نقد و بررسی " كابوس آشفته فتنه جويان ( يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دوشنبه 10 تیرماه سال 1387
"مشخص نیست که چرا فراوش شد که تهدید می شد سرنوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت میز مذاکره در اروپا که در خیابان ای بیروت و بغداد تعیین می شود!"
گفته می شود که ترس اخوی یا دادش مرگ است . یا اینکه گفته شده است آنچه شیر را می کند روبه مزاج ، احتیاج است احتیاج است احتیاج . یا اینکه گفته می شود طرف روی زمین سفت رفع حاجت نکرده بود تا که قطراتش بر روی گونه هایش بنشیند و بداند که چه خبر است و زمین سفت جای هر گونه بازی و خرابکای نمی باشد . زیرا که با سیاستی که لیبی درپیش گرفت و اکنون کره ی شمالی آن را دارد تکرار در پیش گرفته است . موجب شده است که شرایط برای مانور دادن تبلیغاتی و باج گیری کردن مسئولان هسته ای رژیم تروریستی آخوندی بسیار محدود و مخاطره آمیز شود . بطوریکه راه پس و پیش ندارد . چونکه نتیجه هر دو دارای پیآمدهای غیر قابل پیش بینی می باشد . از سوی دیگر با در لیست تحریم گذاشتن بانک ملی رژیم تروریستی از سوی اروپا و وضعیت نا رضایتی عمومی و انفجاری جامعه پیرامون تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها که همچنان ادامه دارد. سبب شده تا که شرایط انفجاری به وجود آمده در جامعه اعتبار و تضمینی برای چشم ا نداز آینده باقی نگذارد . برای اینکه هر لحظه ممکن است که اتفاقی غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی رخ دهد . به خصوص اینکه افشاگری عباس پالیز دار در دانشگاه همدان که انجام شد . درست است که از موضع و حشت و سراسیمگی و دستپاچی و فرار به جلو، دستگاه قضائیه آلوده به فساد و حامی و پشتیبان کلان دزدان و مافیا و غارتگران اقتصادی افشا و رسوا شده وارد عمل شد و دست به بازداشت عباس پالیز دار زد و در دنباله سایر اعضای تیم تحقیق تفحص پرونده های قوه ی قضائییه در مجلس تشریفاتی هشتم و سازمان بازرسی کل کشور از سوی بد نام ترین عنصر دزد و قاتل زهرای کاظمی و قصاب مطبوعات سعید مرتضوی دادستان تهران بازداشت وبازجوئی شدند و اسناد ومدارکی که در اختیار شان بود باز پس و گردآوری شد . ولی آن تأثیری که می خواست بر اذهان عمومی درجامعه بر جای گذاشت وجمع و جور وپاک و محو کردنش از اذهان عمومی به خصور محرومان وتهی دستان منتظردریافت نان برتوی سفره های خالی اشان آسان وبدون پرداخت هزینه نمی باشد . زیرا به جای بررسی پرونده ی غارتگران و دانه درشت های افشا شده که برای مردم ایران ناشناس نمی باشند . ولی اقدام بازداشت افشاگران و بازجوئی اینان بر ضریب خشم و کینه و نفرت و نارضایتی عمومی مردم محروم و به شدت بر زیر فشار افزود که دیر یا زود واکنش خشمگینانه اشان بروز خواهد یافت .
بنابراین باید افزوئ که اکنون شرایط مثل آن زمانی نمی باشد که لغز خوانی می شد که می بایست از آژانس خارج شد و یا اینکه همچون آن موقع نیست که سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری از موضع بالا تهدید می کرد که سرنوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت میزمذاکره در اروپا که در خیابان های بیروت و بغداد تعیین می شود ، بلکه اکنون برخلاف عنوان یادداشت روز که وارونه بر گزیده شده است ، شرایط آنگونه می باشد که می بایست از موضع عقب نشینی زبان کوچکه را در آورد. زیرا که خبر از جدی بودن تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای داده می شود که می طلبد و می بایست که سریع تاکتیک تبلیغاتی تهاجمی به شکل تدافعی تغییر داده شود و اختیار گردد . همچون کاری که طلبه پاسدار یادداشت روز نویس کرده که تأکید و یا بهتر است گفته شود که اعتراف کرده است رژیم تروریستی آخوندی بارها اعلام كرده است كه در چارچوبNPT و مقررات آژانس انرژي اتمي، فعاليت هاي هسته اي خود را ادامه مي دهد.
در خاتمه اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس درست نقطه مقابل سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری شکنجه گر تحلیل از موضع ترس ارائه کرده است و با فاکت هائی که خودش جمع آوری و اشاره کرده که تناقض آمیز می باشد ترس را آشکار کرده است. برای اینکه تلاش کرده تا که یک نفره به قاضی برود و راضی باز گردد . زیرا که با بینش نوک بینی نگری کوشش کرده است تا که در فنجان توفان بر پا کند . برای اینکه کل قدرت نظامی و امکانات پیشرفته و مدرن نظامی اسرائیل را در حد برخورد جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان ارزیابی کرده است و آنگونه که خودش خواسته نتیجه گیری کرده و گفته که حزب الله لبنان قهرمان است و پیرامون جنگ 33 روز مانور داده است که لبنان تبدیل به سر زمین سوخت شد . البته بدون آنکه به شکست نظامی سپاه پاسداران و حزب الله لبنان در تهاجم نظامی به بیروت برای به سقوط کشاندن دولت سینیوره اشاره کند که زیرآب پیروزی جنگ 33 روزه زده شد. وی مدعی شده است که ترکیه بعید است که مجوز پرواز به جنگنده های اسرائیل برای تهاجم به تأسیسات هسته ای ایران بدهد . همانگونه که آمریکا هم به دلیل تجربه ی شکست جنگ 33 روزه اسرائیل در برابر حزب الله لبنان دارد اجازه به پروار جنگنده های اسرائیلی بر فراز آسمان عراق برای حمله به تأسیسات هستهای رژیم تروریستی آخوندی نمی دهد . چونکه نمی خواهد تجربه ی شکست دیگری را تجربه کند و شاهد آن باشد . همچنین پاسدار طلبه افزوده که بوش تلاش می کند مک کی برنده ی انتخابات ریاست جمهوری شود . پس دست به اقدام تهاجم نظامی نمی زند . در صورتیکه این تحلیل درست برعکس است . ا ز طرف دیگر پاسدار طلبله یادداشت روز نویس اشاره به آسمان اردن هم اشاره نکرده است . یعنی همانگونه که جنگنده های اسرائیلی از سوی آسمان اردن در سال 82 تأسیسات اتمی عراق را بمباران کرد دوباره اقدام مشابه ی دیگری کند. اصلاً گفته نشده ی است که عملیات پرواز مسافت دور با سوخت گیری در آسمان بر فراز دریای مدیترانه که آزمایش شده است . این آزمایش نشان می دهد که نیاز به استفاده کردن از آسمان کشورهای همجوار ایران برای تهاجم جنگنده های اسرائیلی نمی باشد . مشروط براینکه قابل درک است که سیستم پدافندی رژیم تروریستی آخوندی هم آنگونه نیست که قادر به واکنش و دفاع از آسمان کشور در برابر جنگنده های درن اسرائیلی باشد . از سوی دیگر نه جنگ زمینی است و نه اسرائیل هم مرز با رژیم تروریستی آخوندی می باشد که رار باشد به یک بار مصرفان آماده باش داد . ولی همانگونه که تذکر داده شد عنوان یادداشت روز وارونه است و هدف تنها به قاضی رفتن و راضی باز گشتن و روحیه دادن به نیروهای ترسیده و وحشت زده است که دچار سرخوردگی و ریزش نشوند.
دوشنبه 10 تیرماه سال 1387 هوشنگ - بهداد