پس از 5 سال از زلزله ی شهر تاریخی وفراموش شده ی بم، اوضاع شهرچگونه است؟
تصور نمی رود که زمان زیادی از تاریخ وقوع زلزله ی شهر تاریخی بم آنگونه گذشته باشد که همه چیز فراموش شده باشد و آنچنان این فاجعه شامل مرور زمان شده باشد که پس از 5 سال بطور کلی از اذهان عمومی و خاطره ها پاک و ومحو شده باشد که به یاد نمانده باشد که چگونه پس از وقوع زلزله ی بم که خبرشبه جهان مخابره شد و سیل اعلام حمایت های خدماتی و امداد رسانی انسانی شروع شد. ولی در بیت جماران از سر شب تاصبح به مدت 12 ساعت بحث و جدل بود که آیا ورود سگ های تعلیم دیده ی رد یاب که از سوئیس به ایران آمده است و دم دروازه ورودی شهر تاریخی بم با خااک ویران شده، منتظر مجوز ورود به داخل شهر می باشند اما در بیت رهبری همچنان بحث حلال یا مکروه بودن سگ مطرح بود. طوریکه روزنامه های سوئیسی روز بعد تیتر درشت خبری مخابره کردند که سگان سوئیسی زود تر از پاسداران بیت جماران به دروازه ی ورودی شهر تاریخی بم رسیدند . حال بماند که اگر چنانچه به موقع اقدام شده بود و سرویس و گروه ها و تیم های امداد رسانی داخلی و خارجی از جمله سگان رد یاب خارجی به موقع بر سر مخروبه های در هم کوبیئده شده ی شهر تاریخی بم حضور یافته بود . خیلی از آنانی که بر زیر آوار مانده بودند و جان باختند شانس زنده ماندن زیاد داشتند .
بگذریم آنانکه که زنده ماندند مگر چه دسته گلی بر سر اینان زده شده است که می بایست نصیب آنان نیز می شد . در صورتیکه بسیج خدمت رسانی و امداد و کمک های نقدی و غیر نقدی داخلی و خارجی که به خاطر زلزله ی تاریخی بم شد. آنقدر چشم گیر و زیاد بود که همه ی مطبوعات و مسئولین رژیم ترورستی آخوندی گزارش دادند که با این امکانات و خدمات اهدائی و جمع آوری شده می توان چند بار شهر تاریخی بم را از نو بنیان نهاد . حتی گزارشگر همین روز نامه ی جمهوری اسلامی برای اینکه دولت خاتمی را به عنوان مسئول بر زیر سئوال بکشاند که هیچگونه حرکتی در رابطه با زلزله زدگان انجام ندادند چندین بار متوالی گزارش از سفر پی در پی لوطی جماران سید علی خامنه به شهر تاریخی و زلزله زده بم داد و کلی تبلیغ کرد که چگونه لوطی جماران در میان زلزله زدگان بمی حضور یافت و شروع به درد دل کردن با اهالی پرداخت. از سوی دیگرچپ و راست این سفرها را اهرم وچماق تبلیغاتی علیه ی خاتمی ودولت خاتمی می کرد که چرا مسئولین همچون لوطی جماران دلسوز زلزله زدگان نیستند و اقدام نمی کنند؟ در صورتیکه لوطی رفته بود تا سهم خویش را از کمک های ارسالی دریافت کند ونه اینکه مشکل گشای بازماندگان زلزله ی بم باشد .
بلی حتی گزارشگر این روز نامه گزارش خبری مخابره کرد وگفت که لوطی جماران با لباس مندرس و پنهانی به بم سفر کرد ودر میان بازماندگان زلزله زدگان در خیابان های شهر بم حضور یافت و با اینان به گفتگو پرداخت . یعنی اینکه لوطی جماران هم بی محافظ سفر کرد و هم هنوز این قیافه و صدای تابلو ناشناس می باشد که جرأت می کند با لباس مندرس یا پاره از جنس خود مردم شود ودر میان شان حضور یابد که مورد شناسائی هم واقع نشود .

البته ساعاتی پس از زلزله کنترل شهر و فرودگاه و حتی گزارشات تبلیغاتی از صدا و سیما در اختیار و کنترل کامل سپاه پاسداران ومحافظان بیت رهبری بود . زیرا که اینان نه ورودی و خروجی ها را چک و کنترل می کردند ، بلکه همه محموله های اهدائی و خدمات رسانی را نیز تحویل می گرفتند . حال بماند که مشخص نشد که این کمک ها و محموله های ارسالی داخلی و خارجی کجا رفت و دلارهای سنگین دریافتی وواریزی به حساب ها، به خصوص از شیخ نشینان منطقه به چه حساب هائی واریز شد و سر از کجا درآورد؟
البته اکنون پس از 5 سال مشخص می شود که پس از این سال ها که از آن فاجعه سپری شده است وبا وجود آنگونه تبلیغات دروغینی که شد و آنهمه هدایای ارسالی چگونه سر از دست فروشان کنج خیابان ها سر در آورد که اکنون پس از اینکه نزدیک 4 سال است که مدعیان اصول گرایان رقیب مدعیان اصلاح طلبان قدرت را گرفته اند که کلی هم دلار های نفتی فراوان وارد خزانه ی دولت شد . مهمتر اینکه کلی هم ادعای عاشق خدمت گزاری به مردم ایرات دولت نهم دارد . چگونه است که گزارشگران همان روزنامه ای که مبلغ لوطی جماران و سفرهای سازنده اش به شهر تاریخی ویران شده بم بودند، اما اکنون تبدیل به آنگونه افتضاحی شده است که همین گزارشگر روز نامه ی جمهوری حال گزارش انتقادی تهیه و تنظیم کرده است که فضای شهر تاریخی بم زلزله زده آنگونه است که آن بخش این شهر بم زلزله زده که کامل ویران نشده بود. به عنوان بازسازی اکنون تبدیل به گودال ها و تیرآهن ها شده است . یعنی اینکه با پیمانکاران قرار داد یسته شد وتا که خاک برداری شروع شد و برخی اسکلت تیرآهن ها هم بر پا شده ولی نیمکاره رها شده است .
زیرا که در رژیم ضد بشری و غارتگر و دین فروش و جنگ افروز فقط جنگ و رقابت باندهای مافیائی و جنائی پیرامون چگونگی قبضه ی قدرت و انباشت هر چه بیشتر ثروت و غارتگری رقبامی باشد . عجیب است که مثل همیشه هیچ مسئولی هم یافت نمی شود تا پاسخگو باشد که آنهمه امکانات اهدائی داخلی و خارجی برای باز سازی شهر تاریخی بم شد کجا رفت و آنهمه تبلیغ پوشالی برای بنای به زودی شهر تاریخی بم نیز چه شد؟

آیا همین مورد شهر زلزله زده وویران شده ی تاریخی بم خود یک سند مستند و گویای ماهیت جنایتکاران غارتگران و دین فروشان وعوامفریبان حاکم نمی باشد که تا چه اندازه شیاد و دروغگو وزذل و ضد انسانی می باشند که آنهمه امکانات خدماتی نقدی و غیر نقی را دریافت کردند ولی هیچگونه اقدام مثبتی را برای بازماندگان شهر تاریخی زلزله ی بم انجام نداده اند. در صورتیکه شهر تاریخی بم که یکی از شهرهای توریستی ایران بود که اکنون تبدیل به گورستان گودال ها و تیر آهن ها نیم افراشته با اسکله های به حال خود رها شده تبدیل شده است که بنا بر اعتراف فرماندار این شهر معضل فقر و بیکاری برای بازماندگان زلزله از همه مصیب بار تر می باشد . بدتر اینکه اعتراف شده است که آمار و ادعای دروغین هم می شود که گویا بم تبدیل به شهر مدرن شده ، همه اش غیر واقعی و دروغ است . صد البته که بنا بر تجربه 30 دهه غیر از اینهم از مسئولین رژیم جهل و جنگ .و خرافه و عوامفریب و غارتگر انتظار نمی رود و نمی توان بیش از اینتوقع داشت.

گزارش تصویری در روزنامه ی جمهوری اسلامی 4 دی بازتاب داده شد.هوشنگ – بهداد
چهارشنبه 4 دیماه سال 1387