نقد و بررسی " زوال آخرين اميد ( يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان پنجشنبه 20 تیر ماه سال 1387
"آزمایش موشکی دور برد سپاه پاسداران برای برطرف کردن هرگونه توهم از مصاحبه ی علی اکبر ولایتی مشاور امور بین المللی ولی فقیه بوده که تعلیقی در کار نیست "
خطر و بحران هسته ای کم بود که آزمایش موشکی سپاه پاسداران به جای اینکه قرار بود زیر ابرو بر دارد ولی چشم کور کرد و منتهی به قوز بالا قوز هسته ای شد . برای همین سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس حسین شریعتمداریمجبور است با نام های مستعار گوناگون وارد صحنه شود و با تحلیل هسته ای مانور دهد. ولی چون در رژیم غیر متعارف شرایط هم نا متعین می باشد . لذا این سر بازجو هم اعتراف کرده است که اروپا تا حال اشتباه فکر می کرده است که رژیم تروریستی آخوندی همچون سایر کشورها می باشد که می توان طبق روابط و عرف دیپلماتیک با بالا و پائین کردن فشارها کنترلش کرد و وادارش نمود تاکه روابط عرفی دیپلماتیکی جهانی را به پذیرند . ولی اکنون غرب متوجه شده است که این یاغی بین المللی و پدر خوانده ی تروریست آنگونه که تصور می شد نمی باشد. چونکه از ابزار دین بسیار زیاد سوء استفاده می کند و آن را با عوامریبی چاشنی اهداف خودش می کند . همینطور از طریق صدور تروریسم و بنیادگرائی و اقدامات تروریستی و سیاست مداخله گری و بحران آفرینی و جنگ افروزی باج گیری که سایر کشورهای همجوار و منطقه کرده توانسته تا حال اهداف خودش از جمله پروژه ی هسته ای را به پیش به برد . زیرا که به سبک و شیوه ی چماق و هویج زندان اوین تبدیل به پیگیری سیاست هسته ای اش شده و آن را پیش برده است . یعنی هم زمان که اقدامات تروریستی در عراق انجام می دهد و این کشور را در باتلاق فرو می برد و مشابه ی همین خط مش را در لبنان و فلسطین و افغانستان دنبال می کند. از سوی دیگر به سیاست خائنه ی و کثیف زد و بند مذاکره و مماشات با اروپا نیز ادامه داده است . یعنی سیاست ضعف اروپا را متوجه شده که حاضر است به خاطر منافع اقتصادی به سادگی تجارت خون کند . برای اینکه همین سیاستپلید و ضد انسانی اجازه داده است که زمینه ی فرصت طلبی و مانور دادن و باج گیری کردن یکی از مخوف ترین رژیم های قرون وسطائی و ضد بری فراهم گردد تا ضمن به گروگان گرفتن 80 میلیون ایرانی ثبات سیاسی و امنیت و صلح کشورهای همجوار و منطقه را بر هم زند و پروژه ی هسته ای و پیگیری آن را تبدیل به معضل و کابوس و حشت و صلح و ثبات امنیت منطقه خاورمیانه و جهان کند .
در دنباله سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری برای اثبات نا متعارف بودن رژیم تروریستی آخوندی افزوده است که برخلاف آمریکا که تلاش کرده است با تصویب کردن 4 قطعنامه در شورای امنیت سازما ن ملل اضای +1 را متقاعد کند که این رژیم هم همچون سایر کشورهای متعارف جهان می باشد که در اثر افزایش فشار تسلیم خواهد شد و در پایان ناچار می شود تا که تسلیم شود و کوتاه بیاید . ولی اکنون متوجه شده است که به دلیل نامتعارف و ضد بشری بودن رژیم و تحمیل تورم و گرانی و افزیش قیمت کالا ها به مردم ایران و گسترش فقر و بیکاری و رشد عمیق شکاف طبقاتی در جامعه در مجموع هدف پروژه ی هسته ای اش را به پیش برده است و با افتخار اذعان و اعتراف کرده است که اگر چنانچه رژیم در سال 2006 به اندازه تعداد کف دست سانتریفیوژداشت ولی اکنون به رشد غیر قابل پیشرفت غنی سازی رسیده است.
همچنین در ادامهیادداشت روز نویس نتیجه گیری شده است که این سیاست تسلیم نشدن دو خاصیت داشت . یعنی اینکه قدرت چانه زنی در مذاکره رابالا برده و پیش شرط تعلیق پذیرفته نشده است و دیگر اینکه موجب افزایش ورشد فن آوری هسته ای شده است.
بالاخره پاسدار یادداشت روز نویس با اشارهو نقل قولکردن از یکروزنامه انگلیسی به پیشنهاد هسته ای - بسته ای اشاره کرد و گفت که هدف اروپا این پیشنهاد این بود که تعلیق پذرفته می شود . در غیر اینصورت امید به اختلافات درونی میان مسئولان چشم دوخته شده بود تا با استفاده از برخی مأموران داخلی اشان به توانند دولت را مجبور به پذیرش تعلیق کنند . ولی این امید و سرمایه گذاری غرب با اشکست منجر شد و آزمایش موشک دور بر سپاه پاسداران که مخالف قطعنامه های مصوبه ی شورای امنیت سازمان بود برای تضمین شکست این سیاست غرب بود که از طریق پیشنهاد هسته ای-بسته ای سولانا دنبال می شد .
درخاتمه اینکه سربازجو پاسدار حسین شریعتداری بدون آنکه بطور مستقیم نامی از سپاه پاسداران ببرد و یا اینکه به آزمایش موشک دور برد شهاب 3 با حمل کلاهک اشاره ای کند . ولی آنجا که از علی اکبر ولایتی مشاور امور بین المللی لوطی جماران یاد و نقل قول کرده که مصاحبه ی وی غربی را به اشتباه واداشت تا که تصور کنند گویا اختلاف نظر میان مسئولان ی در کار است و گفته می شود که پاسدار احمدی نژاد در تصمیم گیری های پروژه ی هسته ای کنار گذاشته شده است . بنابراین این آزمایش موشکی را سپاه پاسداران انجام داد تا که به جهان به خصوص آمریکا و تحلیلگران ومفسران غربی تفهیم کند و پیام دهد که حرف اول و آخر در مورد پروژه ی هسته ای را این ارگان فاشیستی می زند . زیراکه بطور دربست تأسیسات هسته ای در اختیارسپاه پاسداران می باشد. همچنین در بستر عدم پذیرش تعلیق غنی سازی و ادامه ی پروژه ی هسته ای تا رسیدن به سلاح هسته ای هیچگونه اختلافی هم مسئولان وجود ندارد.
پس از این آزمایش موشکی که مخافصریح قطعنامه های شورای امنیتی سازمان ملل می باشد . اکنون مشخص نیست که پس از آزمایش موشکی سپاه پاسداران که چاشنی و مکمل عدم پذیرش تعلیق غنی سازی می باشد دیگر برای چه قرار است با یک ترکش خورده ی موجی و بی اراده به نام سعید جلیلی مذاکره شود؟ بدتر اینکه برای چه می بایست بیش ازاین نام مجاهدین در لیست گروه و سازمان های تروریست ها باقی بماند؟

هوشنگ � بهداد

پنجشنبه 20 تیر ماه سال 1387