گزیده خبرهای 29 آذر 90- قسمت-3
جهت اطلاع
خبر خوشحال کننده برای حاکمان ایران وهم پیمان شان بشار سد جنایتکار رئیس جمهور سوریه و بد خبر برای آمریکا و متحدش اسراییل
بيماري نخست‌وزير تركيه بر مسائل منطقه به ويژه سوريه هم اثر گذاشت. به گزارش انتخاب، مقامات اروپايي و امريكايي از وضعيت سلامتي نخست‌وزير تركيه و تاثير آن بر تحولات منطقه مخصوصاً سوريه، ايران به شدت ابراز نگراني كرده‌اند. براساس اين گزارش، سايت صهيونيستي "دبكا" نوشت: سرطان روده و طولاني مدت اردوغان هم اكنون هم تاثير خود را در تصميم گيري‌ها در منطقه گذاشته است، مخصوصاً در مورد بحران سوريه. دبكا نوشت: در واشنگتن هم اوباما بسيار نگران فردي است كه در وهله اول دوست او و سپس متحد ارشدش در اجراي سياست‌هاي دولت امريكا در خاورميانه است. اين دو مقام در ماه‌هاي اخير نزديك به 14 تماس تلفني با يكديگر داشته‌اند و روابط اين دو صميمانه توصيف شده است. امريكا نمي‌داند كه بعد از اردوغان چه كسي مي‌تواند سياست‌هاي اين كشور را در منطقه پيگيري كند.
واكنش حسن روحاني به تحريم انتخابات 
مگر رژیم ضد بشری قرون وسطایی غیر متعارف کودتایی مردمی است؟ مگر  نمایشات خیمه شب بازی های تقلباتی و انتصابات راستی راستی انتخابات است و رأی مردم ونظرشان ارزش دارد وسیاهی لشکر وابزار تبلیغاتی مششروعیت دادن به تقلبات نمی باشد؟ مگر دولت نهم ودهم بیش از 500 میلیار دلار در آمد فروش نفتی نداشته است ومگر هم زمان تورم وگرانی وفقر وبیکاری با فاصله ی تقلباتی بشدت ادامه نداشته است که ادعا شده است که انتخابات بهمه مردم تعلق دارد که باید شرکت کنند . همچنین تحریم هایا قتصادی به ضرر مردم تمام می شود؟
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: من از برنامه اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات خبري ندارم. بگزارش مهر، روحاني در خصوص استراتژي اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات مجلس نهم و در پاسخ به اين سوال كه برخي معتقدند اصلاح طلبان قصد تحريم انتخابات را داشته و برخي ديگر نيز بر اين باورند اگر اصلاح طلبان در انتخابات حضور پيدا نكنند به نوعي مرگ سياسي اين جريان به حساب مي‌آيد گفت: من از برنامه اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات خبري ندارم. وي درادامه تاكيد كرد: انتخابات براي كل ملت ايران است و همه ما بايد براي برگزاري انتخاباتي پر شور در انتخابات شركت كنيم. حسن روحاني همچنين در خصوص راه اندازي سفارت مجازي آمريكا در ايران اظهار داشت: راه اندازي سفارت مجازي آمريكا در ايران يك كار انفعالي است. دبير اسبق شوراي امنيت ملي كشورمان درباره هدف آمريكا از راه اندازي اين سفارت خانه مجازي گفت: چون دولت آمريكا مرتبا با تحريم‌ها و فشار‌ها در طول اين چند سال به ضرر ملت ايران حركت كرده است، قصد دارد با راه اندازي سفارت مجازي در ايران تظاهر كند كه ما با مردم ايران خوب هستيم و فقط با حكومت ايران مشكل داريم. رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه افزود: به اعتقاد بنده اين ادعاي امريكايي‌ها براي هيچ كس قابل باور نخواهد بود. آمريكا اخيرا در بيانيه‌اي رسما از راه اندازي يك سايت با نام "سفارت مجازي براي ايرانيان"خبر داد. بنابر ادعاي امريكا اين كار با هدف از بين بردن شكاف موجود ميان ايرانيان و آمريكايي‌ها راه اندازي شده است.
برگزاري نشست ضد ايراني 11 كشور غربي و عربي امروز در رم 
عجیب است که نه مردم ودین که نام کشور ایران ابزار قدرت وتبلیغاتی حاکمان ریم فاشیستی مذهبی واقع شده است . در صورتی که حاکمان دین فروش وعوامفریب و غارتگر ضد ایرانی و دشمن مردم وتحریف گر وسوء استفاده کنندگان از دین می باشند .
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال طي گزارشي از نشست نمايندگان 11 كشور، شامل اعضاي گروه 7، عربستان، امارات، كره جنوبي و استراليا براي بحث در مورد تحريم ايران در روز سه شنبه در رم خبر داد. به گزارش فارس، "وال استريت ژورنال" طي گزارشي اعلام كرد: دولت آمريكا، متحدان اروپايي‌اش و برخي كشورهاي عربي در حال مذاكره براي يافتن راهكاري در مورد تحريم نفت ايران هستند بدون آن كه بازار جهاني انرژي تحت تاثير قرار گيرد. اين روزنامه آمريكايي به نقل از مقامات آگاه نوشت: آمريكا و اروپا در پي برداشتن گام‌هايي براي اعمال فشار مالي به ايران هستند و تحريم نفت ايران و قطع مراودات بانك مركزي را در اين زمينه در دستور كار خود دارند. آن‌ها در تماس با متحدان نفتي خود مثل عربستان، كويت و امارات خواستار تضمين اين كشورها براي افزايش صادرات خود به اتحاديه اروپا و آسيا در صورت وضع تحريم نفتي عليه ايران و بانك مركزي اين كشور شده‌اند. مقامات آمريكايي و اروپايي همچنين مذاكراتي را با صادركنندگان مهم ديگر مثل ليبي، عراق و آنگولا انجام داده‌اند تا ظرفيت توليد نفت خود را افزايش دهند و توقف احتمالي صادرات نفت ايران به اروپا را جبران كنند. يك مقام اروپايي در اين زمينه گفت: مذاكرات بسياري با سعودي‌ها در سطوح مختلف در حال انجام است. وي از نشست 11 كشور عليه ايران در رم خبر داد و گفت: نمايندگان 11 كشور فعال در زمينه جنگ مالي عليه ايران به عنوان بخشي از گروهي كه ائتلاف كشورهاي هم فكر نام گرفته است روز سه شنبه در رم گردهم مي‌آيند. به گفته ديپلمات‌هاي آمريكايي، اروپايي و عربي صادرات نفت ايران و قيمت‌هاي جهاني انرژي موضوع اصلي بحث در اين نشست خواهد بود. مقامات وزارت خارجه و دارايي كشورهاي عضو گروه 7 به همراه كره جنوبي، استراليا، عربستان و امارات در اين نشست ضد ايراني شركت خواهند كرد. نماينده‌اي نيز از اتحاديه اروپا در اين نشست حضور خواهد يافت
تهديد آمريكا به تحريم پاكستان در صورت خريد گاز ايران
بالاخره ادعای کرکری ولغزی خوانی کردن در اختیار داشتن هواپیمای جاسوسی بدون سر نشین جاسوسی و بازداشت جاسوس  سیا و موساد وذوق زدگی ناشی از اخراج نظامیان آمریکا از عراق ومداخله گری در این کشور وتهاجم واشغال سفارت انگلیس در تهران مهمتر اینکه با شتاب اهداف دست یابی به سلاح هسته ای را پیگیری کردن هزینه دارد.
روزنامه پاكستاني "نيشن" با اشاره به تهديد آمريكا براي وضع تحريم اقتصادي عليه پاكستان در صورت واردات گاز از ايران اعلام كرد: اسلام آباد قصد دارد حتي يك سال زودتر از برنامه، خط لوله انتقال گاز ايران را تكميل كند. به گزارش فارس به نقل از روزنامه نيشن پاكستان، با وجود تهديدات آمريكا، پاكستان نه تنها تمايل خود را نسبت به گسترش روابط با ايران نشان داده، بلكه مسير اتمام طرح انتقال گاز ايران به پاكستان را هموارتر ساخته است. اين روزنامه به نقل از منابع بلندپايه ديپلماتيك نوشت: پروژه انتقال گاز ايران به پاكستان كه قرار بوده تا سال 2014 به اتمام برسد، احتمالا يك سال زودتر از موعد تعيين شده تكميل خواهد شد و انتقال گاز از طريق اين خط لوله از ژوئن 2013 بين دو كشور آغاز خواهد شد. اين در حالي است كه پيشتر، مقامات پاكستاني خواستار تمديد مهلت تكميل اين خط لوله به مدت شش ماه شده بودند. يكي از منابع مطلع در دولت پاكستان اظهار داشت كه دولت اوباما با چنگ و دندان نشان دادن به دولت پاكستان تا كنون سعي كرده جلوي ادامه تكميل اين طرح را بگيرد. اين منبع مطلع اضافه كرد: "آمريكايي‌ها اقدامات تخريبي خود را تا جايي پيش بردند كه زرداري رئيس‌جمهور را تهديد كردند كه در صورت متوقف نكردن فوري اين طرح تحريم‌هاي اقتصادي عليه پاكستان وضع خواهند كرد." وي افزود: "اما زرداري صريحا به آنها گفته بود كه اجراي اين طرح براي اقتصاد پاكستان كه در حال فرو ريختن است، بسيار حياتي و غيرقابل اجتناب است." 
نماينده مجلس عراقآمريكا براي ابقاي منافقين درعراق فشار مي‌آورد
آخر این مهره ومأمور نفوذی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران در پارلمان عراق آنقدر هالو وکودن می باشد که نمی داند یا اینکه می داند وخودرا به نادانی می زند زیرا که پیام دریافتی را مجبور شده است تا پیگیری وتکرار نماید . برای همین  خودش را به کوچه علی چپ زده است تا وانمود کند که  نمی داند درون پارلمان عراق تنش و اختلاف آنقدر زیاد است که نمایندگان ائتلاف العراقیه تصمیم گرفته اند  از پارلمان عراق خارج شوند و وزاری های شان از کابینه  بیرون بکشانند .گذشته از اینکه اینان از حق وحقوق مجاهدین اشرف حمایت می کنند . ولی این مزدور وارونه گوی مدعی  تفام تصمیم دولت وکابینه مبنی بر ترک مجاهدین اشرف شده است؟
يكي از اعضاي كميسيون امنيت و دفاع عراق از اعمال فشارهاي آمريكا براي انتقال اعضاي گروهك تروريستي منافقين به يكي از پايگاه‌هاي نظامي‌اش خبر داد. به گزارش ايسنا قاسم الاعرجي در گفت‌وگو با خبرگزاري "فرات نيوز" بيان كرد: آمريكا سعي دارد تا اعضاي سازمان مجاهدين خلق را كه اكنون در پادگان العراق الجديد (اشرف سابق) سكونت دارند، به يكي از پايگاه‌هاي نظامي‌اش در عراق منتقل كند تا تحت نظارت سازمان ملل باشند. الاعرجي ادامه داد: مواضع سازمان ملل در قبال تخليه پادگان العراق الجديد و اخراج منافقين شبيه به مواضع آمريكا است و همواره با تاخير در فراهم كردن پناهگاهي براي اين افراد به بهانه موافقت نكردن كشورهاي اروپايي با پذيرش اعضاي گروهك، اين مساله را با مشكل مواجه مي‌كنند. وي افزود: موضع دولت و پارلمان عراق در قبال اين مساله مخالفت جدي با ادامه حضور اين گروهك تروريستي است و دولت بايد اقدامات عملي را براي اجراي اين تصميم اتخاذ كند