نقد وبرسی " روزهاي عزت لبنان" روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 5 مرداد ماه سال 1387
"آویزان شدن به حزب الله لبنان وهورا کشیدن برایش برای فرار از پاسخگوئی به مطالبات مردم ایران، وهم برای عبور بحران هسته ای و بحران سازی آینده در منطقه "
این دیگر اوج دجالیت و بربریت و تصویر مارکشی و مار نشان دادن ووارونه گوئی و کتمان کردن حقایق می باشد که درجائیکه رشد لجام گسیخته تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها و فقر و بیکاری در جامعه بیداد می کند و در شرایطی که در سالگرد شاعر نامدار میهنی شادروان احمد شاملو اجازه برگزاری مراسم بر مزار وی را گزمکان اندیشه کش و دشمن افکار و آزادی بیان و مبلغان مرده پرست ندادند که در پرتو توسعه و گسترش و آباد کردن قبرستان گور های دوطبقه یکی بخر ویکی مجانی دریافت کن تبلیغ می شود و در حائی که روزنامه ی دولتی شهرداری برای 3ماه تعطیل می شود که چرا گزارش بر خورد فیزیکی درون کابینه ی دولت مدعی عدالت محور و عاشق خدمتگزاری به مردم ایران را بازتاب دداد که بر سر رقابت پست وزارت اقتصاد و دارائی می باشد کهگزارش شد چگونه برای قبضه ی این پست منجر به زد و خورد فیزیکی و گلاویز شدن منتهی شد .
البته از سوی دیگر در پاسخگوئی لیست افشاگری عباس پالیز دار در دانشگاه همدان که لیست و پرونده ی غارتگران و دزدان دانه در شت مفسدان و مافیای اقتصادی حکومتی و حامیان و لوطی جماران و اسامی اشان اعلام وافشا شد . ولی دستگاه قضائیه پشتیبان و حامیان کلان دزدان و غارتگران افشا شده از سوی عباس پالیزدارحکم باز داشت وی و همکاران ایشان را صادر کرد تا که مورد بازجوئی قرار گیرند تا اسناد و مدارک مستند گرد آوری شود . در ادامه برای اینکه اثرات این افشا گری از اذهان عمومی پاک و محو شود . طرح مشترک قوه ی قضائیه و مجلس قا نون اعدام افراد شرور به تصویب رسید که همین روزنامه با تیتر درشت در صحفه اول خبر اعدام 30 شر قاچاقچی و .. داده شده است .
یعنی به جای ریشه یابی پیدایش و ناهنجاری های اجتماعی که باید ارزیابی گردد و نقش دولت و مسئولان مشخص شود. همچنین به جای اینکه حد اقل مسئولان قضائی پاسخگو باشند که متوای پرونده های اسامی افشا شده چیست و چرا به جای پاسخگوئی صدور احکام بازداشت و بازجوئی افشاگران صادر شد ونه اینکه از مجرمان سئوال وپرسشی شود و توضیح داده شود که داستان چیست؟ ولی اکنون احکام ادام فله ای 30نفره صادر شده است . همینطور از این طرف با دور زدن اینگونه مسائل اصلی در جامعه که وجود دارد از سوی سرمقاله نویس به روز های عزت لبنان آویزان شده و مانور داده است . آنهم به دلیل اینکه حزب الله آلت دست لوطی جماران و سپاه پاسداران می باشد که با آن جنگ 33 روزه با اسرائیل برپا شد که در بستر بحران هسته ای بود .
اکنون که بحران هسته ای بسیار خطری تر از گذشته شده است. بنابراین می بایست که از عزت لبنان گفته شود تا که این هندوانه بر زیر بغل حزب الله برای روز موعود نیاز گذاشته شود . حال نیز به عنوان برگ برنده در برابر آمریکا وبحران هسته ای مطرح می گردد . از طرف دیگر حزب الله لبنان ابزاری برای مخالفت و دشمنی در برابر روند مذاکرات صلح خاورمیانه است. به خصوص اینکه ترکیه نقش وساطت میان سوریه و اسرائیل دارد و مذاکره روند مثبتی به خود گرفته است که هر گز خوشآیند رژیم تروریستی آخوندی نیست .
بنابراین مانور دادن با حزب الله لبنان برای رژیمغرق در بحران بسیار مهم است . آنقدر که بها دارد همه مسائل مردم ایران نادیده گرفته و به فراموشی سپرده شود . حال گذشته از اینکه که رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان چگونه ترور شد ؟ نقش کدامین کشورها در این ترور برجسته بود و دخالت داشت ؟ یا اینکه تا کنون چه اتهاماتی که به فرزند وی در پارلمان لبنان و گروه 14 مارس ونخست وزیر سینیوره زده شده است.ولی اکنون چون همسر وی نامه ای به شیخ حسن نصرالله نوشته به این امید که باز آلت دست لوطی جماران و سپاه پاسداران نشود و بحران سازی در لبنان نکند. سرمقاله نویس این نامه را حلوا حلوا کرده و حسابی پیرامون آن گرد وخاک کرده و مانور تبلیغاتی داده است . آنگاه از موضع سخنگوئی مردم لبنان شر ط و روط فرموله شده ارائه کرده است که با اسرائیل چگونه بر سر مزارع شبعا و کفرشوبا و یا داشتن و حمل سلاح باید مذاکره کند؟
عجیب آنکه کلی هم ا ز رئیس جمهور لبنان تمجید و تعریف بسیار شده است . در صورتی که تا قبل ز رئیس جمهورشدنش در پارلمان لبنان به دفعات از طریق حزب الله و سوریه مخالفت های جدی شده بود و چندین بار به دلیل مخالفت و کارشکنی ها رئیس جمهور شدنش به تعویق افتاد که پس از شکست نظامی مشتر ک حزب الله لبنان و سپاه پاسداران در اشغال فرودگاه بیروت دخالت و فشار ووساطت سایر کشور های عربی منطقه حزب الله و رژیم تروریستی حامی اش مجبور به تسلیم شدند. چونکه دیگر کاری نمی تانستند بکنند .

در خاتمه اینکه سرمقاله نویس مرده خور و فرصت طلب بدون آنکه برروی خودش آورد که چگونه لوطی جمارن در خطبه روز عید فطر دشمنی و مخالفت به روند مذاکرات صلح خاورمیانه کرد وحتی رهبران کشورهای منطقه را تهدید کرد که اگر چنانچه در کنفرانس صلح آناپولیس در آمریکا شرکت کنند. در کشور های خودشان با موج ناآرامی و آشوب و قیام مواجه خواهند شد .یااینکه بر خلاف تهدید ومخالفت جدی با روند مذاکره ی صلح سوریه با اسرائیل برای باز گردانیدن بلندی های جولان مه جریان دارد . اکنون سر مقاله نویس تلاش می کند تا ادامه ی مذاکراه صلح میان لبنان با اسرائیل برای باز پس گیری مزارع شعباو کفرشوبا را مصادره کند و به حساب حزب الله لبنان بگذارد و علیه ی آمریکا و دولت سینیوره و گروه 14 مارس موضع گیری خصمانه کند . در صورتیکه این مسئله هیچگونه ارتباطی به مردم ایران و تورم وگرانی ندارد ، بلکه همانگونه که گفته شد چون لوطی جمارا ن و سپاه پاسداران نیاز شدید به حزب الله لبنان دارند تا به عنوان دستأویز بحران سازی در منطقه در راستای بحران هسته ای از آن استفاده کنند که اکنون سرمقاله نویس اینگونه قصه پردازی حماسی و قهرمان اسطوره ای از حزب الله لبنان کرده است .

هوشنگ � بهداد
شنبه 5 مرداد ماه سال 1387