گزیده خبر های 25 بهمن 90
برای مقابله با تحریم نفت به خصوص در سال جهاد اقتصادی می بایست که قیمت بنزین افزایش یابد تا اینگونه جبران قول بیش از 6 سال پیش شود که گفته شده بود در آمد نفت نان می شود وبر توی سفره های خالی محروم برده می شود و مبارزه با مفسدان اقتصادی می شود.مشروط بر اینکه یک جورایی باید کسر بودجه تأمین شود. چه بهتر که بازهم جیب وباک های خالی محرومان بیشتر خالی  گردد.
بر اساس اخبار رسیده، افزایش قیمت بنزین آزاد به 1000 تومان و تثبیت قیمت بنزین نیمه یارانه‌ای در رقم 400 تومان به یکی از سناریوهای مطرح ستاد هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم اجرای این قانون تبدیل شده استفارس: بر اساس اخبار رسیده، افزایش قیمت بنزین آزاد به 1000 تومان و تثبیت قیمت بنزین نیمه یارانه‌ای در رقم 400 تومان به یکی از سناریوهای مطرح ستاد هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم اجرای این قانون تبدیل شده است.در حالی که بحث بر سر انتخاب یکی از ۴ سناریوی مطرح در ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره قیمت بنزین یارانه‌ای در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ادامه دارد، خبرهای رسیده حاکی است، یکی از این سناریوها شانس بیشتری برای مبنا قرار گرفتن در فاز دوم دارد.بر اساس این سناریو بنزین آزاد با قیمت هزار تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد و قیمت و سهمیه بنزین یارانه‌ای برای خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی ثابت می‌ماند.بر اساس این گزارش در حال حاضر بنزین یارانه‌ای با قیمت ۴۰۰ تومان در هر لیتر به خودروهای شخصی و عمومی ارائه می‌شود که بر اساس این سناریو این قیمت در کنار سهمیه این خودروها در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تغییر نخواهد کرد.در عین حال پیشنهادی نیز مطرح شده است که بر اساس آن به جای اختصاص سهمیه بنزین یارانه‌ای به هر خودرو، به هر خانواده سهمیه بنزین ارائه شود تا خانواده‌هایی که بیش از یک خودرو در اختیار دارند بیش از دیگر خانواده‌ها از سهمیه بنزین بهره نبرند.پیش از این یک منبع آگاه در ستاد هدفمند کردن یارانه ها به خبرنگار فارس گفته بود: "به احتمال قوی بنزین آزاد در گام دوم هدفمند کردن به 1000 تومان می رسد و تا پایان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نیز تغییر نخواهد کرد اما بحث بر سر قیمت بنزین نیمه یارانه ای ادامه دارد و 4 سناریو براساس بنزین نیمه یارانه ای تهیه شده است."به گزارش فارس در حال حاضر بنزین معمولی آزاد به قیمت ۷۰۰ تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد. بعضی کارشناسان معتقدند با جهش یکباره قیمت ارز در بازار عملا هدفمندی یارانه‌ها به جای پیشرفت، به عقب رفته است و قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی از قیمت فوب خلیج‌فارس و قیمت‌های بین‌المللی فاصله گرفته است
صدور قبوض برق با ارقام نجومي براي مترو پايتخت.وزارت نيرو، مترو را به قطع برق تهديد كرد
گفته می شود دعوای اسب وخر موجب پایمال شدن حق یابو می شود . اینگونه تهدید کردن شهردار تهران از سوی وزیر نیرو جزو مشتقات یا پیآمدهای ناشی از  جنگ قدرت وثروت واختلاف ورقابت های باندهای مافیایی کودتایی حاکم ونمایش خیمه شب بازی 12 اسفند می باشد
روزي كه قانون حمل‌ونقل ريلي شهري و حومه مصوب مي‌شد شايد هيچ‌كس گمان نمي‌كرد تفسير نادرست يك ماده قانوني شفاف، آن هم با افزودن يك كلمه، ميلياردها تومان به جيب مترو پايتخت ضرر بزند و هزينه برق مصرفي مترو را حتي تا بيش از دو برابر افزايش دهد.تهران امروز: اگرچه گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومي به ويژه مترو شاه كليد كاهش آلودگي هواي پايتخت است كه جان پايتخت‌نشينان را در معرض خطر قرار داده است اما گويا هر روز سنگ تازه‌اي بر سر راه خطوط مترو انداخته مي‌شود. خاك خوردن واگن‌هاي مترو در گمرك به‌دليل عدم تامين اعتبار آن از سوي دولت كم بود حالا سنگ ديگري جلوي عبور و مرور قطارهاي شهري انداخته شده استحرف از تاخير يا اختلال در ساعات عبور و مرور قطارهاي مترو نيست، مهندس علي محمد قلي‌ها، مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو تهران و حومه در اين‌باره مي‌گويد: «وزارت نيرو تهديد كرده است كه اگر شركت بهره‌برداري مترو تهران و حومه قبوض برق را پرداخت نكند نه‌تنها با دريافت انشعاب برق براي ايستگاه‌هاي جديد نيز موافقت نمي‌كند، بلكه برق ايستگاه‌هاي راه‌اندازي شده را قطع خواهد كرد و در صورت عملي شدن اين اقدام، مترو رسما تعطيل مي‌شود! با وجود عدم تحقق كامل يارانه‌هاي بليت مترو از سوي دولت در سال جاري، در توانمان نيست كه هزينه‌هايي بيش از آنچه قانون مصوب كرده است را بپردازيم.» اين در حالي است كه بر اساس قانون حمايت از سامانه‌هاي حمل‌ونقل ريلي شهري و حومه‌ كه پنج سال پيش در بيست و دوم مرداد مصوب شد، بايد تعرفه مصارف برق اتوبوسراني و قطارهاي شهري و حومه، براساس كمترين تعرفه تعيين شود اما اين ماده قانوني محل اختلاف مديران مترو و مسئولان دولتي است؛ چراكه تفسيرهاي متفاوتي از اين قانون انجام شده است.اشتباه 10 ميليارد توماني.پاي كميسيون عمران به مترو كشيده شد.دودي كه به چشم شهروندان مي‌رود.علي اكبر اوليا عضو فراكسيون مديريت شهري معتقد است كه مسببان چنين دعواهايي به مصالح شهري و نيازهاي شهروندان بي‌توجه هستند و مي‌گويد: «در صورتي كه وزارت نيرو تهديد به قطع مترو را عملي كند،.
پای رئیس‌جمهور در کفش فائو؛آقای رئیس، آمار شما گرسنگان را سیر نمی‌کند
این گزارش هم مکمل گزارش تهدید آمیز قبلی می باشد . ضمن اینکه آشکارا زیرآب ادعای شیادانه ووارونه خمینی شیاد نه زده شده که ماهیت دغلکار وعوامفریب وی وجانشین وپیروانش به نمایش گذاشته شده است که قول حکومت مستضعفان وپا برهنگان داده شد . ولی اکنون انتقاد شده که آمار گرسنگان با ادعای دروغین در مملکت فقیر وجود ندارد وکسی شکم گرسنه سر با بالین نمی گذارد به نمایش گذاشته شده است .
احتمالا ضرب‌المثل «با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی‌شود» را برای مواردی از این دست به کار می‌برده‌اند؛ جایی که ادعا کنیم کاری محقق شده، ولی برای اثبات آن، دلیل و برهان نیاوریم؛ مثل هم‌اکنون که رئیس جمهور بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌کنند که گرسنگی در کشور ریشه کن شده، ولی هیچ دلیلی نمی‌آورند و حتی نمی‌گویند که چگونه به این مهم دست یافته‌اند!تابناک: احتمالا ضرب‌المثل «با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی‌شود» را برای مواردی از این دست به کار می‌برده‌اند؛ جایی که ادعا کنیم کاری محقق شده، ولی برای اثبات آن، دلیل و برهان نیاوریم؛ مثل هم‌اکنون که رئیس جمهور بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌کنند که گرسنگی در کشور ریشه کن شده، ولی هیچ دلیلی نمی‌آورند و حتی نمی‌گویند که چگونه به این مهم دست یافته‌اند!انگار تعریف گرسنگی در لغتنامه‌ها، نیازمند بازنگری جدی است. البته تعریف آن زیاد تغییر نکرده، ولی گویا برداشت‌ها از آن خیلی آسمان و زمین شده است؛ یکی نخوردن غذا را گرسنگی می‌خواند و البته کم نیستند، کسانی که با این دیدگاه موافق نیستند و نگاه جامع‌تری به ماجرا دارند....این گونه که از شواهد امر به نظر می‌رسد، آمار مستندی در پشت این ادعا نیست و چه بسا تنها توجیه این سخنان، تعریف و تمجید از اجرای طرح مثبت هدفمند سازی یارانه‌ها باشد که البته از ضعف‌هایی نیز رنج می‌برد؛ طرحی که شجاعانه به اجرا درآمد، ولی گویا برای مدیران بی‌نقص بیاید و حتی حکم ابزاری را پیدا کرده که می‌خواهند با آن همه ایرادات را رفو کنند.هر گونه که به ماجرا نگاه کنیم، تنها بازخورد پنهان‌سازی آمار گرسنگان جامعه (هر چقدر هم که اندک باشند) و یا محدود کردن گرسنگی به شکم‌های خالی، حکم نمک پاشیدن به زخم برخی از اقشار جامعه را دارد که چه بسا ندار هستند و با شنیدن این سخنان، به این نتیجه می‌رسند که فراموش شده‌اند که در غیر این صورت، یا از آمار گرسنگان جا نمی‌ماندند و یا وضعیتشان با یک جمله دیگر مثل «ندار داریم اما گرسنه نیستند» گفته می‌شد.شاید بد نباشد که مسئولان تجدید نظر کنند و اکنون که نمی‌خواهند همه آمار‌ها را بدهند، آمار گرسنگان را هم بی‌خیال شوند!
فیلم/ شعار مرگ بر دیکتاتور در شب ۲۵بهمن (2 فیلم)
بلند شدن این فریاد ها ی اعتراضی در تهران هم نشان از دروغ بودن تظاهرات میلیونی در 22 بهمن در تهران است . هم اینکه بازگو کننده ی این واقعیت است که خفقان تحمیل شده همراه با ضرب وشتم وبازداشت و شکنجه و صدور احکام حبس واعدام نمی تواند برای همیشه صداهای اعتراضی ونا راضیان را خاموش نماید. البته این صدا ها تا در صحنه و رو در رویی با سرکوبگران نباشد کمک به پایان به شرایط تحمیل شده در کوتاه مدت نمی کند . یعنی از شبانه باید روزانه واز پشت بام خانه ها به توی خیابان ها کشیده شود. در غیر اینصورت جنبش سبز شعاری می شود.
ندای سبز آزادی: گزارش ها از تهران حاکی است، ساعتی پیش و در شب  ۲۵ بهمن، شعار "مرگ بر دیکتاتور" و فریاد الله اکبر شهروندان سبز در نقاط مختلف تهران طنین انداز شده است.همچنین گزارش شده که در برخی نقاط تهران، شعار دهندگان پس از فریاد الله و اکبر، با سر دادن شعارهایی، خواستار آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از رهبران جنبش سبز شده اند.شورای هماهنگی راه سبز امید پیش از این در بیانیه ای، از تمامی همراهان و حامیان جنبش سبز دعوت کرده از ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر روز ۲۵ بهمن ماه (فردا) در تهران در پیاده‌روهای خیابان‌های انقلاب و آزادی، حدفاصل میدان فردوسی و تقاطع نواب، و در شهرستان‌ها در خیابان اصلی هر شهر، بنابر تصمیم فعالان محلی، اقدام به پیاده‌روی سکوت کنند. 
خريد مردم را مي‌گويند راهپيمايي است.
دو خبر زیر مرتبط بهم دیگر هستند . زیرا وقتی آخوند  آدمکش حرفه ای وبدنام گوش و آدموار محسنی اژه ای اعتراف کرده است که  برخي با اتهام اراذل اوباشان که در حقیقت همان هایی هستند که وصل به بیت رهبری هستند  وهمه جا برای سرکوب باپسوند های گوناگون همچون دانشجوی بسیجی حضور دارند و از دیوار سفارت انگلیس در تهران بالا می روند وآن رااشغال می کنند .سپس به لندن اعزام می شوند تا در تظاهرات ضد جنگ علیه ی ایران و سوریه شرکت داشته باشند . ولی جوانان سرکش و قربانیان پرورش یافتگان رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف  متهم به افراد شرور شده  و اعتراف شده که اینان از توی خیابان ها  دستگير سپس به صورت علني اعدام مي‌شوند . اینگونه فتوا دهنده مرگ که سبقه ی 33 ساله جنایت دارد چرا نباید که حکم قاضی سعید مرتضوی آدمکش وشکنجه گر ومجرم جنایت علیه ی بشریت کهریزک همکارش را لغو  نکند؟ایسنا : از مصاحبه امروز محسنی اژه ای ، سخنگوي قوه قضاييه ، با رسانه ها : خبرنگاري درباره‌ برخورد قوه قضاييه با افرادي كه در هنگام خريدهاي پاياني سال زورگيري مي‌كنند پرسيد كه محسني اژه‌اي پاسخ داد: بحمدالله مردم ما مثل هميشه زودتر اقدام به خريد كرده‌اند و اين هم نشانه نشاط مردم است. حتي گاهي اوقات دشمن سوء استفاده مي‌كند و عكس‌هايي مي‌گيرند و مي‌گويند اين رفت و آمد مردم، راهپيمايي است. وي ادامه داد: ظرف يكي دو سال اخير نسبت به افراد شرور در هر بخش به صورت خيلي جدي برخورد شده است. برخي دستگير شده و حتي به صورت علني اعدام مي‌شوند كه نمونه‌هاي آن را داريد مي‌بينيد. اين هم كه مي‌گويند فرد شروري آزاد شده، چنين چيزي ممكن است. ممكن است فردي محكوميتش تمام شده و از زندان آزاد شود.. لغو قرار تعقیب سعید مرتضوی در دستگاه قضایی.بی بی سی  : غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه خبر از نقض قرار تعقیب سعید مرتضوی دادستان سابق تهران توسط دستگاه قضایی داد.به گزارش خبرگزاری مهر، آقای محسنی اژه ای دوشنبه ۲۴ بهمن (۱۳ فوریه) در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت که تصمیم دادگاه، در پی اعتراض سعید مرتضوی به قرار صادر شده علیه وی اتخاذ شده است.این خبر در حالی از سوی دادستان کل کشور اعلام می شود که آقای مرتضوی، ۷ ماه پیش از تبرئه خود در دستگاه قضایی خبر داده اما غلامرضا محسنی اژه ای این خبر را تکذیب کرده بود.در آن زمان دادستان سابق تهران، ضمن اشاره به حکم منع تعقیب صادر شده از سوی دادگاه برای قضات درگیر در پرونده بازداشتگاه کهریزک، صدور این حکم را به معنی "برائت" خود و دو قاضی دیگر این پرونده دانسته بود.در پاسخ به این اظهارات، آقای محسنی اژه ای گفته بود: "قبلا شکایتی نسبت به قضات پرونده کهریزک به دادسرا وصول شده بود که دادسرا قرار منع تعقیب صادر کرد. [اما] به قرار منع تعقیب اعتراض شد و دادگاه پرونده را با اعلام نقص دوباره به دادسرا ارجاع داد."سخنگوی قوه قضائیه در توضیح نقص پرونده اظهار داشته بود: "باید یک مرجع قانونی در باره یک اتهام، استعلامی را به دادگاه ارائه کند و چون جواب این استعلام نیامده پرونده این قاضی [مرتضوی] همچنان مفتوح است."سعید مرتضوی از سوی کمیسیون ویژه مجلس در باره حوادث بعد از انتخابات، به عنوان صادر کننده دستور انتقال بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر به بازداشتگاه کهریزک معرفی شده بود.بر اساس گزارش کمیته ویژه مجلس، آقای مرتضوی در جلسه‌ای با اعضای این کمیته گفته که وی دلیل انتقال برخی از بازداشت شدگان به کهریزک را "فقدان ظرفیت زندان اوین" اعلام کرده و علت مرگ سه تن از بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ را، بر اساس "بررسی های انجام شده از سوی پزشکی قانونی" ابتلای آنها به بیماری مننژیت دانسته است. اما کمیته ویژه مجلس در بررسی های خود به این نتیجه رسید که هر دوی این اظهارات خلاف واقع است.در چنین شرایطی بود که دستگاه قضایی ایران حکم تعلیق سعید مرتضوی، حسن دهنوی (مشهور به قاضی حداد)، معاون امنیت وقت دادستان تهران، و علی اکبر حیدری فر، دادیاری که دستور انتقال معترضان انتخابات ریاست جمهوری به بازداشتگاه کهریزک را داده بود را صادر کرد. در پی صدور این حکم، در شهریور ۱۳۸۹ بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس ایران از تعلیق سعید مرتضوی در ارتباط با پرونده بازداشتگاه کهریزک تشکر کردند.روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات خیابانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری به بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران منتقل شدند که دست‌کم سه نفر از آنها به نام های امیر جوادی فر، محسن روح الامینی و محمد کامرانی در داخل این بازداشتگاه کشته شدند.در پی بررسی پرونده کهریزک، دو استوار نیروی انتظامی به جرم "مباشرت در قتل" به قصاص محکوم شدند که بازماندگان کشته شدگان اعلام کردند راضی به اعدام آنها نیستند و در عوض، خواهان محاکمه و مجازات "آمران" قتل فرزندانشان هستند