نقد و بررسی " شليك مشقي! (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان شنبه تیرماه 22سال 1387
" مانور قدرت نمائی وخود کفائی و توسعه و پیشرفت نظامی و هسته ای ، بدون پرداختن به مطالبات مردم از موضع تصویر مارکشی و مار نشان دادن "
سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری که به دلیل آزمایش موشکی سپاه پاسداران که زیادی ذوق زده شد و بیش از حد غلو وگنده نمائی پیرامونش کرد و مانور داد . اکنون که متوجه شده است که بد جوری گند این فیل موشکی - پاسداری بهوا شده در آمده است . زیرا که این بالون به مقصد نرسیده ترکید و بادش خوابید و ومچاله شد .ولی پیآمدهای آشکار شدن اهداف هسته ای و عدم تعلیق غنی سازی اورانیوم آنگونه عیان شد که دیگر امکان پرده پوشی کردن با ادعای کمدی صلح آمیز بودن ندارد . بنابراین با جا خالی دادن قلم را به دست طلبه پاسدار واگذار کرده است تا که وی شیپور را از در گشادش بنوازد. البته این قلم بر دست مجبور شده بااعتراف و فاش گوئی کردن که ناشی از واکنش تصویب قوانین تحریم ها درکنگره ی آمریکا می باشد . نمایش ترس ووحشت وفرار به جلو سپاه پاسداران که دست به آزمایش موشکی دور برد زده است را نشانه ی قدرت ارزیابی کند
در این رابطه برای تشریح واقعیت می بایست گفت ترازنامه حسابداری شامل دو ستون بدهکار و بستکار ودرآمد ودارائی و بدهی و طلبکاری ها و سود هزینه ها می باشد که از اختلاف میان در آمد ها یا سود ناخالص وجمع هزینه ها آنچه باقی می ماند سود یا ضرر ناخالص است که بستگی به افزایش و کاهش درآمدها و هزینه ها دارد . اکنون پرسش است که سود بیش از دو دهه پیگیری سیاست پنهانکاری با هزینه های ملیلیاردی هزینه شده به اضافه تحمیل تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها و رشد فقر و بیکاری در جامعه چیست وچه منفعتی در بر داشته که عاید مردم ایران شده است که اینها کم بود که نیاز به آزمایش دور برد موشکی سپاه پاسداران هم داشت که تبدیل به قوز بالا قوز شده است که پاسدار طلبله یادداشت روز نویس با افتخار تحریم ها را نیز به رشته تحریر در آورده و لیست کرده است؟ مسخره تر اینکه در ستون طنز گفت و شنود همیم شماره ی امروز ورق پنهانی پرونده و سناریو کیهان بطور علنی اسرائیل و آمریکا بهت مسخر گرفته شده است که چرا اینان از آزمایش موشکی دور برد سپاه پاسداران بدجوری ترسیده اند وهم اینکه تأکید شده است که این آزمایش موشکی واکنش به تهدید نظامی هسته ای این دوکشورمی باشد. ولی اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس عجیب زور زده است تا که یک خط در میان جا بی اندازد که پروژه ی هسته ای صلح آمیز می باشد. بنابراین اکنون سئوال است اگر چنانچه این پروژه ی هسته ای صلح آمیز نبود سپاه پاسداران آنگاه می خواست دست به چگونه اقدامی بزند و واکنش در برابر تهدید این دو کشور از خود نشان دهد؟
پاسدار طلبه یادداشت روز نویس بدون توجه یا اشاره به سابقه ی ملاقات و دیدار رفسنجانی با مک فارلین در تهران و در سال 65 و توافق و همکاری در اشغال نظامی افغانستان و عراق و نقش فعالیت لابی های دو طرف وعفو ملوکانه دادن به جاسوس و دلال دو جانبه هوشنگ امیر احمدی و دعوت کردن چپ و راست وی به ایران تا نقش دلالی خودش رادنبال کند . مهمتر اینکه با نادیده گرفتن اعتراف پاسدار احمدی نژاد در سفر خود در بغداد با یک فرمانده ی نظامی آمریکائیان که دیدار و ملاقات داشته است و افشا شدن طرح داستان ساختگی وی از سوی آمریکائیان که به دلیل هشیاری اسدار احمدی نژاد و رابطه با امداد های غیبی و امام زمان داشتن که این طرح ربودن وی خنثی شد. ولی جالب است که اکنون پاسدار طلبه یادداشت روز نویس از موضع دشمنی و ضدیت با آمریکا و آویزان شدن شعار مضحک نه شرقی ونه غربی در اصل هر دوتا بودن به تاریخچه پیآمدهای اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 در تهران پرداخته و آنگونه که خود خواسته آن را حلاجی و تحلیل و باز گو کرده است .
همچنین سربازجو پاسدار طلبه یادداشت روز نویس در د نباله ی یادداشت روز خود بدون آنکه از مطالبات انباشت شده ولی پرداخت ناشده ی مردم سخنی بگوید و یا اینکه از شرایط کنونی زندگی مردم که 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی زندگی کنند و تورم و گرانی لجام گسیخته و افزایش قیمت کالا ها که چه بر سر مردم آورده است کلامی به گوید. یا اینکه کوچکترین اشاره ای به کلان دزدان و غارتگران کند که چگونه نام و اسامی 44 نفره دانه درشت ها و مافیا و مفسدان اقتصادی و دزدان بیت المال از سوی عباس پالیز دار در دانشگاه همدان افشا شد چیزی به گوید. اما در عوض درست شبیه آخوندهای تصویر مار کشیدن و مار نشان دادن برخورد کرده واز توسعه ی پیشرفت نظامی و هست های ناشی از تحریم های اقتصادی آمریکا با افتخارگفته و از لوطی جماران نوآوری و شکوفائی اقتصادی نقل قول کرده است . یعنی دهان کجی آشکار به فهم وشعور ودرک مردم ایران کرده است تا که توانسته باشد با کتمان کردن حقایق در راستای اهداف مشخص وارونه گوئی کرده باشد.
در خاتمه اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس پس از بازتاب دادن گزیده هائی از مطبوعات غربی به خصوص روزنامه های آمریکائی که حمید مولانا روزانه از آمریکا برای روزنامه ی سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری ارسال می کند تا که وانمود کند رژیم تروریستی آخوندی بر خلاف اقدامات گسترده ی تحریم های اقتصادی آمریکائی هنوز کماکان قدرت منطقه می باشد . در پایان بطور وارونه گوئی کردن تلاش مذبوحانه ی سپاه پاسداران که مکمل سیاست دخالت گری در امور داخلی کشور های همجوار و خاورمیانه می باشد وبه دلیل اینکه تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای دارد و برای اینکه برای خنثی کردن تلاش های رقبا که زور زده بودند جا بی اندازند و تفهیم کنند که رژیم تروریستی آخوندی آمادگی عقب نشینی از اهداف هسته ای خود دارد ومی خواهد تعلیق غنی سازی را به پذیرد . اما نا گهان سپاه پاسداران وارد صحنه شد و در دو روز پیاپی دست به آزمایش موشک دور برد زد و کلی تبلیغات نمایش کااذب قدرت پیرامون این آزمایش برپا کرد وگردواک تبلیغاتی نمود و لی اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس با فرافکنی کردنمدعی شده است که هجمه هاي سياسي و هجوم اقتصادي غربي ها شليك مشقي است كه فقط سر و صدا به راه مي اندازد و توان ضربه زدن به نقطه هدف را ندارد. و افزوده آزمایش موشکی سپاه پاسداران را ابا اصل هوشياري و آمادگي در برابر دشمن بايد نصب العين مسئولان و آحاد ملت باشد . البته ملت را نیز چاشنی و ضمیمه کرده است زیرا که کاربرد ملت هم مشخص است که معادل واژه های ابزاری تبلیغاتی دین و اسلام ومنافع و طرح ملی می باشد که صرفاً نقش بیت دوم شر شاعر به تنگ آمده در قافیه است که گفته می شود شاعر که تنگ آید شعر به چفنگ آید.
هوشنگ – بهداد
شنبه 22تیرماه سال 1387