نقد و بررسی "قدرت دفاعي برتر" روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه تیر ماه22 سال 1387
" تبدیل به سنگر و مانور دادن آزمایش موشک های دور برد سپاه پاسداران در بستر دفاع و توجیه کاری دسترسی به سلاح هسته ای "
گفته می شود دو دانش آموز تنبلی پس از ترک جلسه امتحان با هم شروع کردند تاکه در مورد امتحان که چه کردند صحبت کنند؟ اولی گفت من برگ امتحانی را سفید دادم چون چیزی نمی دانستم تا که درورقه بنویسم . دومی گفت پس با این حساب معلم می فهمد که ما دو تا تقلب کردیم . اولی سئول کرد چرا؟ دومی جواب می دهد آخر من هم ورق را سفید دادم . پس معلم می فهمد که از روی برگ تو تقلب و رونویسی کردم . اکتنون داستان سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی است که با تأخیر چند روزه از روی دست روزنامه ی همکارش کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعمتداری تقلب و کپی برداری کرده است که بلی پس از آزمایش موشکی سپاه پاسداران، اسرائیل در جا ترسید وگفت ما با کسی جنگی نداریم و این را نشان ضعف و ترس و وحشت اسرائیل قلمداد کرد. اما از طرف دیگر ایین آزمایش موشکی را بمنزله ی قدرت رژیم تروریستی آخوندی و سپاه پاسداران جا انداخته است . در صورتیکه گذشته از اینکه بسیار غلو وگنده و قدرت نمائی کاذب پیرامون آزمایش موشکی سپاه پاسداران شده است . از سوی دیگر وزیر دفاع اسرائیل از موضع بالا پاسخ داده است که هر گونه حرکت تهاجمی از سوی رژیم تروریستی آخوندی علیه ی اسرئیل انجام گیرد قبل از اینکه موشک ها به هدف اصابت کنند منفجر خواهند شد و با پاسخ دندان شکن از سوی اسرائیل نیز مهاجم مواجه خواهد شد.
حال بماند که هدف اساسی آزمایش موشک های دور بر سپاه پاسداران، مخاطب و پیام داخلی داشت . یعنی آنانی که تصور کرده اند که چون دولت پاسدار احمدی نژا در طرح ها و برنامه های اقتصادی خود شکست خوره و رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها در جامعه موجب نارضایتی عمومی و فاصله گیری از دولت شده است و این شرایط را بهترین فرصت برای حمله به دولت و پروژه ی هسته ای دانسته ند وخوشباورانه فکر می کنند که شرایط مناسب برای فعال کردن لابی های داخلی و خارجی برای مضاعف کردن فشار تبلیغاتی برروی رقیب برای بستر بقدرت بازگشتن خودشان می باشد و کد و سیگنال و پیام ارسال می کنند که بلی رژیم تروریستی آماده ی پذیرش تعلیق غنی سازی اورانیوم و ادامه مذاکره می باشد . بنابراین سپاه پاسداران برای اینکه این میز چیده شده را بر هم بریزد و نشان دهد که پیرامون پروژه ی هسته ای حرف اول و آخر را می زند. درست درحساس ترین شرایط با یادداشت روزی که سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری آماده کرد که گفت رژیم قدرت منطقه می باشد و نیروهای نظامی آمریکا در عراق و منطقه در محاصره ی رژیم قرار دارند ودر کنج رینگ گیر افتادند و افزود که شرایط و یا دوران مثل گذشته نیست که بزن ودر رو باشد . از سوی دیگر از طریق ستون پیام های کیهان و خوانندگان چپ و راست پیام داده می شد که سپاه پاسداران می باست دست به یک مانور و همایش و نمایش نظامی ناشی از قدرت نمائی بزند . لذا تدارک و مقدمیه ی چنین آزمایش موشکی سپاه پاسداران آماده کرد .
بنابراین حاصل این آزمایش موشکی سپاه پاسداران چیزی جز این پیام شفاف و آشکار نبود که نه عقب نشینی از اهداف پروژه ی هسته ای در کار می باشد ونه اینکه تعلیق پذیرفته شدنی می باشد . تازه بر فرض محال اگر یک زمانی هم به عنوان تاکتیکی موقتی با تعلیق موافقت شود همچون دوران خاتمی مصنوعی است و آن بطور پنهانی دنبال می شود . زیرا که غرب می بایست متوجه شده و پذیرفته باشد که قدرت اصلی به خصوص در مورد پروژه ی هسته ای در اختیار سپاه پاسداران می باشد . چندین سال است که از همان دوران خاتمی صاحب این نوشتار پیوسته تأکید کرده و اخطار داده است که لوطی جماران یک آخوند جاه طلب و معتادی می باشد که آلت دست سپاه پاسداران می باشد که فقط نقش بلند گوو مبلغ و رله کننده ی اهداف سپاه پاسداران می باشد. به خصوص اینکه بهترین ابزار یا مترسک علیه ی رقبای داخلی می باشد . یک مثال ساده برای اثبات واقعیت این است که چندین سال ا ست که هزاران اسکله های غیر مجاز در بنادر جنوب کشور در اختیار سپاه پاسداران است که بطور شبانه روزی در حال تخلیه ی کالاهای قاچاق به خصوص مواد مخدر می باشد که به جز یک بار که آخوند کروبی که رئیس مجلس ششم بود فقط سئوال کرد که مشخص نیست چرا هزاران اسکله های غیر مجاز فعال می باشند که عملکرد شان ارزیابی نمی شود؟ حتی بدون آنکه شیخ مهدی کروبی نامی از سپاه پاسداران به برد نه اینکه روز بعد حرف خودش را مجبور شد تصحیح کند ، بلکه نه به وی مجوز داده نشد نه اینکه وارد مجلس هفتم شود و نه در رقابت ریاست جمهوری دوره ی نهم گوشی به انتقادات وی داده شد. مشروط بر اینکه پست هائی که هم داشت از وی سلب شد . داستان اشغال فرودگاه امام درست در روز افتتاح آن، آنهم پس از 36 سال از سوی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی اشغال نظامی شد و یک وزیر راه خاتمی در استان گلستان از طریق دستکاری وسقوط هواپیمای مسافری حامل وی کشته شد . همچنین وزیر راه دیگری خاتمی استیضاح و برکنار شد که چرا بخش کنترل برج مراقبت فرودگاه امام به پیمانکار سپاه پاسداران داده نشده بود و دلیل اصلی بازداشت و بازجوئی عباس پالیز دار به دلیل همین اشاره کردن وی به پرونده ی قتل سپاه پاسداران بود. بنابراین همانگونه که تذکر داده شد مشخص است که چرا سپا پاسداران اقدام به آزمایش موشکی دور برد کرده است و پیامش چیست ؟

در خاتمه اینکه سرمقاله نویس برای توجیه دسترسی به سلاح هسته ای مثل اسرائیل را زده است که چرا باید سلاح هسته ای داشته باشد و لی رژیم نباید نداشته باشد . می بایست خطاب به سرمقاله نویس و یا امثال ناصر زر افشان و رئیس دانا که از موضع ضد آمریکائی و اسرائیلی و لعاب ظاهری نق جانبدارانه علیه ی رژیم زدن برای تبرئه و سفید کردن پرونده که گویا مستقل می باشند وهیچگونه چشمک و چراغی در کار نیست و انشاء الله که گربه است . می بایست گفت در مورد اسرائیل یا پاکستان و هند و امثالهم یک قدرت بازدارنده و کنترل کننده در مورد اینان وجود دارد که مانع از استفاده سلاح اتمی اینان شود . ولی در مورد رژیم تروریستی آخوندی نه اینکه هیچ قدرتی وجود ندارد تا که بتواند کنترلش کند ، بلکه هم اکنون صحبت از نابودی اسرائیل می کند و یا آزمایش موشکی اخیر دور برد سپاه پاسداران نشان می دهد که هدف تهدید کردن و باج گیری کردن می باشد . حال اگر به عملکرد 3 دهه ی گذشته اش برگشته و ارزیابی شود هر گز جای هیچگونه دفاعی نمی باشد . زیرا که 3 دهه است که سیاست ترور وو بنیاد گرائی ادامه داشته و عامل اصلی ناامن سازی منطقه و بی ثبات کردنش می باشد . مشخص است که چنانچه دسترسی به سلاح هسته ای داشته باشد چه خواهد کرد؟
هوشنگ – بهداد
شنبه 22 تیر ماه سال 1387