نقد و بررسی " مرگ تدريجى يک نسل (يادداشت روز)" روزنامه کیهان پنجشنبه 21 آذر ماه سال 1387
"چه درد ناک است که قرقی شکارچی کبوتر جغد شود و بر آشیانه ی ویرانه سنگر گزیند ونوای شیون برای کبوتر شکار شده سر دهد"
چه درد ناک است که قرقی شکارچی کبوتر جغد شود و بر آشیانه ی ویرانه سنگر گزیند ونوای شیون برای کبوتر شکار شده سر دهد. چه وحشتنا ک است که صیاد جنگل و پرندگانآتش را برآتش می کشاند ومی سوزاند و بر دود بر خاسته از سوخته های ناشی از جنگل با شاخک های جوان و جوانه های و بال پرندگان تازه کباب و سوخته و جزغاله شده موجب شده تا اشکان چشمان صیاد شکارچی جنگل آتش زده در آید و سوگواری حزن آلود دروغین سر دهد. ، چه تراژدیک است شاهد و نظاره گر مبارزه وارونه با مواد مخدر و قاچاقچی واعتیاد بودن که نتیجه ی 30 ساله ی این مبارزه آنگونه رشد مصرف مواد مخدر در جامعه فراگیر شده است که روزنامه ی جمهوری اسلامی روز گذشته ازمرگ و قربانی شدن نوزاد 20 روزه به دلیل اعتیاد والدین به صرف مواد مخدر خبر داد.

آری کنون چقدر طاقت فرساست که میهن ویرانه شده با مردم غمزده و نا توان وخمیده از بار سنگین روزانه تورم وگرانی و فقر و بیکاری که گریبانگیر تهی دستان شده که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند.همچنین افسوسدارد جان های بهدر داده شده ی خانواده های عزادار ناشی از 8 سال جنگ وایرنگر و خانمان بر انداز 8 ساله ی میان ایران وعراق که خمینی شیاد و رفسنجانی مکار و سپاه پاسداران چشم بر قدرت دوخته خواهانش بودند و آن را نعمت الهی نامیدند. بدتر اینکه چقدر دشوار ومشکل است تحمل خانواده های داغداران عزیز از دست داد گان بی شماران زندانیان سیاسی تیرباران شده ، به خصوص گمنامان بی اثر و نشان ومکان قتل عام شدگان تابستان خونین سال 67 که اینک همه تراژدی ها از سوی ملای قلم بر دست مرثیه خوان به فراموشی سپرده است. ولی در عوض اکنون بهمان رسم و رسوم خصلت مرده خواری آخوند جماعت نوحه سرا و مرثیه خوان دروغین وتاکتیکی با گریز به صحرای گربلا زدن، سوگوار کود کان نوار غزه شده است و با شیادی و فرصت طلبی تمام عیار آخوندی با ربودن و چاشنی کردن شعری ازشاعر مبارز ونامدار فلسطین محمود درویش اشک تمساح برای کودکان نوار غزه ریخته است . در صورتیکه عامل و مقصر اصلی فاجعه ی نوار غزه لوطی جماران و سپاه پاسداران می باشند .

اما فاجعه آنجا نمایان می شود که رقیب دوم خردادی با مچ گیری و افشا کرد محمد علی رامین که یکی از مشاوران پاسدار گماشته احمدی نژاد است که گفته می شود به دلیل رابطه ای که با نیو نازیست های هیتلر آلمانی داشته از آلمان اخراج شده است وی مبتکر تز دروغ بودن هلاکاست بوده است که پاسدار احمدی نژاد آن را ضمیمه نابود باید گردد اسرائیل خود کرد که منجر به این بهانه ی لازم شد تا اسرائیل برای اولین بار بتواند در سازمان ملل رأی حمایت کسب کند و رژیم تروریستی آخوندی به دلیل تهدید به نابودی کردن اسرائیل محکوم شود . بالاخره نتیجه گیری شده که کاربرد این سیاست نه به نفع رژیم تروریستی آخوندی ونه مردم فلسطین بوده است و افزوده شده برای توازن و ماستمالی کردن معاون رئیس جمهور رحیم مشائی وارد صحنه شد وطرح تاکتیکی با ملت اسرائیل دوست بودن را مطرح کرد .

از سوی دیگر هنوز فراموش نشده است که چگونه در 3 دهه گذشته تا حال چه میزان توطئه علیه رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین طراحی شد و بدترین اتهامات به زنده یاد عرفات زده شد و آنقدر این سیاست دنبال شد تا حماس در برابر ساف قدرت گرفت که با تبلیغات و دلار های لوطی جماران ودخالت گری پاسداران ازطریق حزب الله لبنان موجب جنگ داخلی میان حماس ساف شد تا اینکه در نهایت نوار غزه جدا شد تا که حماس هم بموازات حزب الله لبنان ابزار و اهرم فشار تبلیغاتی و بحران سازی و جنگ افروزی وباج گیری در خاور میانه شود. همینطور چاشنی برون مرزی مذاکره ی خائنانه ی هسته ای با غرب شود .

در حقیقت حماس و ساکنان فلسطینی نوار غزه به گروگان لوطی جماران و پاسداران در آمده اند که هر زمان نیاز است باید با قربانی کردن مردم فلسطین، دست به غائله آفرین خونین زده شود تا شاید کمک حال یا گریزگاهی مقطعی راه حل بحران هسته ای یا فشارهای دیگر بین المللی همچون نقض حقوق بشر یاسیاست لو رفته در امور داخلی عراق رژیم تروریستی آخوندی باشد.

بنابراین آن زمانی که اسماعیل هنینه به تهران دعوت شد و در جماران با لوطی جماران دیدار داشت و پاکت اهدائی 450 هزار دلاری دریافت کرد که موقع بازگشت در نوار مرزی با مصر این پاکت پول از سوی مرز داران مصری مصادره و تحویل به اتحادیه ی عرب داده شد.البته باید افزود که اسماعیل هنینه قبل ازترک تهران در نماز جمعه ی تهران حضور یافت که امام جمعه ی موقت تهران احمد خاتمی بود که شاگرد و مرید آخوند انگلیسی مصباح یزدی می باشد که دو تائی اسرائیل را تهدید ومحکوم کردند و اسماعیل هنینه سفارشات دیکته شده را قبل از خطبه ی نماز جمعه ی تهران تکرار کردوگفت که نه هرگز اسرائیل به رسمیت شاخته می شود ونه اینکه پای میزمذاکره یصلح با اسرائیل می رود . البته که محمود عباس رهبر حکومت خود گردان فلسطین نیز متهم ومحکوم شد که چرا با مقامات اسرائیلی پیرامون موضوعات صلح میان دو طرف دیدار وملاقات دارد.

لذا همان موقع لوطی جماران و سپاه پاسداران طرح دشمنی باروند مذاکره ی صلح در خاورمیانه خواب چنین روز های بحران زا و فاجعه آمیزنوار غزه را دیده و طراحی کرده و برروی آن سرمایه گذاری کردند. به خصوص اینکه از هنگامی که رئیس جمهور فرانسه پس از کنفرانس صلح آناپولیس در آمریا، تلاش برای سرعت بخشیدن به روند مذاکره ی صلح میان فلسطین و اسرائیل کرد و در اجلاس رهبران اروپا و آمریکا خواهان تشکیل کشور دمکراتیک مستقل فسطین در کنار اسرائیل شد . ازسوی دیگر دولت عربستان ومصر پیشنهاد دیگری برای صلح میان اعراب و اسرائیل را مطرح کردند . همه ی اینان خبرهای بسیار نا خوشآیندی برای مسئولین رژیم تروریستی آخوندی بود . به ویژه اینکه مشخص شد که سوریه نیز ازطریق واسطه گری ترکیه در حال مذاره با مقامات اسرائیلی برای بازپس گیری بلندی های جولان می باشد که ضریب عصبیت و نگرانی لوطی جماران و سپاه پاسداران را مضاعف کرد .
پس برای برهم زدن اینگونه تلاش ها وخنثی کردنش، سپاه پاسداران با حزب الله لبنان دست به اشغال نظامی فرودگاه بیروت زدند . سپس به عنوان اخطار جدی فاصله گیری و یا ترک مذاکره ی صلح با اسرائیل سوریه، بمب در سوریه منفجر شد که تالفات جانی بهمراه داشت. مهمتر اینکه پاسخ نامه ی تیریک پاسدار احمدی نژاد به اوباما بی جواب ماند . از سوی دیگر بر خلاف تلاش مستمر 11 ماهه ی مخالفت با عم تصویب توفقنامه ی امنیتی میان عراق و آمریکا این توافقنامه به تصویب رسید و هیچ راهی باقی نماند تا اینکه در نوار غزه آشوب برپا شود.

بدین منظور همزمان که توافقنامه ی امنیتی عراق در پارلمان این کشور در حال بحث و مذاکره و تصویب توافقنامه بود . با رهنمود لوطی جماران و سپاه پاسداران حماس موشک پرانی اهی خود به خاک اسرائیل را آغاز کرد که نقض آتش بس دوطرفه بود و آنقدر ادامه داد تا ارتش اسرائیل واکنش نظامی نشان داد . یعنی همانکه لوطی جماران و سپاه پاسداران تعقیب می کردند وخواهانش بودند . چون طراحان اصلی انتظار داشتند آشوب طلبی در نواز غزه سریع بسط و تعیم می یابد و بحران منطقه را در بر می گیرد وتبدیل به جنگ مشابه 33 روزه حزب الله لبنان با اسرائیل خواهد شد . ولی طراحان پشت صحنه چون نه به هدف طراحی شده ی خود نرسیدند ، بلکه شکست این توطئه ی طراحی شده که قرار بود مشکل گشای شکست تصویب توافقنامه ی آمریکا و عراق شود مبدل به شکستی دیگر و قوز بالا قوز برایشان شد .

اکنون تهدید کردن عربستان و برپا کردن تظاهرات علیه مصر در تهران وخواهان اعدام انقلابی شدن حسنی مبارک و خلاصه اینگونه مرثیه خوانی کردن طلبه پاسداریادداشت روز نویس ناشی از این شکست طراحی شده ی بحران آفرینی و جنگ افروزی نوار غزه است که برایش کیسه ی گشاد دوخته شده بود . ولی چون کیسه سوراخ بود. چیزی در آن نماند .یعنی جا خیس شده وبچه ای در کار نیست.

در خاتمه اینکه باافشاشدن نقش آشکار دخالت گری رژیم تروریستی آخوندی دربحران وناامن سازی نواز غزه و کشورهای همجوار و منطقه که دیگر جای هیچگونه توجیکاری نمی باشد . بقول معروف که گفته می شود ضرر از هرجا جلویش گرفته شود منفعت است غرب می بایست هرچه زودتر مسئولانه تلاش برای تغییرات دمکراتیک درایران فعال شود و اقدام کند . گر نه با دسترسی سران رژیم بربرمنش وتاریک اندیش و پدر خوانده ی جهانی تروریسم به سلاح هسته ای،جهان شاهد فراوان صحنه های فاجعه مرگ بارتر از نوار غزه در منطقه خاورمیانه و جهان خواهدبود.

هوشنگ بهداد
پنجشنبه 21 آذر ماه سال 1387