گزیده خبرهای 29 آذر 90 قسمت -2
تعطیلی کارخانه‌های اطراف تهران تا شنبه
سئوال است که ادعای امن وآزاد ترین کشور جهان  همراه با قدرت بر تر داشتن باید نشان داده شود . همانگونه که باید علایم آتش زدن جنگل ها وخشک کردن مراتع سبز ورودخانه ها ودریاچه ها و آسیب رسانی به محیط زیست به نمایش گذاشته شود .خوب این اقدام هم مکمل رشد روز افزون واردات است که م نجر به تعطیلی کار خانه ها واخراج کارگران می باشد.
معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به مصوبات کمیته اضطرار برای کاهش آلودگی هوای پایتخت، گفت: کارخانه‌های اطراف تهران با نظر محیط زیست تا شنبه فعالیت نمی‌کنند، همچنین فعالیت‌های عمرانی شهر نیز به جز مترو تا این روز تعطیل است.محمد رضا محمودی با اشاره به تشکیل کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا گفت: کارخانجات اطراف تهران با نظر محیط‌زیست تا شنبه فعالیت نمی‌کنند، همچنین کارگاه‌های تولید شن، ماسه و تولید آسفالت در شهر تهران و شهرستان‌های غرب تهران مانند قدس، ملارد، ری، شهریار و ... تعطیل می‌شوند.وی ادامه داد: فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران به جز مترو تا شنبه تعطیل می‌شود همچنین فروش مجوز‌های روزانه طرح ترافیک تا شنبه تعطیل است.محمودی با بیان این که تردد کامیون های شهرداری نیز تا شنبه متوقف است، گفت: روزانه ۹۰۰ کامیون شهرداری برای انجام پروژه‌های عمرانی در شهر تردد دارند که تنها کامیون‌های مترو اجازه تردد دارند.وی ادامه داد: تجهیز محدوده طرح ترافیک زوج و فرد به دوربین‌های کنترل ترافیک و توسعه دولت الکترونیک از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.
خاتمی :  نباید در انتخابات شرکت کرد
واقعاً معلوم نیست که این بازی ماهی نمی خواهد ولی دمش را سفت می چسبد تا کی قرار است ادامه یابد؟ همانگونه که مشخص نیست آزمون شکست خورده چند بار باید آزمون وتکرار شود تا به  خود به خواب زدگان بیدار شوند وبدانند که بابا آن موقع که شما در قدرت بودید حاصل کار وعملکردتان شرایط کنونی شده است که برای کسی تحمل پذیر نیست وشما هم تحمل نمی شوید .باز چه می خواهید و قرار است چه آزمون ناشده ای را آزمون کنید؟
سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق  ایران گفت: حرفم را درباره شرکت در انتخابات قبلا گفته‌ام و انتظار می‌رفت که شرایط فراهم شود تا اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات شرکت کنند اما این شرایط مهیا نشدبه گزارش ایلنا، سید محمد خاتمی در حاشیه مراسم ختم مرحوم محمد خلیلی اردکانی با بیان اینکه همه نشانه‌ها حکایت از این دارد که نباید در انتخابات شرکت کرد، تاکید کرد: حرف همانی است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده‌است، یعنی اصلاح‌طلبان نمی‌توانند و نباید در این انتخابات نامزد داشته باشند و لیست بدهد و البته این به معنای تحریم انتخابات نیست
تجمع كارگران مخابرات راه دور شيراز امروز هم ادامه داشت
در یکی دو سال گذشته این کار گران چند بار دست به تجمع اعتراضی زده اند . چرا در کشوری که هرروز ادعا می شود که جاسوس سیا  و موساد  دستگیر کرده است وهواپیمای جاسوسی بدون سرنشین پیشر فته ی آمریکایی  را هدایت می کند تا بر زمین بنشاند و مصادره اش کند .اما هیچ مسئولی یافت نمی شود تا به خواست ومطالبات اینان پاسخ دهد؟
ایلنا: تجمع اعتراض آميز كارگران شركت مخابراتي راه دور (ITI) شيراز به دليل عدم اجراي مصوبات دولت در خصوص اين واحد صنفي كه از روز شنبه شروع شده بود امروز با بستن خيابان شدت گرفتنایب ‌رئیس انجمن اسلامی شرکت مخابراتی راه دور شیراز با بيان مطالب فوق، اظهار داشت: كارگران اين شركت امروز صبح نيز به علت عدم توجه مسئولان استاني و كشوري به اعتراضاتشان با بستن خيابان كه چند ساعتي به طول انجاميد، شدت بخشيدندهاشم شمشيري كه خود در اين تجمع حضور داشت، افزود: معاون فرماندار استان فارس با حضور در جمع معترصين وعده هايي مبني بر تحقق خواسته هاي كارگران مي‌دهندشمشيري افزود: كارگران شركت مخابراتي راه دور (ITI)، تا زماني كه نتيجه اي از اين اعتراصات حاصل نشود به تجمع خود در روزهاي آتي ادامه مي‌دهند، چرا كه اين كارگران چيزي براي از دست دادن ندارند.
محكوميت3تن ازاعضاي شوراي اسلامي شيراز
در رژیم قرون وسطایی وملوک الطوایفی اختلاف وتضاد و رقابت وتسویه حساب کردن  وجود دارد . زیرا که .ناشی از جنگ قدرت و ثروت میان باندهای مافیایی کودتایی  می باشد.
پس از يازده ماه از رسيدگي به پرونده 3 نفر از اعضاي اصلي شوراي اسلامي شيراز، احكام اين متهمان با رسيدگي و پيگيري رئيس كل دادگستري استان فارس صادر شد. به گزارش آتي نيوز، پس از جلسه هفتگي شوراي اسلامي شهرستان شيراز در روز يكشنبه 20 دي ماه سال گذشته، 3 تن از اعضاي اصلي شوراي شهر به اتهام اخذ رشوه و كسب مال نامشروع از پيمانكاران و مجريان طرح‌هاي شهري بازداشت شدند. بنا بر اين گزارش اين افراد با قرار وثيقه آزاد و در شوراي اسلامي شيراز به فعاليت‌هاي خود ادامه دادند. اما با رسيدگي ويژه و پيگيري‌هاي به عمل آمده از سوي رئيس كل دادگستري استان فارس اين پرونده علي‌رغم كارشكني‌هاي صورت گرفته منجر به صدور احكام نهايي شد. در احكام صادره از سوي دادگاه جزائي شيراز يك نفر از متهمان در جريان رسيدگي به پرونده با صدور قرار منع تعقيب تبرئه و دو نفر ديگر به نام‌هاي "سعيد-م" به عنوان رئيس كميسيون سرمايه‌گذاري شوراي شهر و "فاطمه- ه" به عنوان عضو اصلي شوراي شهر به ترتيب به 3 سال و 18 ماه حبس و هر دو متهم به اخراج از شوراي شهر محكوم شدند
مخالفت كانادا با گشايش كنسولگري ايران در "ونكوور"
بسیار اقدام اصولی دولت کانادا در پیش گرفته است که مجوز بازگشایی کنسول یا شعبه ی ترور وجاسوسی در ونکور کانادا نداده است .زیرا که این شهر پاتوق آقازاده های کلن دزدان رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران شده است و با باز گشایی لانه ی ترور وجاسوسی نه جان مخالفان در خطر می افتد بلکه تهدید جدی برای دولت کانادا خواهد شد.
يك روزنامه‌ كانادايي نوشت: ايران مي‌خواهد در "ونكوور" براي ارايه خدمات به اتباع ايراني - كانادايي كه در برخي شرايط براي دريافت خدمات كنسولي بايد به اتاوا سفر كنند،‌ اقدام به گشايش كنسولگري كند اما سياست دولت فدرال چنين كاري را منع مي‌كند. به گزارش ايسنا، روزنامه‌ " ونكوورسان" نوشت: كامبيز شيخ حسني، كاردار سفارت ايران در اتاوا در بيانيه‌اي اظهار كرد كه بسياري از ايراني‌ها (در كانادا) داراي منافع تجاري يا خانواده در ايران هستنداين گزارش حاكي است: به دليل آ‌نكه حقوق ايران تابعيت مضاعف را به رسميت نمي‌شناسد، ايراني‌ها براي ورود به كشورشان بايد از مدارك ايراني خود استفاده كنند. بر اساس اين گزارش، شيخ حسني گفت كه تنها جايي در كانادا را كه مي‌توان اين اسناد و مدارك را تهيه كرد، سفارت ايران در اتاوا است و اين يعني كه آن دسته از ابتاع ايراني - كانادايي كه خارج از اتاوا زندگي مي‌كنند بايد اسناد ارزشمند خود نظير گواهي تولد و پاسپورت را از طريق ايميل ارسال كنند. بنابراين گزارش ديگر تبادلات نظير صدور گواهي تولد ايراني يا حق الوكاله تبادلات ارزشمند بايد به صورت شخصي انجام گيرد و اين به معناي آن است كه متقاضي بايد به اتاوا برود يا منتظر بماند نمايندگان سفارت نزد آنها بروند