گزیده خبرهای 15 بهمن 90 قسمت -3
عجب کودتایی که موجب حذف رقیب مدعی اصلاح طلبان از صحنه شد و کودتاگران مدعی اصول گرا خوشحال ومغرور ونشئه از یک پایه شدن رژیم کودتایی هر گز فکر نمی کردند که ادامه جنگ قدرت وثروت به زودی به  جایی خواهد رسید که اتهام منافق  که به مجاهدین مخالف زده می شد .اکنون به باندهای مافیایی در گیر جنگ قدرت وثروت بکاره برده شده است.
حجت الاسلام جعفر شجونی از مبارزین قبل از انقلاب و از فعالان سیاسی اصولگرا شناخته می شود که هم اکنون عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارزر،حزب موتلفه اسلامی و جامعه وعاظ تهران است. وی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان به وحدت نیروهای اصولگرا اشاره کرد و اشاره به انتتشار لیست های متعدد در جریان اصولگرا گفت: شاید اصولگرایان به وحدت برسند و با یک لیست واحد در انتخابات شرکت کنند.پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان: حجت الاسلام جعفر شجونی از مبارزین قبل از انقلاب و از فعالان سیاسی اصولگرا شناخته می شود که هم اکنون عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارزر،حزب موتلفه اسلامی و جامعه وعاظ تهران است. وی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان به وحدت نیروهای اصولگرا اشاره کرد و اشاره به انتتشار لیست های متعدد در جریان اصولگرا گفت: شاید اصولگرایان به وحدت برسند و با یک لیست واحد در انتخابات شرکت کنند. متن گفتگوی حجت الاسلام جعفر شجونی با پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان به شرح ذیل است:* به چه دلیل این بار نامزد انتخابات مجلس نهم نشدید؟از نظر سنی کسی که بالای 75 سال داشته باشد، نمی تواند در انتخابات مجلس نام نویسی کند.بنابراین بنده اصلا نمی توانستم در انتخابات ثبت نام کنم  البته  فقط در دوره اول نماینده بودم و در دوره سوم نیز از حوزه انتخابیه تهران نامزد مجلس شدم اما رأی نیاوردم.* آیا تمایلی برای شرکت در ادوار گذشته مجلس داشتید؟هیچ تمایلی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نداشتم. * شما از همراهان شهید نواب صفوی بودید از شخصیت  نواب صفوی آن بزرگمرد و درسهایی که به ما برای امرز می دهد بفرمایید* انتشار بولتن هایی که علیه آیت الله مهدوی کنی و جبهه متحد منتشر شده است را چگونه ارزیابی می کنید؟.* رقابت بين اصولگرايان و ارايه فهرستهای متفاوت چه نتايج منفي به بارمي آورد؟یا جریان انحرافی در انتخابات شرکت کرده اند؟* درباره حضور  جریان فتنه چه نظری دارید؟جریان فتنه هم در همین مسیر قرار گرفته است.  تا انجایی که می دانم چهره های شاخص این جریان  هم ثبت نام نکرده اند اگر هم ثبت نام کرده اند حتما در فهرست رد صلاحیت شدگان قرار دارند.
شهردار تهران در مراسم نکوداشت خلبانان نیروی هواییقالیباف: انقلاب اسلامی برای ملت ما عزت، استقلال و آزادی به ارمغان آورد
سردار پاسدار شهردار تهران قالیباف که هم شهری علی خائنه ای است که خوب آموزش وتعلیم دیده ای است که نشان داده این شمع دزد سابق مشهدی چگونه همچون رهبرش علی خائنه ای  وارونه وهذیان گوی حرفه ای می باشد . آخر برای کشوری که 80% جمعیت آن در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برد وهرروز بر آمار پدیده خانمان براندازانه ی مصرف کنند گان مواد مخدر وکودکان کار خیابانی افزوده می گردد . یاا ینکه هرروز صف تن فروشان خیابانی و آمار کارتن خوابان و آلونک نشیان اضافه می شود .حال رکور دار اول  جهانی محکومیت نقض مستنمر حقوق بشر واعدام نوجوانان ومرگ ومیر جاده ها که کتمان شدنی نیست وبخشی از بیلان عملکرد حاکمان ایران است . همچنین فرار مغز ها وسرمایه ها از کشور هم که جای خود دارد و... اینان چگونه معنی ومفهوم عزت و استقلال و آزادی وعدالت است  که به  ارمغان آورده شده است؟ تصور نمی رود که به جز هذیان گویی این سردار شهردار برایش جوابی داشته باشد.
شهردار تهران گفت: اگر امروز نتوانیم هر آنچه باور امام(ره) و شهدا بود و برایش انقلاب کردند و جنگیدند را محقق کنیم ، در واقع به آنها و انقلاب ظلم کرده ایم."تهران سما": شهردار تهران گفت: اگر امروز نتوانیم هر آنچه باور امام(ره) و شهدا بود و برایش انقلاب کردند و جنگیدند را محقق کنیم ، در واقع به آنها و انقلاب ظلم کرده ایم.دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم نکوداشت خلبانان نیروی هوایی در 8 سال دفاع مقدس که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: دهه فجر یادآور روزهای خونین و قیام ملت ما است. انقلاب اسلامی برای ملت ما عزت، استقلال و آزادی به ارمغان آورد و باعث احیای اسلام شد .وی افزود: امروز هر انسان منصفی با هر سلیقه و گرایش که در این سرزمین زندگی می کند زندگی مادی و معنوی خود را مدیون شهدا و خانواده هایشان می داند ، کسانی که تمام هستی خود را برای اسلام، کشور و ملتشان فدا کردند.....در واقع نیروی هوایی با امام(ره) ، مردم، حریت و آزادی بیعت کرد و این لحظه شناسی نیروی هوایی همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند.
این محمد جواد لاریجانی انگلیس دارای تز با دشمن هم می توان در قعر دوزخ با دشمن مذاکرده کرد .هم حامی وهم خط وخطوط  دهنده دو اخوی رؤسای بازار مکاره ودستگاه فاسد قضاییه تبعیض آمیز است . هم توجیه گر  احکام جنایات  آمیز زندان و  شکنجه و شلاق وقطع اندام و سنگسار واعدام می باشد
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گزارش حقوق بشري «احمد شهيد» را همانند حرف هاي وزير خارجه آمريكا خواند و از رويكرد دوگانه غرب در اين زمينه انتقاد كرد.محمد جواد لاريجاني در حاشيه سومين نشست تخصصي حقوق بشر گفت: امروز حقوق بشر به عنواني تبديل شده براي حمايت غرب از تحركات تروريستي و حمايت از گروه هايي مانند ريگي و منافقين. اين در حالي است كه به هيچ عنوان اين كشورها با تروريست مبارزه نمي كنند و نشانه آن ترور دانشمندان ايراني است كه نمونه اي عالي از تجاوز به حقوق انسان ها به شمار مي رود.مشاور رئيس قوه قضائيه در امور بين الملل افزود: دانشمندان ما تنها جرمشان اين است كه شغلي را انتخاب كرده اند و مشغول فعاليت علمي هستند.لاريجاني در ادامه با اشاره به فتنه سال 88 اظهار كرد: افرادي كه در خيابان ها بودند اقدام به آتش سوزي عمدي و تجاوز به اموال عمومي كردند ولي غرب از آنان به نام دفاع از حقوق بشر، دفاع كرد و خواستار آزادي شان شد.وي خاطرنشان كرد: امروز حقوق بشر پوششي وسيع براي تهاجمات غربي ها شده است و متاسفانه امروز اين عنوان به يك حركتي استراتژيك تبديل شده تا عليه كشور ما از آن استفاده كنند.وي تصريح كرد: امروز مكانيزم گزارشگري مورد سوءاستفاده قرار گرفته و تحليل گزارشگران معيوب است. در كشور ما اين ميزان انتخابات برگزار شده، در حالي كه در كشورهاي همسايه يك انتخابات نيز برگزار نشده است ولي براي آنها گزارشگري انتخاب نكرده اند. ما روي شخص احمد شهيد حرفي نداريم اما عملكرد اين فرد غيرحرفه اي و غيرقانوني استدبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ادامه داد: اگر گزارش هاي احمد شهيد را مطالعه كنيد مي بينيد كه فرق چنداني با صحبت هاي وزير خارجه آمريكا ندارد. اگر قرار بود اين فرد حرف هاي دشمنان را به عنوان گزارش مطرح كند نيازي به اين همه زحمت نداشت و فقط كافي بود كه پنج دقيقه وقت بگذارد و سخنان دشمنان ما را كپي كند. ديگر نيازي نبود كه سازمان ملل اين همه هزينه براي اين گونه گزارش هاي دم دستي كند. اين فرد از اين كشور به آن كشور مي رود و صرفا همان حرف هاي مخالفان ما را به زبان مي آورد. گويا آنها به دنبال تريبون جديد مي گشتند.محمد جواد لاريجاني تاكيد كرد: ما اين گزارش ها را ناحق مي دانيم و براي روشن شدن آن تلاش مي كنيم..
سعيد مرتضوي به دادسرا مي‌رود
برای ماستمالی کردن گزارش نقض حقوق بشر احمد شهید گزارشگر ویژه ی سازمان ملل اکنون در رابطه جنگ قدرت وثروت  واختلاف ورقابت باندهای مافیایی که قاتل وشکنجه گر ومجرم  جنایات بازدشتگاه کهریزک  است چون به دادسرا احضار شده است پس وی مصونیت قضایی ندارد.
خلاف گزارش احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر كه دادستان سابق تهران را داراي مصونيت قضايي عنوان كرده بود، سعيد مرتضوي به علت شكايت حاج محمود عطار روز شنبه در شعبه 15 دادسراي كاركنان دولت حاضر و از خود دفاع خواهد كرد. پيمان حاج محمود عطار در گفت‌وگو با قانون و در واكنش به گزارش گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل مبني بر اينكه قضات مرتبط با پرونده بازداشتگاه كهريزك از مصونيت برخوردارند، گفت: همانطور كه رئيس قوه‌قضاييه و دادستان تهران گفته‌هاي احمد شهيد در رابطه با مصونيت قضات مرتبط با پرونده كهزيرك را تكذيب كرده‌اند، بنده نيز به عنوان يكي از شكات سعيد مرتضوي دادستان سابق تهران وظيفه خود مي‌دانم كه سخنان گزارشگر ويژه را تكذيب كنمحاج محمود عطار كه در ارتباط با پرونده موسوم به باند پاليزدار در زمان تصدي دادستان سابق تهران مدتي در بازداشت بود و بعد از صدور حكم تبرئه از سوي محاكم قضايي، ‌عليه دادستان وقت شكايت كرده است، ادامه داد: برخلاف اظهار نظر گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل، پرونده اتهامي سعيد مرتضوي در دادسراي انتظامي قضات مورد رسيدگي قرار گرفت و در ‌نهايت منجر به تعليق دادستان سابق از سمت قضايي شد و هم اكنون پرونده وي جهت رسيدگي به جنبه كيفري شكايت اينجانب و ساير دوستان به شعبه 15 بازپرسي دادسراي كاركنان دولت ارجاع شده است. عطار كه خود وكيل دادگستري نيز است، از نوبت رسيدگي به شكايتش عليه دادستان سابق تهران خبرداد و گفت: قرار است صبح شنبه بازپرس شعبه 15 دادسراي كاركنان دولت جلسه رسيدگي و محاكمه متهمان پرونده را برگزار و طبق قانون دادستان سابق تهران نيز امروز بايد در اين جلسه براي دفاع از خود حضور داشته باشد. وي ادامه داد: بسيار مناسب بود كه گزارشگر سازمان ملل پيش از هرگونه اظهارنظر در اين رابطه تحقيق و سپس به تهيه گزارش مبادرت مي‌كرد.
شرط جالب عرب‌ها براي حضور در بغداد
این اقدام شرط تعیین کردن کار درست ومنطقی وبه جایی است. زیرا که نه عراق غیر عرب است ونه رژیم فاشیستی کودتایی ایران است که باید در این اجلاس حضور داشته باشد
 برخي رژيمهاي عربي براي حضور در نشست آتي سران عرب در بغداد در موضعي ضد ايراني اعلام كرده‌اند اگر ايران در اين نشست حضور داشته باشد، آن‌ها شركت نخواهند كرد. به گزارش مهر، منابع ديپلماتيك عراق در گفتگو با روزنامه "الراي" اعلام كرد: برخي كشورهاي عربي به ويژه كشورهاي حاشيه خليج فارس براي حضور در اجلاس سران عرب در بغداد شرط تعيين كرده‌اند. اين منابع افزود: اين كشور‌ها اعلام كرده‌اند شرط حضورشان در اجلاس سران عرب، دعوت نشدن از ايران براي شركت در اين اجلاس است. اجلاس سران كشورهاي عربي 29 مارس (دهم فرودين) آينده در بغداد برگزار مي‌شود. اين اولين نشست سران كشورهاي عربي پس از بيداري اسلامي محسوب مي‌شود و چندين بار تاكنون به تعويق افتاده است
طرح تشديد محدوديت معاملات با ايران در سناي آمريكا
بازتاب شعار کمدی و وارونه خمینی شیاد است که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور گفت قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ورق پاره های بی ارزشی بیش نیستند .چون ملت می گوید انرژی هسته ای حق مسلم ماست و علی خائنه ای  تازگی در نماز جمعه تهران گفت تحریم ها نه اثری ندارد ، بلکه موجب ابداع ونوآوری ترقی وپیشرفت هسته ای شده است.
كميته بانكي مجلس سناي آمريكا روز پنجشنبه طرحي را تصويب كرد كه هدف آن اعمال فشار بيشتر بر معاملات بانكي و تامين مالي محموله‌هاي نفتي ايران است. به گزارش فارس به نقل از رويترز طرح كميته بانكي سنا بانكهاي خارجي كه به معاملات شركتهاي نفتي و نفتكش ايران رسيدگي مي‌كنند را هدف مي‌گيرد و براي اولين بار تحريم‌هايي كه شامل شركت‌هاي آمريكايي مي‌شود را به زيرمجموعه‌هاي خارجي آنها تعميم مي‌دهد. براساس قوانين جاري آمريكا شركت‌هاي آمريكايي نمي‌توانند با ايران معامله كنند اما شركت‌هاي خارجي وابسته به آنها مي‌توانند چنين مبادلاتي با ايران داشته باشند. طرح تازه كميته بانكي پيش از آنكه قانوني شود بايد در صحن سنا تصويب شود و پس از تطابق با طرح مشابهي در مجلس نمايندگان به امضاي رئيس‌جمهور برسد. با اين حال تصميم نهايي براي اعمال تحريم‌ها به كاخ سفيد واگذار خواهد شد. كاخ سفيد اعلام كرد اعمال تحريم‌ها نبايد به متحدان آمريكا يا بازارهاي نفت لطمه بزند