نقد و بررسی " پاسخ به دغدغه مردم (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان شبنه 15 تیر ماه سال 1387

"بدون بررسی وارزیابی ریشه ها و اتخاذ راه حل علمی و منطقی برخورد با ریشه ی ناهنجاری اجتماعی ، به معلول با حکم اعدام پرداختن، هدف غلظت رعب وو حشت و خققان در جامعه است"
چگونه است که رژیم جنایتکاری که سابقه و تجربه ی 3 دهه مبارزه ی بدون وقفه با مبارزان راه آزادی و فعالان سیاسی و دانشجوئی داشته است که تا کنون موجب اعدام بیش از 120 هزار زندانی سیاسی شده است . از سوی دیگر حتی مخالفین را در برون پیگیری و ترور کرده است . همچنین طرح قتل های زنجیره ای داشته است . گذشته از این مگر دستگاه فاسد و آلوده ی قضائی 3 د هه نمی باشد که در کنار نیروی انتظامی زیر پوشش مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچی روزانه احکام فراوان اعدام وشلاق و قطع اندام صادر کرده است . حال بماند این احکام محمل یا سرپوشی برای بایگانی کردن پرونده های کلان دزدن ومافیا و مفسدان دانه درشت اقتصادی بوده است که پرونده و لیست اسامی 44 نفره ی اینان از سوی عباس پالیزدار در دانشگاه همدان اعلام و افشا شد . البته اکنون از موضع فرار به جلو گفته می شود که این افشاگری پالیزدارشایعه سازی و تهمت و بهتان بوده است .
اما پرسش است چگونه است رژیمی که می خواهد اسرائیل را نابود کند و مدعیست آمریکا را در عراق و خاور میانه شکست داده است و منتظر می باشد تا از عراق و منطقه ی خاورمیانه آمریکا را اخراج کند تا خودش این خلاء را پر کند . از سوی دیگر اذعان می دارد که اولین قدرت جهان می باشد که تصمیم دارد ساختار و مدیریت جهان را تغییر دهد ودر آن دست به اصلاحاتی بزند که دیگر آثاری از ظلم در کار نباشد . همچنین حق و وظیفه ی خود دانسته است تا که در امور داخلی عراق وفلسطین و لبنان و افغنستان دخالت گری سیاسی و نظامی کند وخودش را نماینده و سخنگوی اینان معرفی کند . به خصوص که ادعای خیلی کمدی دارد که یک رژیم مردمی می باشد که آزاد ترین کشورجهان می باشد که رهبرانش چون مذبی می باشند ورهبرش نیز منتسب به وحی می باشند عاری از هر آلودگی به فساد و مبرا از هرگونه خطا و گناهی می باشند .
از طرف دیگر چگونه است با اینکه مذهبی می باشد ومعلم اخلاق می باشد . اما این نظام که بیش از هرکشور دیگر در جهان ارگان های گوناگون سرکوبگر دارد و ولی باز هم در جامعه اراذل و اوباش رشد می کند و یک جوان با قمه می تواند نظم و آرامش و امنیت جامعه را بر هم زند وموجب مخل امنیت جامعه و تجاوز ناموسی دیگرا شود؟!
آخر اینگونه ادعا ها و اعترافات تناقض آمیز هر گز با هم جور در نمی آید. مشروط بر اینکه همگان می دانند ادعای مضحک مبارزه با اراذل و اوباش یک بهانه تراشی کمدی برای افزایش غلظلت اجو ر عب ووحشت و اختناق در جامعه می باشد که صدور احکام اعدام هم چاشنی آن می شود، ضمن اینکه رابطه ی مستقیمی با این معادله دارد که هرچه ضریب جو نا رضایتی عمومی در جامعه بالامی رود . به دلیل ترس و وحشت از قیام وخیزش اعتراضی مردم ناراضی می بایست ظرفیت سرکوب و خفقان نیز افزایش یابد . به خصوص در شرایط کنونی که هم تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها در جامعه بیداد می کند وهرروز بیشتر موجب بالا رفتن فضای التهاب و نارضایتی عمومی می شود . هم اینکه افشاگری عباس پالیز دار مزیت بر علت شده که بر بی اعتباری بیشتر لوطی جماران و سایر مهره های دانه درشت غارتگران فاسد و مافیای اقتصادی وصل به وی افزوده گردد وشرا یط عجیب سخت و فشار گاز انبری شده است . زیرا که هیچگونه دفاع کردن از پرونده ی مجرمان امکان پذیر نمی باشد . همچنانکه پرونده ی هسته ای هم به جای خیلی باریک رسیده و معضل جدی شده است . بنابراین مجموعه این عوامل و پارامترهای نام برده شده، شرایط آنگونه شده که می بایست بازهم بر ضریب سرکوب افزود و قبل از آن می بایست تلاش مذبوحانه کرد تا که دست آویز توجیه گری برایش دست و پا کرد.

بهر حال پس از طلبه پاسدار یادداشت روزنویس روضه خوانی های بزرگ نمائی کرد و با گریز به صحرای کربلا زدن غول های وحشتناک عجیب وغریب از اراذل و اوباش ساخت ومداحی گری و تحسین و تمجیدها ئی که از سرکوبگری طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی نمود تا که بتواند آن را به تصویب اعدام افراد شرور در مجلس کمدی و انتصابی و فرمایشی و پاسداریزه ی هشتم پیوند بزند تا در نهایت دست بالا را برای مبتکران نیروی انتظامی قائل شود که چگونه توانستند دست به ابتکار ونوآوری سرکوب به جای پاسخ به مطالبات مردم بزنند که پاسدار احمدی نژاد به اینان قول داده بود که می خواهد نان بر توی سفره ی خالی اشان ببرد . ولی چون تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها تحویل اشان داد اینان هم ناراضی شده اند. بنابراین برای خاموش کردن صدای اعتراضی اشان متهم به اراذل و اوباش شده اند. البته به رخ مجلس ارتجاعی و انتصابی وکمدی هم کشانده است که توجه داشته باشید امتیاز پیشتازی این مبارزه با نیروی انتظامی بوده که اکنون مجلس آلت فعل آن را قانونی کرده است. فراموش نشود که در این مقطع جز خاموش کردن صدای اعتراضی مردم ناراضی وخفه کردن منتقدین از جمله اهل قلم و مطبوعات و حقوقدان و... هدف دیگری دنبال نمی شود.
البته قلمزن وارونه نویس پاسدار زیادی دلسوز مردم که خیلی هم ذغذغه ی امنیت مردم دارد فراموش کرده است که به دستاآورد بسیار مهم طرح مشترک ارتقای امنیت اجتماعی نیروی انتظامی و قوه ی قضائیه اشاره کند. یعنی اینکه توضیح دهد محتوای عملی این مبارزه چگونه بوده است. یعنی اینکه و تذکر دهد که چگونه سردار پاسدار رضا زارعی فرمانده ی انتظامی تهران هنگام مبارزه با فساد اخلاقی و اجتماعی ، خودش در خانه ی فساد در کنار 6 زن در تهران بازداشت شد و شیوه ی عملی مبارزه ی امنیت اجتماعی را به نمایش گذاشته شد. البته برای اینکه مو درزش نرود تأکید شده که عملکرد نیروی انتظامی به دستور قوه ی قضائی و دادستان تهران دنبال می شود .
در خاتمه اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس که خیلی هم زور هم زده است که گویا اهل وکالت وقانون است و از منظر حقوقی و قنونی این مقوله را دنبال می کند . ولی آنقدر گیج وپرت است که خودش هم نمی داند برای چه نظر مخالفان و موافقان اعدام را تقسیم بندی کرده و نظرات شان را بازتاب داده و هردورا غیر قابل درمان دانسته است. زیرا که همچون خروسی که خیلی سریع سرش زده و ناگهان به حال خودش رهامی شود که سرپا راه می رود و جهش می کند وخون به این طرف و آن طرف می پاشاند که آخرش که افتاد یادش می افتد که سرش از تنش جدا شد ه است . اینهم همانگونه مدل خروس بی سر رها شده یا ترمز بریده ودنده عقب کنده نظر کیلوئی داده است . البته تصویری هم غیر این اینگونه قلم زدن وتحلیل کردن نمی رود . زیرا وقتی تحلیل و تفسیر دارای هدف مشخص نباشد واز موضع رابطه ی علت و معلومی برخورد و شروع نشود و بصورت ریشه ای ارزیابی نشود که اساساً عامل به وجود آمدن یک پدیده ی ناهنجاری اجتماعی چیست؟ عوامل دخالت گر در چگونگی پیدایش و رشد تأثیر داشته و فضا و محیط بستر رشدش چه بوده است؟ تا پس از ششناسائی ریشه ها و عوامل مداخله گر آنگا ه منطقی و اصولی و ریشه ای و علمی با آن برخورد شود . در غیر اینصورت امکان ندارد تا که با توان بدون گذر از این مرحله ناراضیان عمومی را متهم به اراذل و اوباش و شرور کرد و با صدور احکام اعدام و شدت سرکوب برای شان و علت را رها کردن بتوان اینگونه با معلول ناهنجاری مبارزه کرد و آن را برطرف و ریشه کن نمود. بهمین دلیل است که طلبله پاسدار بر خلاف اینکه به ریشه اشاره نکرده ولی به منتقدان انتقاد کرده است اما در پایان خودش هیچ راه حلی ارائه نداده است جزاینکه از اقدام سرکوب نیروی انتظامی و تصویب حکم اعدام مجلس دفاع کرده و برای شان هورا کشیده است . زیرا که تذکر داده شد هدف فقط بالا بردن غلظت سرکوب و ایجاد رعب و وحشت و خفقان در جامعه است . زیرا که جو نارضایتی عمومی بسیار بالا و مخاطره آمیز می باشد وچون احتمال هرگونه حرکت غیر قابل تصور و کنترل اعتراضی هر لحظه می رود . بنابراین قبل از وقوع با صدور و تجویز اینگونه نسخه ها تلاش مذبوحانه برای پیش گیری یا تأخیر آن می شود.
هوشنگ � بهداد
شنبه 15 تیر ماه سال 1387