گزیده خبرهای 13 آذر 90 قسمت - 3

متهمان اختلاس اعدام مي‌شوند؟!

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=87945

اگر چنانچه این ادعا جنبه تبلیغاتی ووادار به سکوت وتسلیم کردن رقبای متهم به جریان انحرافی درون دولت نباشد و واقعیت دارد سئوال است که درون این حکومت و دولت ونهادهایش چه تعداد باید اعدام شوند .چون مکر درون این حکومت عنصری سالم یافت می شود که آلوده به فساد دزدی ورانت خواری واختلاس در ابعاد کلان نباشد؟

اگر اتهام اخلال در نظام اقتصادي براي متهمان اثبات شود، آنها به اعدام محكوم خواهند شد.شرق: از زماني كه ماجراي اختلاس سه‌هزار‌ميلياردي افشاد شد، هر روز ابعاد و جزييات جديد‌تري از اين پرونده منتشر مي‌شود. در تازه‌ترين خبرها، رييس كميسيون اصل90 مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه حكم متهمان فساد بانكي بعد از ارسال به دادگاه مشخص خواهد شد به «فارس» گفت: اگر اتهام اخلال در نظام اقتصادي براي متهمان اثبات شود، آنها به اعدام محكوم خواهند شد. اين در حالي است كه سخنگوي قوه‌قضاييه در نشست خبري هفته پيش خود با اصحاب رسانه خبر داده بود «اتهامي كه بازپرس پرونده براي ۵۰ متهم در نظر گرفته تعدادي اخلال در نظام اقتصادي كشور و تعدادي ديگر معاونت در اخلال در نظام اقتصادي كشور است.» دادستان كل كشور تصريح كرده بود: «اگر اين قرار مجرميت از سوي دادستان تاييد شود پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه مي‌رود و در نهايت براساس قانون اخلال در نظام اقتصادي كشور دادگاه براي متهمان مجازات صحيح را در نظر مي‌گيرددر چنين شرايطي روز گذشته، حجت‌الاسلام محمدابراهيم نكونام با بيان اينكه پرونده فساد بانكي اخير در حال صدور كيفرخواست است و هنوز حكمي متوجه متهمان نيست، اظهار داشت: اگر اتهام اخلال در نظام اقتصادي براي متهمان اثبات شود، آنها به اعدام محكوم خواهند شد. با اين حال رييس كميسيون اصل90 مجلس شورا گفت كه اتهام اخلال در نظام اقتصادي براي برخي متهمان فساد بانكي مطرح است اما اين موضوع بايد در دادگاه ثابت شود. در رابطه با پرونده فساد بانكي مالي اخير روز گذشته نيز «مهر» خبر داد: «گزارش‌ها از احضار و بازجويي از عضو جديد شوراي پول و اعتبار درباره پرونده گروه اميرمنصور آريا - اختلاس‌گر بزرگ اقتصاد ايران - حكايت دارد.» آقاي... كه چند ماه قبل با حكم رييس‌جمهور به عضويت شوراي پول و اعتبار درآمد، پس از احضارش درباره پرونده فساد بزرگ مالي، مورد بازجويي قرار گرفت. براساس اين گزارش هنوز خبري مبني بر اينكه اين عضو جديد شوراي پول و اعتبار در بازداشت به‌سر مي‌برد، در دسترس نيست. چندي پيش نيز قائم‌مقام بانك‌مركزي درباره اين پرونده دستگير و بازداشت و در پي آن، از اين سمت نيز بركنار شد.» اين نخستين باري نيست كه بحث فساد مالي و مجازات اعدام به هم مي‌رسند. سال‌ها پيش كه بحث تكلف مالي معروف به 123 ميلياردتوماني مطرح شد نهايتا متهم شماره يك اين پرونده يعني فاضل خداداد به اعدام محكوم و اين حكم اجرا شد. البته ابعاد پرونده اختلاس 3000ميلياردتوماني با اختلاسي كه متهم رديف اول آن فاضل خداداد اعلام شد قابل قياس نيست، در آن زمان در بانك صادرات تخلفي انجام شد كه نهايتا جمع كل مبالغ كه به صورت غيرقانوني در اختيار متهمان قرار گرفت باعث شد ماجرا به اختلاس 123ميليارد توماني معروف شود.

آموزش و پرورش دانش‌آموز معتاد را اخراج می‌کند و می‌گوید دانش‌آموز معتاد نداریم!

وقتی دروغگویی وعوامفریبی و دین فروشی و آمار غلط دادن اساس حکومت داری در ایران شده باشد وهر مسئولی تلاش می کند تا که صورت مسأله را پاک کند و آمار های وارونه ودروغینی ارائه نماید . چرا نباید که وزیر آموزش و پرورش از این ترفند استفاده نکند تا که خود را تبرئه کرده باشد که در آموزش وپرورش دانش آموز معتاد وجود ندارد؟

خبر آنلاین : اعلام وجود دانش‌آموز معتاد برخلاف تصور مدیران، آسیبی به وجهه آموزش و پرورش نمی رساند چون اعتیاد در جوامع امروزی پدیده‌ای پیچیده و چندعاملی است. هیچکس معلم و مدیر و معاون مدرسه را متهم به ترویج اعتیاد نکرده است و نمی‌کند.شیرزاد عبداللهی کارشناس مسائل آموزشی در وبلاگ تازه خود برای خبرآنلاین به موضوع اعتیاد دانش‌آموزان اشاره کرده و مینویسد: مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش سال پیش اعلام کرد که دفتر تحت مدیریت او در حال انجام تحقیقی برای مشخص کردن تعداد دقیق دانش آموزان معتاد است. آموزش و پرورش پیش از این آمار 2400 دانش آموز معتاد را اعلام کرده است که با آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر فاصله زیادی دارد. اما همه این آمارها قدیمی هستند و آموزش و پرورش باید هر سال آمار دانش آموزان معتاد را استخراج و اعلام کند.این کارشناس آموزشی همچنین در ادامه مینویسد: آنچه مسلم است آموزش مهارت های زندگی که یکی از اصول آن یادگیری «نه گفتن» در شرایط بحرانی است، هنوز به طور رسمی وارد برنامه آموزشی مدارس نشده است و روش برخورد مدیران مدارس با دانش آموزان معتاد روش حذفی است. به محض شناسایی دانش آموز معتاد، اولیای او به مدرسه احضار می شوند. آنها را شماتت می کنند و می ترسانند و دست آخر، سر آنها منت می گذارند و بی سر و صدا پرونده دانش آموز را تحویل پدر و مادر می دهند و امضای آنها را می گیرند که به میل خود پرونده تحصیلی فرزندشان را تحویل گرفته اند. اولیا، فرزند معتادشان را برمی دارند و می روند، بی‌آنکه ردی از آنها در جایی مانده باشد. این دانش آموزان رانده شده از مدرسه، معمولاً جذب باندهای توزیع مواد مخدر می شوند. با این روش، موقعی که مدیران آموزش و پرورش ادعا می‌کنند که دانش‌آموز معتاد نداریم، نمی‌توان این ادعا را رد کرد.عبداللهی همچنین نوشته: آموزش و پرورش باید به جای برخورد انفعالی و دفعی و انکار، ابتکار عمل را در دست گیرد. اعلام وجود دانش‌آموز معتاد برخلاف تصور مدیران، آسیبی به وجهه آموزش و پرورش نمی رساند چون اعتیاد در جوامع امروزی پدیده ای پیچیده و چندعاملی است. هیچکس معلم و مدیر و معاون مدرسه را متهم به ترویج اعتیاد نکرده است و نمی کند. انتظار همگان این است که آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تربیت دانش آموزان، در این حوزه نیز نقش خود را به خوبی ایفا کند

.شيوه جديد اختلاس لو رفت

عجیب است که چرا در رژیم از رأس تا ذیل که آلوده به فساد وتبعیض می باشد . فقط خبرهای مربوط به اختلاس درون بانک ها که ارتباط با جریان انحرافی درون دولت دارند بازتاب داده می شود؟!

خراسان : رئيس و چند نفر از کارکنان يکي از شعب بانکي در غرب کشور، مدارک مشتريان معتبر اين بانک را براي پرداخت وام مورد سوء استفاده قرار مي داده اند و به همين خاطر تعدادي از مشترياني که در اين بانک مدارک داشته اند، از سوي دادگاه احضاريه دريافت کرده و متوجه شده اند ضامن وام هاي ده ها ميليوني افرادي شده اند که هيچ شناختي از آنها ندارند. هم اکنون تمامي متهمان در بازداشت به سر مي برند.

روزنامه مجبور به حذف ستون خاطرات رفسنجانی شد.

درر ژیم مدعی آزاد و آباد ترین کشور جهان هرروز که سپری می شود وزمان به سوی زمان بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم نزدیک می شود بر دامنه ی تهدید ها واختلاف و رقابت ها افزوده می شود . فراموش نشود سانسور کردن خاطرات رفسنجانی بی ربط با محاکمه کردن دخترش فائزه نمی باشد.

جمهوری اسلامی : يك روزنامه محلي خوزستان كه اقدام به چاپ روزانه خاطرات آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مي‌كرد بر اثر فشار مجبور به حذف ستون خاطرات شد. اين روزنامه در پاسخ به سؤال خوانندگان اين ستون پرطرفدار نوشت: "با توجه به شرايط سياسي كشور و صرفاً به خاطر چاپ اين خاطرات! ما را منتسب به ايشان نموده و فشارهايي وارد آوردند و ما هم ناگزير به حذف اين ستون شديم. همين!" اين روزنامه درباره عوامل اين فشارها توضيحي نداده است.

اعلام زمان اولین جلسه دادگاه فائزه هاشمی.

این گزارش خبری هم مکمل خبر قبلی است . ضمن اینکه تلاش برای منحرف کردن اذهان عمومی از عواقب محکومیت های تهاجم به سفارت انگلیس و اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانکی می باشد.

اولين جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات «فائزه هاشمي» سوم دي ماه 90 در دادگاه انقلاب تهران برگزار مي‌شود. غلامعلي رياحي، وكيل فائزه هاشمي در گفت وگو با ایسنا، از برگزاري جلسه رسيدگي به اتهامات موكلش در سوم دي ماه خبر داد. بر اساس اين گزارش، پيش از اين قرار بود اولين جلسه‌ رسيدگي به اتهامات خانم هاشمي صبح روز يك‌شنبه ـ 23 مرداد ماه ـ‌ در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شود كه به دليل درخواست استمهال وكيل پرونده و براي تداركات دفاع و موافقت دادگاه با اين درخواست، جلسه‌ دادگاه به تاخير افتاد و وقت رسيدگي نيز تجديد شد. اين پرونده با اعلام جرم دادستاني تهران و به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام تشكيل شده است و اتهام انتسابي به «فائزه هاشمي» نيز به دليل مصاحبه او با سايت روزآنلاين بوده است.