گزیده خبرهای مرتبط به رفسنجانی و استعفا وآقازاده مهدی و خاتمی و دانشگاه آزاد ونوریزاه ومهاجرانی وعربستان. 26 بهمن 90
چند خبر زنجیره ای ضمیمه شده مر تبط بهم دیگر هستند زیرا که اهداف گوناگونی را دنبال می کنند که مخاطبان شان داخلی و برونی هستند . اگر چه خبرها وموضع گیری از زوایای گوناگون  و افراد خاص مطرح شده که مرتبط به مدعیان اصول گرایان دارد. ولی  ارتبط مستقیم به جنگ قدرت وثروت و رقابت واختلاف حول وحوش بر گزاری نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره در 12 اسفند دارد. بنابراین جنگ  بطور مشترک از سوی دو رقیب باندهای مافیایی کودتایی مدعی اصول گرایان علی خائنه ای وپاسداران کودتاگر و پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور  علیه ی  رفسنجانی وخاتمی وجریان های وابسته به اینان دنبال شده است که بهانه ی درگیری محور برکناری رئیس قدیم  وانتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد این تضاد وجنگ قدرت و ثروت را شدت بخشیده است چونکه  موضوع  ثروت 250 میلیارد دلار ثروت وسرمایه  این دانشگاه آزاد در میان می باشد. برای همین در این مورد نه  بطور برروی رفسنجانی  فشار وارد می شود تاکه با رئیس انتصابی جدید دولت با حمایت علی خائنه ای موافقت کند. از سوی دیگر بطور گاز انبری جایگاه ریاست مجمع مصلحت نظام وی وبر گرداندن  آقازاده مهدی  از لندن هم مورد تهدید واقع شده است . آنگونه که شایعه استعفای وی از مجمع مصلحت مطرح شده ولی از سوی وی تکذیب شده وگفته در مجمع مصلحت می ماند . از سوی دیگر احمدی توکلی خواهان بر گرداندن آقازاده مدی از لندن شده است . اما از منظر بیرونی عربستان مورد تهاجم و اتهام واقع شده است . زیرا که پادشاه عربستان خواهان بر کناری رئیس جمهور سوریه  بشار اسد خونریز وجنایتکار شده است که جزو هم پیمان اصلی حاکمان ایران می باشد . لذا با شیوه ی سیاست توبره و آخور و چند ذوقه خوری وبا یک تیر چند هدف زدن حضور علیرضا نوریزاده مزدور اجاره ای وعطاء الله مهاجرانی در اجلاس اخیر در ریاض که پادشاه عربستان علیه سوریه سخنرانی کرد بهانه ی مناسب برای تاختن و دراز کردن رفسنجانی وخاتمی و مدعیان اصلاح طلبان شده است . اکنون سئوال است وقتی با دو رئیس جمهور سابق و یک رئیس مجمع مصلحت نظام و یک وزیر فرهنگ تفتیش عقاید و سانسور ارشاد اینگونه رفتار می شود و دو مسئول سابق کروبی وموسوی هم یک سال است که در حصر خانگی بسر می برند. آیا این رژیم نا متعارف ضد بشری بربرمنش وارونه مشروعیت دارد ومی تواند در خدمت مردم ومدافع منافع ملی کشور باشد و باید بازهم در نمایش فرمایشی خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم در 12 اسفند شرکت نمود و هیزم آتش تنور آرای تقلباتی دشمن شکن شد .تا سپس علی خائنه ای ادعای حماسه سازی وحضور دشمن شکنی ومشروعیت کاذب نماید وبیشتر ر جز ولغزخوانی ضد آمریکایی واسراییلی کند ومعرضان را تهدید به سکوت وعدم اعتراض کند و فضای خفقان وسانسور و ضرب وشتم را افزایش دهد . یا نه اینکه نه فراخوان تحریم که دعوت به مبارزه و تلاش برای تغییرات دمکراتیک در ایران نمود تا به این  شرایط تحمیلی طاقت فرسای 33 ساله پایان داده شود.
اختصاصی فارس/جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پایان یافت.رئیس جدید دانشگاه آزاد از هفته آینده کار خود را آغاز می‌کند.خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با تدابیری که شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر گرفته، حکم فرهاد دانشجو رئیس جدید دانشگاه آزاد در هفته آینده ابلاغ و فعالیتش را در این دانشگاه آغاز می‌کند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و رئیس این شورا از ساعت ۱۸:۳۰ در نهاد ریاست جمهوری آغاز شده بود، در ساعت ۲۱:۳۰ پایان یافت.محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان این جلسه اعلام کرد:‌ در جلسه امشب گزارش جلسه ۵ عضو منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی با هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای آزاد قرائت شد.دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: با تدابیری که شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر گرفته امیدواریم حکم فرهاد دانشجو رئیس جدید دانشگاه آزاد در هفته آینده ابلاغ و فعالیتش را در این دانشگاه آپس از افشاگری خبرگزاری فارس صورت گرفت.انتشار فیلم حضور عطاء الله مهاجرانی در ضیافت«الجنادریه» دیکتاتور سعودی. خبرگزاری فارس: در پی افشاگری روز گذشته خبرگزاری فارس مبنی بر حضور یکی از اعضای برجسته فتنه سبز در مراسم جشن دیکتاتور سعودی و دریافت کمک 18 میلیون دلاری از دستگاه امنیتی عربستان ، امروز رسانه ها فیلم حضور عطاءالله مهاجرانی در این مراسم را منتشر کردند.
به گزارش خبرنگار سیاسی  فارس، خبرگزاری فارس روز گذشته خبری مبنی بر حضور یک عضو ارشد شورای سبز در ضیافت شاه عربستان  در «الجنادریه» منتشر کرد. در این خبر  آمده بود که دستگاه امنیتی رژیم سعودی علاوه بر کمک 18 میلیون دلاری به  این فرد، به وی وعده داده تا با گسترده کردن بخش فارسی شبکه العربیه، تعدادی از عناصر رسانه ای وابسته به این گروه را بکارگیری کند.امروز باشگاه خبرنگاران جوان فیلمی را منتشر کرد که نشان می دهد در مراسم ضیافت مذکور،  عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی و عضو ارشد دولت هاشمی رفسنجانی و عضو اتاق فکر موسوی در خارج کشور به نمایندگی از فتنه‌گران در ضیافت شاه عربستان سعودی حضور دارد.گفتنی است در ضیافت دیکتاتور سعودی علاوه بر مهاجرانی ، برخی روحانی نمایان شیعه لبنانی که با حمایت مادی سعودی ها علیه حزب الله فعالیت می کنند ، حضور داشته اند.بر اساس گزارشی که باشگاه خبرنگاران منتشر کرده، عطاءالله مهاجرانی به همراه نوری‌زاده در این مراسم با شور و اشتیاق به سخنان شاه سعودی گوش داده و پس از پایان سخنان عبدالله به شدت برای او دست می زند.خاطر نشان می شود پادشاه عربستان روز گذشته در اظهاراتی بی سابقه و تمجید از آمریکا، انگلیس و فرانسه، وتوی قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل متحد را سبب متزلزل شدن اعتماد تمام جهانیان! به سازمان ملل متحد توصیف کرد.غاز کند.
وزیر علوم پیش از حضور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:تکلیف ریاست دانشگاه آزاد سریعاً روشن شود/به نظر هاشمی رأی منفی می‌دهمخبرگزاری فارس: کامران دانشجو گفت: نظر آیت‌الله هاشمی این است که کاندیداها در جلسه انتخاب رئیس دانشگاه آزاد شرکت کرده و نظرات خود را بیان کنند اما من به عنوان یکی از اعضای شورا به این نظر رأی منفی می‌دهم.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم اعطای دکترای افتخاری به شهیدان مصطفی احمدی‌روشن و داریوش رضایی‌نژاد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تکلیف رئیس جدید دانشگاه آزاد چه می‌شود؟ گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نهاد بالادستی وزارت علوم و بخش آموزشی کشور است.وی افزود: در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی ارائه خواهد شد و پس از آن تصمیم‌گیری‌های لازم صورت خواهد گرفت و در حال حاضر نیز در حال رفتن و شرکت در جلسه شورا هستم تا از موضوعات مطلع شوم.دانشجو خاطرنشان کرد: تکلیف ریاست دانشگاه آزاد باید سریعاً مشخص شود و این سنگ‌انداختن‌ها به نفع جامعه دانشگاهی نیست زیرا چیزی که مردم می‌خواهند این است که تکلیف سریعاً مشخص شود ضمن اینکه عجله‌ای هم نبوده است و 30 سال وقت بود.وی در پایان خاطرنشان کرد: نظر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی این است که کاندیداها در جلسه انتخاب رئیس دانشگاه آزاد شرکت کرده و نظرات خود را بیان کنند اما من به عنوان یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به این نظر رأی منفی می‌دهم.
واکنش هاشمی به خبر استعفایش از مجمع
روزنامه ملت ما در ستون "غیر رسمی" در خبری به واکنش هاشمی رفسنجانی به برخی خبرها در خصوص استعفایش از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخته و نوشته است:آیت الله هاشمی رفسنجانی برخی خبرها درباره استعفا از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را رد کرد. وی در دیداری که چندی قبل صورت گرفته در خصوص آینده حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که از سمتش استعفا نداده و در آینده هم قصد چنین کاری را ندارد. وی با اشاره به برخی خبرها در این رابطه افزوده است که این خبرها، خبرسازی برای فشار بر مجمع است که مدتی است دنبال می شود و موضوع تازه ای نیست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفته که تاکنون برنامه های خود را برای دور آینده مجمع به "آقا" نداده است اما نظرات مشورتی اش درباره اعضاء و ترکیب مجمع را به ایشان گفته است.گفتنی است با نزدیک شدن به پایان دوره فعلی مجمع، برخی رسانه ها از استعفای هاشمی رفسنجانی خبر داده بودند و برخی از رسانه های ضد انقلاب نیز خواستار استعفای هاشمی از مجمع و حضور در شهری مانند قم شده بودند.
مسعود یارضوی/مشق دمکراسی «زینت الوزرای خاتمی» در محضر دیکتاتور بزرگ.خبرگزاری فارس:با افشای حضور دریوزانه زینت الوزرای خاتمی ، عضو ارشد کابینه هاشمی و حزب کارگزاران و عضو اتاق فکر 5 نفره میرحسین موسوی در دربار مرتجع ترین دیکتاتوری منطقه و کمک گیری مالی او از حاکمان سعودی ، اکنون باید همه حامیان او پاسخگو باشند.
عطاءالله مهاجرانی  زینت الوزرای دولت سیدمحمد خاتمی چند روز پیش در همایش الجنادریه در عربستان سعودی شرکت کرد و همراه با  علیرضا نوری زاده مرتبط مشهور  سازمان موساد، ضمن عرض ارادت به محضر شاه سعودی، 18 میلیون دلار  برای ترویج دمکراسی در ایران دریافت کرد.تصاویر و فیلم این میهمانی و به ویژه حضور این دو مهره سوخته عضو ستاد مدیریت فتنه سبز در این مراسم  روزهای گذشته و  امروز در  رسانه‌ها منتشر شد.اکنون با افشای حضور دریوزانه زینت الوزرای خاتمی ، عضو ارشد کابینه هاشمی و  حزب کارگزاران ، مشاور ارشد کروبی و  عضو  اتاق فکر 5 نفره میرحسین موسوی در دربار  مرتجع ترین دیکتاتوری منطقه  و کمک گیری مالی او از  حاکمان جبار و شیعه کش سعودی ، اکنون باید همه حامیان او پاسخگو باشند. همه آنهایی که در طول سال‌های رفته به نوعی با عینک خوشبینی به فتنه و فتنه‌گران می‌نگریسته‌اند آیا اکنون متوجه شده‌اند که آبشخور تمام حرف‌ها و نامه‌های اینان در کاخ آل سعود و کاخ سفید است یا هنوز هم خود را به خواب زده‌اند؟!دیگر بر همه واضح شد که اگر اصلاح‌طلبانی همچون مهاجرانی، کدیور، مزروعی و ... از دمکراسی دم می‌زنند یا از فرهنگ یا از تغییر و یا از انتقاد و مبارزه؛ منظورشان از این عبارت‌ها چیست و انرژی خود را برای بیان آنها از کجا قرض می‌گیرند؟فرقه سبز اکنون به دست نمایندگان خود و در منطقه الجنادریه در حالی دلارهای سعودی را دریوزگی کرد که باید اذعان کرد این پول‌های حرام، رنگ را از قلم امثال تاج‌زاده، نوریزاد و محتشمی‌پور خواهد برد.حالا نوری‌زاد می‌تواند نامه‌های بیشتری هم بنویسد. او حالا به 18 میلیون دلار پول سبز رنگ پشتگرمی دارد و می‌تواند برای بیش از 75 میلیون هموطن خود بنویسد که چرا برای خوش خدمتی بیش از این به حکام آل سعود له‌له می‌زند.محشتمی پور و تاج‌زاده که جگر شهدای فتنه زیر دندانشان سنگ شد حالا خوب است در نامه‌های عاشقانه خود به یکدیگر از این هم بنویسند که سرمنشأ تمام فکرهای سیاسی و فرهنگی‌شان چیزی غیر از دوست‌داشته‌های سعودیان نیست. و حالا این شاهزاده‌های خوشگذران سعودی هستند که نامه‌های در ظاهر عاشقانه اما در باطن، خرابکارانه این زن و شوهر را با پیمانه‌های شراب برای یکدیگر می‌خوانند.امثال خاتمی  و بقیه‌ای که هنوز هم گریبان نظام را گرفته‌اند و با قلم و قدم و زبانشان به جان کشور زخم می‌زنند بهتر است جواب بدهند که آیا نمیدانستند که در خاتمه ماجرای دلخوش کردن به رضایت مقامات سعودی و اردنی و آمریکایی صحنه‌ای غیر از حضور وزیرالوزرای سیدمحمد خاتمی در کاخ آل سعود متصور نبود...؟!و ای بسا که چند روز دیگر شاید تصاویر کسان دیگری هم در کاخ سعودی منتشر شود که در حال پر کردن پیمانه برای شاهزاده‌های بی اصل و نسب سعودی هستند...!فتنه سبز و تمام زعمایش حالا که دیگر همه چیز از پرده برون افتاده است چرا چیزی را به گردن نمی‌گیرد؟چرا فریادش بلند نمی‌شود که پول دست‌بندهای سبزش را شاهزاده‌های سعودی می‌داده‌اند؟مهاجرانی که یک عمر با لفّاظی‌های ظاهراً فرهنگی جان کشور را می‌خست باید اعتراف کند که سرخط رفتارهای خود را از حکومتی می‌گرفت که شیعه می‌کشد، با شمشیر گردن می‌زند، علیه کشورهای دیگر توطئه می‌کند و مصداق بارزی از مفهومی به نام "دیکتاتوری" است.و شوربخت آنهایی که چند سال تمام و حتی تا هنوز، افسار خود را به دست کسانی سپرده بودند که در حسرت خوش خدمتی به کاخ سفید ماندند و به نان‌‌های حرام آل سعود بسنده کردند.و صد البته این مسئله را باید از برکات خون شهدا و مجروحان فتنه دانست که سبب شدند زمستان برود و روسیاهی چهره زغال بر همگان عیان شود.
مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد.تئوری پرداز دولت خاتمی و عضو اتاق فکر موسوی چرا به «الجنادریه» رفت؟خبرگزاری فارس: صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز گفت:مهاجرانی یک مهره تاثیرگذار در تصمیم‌ سازی های جریان فتنه است و حضور او به عنوان یکی از تئوری پردازان دولت خاتمی در دربار دیکتاتور سعودی و دریافت کمک 18 میلیون دلاری از دستگاه امنیتی عربستان ، موضوع بسیار مهمی است.
مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به انتشار فیلم حضور عطاءالله مهاجرانی در همایش الجناریه عربستان گفت: این رفتار نشان‌دهنده ارتجاع جماعت به اصطلاح اصلاح‌طلب است.وی افزود: وزیر فرهنگ اصلاح‌طلبان در شرایطی به ضیافت دربار سعودی می‌ رود که فرزندان شیعه در بحرین و یمن با دستور مستقیم ملک عبدالله به شهادت می‌رسند.بذرپاش ادامه داد: مهاجرانی به ضیافت درباری رفت که حقوق اولیه مردمانش را به هیچ‌وجه به رسمیت نمی‌شناسد. او به احترام پادشاه کشوری بلند شد که ابتدایی‌ترین حقوق زنانش را نادیده می‌گیرد. مهاجرانی کسی را تشویق کرد که وراثتش به او حکومت داد و نه چیز دیگری.صاحب امتیاز وطن امروز تصریح کرد:‌ آقای مهاجرانی روزگاری وزیر فرهنگ دولت جامعه مدنی بود و همه ما دیدیم که در دوران وزارت او حوزه نشر چگونه دروازه افکار و اندیشه‌های لیبرالیستی شد. کار به آنجا رسید که وزارت فرهنگ مهاجرانی برای پوشش میل معنویت‌خواهی مردم، آثار مربوط به نویسندگان مروج عرفان‌های نوظهور را ترویج داد که از جمله آنها آثار پائولو کوئیلو بود که انتشارات کاروان به سرپرستی آرش حجازی ناشر انحصاری آثار او بود.وی افزود: ممکن است گفته شود که او به عنوان وزیر اسبق فرهنگ ایران، میهمان یک برنامه فرهنگی در عربستان بوده است اما در جواب این استدلال باید بگوئیم اگر بنا بر دعوت از وزرای فرهنگ بود که ایران بعد از مهاجرانی ۳ وزیر فرهنگ دیگر داشته است. چرا از آنان دعوت نشد؟ چرا از وزیر فعلی دعوت نمی‌شود؟ چرا از کسی دعوت می‌شود که اکنون عضو اتاق فکر جریان فتنه است؟ چرا از او و نوری‌زاده دعوت می‌شود؟بدزپاش با بیان اینکه دلیل اصلی دعوت از امثال مهاجرانی و نوری‌زاده کاملا مشخص است، گفت: عربستان در منطقه در حال سقوط است. آنها در شرق کشورشان مردم را به گلوله بسته‌اند. در بحرین سربازان آنان از بیم پیروزی شیعیان می‌جنگند. در یمن آنها مانع انقلاب شده‌اند. عربستان نقش ایران در تقویت و پیشبرد بیداری اسلامی را تحمل نمی‌کند. جانشینان عبدالله می‌دانند با این شرایط دیگر امیدی به تخت و تاج پادشانی نیست. به همین دلیل از کوششی برای تضعیف ایران استفاده می‌کنند.وی افزود: مهاجرانی یک مهره تاثیرگذار در تصمیم‌گیری فتنه است. او یک رسانه مرجع برای فتنه‌گران دارد و گویا مشاور عالی بی‌بی‌سی فارسی نیز هست بنابراین نقش مهمی در ایجاد فضاسازی علیه جمهوری اسلامی می‌تواند ایفا کند. بنابراین طبیعی است که عربستان در راستای پروژه تضعیف ایران به چنین مهره‌هایی نیاز دارد.صاحب امتیاز وطن امروز خاطرنشان کرد:‌ جریان فتنه هم از این استقبال حمایت می‌کند. سران فتنه می‌دانند انقلاب‌های منطقه که به اعتراف خودشان تا حدود زیادی ملهم از ایران هستند، موجب تقویت جمهوری اسلامی ایران می‌شود. آنها معنای این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند با انقلاب‌های منطقه جمهوری اسلامی از غربت درآمد را خوب می‌دانند، بنابراین هدف مشترک آنان مقابله با جمهوری اسلامی است. جریان فتنه به هیچ‌وجه نمی‌تواند شاهد افزایش قدرت جمهوری اسلامی باشد و به همین دلیل می‌بینیم که آنها در موضوعاتی مانند ناآرامی‌های سوریه همزبان با عربستان و اتحادیه عرب رفتار می‌کنند.بذرپاش خاطرنشان کرد: یکی از بدیهی‌ترین استراتژی‌های فعلی جریان فتنه شراکت در پروژه‌های تضعیف جمهوری اسلامی است. در همین ماجرای الجنادریه درباره گسترش بخش فارسی زبان العربیه توافقاتی با نوری‌زاده و مهاجرانی بعمل آمد. رفتار ضد شیعی و ضد ایرانی العربیه موضوعی واضح است. از طرف دیگر اهالی رسانه به دلیل حمایت‌های آشکار العربیه از رژیم صهیونیستی، به این شبکه سعودی "العبریه" می‌گویند. حالا اهالی فتنه باید بخش فارسی العبریه را نیز مدیریت کنند.صاحب امتیاز وطن امروز خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیران جریان فتنه به درک مشترکی با حکام مرتجع عربی رسیده‌اند. آنها البته در دوران در اختیار داشتن قدرت در ایران هم مناسبات بسیار خوبی با دیکتاتورهای عرب داشتند. در شرایط فعالی که حکام عربی از جمله عربستان به دنبال سرکوب حقوق اولیه مردم خود و دیگر کشورهای عربی هستند، این رفتار فتنه‌گران در تقویت مواضع سعودی، دقیقا به معنای اتحاد آنان با مرتجعان است و این برای جریانی که ابتدا مدعی دموکراسی و جامعه مدنی و توسعه سیاسی و "دانستن حق مردم است"، بود یک سرنوشت شوم است. واقعا این روزها باید از سرنوشت جریان مدعی اصلاح‌طلبی 
احمد توکلی : مهدی هاشمی خود را تسلیم قوه قضائیه کند
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به نامه مهدی هاشمی رفسنجانی به رئیس مجلس درباره گزارش کمیسیون اصل 90 پیرامون فتنه 88، با بیان اینکه مهدی هاشمی یک متهم فراری است، گفت: تمسک هاشمی به آئین‌نامه داخلی مجلس بی‌اساس است.احمد توکلی (پسر خاله برادران لاریجانی)  رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نامه مهدی هاشمی به رئیس مجلس گفت: مهدی هاشمی ادعا کرده که باید فرصتی داشته باشد تا بر اساس ماده 76 آیین‌نامه داخلی، نامه وی در مجلس قرائت شود؛ این تشخیص وی کاملاً غلط است چرا که ماده 76 اعلام می‌کند که چنانچه به تشخیص هیئت رئیسه، نماینده‌ای در صحن به کسی هتک حرمت کند، فرد می‌تواند به این هتک‌حرمت کتباً پاسخ داده و پاسخ وی در مجلس قرائت شود.اشاره توکلی به نامه اخیری است که برخی رسانه‌ها به نقل از مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی منتشر کرده بودند؛ مهدی هاشمی که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برد، در آن نامه نسبت به گزارش کمیسیون اصل 90 که به فتنه 88 و دست‌های دخیل و پشت‌پرده آن، پرداخته بود، انتقاد کرده بودوی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس، افزود: این ماده آئین‌نامه داخلی مربوط به مواردی است که یک نماینده به فردی نسبتی بدهد؛ در حالی که در مورد مهدی هاشمی آنچه که در صحن علنی قرائت شد، گزارش رسمی کمیسیون اصل 90 بود لذا این ماده آیین‌نامه داخلی مجلس شامل این مورد نمی‌شود.رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: مواردی مانند گزارش براساس مواد 33 و 233 و یا گزالرش کمیسیون اصل 90 در مجلس قرائت شود، حقی برای افراد مورد اعتراض در این گزارش‌ها به وجود نمی‌آید.توکلی اضافه کرد: بر همین اساس، ماده 76 نیز مربوط به این مسئله است که صرفاً یک نماینده حرفی در مجلس بزند که این حرف هتک‌حرمت شخصی باشد از این رو تمسک مهدی هاشمی به این ماده آیین‌نامه داخلی مجلس هیچ اساسی ندارد.وی با تأکید بر اینکه مهدی هاشمی در حال حاضر خود متهم بوده و تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار دارد، اظهار داشت: مهدی هاشمی یک متهم فراری تلقی می‌شود و چطور نامبرده به خود حق می‌دهد که بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، نامه وی در صحن قرائت شود.