنی آنگونه دین تبدیل به ابزار قدرت و ثروت و سرکوب و رشد خرافات و اختلاف در میان حاکمان منجر شده است که سرمقاله نویس پس از 3 دهه اینگونه پیرامون عملکرد حاکمان دین فروش و عوامفریب اعتراف کرده است:

"بدين ترتيب از نظام جمهوري اسلامي اين انتظار وجود داشت كه عزاداري ها و مجالس مربوط به عاشورا و كربلا را از زنگارهاي جهل و خرافه و تحريف پاك نمايد چهره درخشان محرم و صفر را به مردم بنماياند .رسيدن به چنين آرمان بلندي از يكطرف به مبارزه بي امان با فرصت طلبان و سو استفاده كنندگان از محرم و صفر و كوتاه كردن دست هاي پليد آنان از حريم امام حسين عليه السلام و شهداي كربلا نياز دارد و از طرف ديگر با ترويج معارف اصيل و عميق ديني براساس مكتب اهل البيت عليهم السلام ملازم است . در سالهاي اخير متاسفانه اين رسالت مهم به فراموشي سپرده شده و ميدان براي تاخت و تاز فرصت طلبان و سواستفاده كنندگان و سوداگران بشدت خالي شده است . شايد در تاريخ عزاداري ها در طول 1300 سال گذشته كمتر بتوان انحرافاتي همانند آنچه اكنون در مجالس و محافل مذهبي اعم از عزاداري و جشن ها مشاهده مي شود را پيدا كرد.بي محتوا شدن اشعار و مراثي و مدايح استفاده از ابزارهاي حرام يا انحرافي كشيده شدن به طرف غلو آلوده شدن به خرافات انجام حركات زشت و سطحي كردن دين خطرهائي هستند كه اكنون گريبانگير مجالس و محافل مذهبي مي باشند و اين درست همان چيزي است كه جامعه را از انقلاب و مباني و آرمانهاي نظام حكومت ديني دور ميسازد. باتوجه به آنچه اكنون بر مجالس و محافل مذهبي ما حاكم شده است جامعه ما نه تنها به طرف شعار � خون بر شمشير پيروز است � به پيش نمي رود بلكه با سرعت درحال فاصله گرفتن از محتواي نهضت عاشورا است . اين وضعيت حتي مجالس ختم و يادبود كه هر روز صدها مورد آن در نقاط مختلف كشور برگزار مي شود را نيز تهديد مي كند. اين مجالس اكنون به عرصه اي براي تاخت و تاز مداح نمايان بي سواد كه مروج خرافات هستند تبديل شده و قرآن و موعظه در آنها مهجورند. در قديم مجالس فاتحه محل قرائت قرآن و موعظه ديني بودند و اگر چند دقيقه اي به يك مداح فرصتي داده ميشد او هم بهترين اشعار را در موعظه و يادآوري مبدا و معاد ميخواند كه با مجالس فاتحه متناسب بود. امروز متاسفانه از اين مواعظ عميق قرآني و روائي خبري نيست و مداح نمايان بيسواد اين قبيل مجالس را به جولانگاه مطالب انحرافي و عوام پسندانه خود تبديل كرده اند. "
بالاخره اینکه از این شفاف تر نمی توان اعتراف کرد و به نمایش گذاشت که حاصل و عملکرد 3 دهه ی حاکمان بقدرت و ثروت رسیدگان زیر پرده ی دین چگونه می باشد که ملای سرمقاله نویس روزنامه ی متعلق به لوطی جماران سید علی خامنه ای این را چنین ترسیم کرده و به نمایش گذاشته است :

"مجالس عزاداري محرم اكنون در بسياري موارد گرفتار مشكلات عميقي از قبيل رقابت هاي ناسالم مظاهر خرافي رياكاري پشتوانه هاي مالي حرام و مشكوك و مزاحمت هاي شديد براي مردم هستند. اين قبيل مجالس قطعا به جاي آنكه آثار مثبتي در جهت تحقق اهداف نهضت عاشورا داشته باشند مردم را از خود گريزان مي كنند و نسبت به دين بدبين مي نمايند و در دراز مدت به ابزاري دردست دشمنان اسلام تبديل خواهند شد به ويژه آنكه تعدادي از همين مداحان به خود اجازه مي دهند در مسائل سياسي نيز دخالت كنند و با تبديل شدن به ابزار يك گروه به گروه ديگر بتازند و محافل ديني را به سياست بازي آلوده نمايند. سوگمندانه بايد اعتراف كرد كه اكنون عليرغم فراواني مجالس و محافل عزاداري به ندرت مي توان مواردي را پيدا كرد كه مطالبي كه در آنها مطرح مي شوند مفيد و سازنده و در جهت اهداف شهداي كربلا باشند. نظام جمهوري اسلامي قطعا نمي تواند از كنار اين وضعيت اسفناك و اين تهديد بالقوه بي تفاوت عبور كند."

در خاتمه اینکه تصور نمی رود که نیاز به توضیح بیشتری باشد تا که ناگفته مانده باشد که حاکمان دین فروش در ایران در 30 سال گذشته در ایران و منطقه چه کرده و انجام داده و حاکم نموده اند که اکنون ملای سرمقاله نویس کروکی که ترسیم کرده وبه تصویر کشانیده است که شرایط چگونگی است وحشتناک می باشد . زیرا که به وضوح اعتراف کرده است که چگونه نه مفاهیم مقدسی همچون عدالت و برابری و آزادی و رعایت حقوق بشر و احترام به عقاید وحرمت انسانی بر ضد خودشان تبدیل و به مسلخ کشانیده شده اند ، بلکه دین و مذهب و نهضت عاشورا آنگونه تهی وبی مایه و ضد خودشان تبدیل شده است که موجب بلند شدن صدای اعتراضی ملای سرمقاله نویس روزنامه ی متعلق به لوطی جماران سید علی خامنه ای شده است که فریاد بر باد رفت اسلاما سر داده است . البته حاکمان جنایتکار بر ایران ، فقط در کشور در ایران نیست که با سوء استفاده از نام مذهب 3 دهه است که با انواع و اقسام جنایت و خیانت و جنگ افروزی و غارتگری و جنگ افروزی ودین فروشی ، زیر پرده ی دین و مذهب مرتکب شده اند . بلکه عراق را به باتلاق تبدیل نموده اند و لبنان را سر زمین سوخته شده مبدل کردند ، بلکه اکنون آنچه در نوار غزه می گذرد و جنایاتی که از سوی تهاجم اسرائیل رخ داده می شود عامل ومحرک اصلی حاکمان تهران و سپاه پاسداران می باشند که قبل از مراسم عید فطر سال گذشته مقدمه ی آن از سوی خطبه ی دیکه شده ی لوطی جماران از سوی سپاه پاسداران طراحی شد. بنابراین بازهم برای بار دیگر تأکید می شود که تنها راه نجات مردم ایران و حاکم کردن ثبات صلح و امنیت در خاورمیانه حمایت جهانی از تغییرات دمکراتیک در ایران است. آنهم قبل از دسترسی سران رژیم تروریستی آخوندی به سلاح هسته ای می باشد . اگر نه نمونه کنونی نوار غزه به زودی سراسر منطقه را خواهد گرفت که رژیم تروریستی آخوندی به آن چشم دوخته و سرمایه گذاری کلان برایش کرده است.
هوشنگ - بهداد
دوشنبه 9 دیماه سال 1387