گزیده خبرهای 30 آذر 90 قسمت -3
در پاسخ به پاسدار منفور سربازجوی شکنجه گر حسین شریعتمداری  باید گفت شتر در خواب بیند پنبه دانه ، گهی لف لف خور کند گه دانه دانه ، چونکه به نظر می رسد  پیرامون فشار وتهدید مزدور دست نشانده نوری مالکی  مجاهدین اشرف مبنی بر ترک شهر اشرف زیادی نشئه شده است. ولی مگر مجاهدین منحصر به اشرف در عراق می باشند و قلب مردم عراق نیستند ودر داخل کشور و سراسر اروپا وکانادا و آمریکا حضور ندارند وموی دماغ حاکمان ضد بشری و قرون وسطایی نمی باشند؟ تازه اگر مجاهدین اشرف مجبور به ترک از عراق شوند . کجا می روند؟ مگر جز این است که ملحق به سایر مجاهدین در کشور های دیگر می شوند ومبارزه شان علیه رژیم فاشیستی مذهبی تا سرنگون کردنش را ادامه می دهند .از سوی دیگر اکنون پس از خروج نظامیان آمریکا از عراق وضع مزدور دست نشانده نوری مالکی که خیلی متزلزل وبحرانی تر شده است کما اینکه اوضاع حاکمان ایران هم بهتر از این مزدور دست نشانده  نمی باشد؟
با تنگ شدن عرصه بر گروهك تروريستي منافقين و سررسيد ضرب الاجل دولت عراق، آمريكا از اين گروهك خواست پادگان نظامي اشرف را تخليه كنند.
اين پادگان نظامي كه در 90كيلومتري شمال بغداد واقع است، از سال 1365 توسط صدام به گروهك تروريستي منافقين واگذار شده بود.پس از روي كار آمدن دولت اسلامگرا و منتخب مردم در عراق، سازمان منافقين در تنگناي بي سابقه اي قرار گرفت ضمن اينكه اعضاي آن به اعتبار جنايات و نسل كشي هاي گذشته در ميان كردها و شيعيان مورد نفرت كامل هستند. دولت مالكي از چند ماه پيش به منافقين اولتيماتوم داده كه تا پايان دسامبر (10روز ديگر) اين پادگان و خاك عراق را تخليه كنند.با اين اوصاف آمريكا از منافقين خواسته، تهديد دولت عراق را جدي گرفته و حداقل تا پيش از سررسيد اولتيماتوم داده شده پادگان اشرف را تخليه كنند و فعلا به محلي در نزديكي بغداد كه براي خروج آنها از عراق تعبيه شده بروند.مقامات آمريكايي مي گويند اعضاي سازمان بايد محل كنوني را ترك كنند و به محل جديد و موقتي در نزديكي فرودگاه بغداد نقل مكان كنند تا در آنجا كار انتقال آنها به كشوري ثالث انجام پذيرد. اعضاي اين سازمان كه حاضر به بازگشت به ايران و يا انتقال به كشور ثالث نباشند، مي توانند درخواست پناهندگي كنند. به گزارش رسانه هاي غربي «مقام هاي آمريكايي گفته اند سازمان مجاهدين [منافقين] قبلا در برابر طرح جابجايي خود مقاومت مي كردند اما طرف آمريكايي به آنها هشدار داده كه واقع بين باشند و در برابر بستن پادگان، مقاومت و مخالفت نكنند.مقامات دولت عراق از جمله نخست وزير اين كشور طي هفته هاي اخير بارها تصريح كرده اند كه اعضاي سازمان ياد شده هم از نگاه ايراني ها و هم از نظر مردم عراق جنايتكار هستند و بنابراين بغداد به هيچ وجه اجازه ادامه حضور آنها را در خاك عراق نخواهد داد.
اینگونه نقل قول کردن نه برای فاطی تنبان می شود ونه با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین می شود . چون پس از خروج نظامیان آمریکا از عراق نه آبی برای حاکمان ایران وگماشته وپادویش نوری مالکی مزدور گرم نمی شود، بلکه نوید پایان ماه عسل خوری وفرارسیدن موم خوری شان می باشد.
يك مجله آمريكايي اعلام كرد اشتباه حمله به عراق اشتباهي به مراتب بزرگ تر از اشتباه جنگ ويتنام بوده است.مجله فوربز با تاكيد بر اينكه ادعاهاي دولت آمريكا براي آغاز اين جنگ (مقابله با سلاح كشتارجمعي، مبارزه با القاعده و ميل به گسترش دموكراسي) خنده دار است، نوشت: اين جنگ بزرگترين اشتباه در تاريخ ارتش آمريكا بود و حتي بدتر از جنگ ويتنام بود به نحوي كه حمايت هاي داخلي و خارجي از اين جنگ به شدت كاهش يافت و شكستي استراتژيك را رقم زد. اكنون كه نيروهاي ما از عراق خارج مي شوند نتيجه 9 سال جنگ معلوم نيست و ما اقدام بي اجر و مزدي را انجام داده ايم.اين نشريه با مرور درس هاي حمله به عراق نوشت: دليل اصلي حمله به عراق مبني بر ادعاي وجود تسليحات كشتار جمعي و حضور عوامل القاعده اصلا واقعيت نداشت. زماني كه مشخص شد دلايل اوليه براي حمله به عراق گمراه كننده و نادرست بوده اند دولت بوش اين بهانه را مطرح كرد كه حمله به عراق با هدف سرنگوني ديكتاتور اين كشور و ايجاد اولين دموكراسي واقعي در جهان عرب انجام شده است. البته اين هدف مطرح شده از سوي بوش خنده دار بود. آنچه برخي از سياستگذاران در مورد ايجاد دموكراسي متزلزل در عراق از آن ياد مي كنند اين است كه خروج نيروها و ترك عراق شرايط خوبي را براي مقامات ايران در گسترش نفوذش در عراق فراهم مي كند.
افتضاح وشکست ناشی از بی توجهی کامل مردم نسبت به تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران که از سوی اراذل اوباشان بسیجی انجام شد به وضوح  نشان داد که بازار شوی نمایشی ادا واطوار های ضدآمریکایی و انگلیسی و اسراییلی تخطئه شده و به پایان رسیده و دیگر اینگونه شامورتی بازی هاخریدار ندارد.
جنگ عراق، جايگاه جهاني آمريكا را به سقوط كشاند. اوباما با علم به اين مطلب بود كه تلاش كرد اين جنگ را به پايان ببردروزنامه نيويورك تايمز درباره درس هايي كه آمريكا از جنگ ناكام عراق آموخت، نوشت: جنگ عراق بر همه شئون آمريكا سنگيني مي كرد. اين جنگ همه اولويت ها و گزينه هاي محدود آمريكا را تحت الشعاع خود قرار داد. واقعيت اين است كه جنگ، زمان و فرصت و منابع آمريكا را از ساير حوزه ها در جهان بلعيد. جنگ عراق به اوباما آموخت كه در قبال سوريه اقدام مشابهي را انجام ندهد و بنابراين او حتي از اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه امتناع كرد.اين روزنامه از قول ولي نصر مشاور ارشد دولت اوباما نوشت: بزرگترين عبرت جنگ عراق اين است كه ماشين نظامي آمريكا عاجز از شكل دهي و ساماندهي پيامدهاي جنگ است.
اینگونه به صحنه آوردن یک مهره ی دست نشانده ی دیگر نه تثبیت کننده ی موضع قدرت و روابط دیپلماتیک و اقتصادی و تجاری و فرهنگی و سیاسی میان دو کشور نمی شود ، بلکه عریان کردن ضریب  سیاست حیات خلوط کردن عراق و پیش بردن سیاست مداخله  گری در امور داخلی عراق از سوی حاکمان ایران است ودر راستای سیاست اعتراف شده ی اشغال گری می باشد که اذعان شده بود ایران آماده ی پر کردن خلاء آمریکا در عراق ومنطقه است .
نخست وزير سابق عراق تاكيد كرد كه كشورش احترام ويژه اي براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران قائل است. «ابراهيم جعفري» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني المنار درباره روابط آينده عراق با ايران گفت: روابط بغداد با تهران براساس سياست هاي منطقه اي و همسايگي تنظيم شده است.وي افزود: ما همانطور كه به روابط خود با ديگر كشورهاي همسايه افتخار مي كنيم به چنين روابطي با ايران نيز مي باليم. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا عراق جديد مي تواند حلقه ارتباطي ميان تهران و واشنگتن باشد؟ افزود: اگر اين فرصت براي عراق فراهم شود تا بتواند بحران ميان آمريكا و ايران را كاهش دهد به اين نقش افتخار مي كنيم بويژه آنكه ايران در همسايگي ما قرار دارد. وي درباره جايگاه عراق جديد در منطقه نيز گفت؛ امروز عراق به لحاظ تحولات دموكراتيكي كه در منطقه رخ داده است در صدر قرار دارد. تحولات جديدي در مصر، تونس، ليبي و ديگر كشورها صورت گرفته است. در عراق نظام موروثي و استبدادي وجود نداشته بلكه چرخش مسالمت آميز قدرت، آزادي بيان، تظاهرات و رسانه ها وجود دارد و عراق مي تواند نقش بسيار مهمي در اتحاديه عرب ايفا كند. عراق از تمامي امكانات خود براي كمك به كشورهاي عربي و اسلامي استفاده مي كند. ما نمي خواهيم دموكراسي خود را به ديگر كشورهاي منطقه صادر كنيم بلكه در يك روند جهاني شده زندگي مي كنيم. ما در امور داخلي كشورهاي منطقه دخالت نكرده ولي از اراده ملتها حمايت مي كنيم، رئيس فهرست العراقيه ادعا كرد كه نوري المالكي، نخست وزير عراق در حال آماده كردن زمينه براي دخالت گسترده ايران در مسائل اين كشور و در نتيجه نابودي عراق است.وي در گفت وگو با پايگاه اينترنتي «ايلاف» اتهامات وارده به طارق الهاشمي، عضو العراقيه و معاون رئيس جمهور عراق و تلاش ها براي دادن عدم راي اعتماد به صالح المطلك معاون نخست وزير كشورش را به شكل قاطعانه رد و تاكيد كرد تداوم چنين اقداماتي روند سياسي را تخريب و زمينه را براي دخالت گسترده تر ايران در اين كشور و در نتيجه نابودي آن فراهم خواهد كرد
تکرار سیاست چوب حراج بر منابع وذخار کشور وباج های کلان به چین می باشد که اکنون رژیم ضد بشری قرون وسطایی منزوی شده است وحلقه ی تحریم ها رروز بیشتر وتنگ تر می شود .حاکمان ایران هممزمان که ایران خود رو در تبریز را تعطیل کردند مجبور شده اند که برای جلب حمایت روس ها این چنین باج دهند. .
تبريز- خبرنگار كيهان: ايران 10هزار دستگاه كاميون «كاماز» روسي خريداري مي كند.استاندار آذربايجان شرقي، در جريان ديدار با رئيس جمهوري تاتارستان با اعلام خبر فوق گفت: خريدار اين تعداد كاميون از تاتارستان، در حال پيگيري بوده و تحول بزرگي در مناسبات دوجانبه ايجاد مي كند.احمدعلي رضابيگي افزود: آذربايجان شرقي و تاتارستان همكاري هاي گسترده در بخش هاي مختلف دارند و سفر هيئت تاتار به تبريز، گام موثري در توسعه و تعميق مناسبات است.وي با اشاره به مشكلات ناشي از تحريم هاي بين المللي عليه ايران در مناسبات با تاتارستان اظهار داشت: اين مشكلات بايد حل شوند. استاندار گفت: در سفر 2 سال پيش هيئت اقتصادي از تبريز به «قازان» يكي از دستاوردها، توسعه كارخانه خودروسازي «كاماز» بود كه دنبال مي شود و اكنون نيز يك پروژه مشترك بين دو طرف در بخش كشف مس، آغاز شده است. بيگي راه اندازي شركت هواپيمايي اختصاصي در تبريز را، گام مهمي براي برقراري خط پرواز مشترك بين دو طرف خواند.
متوقف شدن اعزام دانشجوي ايراني به انگليس.اعزام دانشجوي ايراني به انگليس تا اطلاع ثانوي متوقف شد.
اگرر است گفته می شود .پس چرا گزارش نشده است که چند صد دانشجو آقازاده که در دولت فخیمه با بورس دولتی اعزام شده  و مشغول تحصیل هستند . تکلیف  اینان چه می شود؟  آیابازگشته اند یا  نه همچنان در این دولت بسر می برند؟
مديركل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري در نشست با رئيس دانشگاه بوعلي سينا گفت : در جلسه اي كه با مسوولان اين وزارتخانه و مديران موسسات مجاز اعزام دانشجو داشتيم اين تصميم گرفته شد .حسن مسلمي ناييني ، نبود رايزن علمي و نمايندگان رسمي جمهوري اسلامي ايران در انگليس براي سرپرستي دانشجويان و ارايه خدمات به آنان ، صادرنشدن رواديد در كشور و نگراني خانواده ها در خصوص ارسال ارز براي فرزندانشان از مهم ترين علل مسكوت ماندن روند اعزام دانشجو به اين كشور استاو در ادامه گفت : با موسساتي كه بدون مجوز و به صورت غيرقانوني دانشجو اعزام مي كنند قاطعانه برخورد مي شود