سگ و گربه های 50 میلیون تومانی در ایران
انسان مقوله ایست بسیار پیچیده با علائق و دلبستگی ها و احساسات خاص و متنوع می باشد که این حالات تابع شرایطی می باشد که افراد در آن متولد رشد ونمو یافته و شخصیت اشان شکل گرفته است . زیرا که به جز خصلت و خصوصیات ژنتیکی که از پدر و مادر و نسل های پیشین بطور اجباری به نسل های بعد منتقل می شود یا به ارث برده می شود. یک سری خصوصیات دیگری هم وجود دارد ا که ااکتسابی است که افراد از محیط پیرامونی خود کسب می کنند ومی تواند مثبت و سازنده یا منفی و مخرب باشند. بطور مثال 29 نفری که اخیراً در زندان اوین اعدام شدند . گذشته از اینکه چه نوع اتهاماتی از سوی دادستان تهران سعید مرتضوی به اینان وارد شد . در صورتیکه این دادستان خودش سابقه ی بازجوئی وشکنجه گری و قتل دارد . بدتر اینکه این اقدام را عین حقوق بشر دانست . البته باید اذعان کرد که هیچیک از این قربانیان از بدو تولد و بطور ژنتیکی قاتل و خلافکار و معتاد و قاچاقچی نبودند ، بلکه این محیط و فرهنگ اجتماعی و خانوادگی و مناسبات و روابط حاکم برجامعه بوده است که اینان را به این سمت و سو و عاقیبت سرنوشت شوم کشاند . پرواضح است که نقش اصلی را حکومت ومسئولانش و نهادهای آموزشی و تربیتی و اقصادی و قضائی و... وابسته به آن بر عهده دارند.

نمونه مثال دیگر در توصیف عشق و علاقه و دلبستگی و روابط و ضوابط فرهنگی حاکم بر خانواده و جامعه می باشد که موردی به یاد دارم که مربوط به قبل از انقلاب است که بازگوئی داستانش چنین است . آن ایام دوستی داشتم که ادر روستاهای اطراف شهر بروجرد در استان لرستان سپاه دانش بود . در تابستان مدتی مرا نزد خود به روستا ئی برد که در آنجا معلم بود. در بخش چالان چولان بود که میان بروجرد و درود و خرم آباد بود . در روستائی که وی معلم بود همجوار آن روستائی بود که متعلق به یک مالکی به نام دالوندی اهل بروجرد بود. روزی از سوی سپاه دانش آن روستا دوست من دعوت شد که منهم به اتفاق دوست سپاه دانشم به این روستا رفتم . موقع بازگشت مالک روستا التماس دعا داشت . یعنی خواهش کرد به پسر وی محمد ما توصیه کنیم که دست از دختر پاکار ( روستائی خوش نشین که زمین کشاورزی ندارد. ولی در اختیار کدخدای روستا می باشد وحفاظت ومرافبت از زمین های زیر کشت ودام وحشم سایر اهالی روستا می کند و سهمی به عنوان دستمزد سالانه به وی داده می شود) بردارد که بیوه بود . زیرا که می گفت من در بروجرد با موقعیتی که دارم می توانم بهترین دختر را برای زنی وی انتخاب کنم . در بین راه و فاصله ی میان دو ده ما با محمد که مشغول شخم زدن زمین با تراکتورش بود برخورد کردیم و پس از سلام و علیک وخوش وبش احوال پرسی کردن سفارش پدرش را دوستم به وی منتقل کرد . محمد با خنده جواب رد داد . دلیل پرسش شدد که با لهجه شیرین لری گفت که علف باید به دهان بز شیرین آید . همینطور با خنده افزود که مگس هم برروی گل وهم گه می نشیند . دل منهم مثل مگس می باشد که اینگونه انتخاب کرده است .

همچنین در سال 49 و دوران دانشجوئی قبل از انقلاب در زمینه تقلید کور کورانه نسبت به پیروی از فرهنگ و موسیقی و رسم ورسوم فرهنگ غرب که در ایران هم رایج شده بود یک استاد دانشگاه که تعاون تدریس می کرد. شیوه ی زندگی و به خصوص نقش تقلید کور کورانه در جوامع کشورهای عقب افتاده از جمله ایران را با غرب هم مقایسه می کرد و می گفت در غرب جوانی که متولد می شود چون سیستم دمکراتیک می باشد. بنابراین امکانات آموزشی و بهداشتی و بیمه و در مان وپزشک خانوادگی و وضعیت پارک ها و امکانات تفریحی و گردشی وورزشی را دارد . خلاصه سرگرمی های مناسب و سالم فراوان برایش وجود دارد. گاهی جوانان برای آزمایش بیشتر سرگرمی و تفریح و تفنن ها به چیزهای دیگری روی می آورند مثلاً به دنبال مواد مخدر و حشیش می روند . ولی در ایران شرایط برعکس است . یعنی ابتدا از پایان به عنوان مسکن شروع می شود . زیرا که امکانات مشابه وجود ندارد. همینطور پیرامون تقلید کور می گفت یک روز آدامو خواننده ی معروف فرانسوی برای برنامه ی هنری به ایران آمده بود . آنجا که موسیقی اش تم خنده دار بود ایرانی ها می گریستند و آنجا که متن شعر موسیقی غم انگیز بود ، اییرانی ای شرکت کننده در کنسرت هنری می خندیدند وشاد بودند . در پایان ادامه داد که برخی از دختران سینه چاک می دادند تا که امضای خواننده ی فرانسوی را داشته باشند .

اما اکنون شرایطی که پس 30 سال در جامعه حاکم شده است . مصداق این شعر است که گفته می شود یکی می مرد ز درد بینوائی ، یکی می گفت یرو زردک می خواهی؟ از طرف دیگر سیمای آزادی در بازتاب دادن نکته نظرات و خطابه های چند آخوند نخبه ی حکومتی و حوزوی ، یکی از آنان گفت که من اروپا دیده ام و افزود که هیچ چیز مثل آدم ها نیست حتی عرق خوری هایمان مثل جهان می باشد.

اکنون گزارشی که گزارشگر روزنامه ی سرمایه از نگهداری برخی از پرندگان وحیوانات اهلی و خانگی تهیهو ارائه داده است و قیمت هائی که هر کدام موقع خرید و فروش دارند شوک آور می باشد . زیرا در مقام مقایسه با این واقعیت که چگونه حکومت مذهبی با 30 سال سابقه و آنهمه ادعای مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا داشتن و بر طبل مبارزه بر شبیخون و تهاجم فرهنگی غرب کوبیدن و مدعی مبشر و منادی مدافع مستضعفان و محرومان جهان داشتن و حکومت آینده را به مستضعفان و پابرهنگان دادن، چرا اکنون آنگونه جامعه ی دوقطب ساخته اشده ست که 80% جمعیت کشور در زیر فقر خط اقتصادی زندگی می کنند یا در حقیقت دست و پا می زنند وتقلا می کنند تا که فقط زنده بمانند . از سوی دیگر 20% اقلیت جامعه می باشند که آنگونه به ثروت های نجمومی و بادآورده یکشبه رسیده اند که نمی دانند با این انباشت سرمایه و ثروت چه کنند و چگونه خودنمائی کنند وبه رخ دیگران کشند وفیس و افاده کنند که تا کنون یک مورد هم تلفاتی مشابه 29 اعدام در یک روز به خاطر اثبات عینیت و منطبق با حقوق بشر در ایران اینان نداشته اند .
البته که فقط منحصر به نقش دلالان وواسطه ها و انگلان فقط به عنوان لابی های فشار دپلماسی همچون هوشنگ امیر احمدی ها دلال و جاسوس چند جانبه نیست ، بلکه کارچاق و دلالان و انگلان ها وواسطه هی دیگری هم وجود دارند که از طریق باندهای واسطه گری و دلالی مافیائی کالاهای مورد نیاز و مایحتاج ضروری روزانه مردم فعال می باشند که موجب تورم و گرانی و افزایش قیمت کالاها شده اند . یا اینکه در زمینه بنگاه معاملات ملکی و زمین و اجاره خانه ها و مسکن ونمایشگاه های اتومبیل فعال مایشاء می باشند و یا نبض ورود و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی را در اختیار خود دارند . همینطور در زمینه ی قاچاق انسان و کودکان وتجارت سکس و معاملات حیوانات اهلی و پرندگان نیز فعال می باشند وبا کمک آخوندهای حکومتی و آقازاده انحصار کامل را نیزدر اختیارخودشان دارند.

اگر به خاطر داشته باشید پس از یک دست شدن نظام و رئیس جمهور شدن پاسدار احمدی نژاد در مشهد اتفاق جالبی افتاد که در دنباله به آن اشاره خواهد شد تا بدانید به جز این مورد . چه اختلاف فاحشی حتی میان سگان ایرانی با فرنگی وجود دارد؟ برای اینکه روزنامه جمهوری اسلامی گزرش کرد که مبارزه با سگ های ولگرد داخلی و نابود کردن شان همچنان از سوی شرداری ادامه دارد. البته به جز یک مورد که استثناء داشته است و آنهم مربوط به سگ تواب ولگردی می شود که چند سال پیش در جلوی صحن امام رضا اشک ریزان زانو زده بود که از طریق خادمان صحن امام رضا با پتو بدرون صحن برده شد و چند روز متوالی جزو سر تیتر خبرهای مهم روز بود. فراموش نشود که این بهانه ای برای بستر سازی وپیش مقدمه ی شروع و رونق بازار خرفه پرستی و تحجر گرائی پاسدار احمدی نژاد بود که مرشدش آخوند انگلیسی مصباح یزدی می باشد که پس از سفر و بازگشت این دو نفر از مشهد این معجزه اتفاق افتاد . زیرا پس از سفر این دو مرید و مرشد در مشهد ناگهان داستان معجزه ی تواب شدن سگ ولگرد در جلوی صحن امام رضا هم رخ داد. بهرحال برای اینکه بدانید جامعه ای که در 30 سال گذشته آخوند ها و پاسداران ساخته اند چگونه می باشد که اگر اکثریت جامعه تأمین هزینه های سر سام آور مایحتاج زندگی و مشکل تورم و گرانی و فقر بیکاری را دارند . در مقابل هستند کسان دیگری که پول های هنگفتی صرف چیزهای دیگری می کنند که قیمتش چند برابر نمونه و مدل غربی و فرنگی اش می باشد . برای اطلاات بیشتر حتماً این گزارش را با دقت بخوانید.
هوشنگ – بهداد
نهم مردادماه سال 1387