گزیده خبرهای 30 آذر 90 قسمت -5
تعطیلی دفتر فرهنگی سفارت فرانسه در تهران
مگر تحمل وهضم رژیم ضد بشری عوامفریب ودین فروش که نامتعارف است وپای بندی به  هیچ اصول بین المللی و پرنسیب اخلاقی  و انسانی نمی باشد بتوان رابطه  وگفتمان فرهنگی  مثبت و سازنده بر قرار نمود؟
پارسینه: شنیده ها حاکی از آن است که تعطیلی این دفتر با دستور مستقیم سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه صورت گرفته است.از جمله فعالیت های این دفتر، پذیرش دانشجو در فرانسه و انجام آزمون TCF بود که باید تا اطلاع ثانوی از کشورهای همسایه اقدام شود.این اقدام در راستای محدودیت های اخیر اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
هشدار مجلس به دولت‌ درباره "فرصت‌طلبی‌های اقتصادی" جریان انحرافی
چگونه است که بازار مکاره ای که قرار بود در رأس امور باشد .چونکه عصاره ی ملت است . اکنون نه ضد ملت شده است ، بلکه آنچنان جنگ قدرت و ثروت  رئیس و اعضای  این بازار مکاره با دولت ومشاوران رئیس جمهور حاد شده است که هشدار به فرصت طلبی های جریان انحرافی درون دولت داده اند . غافل از آنکه با این خود زنی کردن فراموش شده است که مدعیان هشدار دهنده ی هم خودشان فرصت طلب هستند چونکه در این رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد عنصر غیر فرصت طلب وبوقلمون و وطوطی صفت یافت نمی شود؟
فارس: محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر‌علنی امروز (چهارشنبه) نمایندگان مجلس که با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و برخی از معاونان وزارت امور خارجه برای بررسی مسائل روز و مشکلات اقتصادی کشور تشکیل شده بود، اظهار داشت: اصل جلسه امروز که برگزار شد، بسیار لازم بود ‌چرا‌که دیدگاه‌های نمایندگان مجلس درباره برخی از موضوعات مانند بازار ارز و دلار و تحریم‌های که نسبت به کشورمان از طرف دشمنان اعمال می‌شود، مطرح شد. ‌دهقان گفت:  تعدادی از نمایندگان نسبت به اقدامات برخی از وابستگان جریان انحرافی در وسط میدان جنگی که ایران با دشمنان در عرصه اقتصادی دارد، نگرانی و دغدغه‌های داشتند که آن را مطرح کردند که نکند این افراد در این میدان به دنبال ماهی گرفتن از این آب گل‌آلود باشند.  این نگرانی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شد مبنی بر اینکه باید این موضوع مدیریت شود، یعنی وابستگان به جریان انحرافی به دنبال فرصت‌طلبی و به دست آوردن فرصت‌های اقتصادی از این آب گل‌آلود و بهره گرفتن از آن نباشند؛ این هشدار به برخی از مسئولین دولتی در این جلسه غیر‌علنی داده شد که مواظبت و مراقبت کنند
.صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه: ایران در اجرای اعدام‌ها از کسی ترسی ندارد
این آخوند انگلیسی عراقی و رئیس انتصابی دستگاه فاسد قضایی اگر اینگونه آشکارا دفاع از آدمکشی نکند هم مقام انتصابی خود و هم پست تشریفاتی برادر رئیس بازار مکاره  و دیگر برادرش محمد جواد لاریانی را از دست می رود . مشروط براینکه می داند رژیم فاشیستی مذهبی بدون جنایات  نقض  مستمرحقوق  بشر و ادام ها قادر به یک روز به بقای ننگین اش ادامه دهد.
دیگربان : صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه می‌گوید که «مجامع بین‌المللی ابزار دست آمریکا» شده‌اند و جمهوری اسلامی در اجرای اعدام‌ها از کسی «خوف» ندارد.به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»٬ آقای لاریجانی روز چهارشنبه (۳۰ آذر) در نشست هفتگی خود با مسئولان عالی قضائی این مطالب را بیان کرده است.رئیس قوه قضائیه در رابطه با اعدام‌های مخفیانه در زندان‌های جمهوری اسلامی گفته که «اعدام‌های مخفیانه و دسته جمعی وجود نداردبه گفته وی «اگر مواردی بوده که اعدام دست جمعی مخفیانه صورت گرفته است باید تحقیق کنیم آیا چنین چیزی وجود دارد یا خیر در حالی که این امر در کشور ما صحت ندارد و اعدام دسته جمعی خانوادگی بدون اطلاع کسی دروغی بزرگ استوی اظهار کرده است: «اجرای حکم اعدام برای دلخوشی نیست و براساس قانون و دین در برخی از موارد باید در ملاء‌عام باشدصادق لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود٬ ادعا کرده است: «قصاص در ایران بسیار کم است اما قانون ما این را حق اولیای دم می‌داند و این در حالی است که در برخی از کشورهای غربی هم قصاص را قبول دارندحکم «قصاص» همواره یکی از مباحث جنجال برانگیز میان نهاد‌ها و مدافعان حقوق بشر با مقام‌های جمهوری اسلامی بوده است.مقام‌های جمهوری اسلامی همواره از اجرای احکام قصاص دفاع کرده و آن را از افتخارات جمهوری اسلامی می‌دانند.مقام‌های قضایی سال‌هاست با این توجیه که قصاص حق قربانیان و خانواده‌های آن‌ها است٬ صد‌ها حکم اعدام و قطع عضو را به اجرا گذاشته‌اند.سلمان ذاکر٬ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ۱۶ آذر ماه گفته بود: «قصاص اختیاری است که اسلام به مردم و خانواده‌ها داده و این امر اوج دموکراسی را نشان می‌دهد
.كارگران كارخانه دورال در اعتراض به اخراج ناگهاني 22 نفر از همكاران خوذ تجمع كردند
این اقدام موضوع جدیدی نیست چونکه 33 سال است که رهبران ومسئولان رژیم ظالم پرور و مظلوم وضعیف  کش  بطور ناگهانی اقدامات و جنایات ضدبشری همراه با ضرب وشتم و بازداشت و شکنجه و دار و اعدام  و اخراج  کارگران با غارتگری و عوامفریبی ودین فروشی را به پیش برده است.
ايلنا: جمعي از كارگران شركت دورال در اعتراض به اخراج ناگهاني خود در مقابل ساختمان اداري اين كارخانه تجمع كردند.يكي از كارگران اخراجي به ايلنا گفت: ديروز 22 نفر از كارگران قراردادي كارخانه دورال به طور ناگهاني و بدون هشدار قبلي اخراج شدنداين كارگر با اشاره به عدم پرداخت دو ماه حقوق كارگران، افزود: با وجود وعده‌هاي مديران مبني بر پرداخت سنوات و حقوق قانوني اخراج شدگان، اين كارخانه پولي براي پرداخت ندارد.به گفته اين كارگر، اخراج شدگان مسئوليت وضعيت به وجود آمده را به عهده شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي (شستا) مي‌دانند چرا كه از حدود سه سال پيش (زمان واگذاري كارخانه دورال به شستا) مشكلات كارگران شدت گرفته و مديران هر از چندي با اخراج تعدادي از كارگران قصد تعطيلي كامل و استفاده از موقعيت ملكي و زمين 15 هزار متري كارخانه را دارند.
اولاً این جا به جایی فرمانده های  سپاه در تهران  ناشی از چیست؟ دوماً مگر ادعا نمی شود که ایران امن و آزاد ترین کشور جهان می باشد و  مگر تهران نیروی انتظامی ندارد؟  بنابراین اکنون سئوال است  پس چه نیازی به حضور پاسداران در تهران می باشد؟ مهمتر اینکه چرا  همه خبرهای پیرامون پاسداران کودتا گر می باشد و هیچ مسئولی یافت نمی شود تا  در مورد مطالبات مردم تهران و به خصوص ایران سخنی بگوید. یا اینکه حداقل حضور پررنگ پاسداران بگوید که حضوران  برای چیست ؟ مگر کشور در شرایط جنگی بسر می برد یاا ینکه فضای جنگیی ا حکومت نظامی حاکم است که نیاز به حضور پاسداران می باشد . در صورتی که ادعا می شود رژیم فاشیستی مذهبی مردمی می باشد؟
سردار محسن کاظمینی با حکم سردار سرلشکر جعفری، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ شد.فارسسردار محسن کاظمینی با حکم سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و جایگزین سردار حسین همدانی شد.فرمانده جدید سپاه تهران.سردار کاظمینی پیش از این معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت.مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ روز شنبه با حضور فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود.