نقد وبررسی " تعليق هاي مذاكره (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان پنجشنبه 27 تیرماه سال 1387
"چرا از موضع فرار به جلو وتصویر مارکشی و مار نشان داد ن وواروئه گوئی کردن، قدرت نمائی چانه زنی کاذب هسته ای شده است "
مشخص نیست که سیاست سریالی پینگ پنگی هسته ای خوانده شده ی غرب با رژیم تروریستی آخوندی که پس از سالیان دراز ادامه داشتن اکنون اعتراف شد ه است که این شو وبازی دیالوگ نا شنوایان است . پرسش است که برای چه ادامه داشته و به این سیاست کثیف و خائنانه ی تجارت خون انسان ها؛ از سوی طرفین بازیگران شوی ناشنوایان، ادامه داده شده است ؟ مسخره و کمدی اینکه چرا از موضع تناقض ووارونه گوئی ادعائی شده است که کنسرت ناشنوایان از سوی اروپا و رژیم تروریستی آخودی خوب مهندسی شده است . بطوریکه تأکسد شده نه اینکه تا حال درآن آمریکا نقشی نداشته ، بلکه اکنون قرار است که در نشست ژنو میان پاسدار ترکشی و موجی وواسطه که فقط نقش وفلش پلیس راهنمائی دارد و پیام منتقل می کند، سعید جیلی با خاویر سولانا در ژنو در شنبه دیدار و ملاقات داشته باشد آمریکا به عنوان ناظز و نه به عنوان بازیگر به بازی گرفته می شود .
پاسدار سربازجوی وارونه گو که وظیفه و مأموریتی جز تحریف گری ووارونه گوئی ندارد همچون کبک سر خود بر زیر برف فرو کرده و مشغول خرامان حرکت کردن و مانور دادن شده و کلی هم قیافه گرفته است و وانمود کرده خبر از دام صیاد در کار نیست. همانگونه که همین ناشیگری در مورد آزمایش موشکی دور برد سپاه پاسداران بکار گرفته شد . در حالی که مشخص شد پیرامونش چقدر تبلیغات توخالی و بزرگ نمائی شد . به خصوص اینکه پس از این گلابزگی موشک دور برد بازی سپاه پاسداران نوبت تعویض جنازه ی ارتشیان اسرائیلی با اسرای حزب الله فرا رسید که از سوی دو طرف انجام گرفت. در شرایطی که دستگاه تبلیغات دروغ پرداز رژیم تروریستی آخوندی مانور تبلیغاتی پیروزی ناشی از این تعویض و مبادله را کوک کرد و صحبت از پیروزی ملی برای حزب الله لبنان کرد . البته بدون تذکر اینکه عامل اصلی جنگ 33 روزه سپاه پاسداران بود که مرتبط با ارجاع پرونده ی هسته ای از شورای حکام به شورای امنیت سازمان ملل بود که در نهایت منجر به تبدیل شدن سرزمین سوخته شده لبنان شد .
اما اکنون بر خلاف گرد و خاک کردن ها و گرده بر زمین سائیدن های تبلیغاتی تعویض اسرا و جنازه های طرفین جهان متوجه شد که شیخ حسن نصر الله و حزب الله لبنان چه اندازه دروغگو می باشند . زیرا که بر خلاف ادعائی که می کردند دو سرباز اسیر اسرائیلی زنده هستند ولی حالمشخص شد که کشته شدند . همچنین از سوی دیگر آنهمه که تبلیغ علیه ی اسرائیل می شود ولی اسرای لبنانی زندانی آزاد شدند. این همان آماده سازی اذهان عمومی جهانی و منطقه ای است که اسرائیل و آمریکا آن را دنبال می کنند که به جهان تفهیم کنند ماهیت حزب الله لبنان و رژیم تروریستی آخوندی حامی آن چگونه می باشد که در ادامه با پیوند زدن عدم پذیرش تعلیق غنی سازی ترکیب و تلفیق شود که با تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای که می شود . منطقه خاورمیانه با چه خطر جدی مواجه می باشد؟ پس برای ختثی کردن مرکز اصل تنش و ناامنی و آشوب طلبی در منطقه، نیاز به واکنش می باشد. به ویژه اینکه اگر دسترسی به سلاح هسته ای یابد ضریب به خطر افتادن صلح و آرامش وامنیت جهانی در خطر است . فراموش نشود که بخشی از زمینه سازی تکمیلی و نهائی این سیاست واکنشی از طریق ادامه ی مذاکره ی سولانا با پاسدار ترکشی سعید جلیلی دنبال می شود تا در صورت عدم پذیرش مسیر لیبی و کره ی شمالی می بایست آماده ی تهاجم نظامی بود .
اما از آن سوی دیگر هدف نهائی که یادداشت روز نویس پاسدار قلم بر دست و سر توی برف کرده یا نگرفته این می باشد تا که عمداً تلاش کند آن را وارونه جلوه دهد.
در ادامه ی یادداشت روز سربازجو پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری که از موضع تصویر مارکشی ومار نشان دادن دست به مانور قدرت نمائی زده و در دنباله ی وارونه گوئی و تحریف کردن یادداشت روز خود بدون آنکه توضیح دهد که این چگونه پیشر فت خیره کننده ای است که رژیم تروریستی آخوندی دارا می باشد که به جای برآورد ه کردن مطالبات مردم و مهار و کنترل رشد روز افزون لجام گسیخته تورم و گرانی و افزیش قیمت کالا و فقر و بیکاری در جامعه که نفس مردم ایران را گرفته است و ضریب نا رضایتی عمومی آنگونه است که برای کنترل قیام وخیزش اعتراضی مردم می بایست که مجلس کمدی و انتصابی هشتم با دستگاه قضائی حامی کلان دزدان طرح قانون اعدام در ملاء عام برای افراد شرور به تصویب رسانند که در برازجان و سنندج در ملاء عام 5 قربانی نظام به دار سپرده شدند. یا اینکه نمی داند که کنگره ی آمریکا چه قوانینی مرتبط با تحریم ها تصویب کرده که ارتباطی به دولت بوش ندارد . زیرا که در دولت های بعدی در آمریکا ادامه خواهند داشت. از سوی دیگر پس از ملغی شدن پروژه ی سنگین با توتال فرانسوی که ضربه ی سنگین وبزرگ ناشی از بازتاب تحریم های اقتصادی می باشد. عجیب است برای صورت سرخ نگهداشتن با ضرب سیلی، در جا بستن یک قرار داد تاکتیکی � تبلیغتی قبل از مذاکره ی شنبه در ژنو با شرکت روسی که در اصل این شرکت هم تعلق به آمریکائی دارد. کجای این اقدام شتاب زده وچوب تاراج بر ذخایر و منابع کشور زدن میهن نشان از قدرت و پیشرفت و پیروزی می باشد که بطور وارونه اینگونه در مورد ضعف بوش ودولت بوش ادعا شده است؟
"واقعيت اين است كه چين و روسيه از يك سو و 3 كشور اروپايي- لااقل آلمان و فرانسه- از طرف ديگر، دولت بوش را دولت مستعجل و همه چيز باخته اي مي دانند كه بيش از چند ماه بر سر كار نيست. آنها هم ارتقاي خيره كننده قدرت ايران در معادلات منطقه اي و جهاني را و هم بدبياري ها و باخت هاي زنجيره اي دولت بوش را مي بينند و حاضر نيستند روي طرف بازنده شرط بندي كنند. به ويژه طرف اروپايي كه سولانا آنها را نمايندگي مي كند به درستي دريافته اند كه آمريكا مشغول زورگويي و شريك كردن آنها در زيان هاي استراتژيك سياسي و اقتصادي و حيثيتي خود است. آنها مي بينند كه با يك خطاي كلامي مدير شركت فرانسوي توتال بلافاصله مدير شركت روسي گاز پروم به تهران مي شتابد و براي جانشيني رقيب سر و دست مي شكند، حتي اگر روس ها در مذاكرات كليشه اي 1+5 همزباني پيشه كرده باشند. عملكرد چيني ها كه از اين جهت براي اروپا فاجعه بارتر است. - مسئولان سياست خارجي كشورمان تا امروزبا هوشمندي و قدرت مذاكرات را پيش برده اند و با تصويري كه از مسئله گفته شد، پرونده كاملاً تحت مديريت آنهاست. در عين حال بايد توجه داشت آمريكاي باخته و ضعيف، از فضاي جديد ديپلماسي براي جبران شكست خود لااقل در حوزه تبليغاتي سود نجويد. آنها نمي توانند مذاكره بدون پيش شرط تعليق را به عنوان امتياز به ما بفروشند، كه نياز استراتژيك خود آنهاست. ما مسائل بزرگ تر و مهم تري با آمريكا و اجحاف ها و خصومت هاي او داريم كه از مجراي مذاكراتي از اين دست برطرف نمي شود. بايد مراقب فن بدل ها و آخرين تكاپوي هاي بازنده بزرگ تاريخ معاصر بود. نه جانب احتياط را دور داشت و نه به او امتياز ي داد. آمريكاي بوش اكنون در خاك است و تنها بايد او را با همين روند فعلي مديريت كرد. همه هياهوها درباره تشديد تحريم و قوت گرفتن احتمال حمله، براي برخاستن از اين خاك سرنوشت ساز است."

در خاتمه اینکه سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری به خوبی می داند که اوضاع بحرانی رژیم تروریستی آخوندی تا چه اندازه خطری می باشد و چگونه در چنبره های بحران های داخلی و بیرون محاصره شده است .؟همچنانکه می داند که برای بقای رژیم بربرمنش و تاریک اندیش قرون وسطائی دسترسی به سلاح هسته ای ضروری و حیاتی می باشد . همینطور که می داند شرایط مذاکره ی هسته ای آنگونه شده است که دیگر همچون گذشته نمی شود با بند بازی کردن و زیآبی دادن فرصت سوزی کرد. به خصوص اینکه از درون رژیم صدای پذیرش تعلیق بلند شده است و چپ وراست برای مخاطبان غربی کد وپیام ارسال می شود. بطوریکه حتی آزمایش موشکی دور برد سپاه پاسداران نه اینکه پاسخگوی خنثی کننده ی ارسال این کد پذیرش غنی سازی نبود، بلکه فضا را بدتر خراب کرد . بنابراین اکنون یادداشت روز نویس در پایان یادداشت روز خود مجبور شده است پس از اینکه کلی از دیپلماسی وزارت امور خارجه تعریف کرده ولی از طرف دیگر اعتراف کند آمریکا بدون پیش شرط تعلیق پای میز مذاکره نه خواهد آمد. لذا می بایست که مسئولان هسته ای هشیار و آگاه باشند در برابر این ترفند در دیدادر شنبه ی ژنو با خاویر سونالا که نماینده ی آمریکا هم حضور دارد به ایستد تا به توانند از آن عبور کنند. البته که این رهنمود و پیشنهاد می تواند خواب شتری باشد که دارد لف لف خوری می شود که اینگونه برای تعبیرش نشخوار شده است.
هوشنگ - بهداد
پنجشنبه 27 تیرماه سال 1387