نقد و بررسی " وزارت خارجه و سياست تسامح " روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 15 تیر ماه سال 87
"سرزنش وزیر آدمربای خارجه که چرا در برابر خارج شدن نام مجاهدین از لیست تروریست و شرکت اعضای پارلمان اردن در مراسم ژوئن 28پاریس علیه دولت فخیمه و اردن اقدامات تلافی جایانه تروریستی نشد؟"
گاهی مواقع برخی از ضرب المثل چقدر جالب و پر محتوا می باشد . زیرا که کوتاه و مختصر و نغز و جامع می باشد که نیاز به پاسخگوئی و تفسیر طویل نیست . مثلاً اینکه گفته می شود غلومی به صاحبش میره و تره به تخمش یا اینکه گفته می شود به مرده که رو داده می شود فرصت طلبی می کند وخودش را زرد می کند یا فرا فکنی و آی دزد کردن و امثالهم حال داستان ادعای طلبکاری کردن مضحک و کمدی ملای سرمقاله نویس است که علیه ی مجاهدین و انگلیس و اردن کرده است . زیرا که تیغ کشی برای ارباب دولت فخیمه کرده است که چرا نام مجاهدین را از لیست تروریست ها خارج کرده است؟ البته ملای سر قاله نویس فراموش کرده چگونه آیت الله جک استراو قبل از اشغال افغانستان و عراق به تهران سفر می کرد و با همتای خود و سایر مقامات رژیم تروریستی دیدار و ملاقات داشت و با دریافت موافقت همکاری که رفسنجانی در نماز جمعه ی تهران به این واقعیت همکاری با تجاوزگران اعتراف کرد. تازه اگر سابقه ی همکاری با دولت فخیمه در کودتای ننگین 28 مردادسال 32 نادیده گرفته شود . البته پیآمد آن همکاری منجر به سقوط حکومت دمکراتیک زنده یاد دکتر مصدق شد که در نهایت منجربه بازگشت قدرت ارجاع دست پرورده دولت فخیمه ی انگلیس پس از سقوط شاه در ایران شد و این حمایت ارباب از غلامانش تا حال بطور علنی و پشت پرده تا حال ادامه داشته است. زیرا که گنجانیدن نام مجاهدین در لیست گروه و سازمان های تروریستی از سوی مسئولین سران رژیم تروریستی آخوندی از آیت الله جک استراو تقاضا شده بود تا نام مجاهدین ردر کشورهای اتحادیه ی اروپا در لیست تروریست ها گذاشته شود که اکنون شاکی عصبی شده که چرا دولت فخیمه مجبور به خارج کردن نام مجاهدین از لیست گروه و سازمان های تروریستی اقدام کرد ؟ و وزیر امور خارجه منوچهر متکی که سابقه ی آدم ربائی در ترکیه را دارد سرزنش کرده و بر زیر تیغ گرفته است که چرا دست برروی دست گذاشتی و دست به آدم ربائی و یا تهدید نزدی تا که مانع از برون رفت نام مجاهدین از لیست گروه و سازمان های تروریستی شود ؟

ملای سرمقاله نویس تصور کرده انگاری همه ی جهان حیات خلوت رژیم تروریستی آخوندی می باشد که هرکاری که می خواهند می تواند انجام دهند. نمی داندکه دوره ی شتر سواری و قرون وسطا و ملوک الویطفی ملغا ء شده است و دنیا دارای حساب و کتابی می باشد . درست است که می شود با باج دادن های پشت پرده دست به پیش برد سیاست های خائنانه زد و اهداف را دنبال کرد ولی دیگر آنگونه بی انون و نظم نیست که رژیمی که سابقه ی رکور داری نقض حقوق بشر در جهان دارد و رهبرانش دارای حکم محکومیت ترور مخالفین در آلمان هستند و پرونده دست داشتن و سابقه ترور مخالفین در بیشتر کشور های جهان دارند . همچنین سران رژیم به خصوص لوطی جماران دشمن جدی پروسه ی مذاکره ی صلح خاورمیانه می باشند و با سیاست تروریسم و بنیاد گرائی منطقه ی خاورمیانه را بی ثبات و بحرانی کرده اند و با کوشش و تلاش پیگیر بیش از دو دهه است که سیاست پیگیری و دسترسی سلاح هسته ای را دنبال می کنند . آنگونه که به خاطرش عراق را باتلاق و لبنان را به سر زمین سوخته تبدیل کردند . مهمتر اینکه فروردین ماه سال گذشته بود که ارگان فاشیستی سپاه پاسداران در آب های ساحلی عراق اقدام به ربودن 15 ملوان و قایقرانان انگلیسی زد و با گروگان گیری کردن اینان تهدید به باج خواهی هسته ای کرد و خواهان اخراج نیروهای نظامی انگلیسی و آمریکائی از عراق شد . البته هرروز با تهدید و ادعای اینکه جاسوسان انگلیسی را می خواهند حاکمه و محکوم و حتی اعدام کنند و افزوده می شد که سفارت انگلیس را همچون لانه ی جاسوسی آمریکا باید تعطیل شود و دو هفته سریال شوی کمدی اینگونهپخش شد. ولی تا نخست وزیر وقت انگلس هشدار 48 ساته برای آزادی شان دهد . از ترس 24 ساعت زودتر پاسدار احمدی نظژاد مجبور شد تا شوی سیاسی مطبوعاتی اجرا و با سلام و صلوات و دادن هدایا ، گروگان های انگلیسی را آزاد کند که اتفاقاً مورد انتقاد ملای سر مقاله نویس واقع شد که اولاً چرا به جای محاکمه که گفته می شد آزاد شدند؟ دوماً چرا این جاسوسان اینگونه آزاد شدند که مایه آبروریزی و شرمندگی و تسلیم شدن برای نظام شد ؟ سوماً اینکه پرسش شد که چرا گروگان ها در همان آبهای ساحلی ربوده شدنده رها نشدند ؟
همینطور ملای سرمقاله نویس فراموش کرده است که چگونه همزمان با ربودن 15 تفنگدار و ملوان انگیسی در سواحل آبی جنوب تعداد 5 شهرود انگلیسی نیز در عراق ربوده شدند که مدتی پیش مقامات انگلیسی افشا نمودند که شهروندان انگلیسی ربوده شده از عراق به سلول های انفرادی همدان منتقل شدند . از طرف دیگر مدتی می باشد که یک سفیر جاسوس و دلال اسلحه به نام تاجیک در انگلیس در زندان به سر می برد و منتظر استراد به آمریکا برای محا کمه می باشد که اکنون ملای سر مقاله نویس با نادیده گرفتن این قدامات تروریستی از موضع فرار به جلو وطلبکارانه مدعی شده است که چرا نام سازمان قربانی رژیم تروریستی از لیست گروه و سازمان های تروریستی در انگلیس اخراج شده است؟ بدتر اینکه فضولی کرده و با پر روئی در امور داخلی کشور اردن هم دخالت کرده و از موضع سربازجوی وشکنجه گر زندان و مأمور تیر مدعی شده است که چرا تعدادی از پارلمانتر های اردنی در مراسم 28 ژئن پاریس شرکت کردند؟ به خصوص اینکه در میان اینان نماینده ی پارلمان زن اردنهم وجود داشت که بطور مضاعف موجب بالا رفتن ضریب عصبیت و بر افروختگی ملای سرمقاله نویس و سایر مقامات مسئوال رژیم تروریستی آخوندی زن ستیز شده است.
ملای سرمقاله نویس و وزیر آدمربای امور خارجه گویا خودشان را به فراموشی سپرده اند که اصطلاح تروریست جزو صفت ممیز رژیم تروریستی می باشد و هرگونه اشاره به آن کردن همچون تف و تاق و ریش می باشد که بر محاسن مدعی می نشیند . همانگونه که اینگونه واونه گوئی و خودز نی کردن ها عجیب شباهتی به داستان افشاگری پرونده های قضائی عباس پالیز دار دارد که هر کس به آن نزدیک شود و به خواهد از اسامی منفور و مشهور دانه درشت غارتگر مفسدان و مافیائی اقتصادی و غارتگران بیت المال ایران دفاع کند بلافاصله مهر غارتگری بر پیشانی اش خواهد خورد و تبدیل به چوب دو سر طلا خواهد شد.
در خاتمه اینکه ملای سرمقاله نویس چون جرأت نمی کند به پاسدار احمدی نژاد سخنی به گوید با توی سر زدن وزیر آدم ربای امور خارجه منوچهر متکی و خفیف و خوار کردنش دستور داده که می بایست اقدامات عملی یعنی اعمال تروریستی تلافی جویانه علیه ی دولت انگلیس و اردن انجام داده شود تا دیگر کسی جرأت نکند از خط قرمز ترسیم شده ی رژیم تروریستی آخوندی عبور کند .
بنابراین اکنون نوبت اتحادیه ی اروپا و وزات امور خارجه ی آمریکا می باشد که می بایست هم به سیاست خانائه ی مذاکر و مماشات خود با رژیم بربرمنش و تاریک اندیش و جنگ افروز آخوندی پایان دهند وهم اینکه با پرونده ی ننگین و خونین تروریستی مخالفین و اعدام مخالفین در داخل و خارج از کشور دارد و عامل اصلی ناامن سازی و صدور تروریسم و بنیاگرائی به برون مرز وبی ثبات کردن خاور میانه می باشد.همچنین در شرایطی که تورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها در جامعه بیداد می کند و دانشجویان فریاد مرگ بر دیکتاتور می زنند و از سوی دیگر هنگامی که هر روز در جهان کشور های بیشتری در لیست کشورهای مخالف اعدام قرار می گیرند . ولی در حاکمیت جهل و جنگ وجن و خرافه و غارتگر و عوامفریب درمجلس ارتجاعی اش به جای اینکه پاسخگوی مطالبات مردم باشد و طرح مهار تورم وگرانی تصویب کند اما قانون اعدام برای ناراضیان به بهانه ی شرور تصویب کرده است تا با افزایش اعدام ها بقول خودش امنیت اجتماعی یا فضای رعب و وحشت برای کنترل ناراضیان جامعه به وجود آورد . لذا می بایست سریع نام مجاهدین از لیست گروه و سازمان های تروریستی خارج شود و غرب می بایست از پیشنهاد خانم مریم رجوی نه جنگ نه مماشا ت و مذاکره ، بلکه تغییرات دمکراتیک در ایران حمایت و پشتیبانی نمایند.
هوشنگ � بهداد
شنبه 15 تیر ماه سال 87