چند گزیده خبر مرتبط به نقض حقوق بشر در زندان های ایران .3 دی 90
این چه نوع رژیم نکبت بار وضد بشری می باشد که در طول عمر ننگین 33 ساله ی خود علاوه بر تحمیل کردن جنگ ویرانگر وخانمان سوز 8 ساله ی ایران وعراق که بر آن نعمت الهی نهاده شد . همچنین روند رشد تورم وگرانی وفقر وبیکاری روز افزون و شکاف عمیق طبقاتی  راتحمیل کرده است که همراه با رشد پدیده های شوم کارتن خوابان خیابانی و آلونک نشینی های حاشیه ی شهرها و کودکان کار خیابانی  است که موازی آن صف طویل  زنان تن فروشان خیابانی و رشد فرا گیر مصرف مواد مخدر واعتیاد با فرار مغزها می باشد که چاشنی رتبه دار جهانی اعدام ها ومرگ ومیر وجاده ها شده است . مهمتر اینکه به موازات اینکه موج ضرب وشتم وباز داشت و شکنجه واعتراف گیری ومحکوم به زندان واعدام ها هرروز در زندان ها وبرون از آن اعمال می شود . بدتر اینکه  تبدیل به شیوه ی ضد انسانی روز مره ای شده است که درون سیاه چال ها نسبت به متهمان اسیر در بند اجرا می شود .طوریکه گذشته از فشارهای روحی وروانی وجسمی  وزندان اندر زندان ساخته شده  برای متهمان از طرف دیگر برخی از متهمان زیر حکم اعدام برای زمان طولانی نگهداشته می شوند یا ملاقات ممنوع می شوند و در شرایط عدم بهداشتی وتغذیه ی مناسب نگهداشته می شوند . یا مورد یورش و ضرب و شتم واقع می شوند یا اینکه تعبید  به زندان شهر دیگری می شوند .  از سوی دیگر هر روز بر قطر پرونده ی ننگین محکومیت نقض مستمر حقوق بشری اش افزوده می گردد .ولی مسئولان به خصوص دستگاه آلوده به فساد وتبعیض قضاییه مدعی می شوند که رعایت حقوق بشر  در ایران   در جهان نمونه است  چونکه هم اسلامی است . هم  صدور احکام تجاوز و سنگسار وقطع  اندام همراه باا عدام  اجرا می شود . بهرحال سئوال است که چرا غرب هنوز به سیاست  مماشات گرایانه و خائنانه ی خودبا چنین رژیم وحشی ضد بشری بربرمنش غیر متعارف ادامه می دهند وچرا سازمان ملل به دلیل نقض سیستماتیک حقوق بشر عضویتش را لغو نمی کند؟ بعلاوه چرا دادگاه لاهه تلاش برای پیگرد قاتلان حاکم بر ایران نمی کند تا  محاکمه ومجازات شوند تا مردم ایران از شر این رژیم  اختاپوس آدمخوار رها شود وعامل ناامنی وبی ثبات کردن منطقه هم کنار برود؟ بهر حال چند گزیده خبری های ضمیمه شده مرتبط به  بخشی از کارنامه   رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی وقرون وسطایی حاکم برایران درون سیاه چال ها وشیوه ی رفتار دژخیمان شکنجه گر وزندانبانان نسبت به قربانیان متهم می باشد.
تداوم نگهداری سه زندانی سیاسی در انفرادی زندان ارومیه
سه تن از زندانیان سیاسی ارومیه که از چهاردهم آذر ماه به همراه سه تن دیگر به انفرادی زندان منتقل شده بودند به بند ۱۲ این زندان بازگردانده شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از ارومیه، در پی مخالفت شش زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه جهت انجام بازجویی با ماموران وزارت اطلاعات به دلیل انتشار نامه سرگشاده ایشان به احمد شهید، شش زندان به نامهای حبیب‌ الله گلپری‌پور، احمد تموئی، جهانگیر بادوزاده، علی‌ احمد سلیمان، مصطفی علی احمد و مصطفی (یوسف) کاکه ممی، به انفرادی زندان ارومیه منتقل شدند. صبح امروز سه زندانی آقایان احمد تمویی، یوسف کاکه ممی، مصطفی علی احمد به بند بازگشته این در حالی است که سه زندان دیگر از جمله حبیب الله گلپری پور هم چنان در انفرادی این زندان نگهداری می شوند. علت انتقال این زندانیان به انفرادی سرپیچی از درخواست ماموران وزارات اطلاعات مستقر در زندان مرکزی ارومیه جهت بازجویی برای انتشار نامه سرگشاده به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر بوده است. گفتنی است نگرانی نسبت به وضعیت حبیب الله گلپری پور زندانی محکوم به اعدام در شرایط فوق بیش از پیش شده است.
انتقال دو زندانی اعدامی به قرنطینه زندان ارومیه
  دو زندانی محکوم به اعدام به دستور مسؤلین زندان ارومیه به قرنطینه این زندان منتقل شدند.بنا به گزارش آژانس خبری موکریان، بعدازظهر امروز جمعه دوم دیماه نود، دو تن از زندانیان محکوم به اعدام به نام های یوسف – الف و سیروس – ق، به دستور مسؤلین زندان ارومیه به قرنطینه این زندان منتقل شده اند.تا لحظه تنظیم خبر از علت انتقال این دو زندانی اهل ارومیه، که اتهام آنها قاچاق مواد می باشد اطلاعی در دست نیست
عکس برداری امنیتی از دانشجویان تهران مرکز
بنا بر گزار دریافتی  در روزهای گذشته تنی چند از نیروهای لباس شخصی مرتبط با قرارگاه ثارالله در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران مرکز بدون توضیح اقدام به عکس گرفتن از دانشجویان این دانشگاه کردند . این حرکت زمانی صورت گرفت که یکی از دانشجویان دختر دانشکده علوم سیاسی در سلف این دانشکده و طی صحبت با دوستان خود جملاتی درباره رهبری و شخص سید علی خامنه ای بیان کرد و چند ثانیه بعد متوجه شد که دو تن از نیروهای بسیجی این دانشکده که بین دانشجویان به عنوان نیروهای امنیتی شناخته می شوند ، در حال عکس گرفتن از وی با گوشی های خود هستند. این نوع تحرکات امنیتی در دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز طی دو سال گذشته مصادیق بسیاری داشته است و بسیاری از اعضای رسمی پایگاه بسیج این دانشکده با تهیه عکس و فیلم از دانشجویان ، فضای ارعاب و تهدید را بر این دانشکده حاکم ساخته اند.
گزارشی از شرایط قرون وسطایی زندان فجر دزفول
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندان فجر دزفول یکی از زندانهای قرون وسطایی ولی فقیه علی خامنه ای است که زندانیان در شرایط غیر انسانی و فاقد حداقل امکانات اولیه انسانی هستند.بدلیل ازدحام بیش از حد زندانیان علیرغم اینکه زمستان است و هوا سرد می باشد دهها زندانی باید در حیاط زندان با حداقل پوشش بخوابند.هر زندانی فقط 2 پتو دارد.هنگام بارندگی پتوها و لباسهایشان خیس می شود ولی پناهگاهی وجود ندارد که به آن پناه ببرند و تا صبح به دلیل سرما به خود می لرزند و بیدار می مانند .تمام سلولها ،راهروها و حتی سرویسهای بهداشتی مملو از زندانی است.آب زندان در اکثر مواقع قطع می باشد و اگر آبی وجود داشته باشد سرد است و زندانیان امکان استفاده از حمام  را ندارند.زندان فجر دزفول از 8 بند تشکیل شده و هر بند دارای حداکثر 4 سلول می باشد .ابعاد سلولهای آن متفاوت می باشد در هر سلول بیش از 50 نفر جای داده شده اند که چندین برابر ظرفیت آن می باشد. تقریبا تمامی زندانیان کف خواب هستند. در هر بند 340 نفر جای داده شده است.تعداد زندانیانی که در زندان دزفول زندانی هستند بیش از 2500 نفر می باشد.در حالی که ظرفیت استاندارد آن حداکثر 800 نفر می باشد. به دلیل ازدحام بیش از حد، زندانیان بصورت کتابی کنار هم می خوابند و در مواردی به صورتی شیفتی می باشند.هر بند دارای 4 حمام می باشد که اکثر مواقع تعدادی از آنها غیر قابل استفاده بوده واز طرفی بدلیل ازدحام زیاد زندانیان ،عدم وجود آب گرم و قطع ممتد آب زندان، زندانیان برای مدت طولانی امکان استحمام ندارند.وضعیت بهداشتی این زندان غیر بهداشتی است . شپش و ساس در بین زندانیان بی داد می کند و زندانیان به دلیل عدم امکان استحمام به بیماریهای مختلفی پوستی مبتلا هستند.بهداری زندان فاقد امکانات پزشکی لازم بوده و زندانیانی که بیمار هستند به حال خود رها شده اند و در مواردی به دلیل عدم رسیدگی به موقع فوت می کنند.غذای زندان به لحاظ کمی و کیفی بسیار پایین و عملا غیر قابل استفاده می باشد. زندانیانی که از طرف خانواده هایشان حمایت مالی محدود می شوند سعی می کنند با خرید کنسرو و بیسکویت و غیره از فروشگاه زندان  نیازهای جسمی خود را تامین کنند ولی اکثر زندانیان که خانواده های آنها امکان تامین مالی آنها را ندارند از سوء تغذیه شدید رنج می برند.در حال حاضر حداقل 3 زندنی سیاسی در این زندان قرون وسطایی زندانی می باشند: زندانی سیاسی غلام عباس(سعید) ساکی،فعالی سندیکایی علی نجاتی و یک زندانی دیگر می باشند.
مادر علی پورسلیمان: پسرم را زده بودند تا غش کند
علی پور سلیمان، عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران اعلام کرده است که به زودی از مسئولان قرارگاه ثار الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل ضرب و شتمی که در هنگام بازداشت توسط ماموران این قرارگاه بر روی او صورت گرفته، شکایت خواهد کرد.این فعال صنفی یازدهم خرداد ماه سال جاری توسط عده ای بازداشت و به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرد بطوریکه از پیشانی او خون جاری شده و به بیمارستان منتقل شده است. او بعد از درمان به بند دو الف سپاه و سپس به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. وی پس از مدتی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد.خانم پورسلیمان مادر علی پورسلیمان درگفتگو با جرس درباره اتهام فرزندش گفت: اتهامش فقط این است که حرفهای مادر دوستش آقای داوری که زندان است را در سایتش نوشته بود.وی با اشاره به نحوه بازداشت فرزند خود گفت: او را اینقدر زده بودند که غش کرده بود و پیشانی اش هفت تا بخیه خورده بود.وقتی رفتم لباسهایش را تحویل بگیرم دیدم لباسهایش خونی است، خودش بعد برایم تعریف کرد که او را کتک زده اند و در توالت انداخته اند.به ما گفتند اعتراض نکنید تا عفو بخورد ، ما اعتراض هم نکردیم اما تاثیری نداشت.وی با بیان اینکه دادستان ما را نمی پذیرد و ما فقط با دفتردار و منشی ایشان حرف می زنیم و نامه می دهیم ، در این مدت یک بار هم دادستان را ندیده ایم افزود: الان هم مصاحبه کردم که فقط دادستان صدای مرا بشنود و یک ملاقات به من بدهد تا ایشان را ببینم و حرفهایم را بزنم.