نقد وبررسی " تحليل نشانه ها در چالش هسته اي (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان یکشنبه 16 تیرماه سال 1387
"پذیرش تعلیق غنی سازی، یک شایعه سازی سفارتخانه ی غربی در تهران و سرمایداران داخلی و رسانه های مخالف نظام است . زیرا که تعلیق خط تعیین شده قرمزنظام است."
مهم نیست که بیش از دو دهه پروژه ی هسته ای بطور پنهانی ادامه داشته است و مردم ایران چون نامحرم می باشند نمی بایست اطلاع از محتویات آن نداشته باشد، بلکه مخشص نیست که کدام نهاد یا مسئول و مقامی مسئولیت پیگیراین پروژه ی هسته ای می باشد و چرا جایگاه و نقش تصمیمی گیری اش مشخص وبرجسته نمی شود؟ زیرا پیرامون این پرونده ی هسته ای چندین سال است در اجرای شوی مذاکره و مماشات بازی موش وگربه ی هسته ای چپ و راست های صداهای متناقض شنیده می شود که هرکه برای خودش یک سازی می زند و نظری دارد. ولی فراموش نشود که هدف نهائی سیاست وقت کشی تا رسیدن به نتیجه غائی سلاح هسته ی می باشد . البته نمی توان کتمان کرد که تا کنون وجه غالب نظر و تحلیل هائی می باشد که سربازجو حسین شریعتمداری ارائه کرده است . زیرا که از یک سو نماینده ی ویژه ی ولی فقیه یا لوطی جماران می باشد و از طرف دیگر رابطه ی بسیار نزدیک با سپاه پاسداران دارد که تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای دارد . برای همین است که برروی دست و نظر علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل لوطی جماران و منوچهر متکی وزیرآدمربای خارجه بلند شده ومدعی شده است که این غرب و گروه 5+1 است که چون به بن بست رسیده نیاز به گفتگو دارد ونه رژیم تروریستی آخوندی که دست بالا را دارد و افزوده در صورتیکه غرب دست به شایعه سازی می زند ودروغ گوئی می کند که همین نشانه ضعفش می باشد. زیرا که در یک گفتمان رسمی نیاز به شایعه سازی و دروغ نمی باشد. البته سربازجو حسین شریعتمداری صلاح نمی بیند تا که توضیح دهد چگونه شد که نظر وی تغییر کرد و دیگر از تعیین سرنوشت پرونده ی هسته ای در خیابان های بیروت و بغداد به جای میز مذاکره در پشت میز در اروپا نمی گوید؟ شاید به دلیل این است که سایت تابناک پاسدار محسن رضائی گزارش داده که سفیر رژیم تروریستی آخوندی در بغداد با سفیر پاسدار تروریست دست داده است تا اینگونه مبارزه باشیطان بزرگ آمریکا اینگونه ادامه یابد. بهرحال ایشان پاسخ شایعه سازی پذیرش تعلیق غنی سازی را فرموله بدی کرده است.

اما جالب است که سربازجو حسین شریعتمداری بدون آنکه بگوید که چگونه از یک سو لیست پرونده 44 نفره پالیزدار شایعه سازی معرفی می شود . ولی از سوی دیگر بدون آنکه توضیح داده شود که سرمایداران چگونه به وجود آمده اند و یا کیستند؟ البته که مشخص است حامیان رفسنجانی و حزب کارگزاران وی می باشند. ولی اعتراف شده که این سرمایه داران از طریق یک سفارت دولت غربی و برخی از رسانه ها که سابقه ی مخالفت با نظام دارند دست به تبلیغات زده اند که دیلماسی دولت نهم و سیاست و هسته ای چون کارشناسی شده نبوده منتهی به شکست شده است و در ادامه نتجیه گیری شده اینان پیشنهادهای شایعه سازی آمادگی مذاکره برای تعلیق از سوی این سغیر کشور غربی منتقل و بازتاب دادند که صحبت از تیم جدید مذاکره کننده با حذف احمدی نژاد شده است.

در ادامه ی یادداشت روز سربازجو حیسین شریعتمداری به دیدار سولانا از تهران اشاره کرد و تشریح کردکه ایشان بسته ی هسته ای پیشنهادی اش حامل 3 نامه بود که 2 تا رسمی و یکی غر رسمی و محرمانه بود . اول : اینکه مخاطب بسته پيشنهادي 1+5 به مسئولان رژیم تروریستی آخوندی بود دوم : اینکه نامه اي با امضاي وزراي خارجه 6 كشور آمريكا، انگليس، فرانسه، چين، روسيه و آلمان خطاب به وزير آدمربای امور خارجه منوچهر متکی بود و بالاره سوم: اینکه يك نوشته غيررسمي -NONE PAPER - بود كه در آن سه مرحله مقدماتي براي ادامه مذاكرات پيشنهاد شده داشت که از رژیم و خواسته شده بود طرفين بعد از طي اين سه مرحله وارد مذاكرات اصلي شوند وكشورهاي 1+5 از رژیم خواسته بودند در آغاز مذاكرات اصلي براي مدت 6 هفته غني-سازي اورانيوم را به حالت تعليق درآورد و در مقابل 1+5 نيز قطعنامه هاي قبلي را منتفي شده اعلام می كند. در ادامه افزوده قبل ازاینکه نامه وزیرامورخارجه منوچهر متکی در بلژیک به سولانا تحویل داده شود نوشته غیررسمی محرمانه از طریق رسانه ها غربی بازتاب داده شد تا که اینگونه تبلیغ شود که در نامه ی وزیر آدمربای خارجه تعلیق پذیرفته شد که یک سایت خبررسانی داخلی هم به این شایعه سازی تعلیق دامن زد . از سوی گله مندی ولایتی از تند روی های پاسدار احمدی نژاد از سیاست پاسدار ااحمدی نژاد به دلیل اینکه وی مشاور امور بین المللی لوطی جماران می باشد. تحلیل و تفسیر وتحریف شد که این نظر وموضع گیری ولایتی بمنزله ی برکناری پاسدار احمدی نژاد از سیاست تصمیم گیری هسته ای می با شد . در صورتیکه نظر ولایتی تحریف شد. برای اینکه ایشان نه اینکه از تعلیق غنی سازی حمایت نکرده ، بلکه از ادامه ی غنی سازی دفاع هم کرده است. زیرا که خوب می داند تعلیق خط قرمز تعیین شدهی رژیم تروریستی آخوندی می باشد و کسی حق عدول از آن را ندارد . این پاسدار در پایان بازهم همان نتیجه گیری مقدماتی یادداشت روز راکرده است که غرب چون در بن بست قرار گرفته است و گزینه ی تهاجم نظامی هم ندارد. زیرا اگر چنانچه داشت مطمئناً تا سال دست به اقدام زده بود . بنابراین از سر ناچاری راهی جز این ندارد تاکه دست با شایعه سازی و تبلیغات دروغ بزند و از موافقت و پذیرش تعلیق غنی سازی از سوی مسئولین رژیم تروریستی آخوندی بگوید .

در خاتمه اینکه اینگونه نمایشات و بازی و مانور دادن ها در راستا و ادامه ی همان سیاست فرصت سوزی می باشد که چون به سبک سابق هرگز امکان ندارد . بنابراین به شیوه ای دیگر تعقیب می شود . از طرف دیگر دامن زدن به برخی از شایعاتی پذیرش تعلیق غنی سازی که از سوی جناح دوم خردای های رقیب به خصوص باند رفسنجانی – حسن روحانی است که به این موضوع دامن زده می شود چونکه مرتبط به رقابت و نمایش بر گزاری انتخابات خیمه شب بازی ریاست جمهوری دوره ی دهم می باشد که در شرایط ادامه ی تورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها در جامعه و افزایش و نارضایتی عمومی بهترین فرصت مناسب برای تضعیف هرچه بیشتر دولت و موقعیت احمدی نژاد است که متقابلاً برای جا پا باز کردن برای پیروزی رقیب دوم مغلوب تلاش می شود . اما باید گفت که در نهایت اینگونه سیاست تبلیغاتی منجر به شکست خواهد شد . زیرا که تأکید شده بود ارگان و برنامه ریزانی که کروبی و رفسنجانی را از صحنه ی رقابت ریاست جمهوری دوره ی نهم حذف کرد و پاسدار احمدی نژاد گمنام را رئیس جمهور کرد تا که نزدیک 3 سال از این شهر به آن شهر برود و خبرخوش غنی سازی اورانیوم و برگزاری جشن هسته ای بدهد. آنقدر جای پایش در قدرت اجرائی و تسلط بر تأسیسات هسته ای و حتی منابع و ذخایر نفتی و گازی و اقتصادی و مالی و بانکی و به خصوص دستگاه تبلیغتی – انتخاباتی قوی می باشد که نه هیچگونه شانسی با نامزدان رقیب مغلوب ندهد تا که برنده ی رقابت ریاست جمهوری دوره ی دهم شوند . یا اینکه اوضاع بهر سمتی که حرکت کند. لحظه ای درنگ و تأخیر در تصمیم دسترسی به سلاح هسته ای کند و کوتاه بیاید و دست بردارد . زیرا که همانگونه که گفته شد آمده است تا که بماند و هر گز هیچگونه علاقه ای به بازگشت به سوی پادگان های نظامی را ندارد.
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 16 تیرماه سال 1387