نقد و بررسی " ورق برگشت (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دو شنبه 23 تیر ماه سال 1387
"آزمایش موشکی دوبرد ساه پاسداران برای پاسخگوئی بر توی لیست اعضای سپاه پاسداران ومؤسسات اداری و شرکت های مرتبط با پروژه ی هستهای بوده است "
گفته می شود که خود گوئی وخودخندی عجب مردهنرمندی ، اکنون بدون توجه به واکنش مردم در داخل کشور نسبت به آزمایش دور برد سپاه پاسداران ، زیرا که مردم از نظر سران بربرمنش و تاریک اندیش قرون وسطائی وعوامفریب و جنگ افروز غارتگر محلی از اعراب ندارند. بنابراین طلبه پاسدار یادداشت روز نویس با گزینه بر داری و نقل قول کردن واکنش ها و نقطه نظرات و مطبوعات آمریکائی و اروپائی که تنظیم کنندگان شان می بایست لابی های برون مرزی رژیم باشند یا اینکه روش آن روی سکه ی شیوه ی گزینه برداری بازجوئی پرسه زنی در مطبوعات داخلی می باشد که علیه رقیب شکست خورده ی دوم خردادی بکار برده می شود. اکنون به شیوه مثبت در مور باند غالب استفاده شده است.
البته یادداشت روز نویس یادداشت روزخود رااز واکنش های آزمایش موشکی سپاه پاسداران شروع کرده ودرپایان به پرونده ی هسته ای و دفاع از آن کردن پیوند زده است . ولی سوال است از کی تا حال مانور و همایش نظامی و آزمایش تهدید آمیز آزمایش موشکی که مقصد وهدف آن مشخص شده است که می بایست اصابت و نابود کند تبدیل به شیوه ی دیپلماتیک شده است . جز اینکه اینگونه هذیان گوئی کردن ناشی ازترس است که ازموضع قدرت نمائی و فرار به جلو مدعی قلم بر دست مجبور به کرکری و لغز خوانی شده در صورتیکه از روی ناچاری و قاطی کردگی اینگونه دعای کمدی کرده است.
"همه اين اظهارات در پرهيز از جنگ و رويكرد به راههاي ديپلماتيك در حالي صورت مي پذيرد كه طي سالهاي اخير آمريكا با ادعاي اينكه ايران تروريست! و ايران اتمي! تهديدي براي جهان به شمار مي رود مرتب بر طبل جنگ مي كوفت. از چند هفته پيش و پس از مانور نظامي اسرائيل اين تهديد صورت جدي تري به خود گرفت و ترس از جنگ ايران از يك سو و آمريكا و اسرائيل از سوي ديگر منطقه را فرا گرفت تا آنجا كه يكي از مقامات پنتاگون تاريخ آن را نيز تعيين كرد!"
جالب است که قلم بردست پاسدار طلبه یادداشت روز نویس اعتراف کرده است که هدف از آزمایش موشکی با غلو وگنده نمائی و تبلیغات پوشالی برگرداند ن ورق تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای بوده است . البته گفته نشده که چرا شکر سرخ خوری شده که قبلاً پیوسته تأکید می شد که هرگز امکان تهاجم نظامی در کار نمی باشد. تازه اگر هم طبق ادعا جنگ روانی باشد برای چه در برابر جنگ و تبلیغ روانی این آزمایش موشکی انجا م شد؟ و چرا کلی هزینه ی بیشتری به مردم تحمیل شد که سخت در گیر زندگی طاقت فرسای تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها می باشند؟
مشخصنیست که چرا ابتدا طلبه پاسدار یادداشت روز نویس معنی تحریم و فشار وتأثیر گذاری آن را تعریفت وتوضیح نداده که چیست که در این مورد ادعا کرده تا کنون اثر نداشته است ؟ باید گفت که اگر اینگونه است که ادعا شده ،پس دلیل افزیش لجام گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها و زمین و مسکن و اجاره خانه و فقر و بیکاری در جامعه چیست؟ تصویب قانون اعدام افراد اشرار در مجلس به جای پاسخگوئی به مطالبات مردم ومهار تورم و گرانی برای چه بود؟ اینهمه گسترش و متنوع کردن ارگان های رنگارنگ سرکوبگری در جامعه برای چیست؟ تشدید طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی در جامعه در راستای چه ترس و یا پیش گیری و آماده باش واکنش های اعتراضی می باشد؟ مهمتر اینکه چرا طلبه پاسدار قلم بر دست و یادداشت روز نویس شده خودش برای چه اعتراف کرده است که آزمایش موشکی سپاه پاسداران برای پاسخ به مجازات آمریکا علیه ی مسئولان سپاه پاسداران و مؤسسات مالی واداری مرتبط به پروژه ی هسته ای بوده است. حتی افزوده شده که قبل از این لیست مجازات بانک ها نیز شامل مجازات تحریم شدند . بلی اگر واقعاً این مصوبه ها و تحریم ها بقول پاسدار احمدی نژاد ورق پاره های بی ارزش و اعتبار بیش نمی باشند که قادر نیستند هیچگونه خللی در عزم جزم ملت ابزاری و تبلیغی شده ، وارد کنند؛ پس برای چه موشک دور برد سپاه پاسداران آزمایش شد که اکنون اعتراف شده است که آزمایش موشک دور برد سپاه پاسداران واکنش و پاسخ متقابل به مثل در برابر مجازات و تحریم ها از سوی آمریکا و اروپا بوده است ؟ عجیب است که با زهم از موضع خودزنی و فرار به جلو طلبه پاسدار یادداشت روز نویس مدعی شده که به نظر می رسد ابتکار عمل پرونده ی هسته ای در برابر اسرائیل و آمریکا وهم پیمانان شان همچنان در دست دولت مردان رژیم تروریستی آخوندی می باشد.
در خاتمه اینکه سرمقاله نویس در روند وارونه گوئی های خود که کرده به وضوح قابل فهم است که ناشی از ترس مفرط می باشد . به خصوص اینکه نتیجه ی تبلیغاتی آزمایش موشکی دور برد سپاه سپا پاسداران آنگونه ی که کیسه ی گشاد برای مانور دادن پیرامونش دوخته شده بود سرآب از آب در آمد ونه اینکه ضعف تدافعی آشکار و برجسته شد، بلکه دامنه ی اختلاف نظر محور پروژه ی هسته ای نیز عیان وهویدا شد. آنگونه که لوطی جماران نه اینکه خاموش شده است ، بلکه ناچار شد تا سخنگوی وزارت امور خارج را معاون حقوق و بین المللی وزیر امور خارجه کند و سریع وی را با نامه ی سفارشی راهی پکن کرد تا که عریضه ی سفارشی را تحویل رئیس جمهور چین دهد .از سوی دیگر چرا پاسدار احمدی نژاد نیز از آن طرف بام افتاده است و پس از رو کردن انکه عکس یادگاری با دو فرمانده ی نظامی آمریکائی در بغداد گرفته است . البته که تکذیب شده است،. از طرف دیگر چرا آویزان به یک عنصر تابلو وجاسو و دلال دوجانبه هوشنگ امیر احمدی شده است تا که با تجربه دلالی و واسطه گری کاری کند ؟ همچنین چرا مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویس باز هم از موضع فرافکنی و فرار به جلو گفته تمام تلاش و اقدامات بازدارنده ی غرب براي این بوده است كه بتوانند قبل از شروع دور جديد مذاكرات، سولانا با پاسدار سعید جلیلی را زیرا فشار قرار دهد و امتيازات بيشتري را به نفع خود كسب نمايد؟ حال بماند که چگونه یرآب پوشالی وپوچی ادعای پاسدار احمدی نژاد زده شد که هوار می زد که پرونده ی مذاکره ی هسته ای با غرب در داخل بسته شد و ما فقط با آژانس به مذاکره ی خود ادامه می دهیم . بهرحال یادداشت روز نویس در دنباله با ضرب سیلی تلاش کرده تا که صورت سرخ نگهدارد که افزوده رژیم تروریستی آخوندی هسته اي بسوي افق هاي روشن علم و فناوري قدم هايي مصمم و استوار برمي دارد و در مسير آباداني، توسعه و پيشرفت، آينده اي اميدبخش فراروي خود مي بيند.� البته گفته نشده است که این پیشرفت وافق روشن مکمل پیام نورزی نوآوری وشکوفائی اقتصادی لوطی جماران می باشد که نمود خود را در کابینه ی جراحی شده ی مدعی عدالت محور و عاشق خدمتگزاری و رشد تورم و گرانی وافزایش قیت کالا ها در جامعه به نمایش گذاشته است . ولی در عوض طلب پاسدار یادداشت روز نویس ادعا کرده است که گزاره ی هسته ای حق مسلم، اعتقادی و انتظار مردم است که 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی زندگی می کنند و همچنان منتظر دریافت نان بر توی سفره های خالی اشان هستند . مهمتر اینکه بازهم مدعی شده که این گزاره ی هسته ای باید نصب العين مسئولان نظام شود تا که در پيگيري پرونده هسته اي تا رسیدن به سلاح هسته ای به پیش بتازند و تأکید کرده که هر گز هم در راه تلاش آن هیچ مسئولی كوتاه نخواهند آمد. زیرا که مسئولان می دانند که شرایط چقدر بحرانی و خطری می باشد و هرگونه عقب نشینی و یا تسلیم در برابر تعلیق چه عواقب شومی می تواند در بر داشته باشد ، همانگونه که ادامه ی آن نامعلوم می باشد . چونکه رژیم تروریستی آخوندی به آخر خط مصرف خود رسیده است که چشم اندازش جز یأس و ناامیدی و تیره تار بودن شرایط نسبت به شرایط کنونی نمی باشد .
هوشنگ � بهداد
دو شنبه 23 تیر ماه سال 1387