گزیده خبرهای 9 دی 90

حمله به اتوبوس زوار ایرانی در سوریه
.معلوم است وقتی که حاکمان ایران از رئیس جمهور جنایتکار بشار اسد حمایت می کنند وسپاه قدس  وحزب الله لبنان به سوریه اعزام کردند تا در سرکوب معترضان سوری فعال باشند . مهمتر اینکه وقتی گزارش شده است که زندانیان سوری به ایران منتقل شده اند .چرا معترضان سوری دست به اینگونه اقدامات تلافی جویانه نزنند . ضمن اینکه مشخص نیست که سرنشینان این اتوبوس کیستند . از کجا معلوم که نیروهای اعزامی تروریست از سوی حاکمان ایران نباشند؟
یك دستگاه اتوبوس زائران ایرانی كه از تركیه عازم سوریه بود در استان 'ادلب' (شمال غرب) از سوی افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت.خبرنگار ایرنا به نقل از 'عبدالمجید كامجو' كنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران گزارش داد: در این حادثه سه زائر مجروح و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند كه با توجه به سطحی بودن جراحت مرخص شدند.وی افزود: تدابیر لازم برای تأمین امنیت و آسایش زائران توسط سفارت و نمایندگی سازمان حج و زیارت در طول مدت اقامت زائران پیش بینی شده و با طرف های ذیربط سوری درباره ضرورت حفاظت از كاروان های ایرانی گفت وگو شده است.كامجو در عین حال به كلیه كاروان هایی كه از طریق زمینی عازم سوریه هستند توصیه كرد كه در شرایط كنونی مراقبت های لازم را در طول مسیر داشته باشند.وی توصیه كرد به منظور راحتی بیشتر و افزایش ضریب امنیتی و سلامت و پرهیز از حوادث ناخواسته جاده ای، زائران از مسیر هوایی به سوریه سفر كنند.این در حالی است كه خبرنگار اعزامی ایرنا به 'حلب' گزارش داد: چند دستگاه اتوبوس كه از حلب عازم دمشق بودند پس از طی مسافت 80 كیلومتر توسط نیروهای پلیس و امنیتی به حلب برگردانده شدند.دلیل این امر از سوی پلیس و نیروهای امنیتی سوریه، ناامنی مسیر عنوان شد.
سایت هاشمی رفسنجانی رفع فیلترشد
این اقدام ادامه تهدید وفشار برروی رفسنجانی و اعضای خانواده ی وی می باشد که مرتبط با جنگ قدرت وثروت و زمان نامنویسی  نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم در 12 اسفند دارد
سایت عصرایران : سایت شخصی آیت الله هاشمی رفسنجانی فیلتر شد. بعد از این اتفاق، نه مسئولان این سایت و نه مسئولان فیلترینگ در این باره توضیحی نداده اند.این سایت مجددا قابل دسترسی شده است؛ بدون این که درباره دلایل فیلترینگ موقت و فرایند رفع آن به مخاطبان خود توضیحی داده باشد.
علیرضا پناهیان : گوهر حرف ما ولایت فقیه است٬ نه عدالت و انسانیت
خوب از این شفاف تر نمی شود اعتراف نمود که معنی ومفهوم ولی وقیح منفور و نامشروع  چیست و برای چه معترضان ناراضی در تظاهرات های ضد حکومتی مرگ نثارش می کنند . برای اینکه اذعان شده است که کشور نه اقتصاد نیاز دارد زیرا که خمینی شیاد گفته بود اقتصاد مال خر است و نه  مردم ایران عدالت نیاز دارند ، زیرا که ماورای آن یک مترسک تأمین کننده ی قدرت وثروت غارتگران و سرکوبگران به نام ولی وقیح منفور وجود دارد.
دیگربان : علیرضا پناهیان٬ نایب رئیس قرارگاه عمار می‌گوید: «گوهر مرکزی حرف ما یک کلمه بیش نیست و آن ولایت فقیه است و نه انسانیت، عدالت و مفاهیم دینیبه گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای پناهیان این مطلب را روز چهارشنبه (هفتم دی) در دومین جشنواره فیلم عمار بیان کرده است.وی گفته که «حرف تازه ما ولایت فقیه است که با آن تمام این مفاهیم خوب متجلی می‌شوند و بدون ولایت فقیه هیچ سخن حقی دست یافتنی نیستآقای پناهیان افزوده که «امروز وقت آن است که از کسانی که حرفی برای گفتن ندارند و یا حرف‌های پوسیده و قدیمی را می‌زنند ابراز تنفر کردوی همچنین اظهار کرده که «با استقرار ولایت همه خوبی‌ها محقق می‌شود و بدون او این مواهب تحقق نمی‌یابد و امروز در مقدمه‌سازی برای ظهور هیچ مفهوم خوبی بدون ولایت فقیه محقق نمی‌شودبا متزلزل شدن پایه‌های مشروعیت خامنه‌ای در میان مردم٬ هواداران وی تلاش می‌کنند با ارائه تعاریف اغراق‌آمیز٬ چهره و موقعیت وی را در داخل ایران بازسازی کنند.طی دو سال گذشته تعاریف و تمجید‌های فراوانی از رهبر جمهوری اسلامی در رسانه‌های ایران مطرح شده که بازتاب‌های منفی گسترده‌ای در افکار عمومی داشته است.با وجود این٬ رسانه‌ها و نزدیکان به علی خامنه‌ای همچنان به تعاریف خود از وی ادامه می‌دهند و بار‌ها ادعا کرده‌اند که رهبری وی مورد تائید امام دوازدهم شیعیان است.
هدف تیم احمدی‌نژاد نابودی انقلاب اسلامی است ۸ دی
جالب و عجیب است .جالب از این نظر که یاران در کنارهم درون دولت اکنون مدعی اصول گرای ساده زیست نه از هم جدا که مقابل هم قرار گرفته اند. عجیب از این منظر است که که کودتا شد و رقیب از صحنه حذف گردی د تا رژیم فاشیستی مذهبی یک پایه وبدون شکاف شود . ولی اکنون کودتاگران مدعی اصول گرایان حاکم تیم رئیس جمهور را متهم به نابود کنندگان انقلاب اسلامی یا حکومت عوامفریبی و دین فروشی کرده اند. برای اینکه صندلی قرمز درون بازار مکاره ی دوره ی نهم می خواهد.
دیگربان :  «جبهه پایداری» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هدف تیم محمود احمدی‌نژاد «نابودی انقلاب اسلامی» است که در دولت‌های نهم و دهم ظهور و بروز یافته است.این جبهه نوپای سیاسی روز چهارشنبه (هفتم دی) در بیانیه خود که به مناسبت سالروز ۹ دی منتشر کرده، آورده «جریان انحرافی» موجب حذف نیروهای «ولایی موثر» در بدنه دولت شده است.در بیانیه «جبهه پایداری» آمده است اقدامات تیم محمود احمدی‌نژاد «دل امت حزب‌الله یعنی پدیدآورندگان سوم تیر ۸۴ را شکسته است محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای از نزدیکان احمدی‌نژاد با عنوان «جریان انحرافی» یاد می‌کنند که به گفته آن‌ها تلاش می‌کند ولایت فقیه و روحانیت را از ساختار قدرت در جمهوری اسلامی حذف کندجبهه پایداری» که با محوریت محمدتقی مصباح یزدی و برخی از نیروهای سابق دولت تشکیل شده، خود را حامی دولت و مخالف «جریان انحرافی» معرفی می‌کند.این در حالی است که برخی از محافظه‌کاران معتقدند «جبهه پایداری» رابطه مستقیمی با «جریان انحرافی» دارد و از سوی محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی حمایت می‌شود
5۰۰ کارگر روغن نباتی نازگل بیکار شدند
در مملکتی که 33 سال است که فقط دستگاه سرکوب و بازداشت و زندان وشکنجه و شلاق آلوده به فساد قضاییه و  ماشین کشتار دار واعدام کردنش فعال بوده است  و موازی  آن غارت گری واختلاس با شدت تمام  دنبال شده است .مشخص است که محرومان به خصوص قشر زحم کش کار گرا دارای حق وحقوق وحامی نمی باشد.
به گزارش کرمانشاه پست، ۵۰۰ کارگر مجتمع کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت کرمانشاه ( نازگل ) با لغو قرارداد بیکار شده اند .  روند بیکاری ها از آذرماه شروع شده است . کارگران بیکار شده در گفتگو با کرمانشاه پست  ضمن اعتراض شدید به اوضاع بحرانی شغلی شان  خواستار رسیدگی فوری به وضعیت کاری خود شدند . آنها نسبت به  قراردادهای کاری و نبود امنیت شغلی خود ابراز نگرانی کردند.یکی از کارگران به کرمانشاه پست گفت: بیکار شدیم . سفره مان خالی شد . نمی دانیم با دست خالی به فکر اجاره های آخر ماه باشیم یا دفترچه های قسط ؟ این است امنیت شغلی ما ؟ لبخند فرزندانمان جای خود دارد !کارگر دیگری گفت: قرادادها ضمانت فردای ما را نمی کند . اختیار با کارفرماست . هر وقت اراده کند بیکار می شویم . وی ادامه داد : چه کسی پاسخگوی ماههای آینده کاگران کارخانه ای است که بیشترشان سوابقی بالای ۵ سال دارند ؟گزارش های رسیده از تجمع و حضورکارگران  در اداره کار استان در روزهای گذشته خبر می دهد . محمد قنبری مدیر اداری و پرسنلی نازگل با تأیید لغو قرارداد ۵۰۰ نفر از کارگران به کرمانشاه پست گفت : هر چند کارخانه تعطیل نشده و کارگری هم اخراج نگردیده اما بعلت عدم تأمین مواد اولیه بدلیل شرایط بین المللی علیه کشورمان فعلاً قادر به ادامه راه نیستیم و قراداد کارگران را لغو کرده ایم . هرچند در حال رایزنی با مقامات برای حل مشکل هستیم . وی افزود اگر مشکلات مرتفع شود کارگران به کار بازخواهند گشت . قنبری زمان مشخصی را برای بازگشت کارگران اعلام نکرد .مجتمع کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت پیشتر با ۷۴۰ پرسنل در منطقه دشت ماهیدشت فعالیت کرده است