گزیده خبرهای 9 دی 90 قسمت- 2

بازداشت 63مدير اجرایی در اردبيل به اتهام فساد اقتصادی
این خبر هم مکمل خبر قبلی است چونکه گزینه ای وتبعیض آمیز است . برای اینکه فقط به اختلاس گران ومفسدان اقتصادی  حامی د ولت برخورد می شود . در صورتیکه یک اپیدمی همه گیر می باشد؟
دادستان عمومي و انقلاب اردبيل گفت: تا کنون60 نفر از مديران دستگاه‌هاي اجرايي در بخش صنايع و معادن، بازرگاني و بانک‌ها و سه شهردار به دليل فساد اقتصادي در استان اردبيل دستگير شده‌اند. به گزارش ایسنا، فردين ارژنگي در نخستين جلسه کميته مبارزه با مفاسد اقتصادي و حفظ حقوق بيت‌المال در اردبيل با بيان اينكه تا کنون پرونده قضايي براي 60 نفر از مديران اجرايي و سه شهردار تشکيل شده است، تصريح كرد: با مفاسد اقتصادي در استان اردبيل بايد به شدت برخورد كرد. وي با اعلام اينكه اراده ملي و استاني در زمينه مبارزه با جرايم اقتصادي بسيار مهم است، افزود: اگر از نكات ريز مفاسد اقتصادي جلوگيري نكنيم و مديران متخلف را مجازات نكنيم، باعث تشديد اين مفاسد خواهد شد. دادستان اردبيل، همدلي و همگرايي تمام بخش‌هاي اجرايي، امنيتي و قضايي را يكي از الزامات برخورد قاطع با مفسدان اقتصادي برشمرد و اظهار كرد: تمام تحرکات در عرصه‌هاي مختلف مورد رصد و دقت قرار مي‌گيرد. ارژنگي خاطرنشان كرد: از پنج سال قبل کار مشترکي را با همکاري اداره کل اطلاعات استان در جهت شناسايي، پيگيري و دستگيري مفسدان اقتصادي شروع كرده‌ايم تا با رانت و مفاسد اقتصادي در دستگاه‌هاي اجرايي و مالي برخورد کنيم.
چگونه است که اینن ام ونان ندارند . یا اینکه مردم چون نا محرم می باشند ودانستن حق شان نیست . نام اسامی فاش نشده است؟ مهمتر اینکه چرا فقط ممنوعیت برای اختلاس گران ترسیم و تأکید شده است . مشروط بر اینکه چرا تبعیض آمیز برخورد شده است؟ چونکه درر ژاس از رأس تا ذیل آلوده به فساد و رشوه ودزدی و اختلاس که فقط شامل حال 16 نفر نمی شود؟
یک نهاد نظارتی به 16 کاندیدای احتمالی نمایندگی مجلس هشدار داده تا در انتخابات نهمین دوره ثبت نام نکنند. این افراد به دلیل نقش داشتن در پرونده اختلاس بزرگ صلاحیت آنها تائید نخواهد شدسایت بولتن نیوز خبر داد که یک نهاد نظارتی به 16 کاندیدای احتمالی نمایندگی مجلس هشدار داده تا در انتخابات نهمین دوره ثبت نام نکنند.به گزارش شفاف و بنابر این خبر، این افراد به دلیل نقش داشتن در پرونده اختلاس بزرگ صلاحیت آنها تائید نخواهد شد
سیاست با دست پس زدن وبا پا پیش کشیدن مدل  مکتبی اصول گرایی که هم جنبه تبلیغاتی دارد.هم از موضع ارزان گرانی فروشی این شو اجرا شده  است.
 الله حسینیان عضو جبهه پایداری در کمتر از24 ساعت از تصمیم خود بر عدم کاندیداتوری در انتخابات مجلس انصراف داد! به گزارش  شفاف، بر اساس پیامکی که از طرف نشریه "نهم دی"(ارگان جبهه پایداری) ارسال شده، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی  مجددا تصمیم گرفته در انتخابات مجلس نهم نامزد شود.ظاهرا درخواست برخی شخصیتها سبب احساس تکلیف وی شده است!پیش از این نیز حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی اعلام کرده بود، شخص وی و اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری نامزد انتخابات نخواهند شد اما تصمیم آنان به سرعت تغییر کرد.اعضای جبهه پایداری تاکید می‌کند که جهتگیری آنها فرهنگی-فکری است و برای یک برنامه درازمدت گرد هم آمده اند.
نماینده ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ: بازماندگان فتنه به زودی گرفتار خواهند شد
سئوال است وقتی که هنگام نامنویسی براس حضور در نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم به جای اینکه طوری تبلیغات شود که گویا خبری از تهدید واتهام نیست و امکان تقلب وحذف وجود ندارد ولی از در باغ تهدید رقیب مغلوب به اتهام فتنه و وعده گرفتار شدن به زودی رقیب داده می شود . دیگر نیاز نیست که منتظر نتایج پایانی ماند . بنابراین با وجود تجربیات 33 ساله به خصوص تجربه ی 22 خرداد واینگونه تهدید آشکاری که وعده می شود . برای چه بازهم باید آزموده های آزمون شده شکسنت خورده  آزمون شود ودر این نمایش خیمه شب بازی دکوری وتقلباتی همراه با تهدید شرکت نمود و آن راتحریم نکرد؟
دیگربان : عبدالعلی گواهی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ اعلام کرد: ‌«برخی از بازماندگان فتنه ۸۸ که با سخنان سخیف و جاهلانه‌شان خون به دل مردم می‌کنند٬ به زودی در چنگال عدالت گرفتار خواهند شدبه گزارش روز پنجشنبه سایت «نسیم آنلاین»٬ آقای گواهی نامی از کسانی که به گفته وی قرار است «به زودی در چنگال عدالت گرفتار شوند»٬ نبرده است.علی خامنه‌ای و حامیان وی از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ با عنوان «فتنه» یاد می‌کنند و رهبران جنبش سبز را «سران فتنه» می‌نامند.از بهمن ماه سال گذشته تاکنون میرحسین موسوی و مهدی کروبی رهبران جنبش سبز در حصر خانگی قرار گرفته‌اند که این اقدام جمهوری اسلامی با اعتراض‌های گسترده‌ای همراه بوده است.خرداد ماه سال ۱۳۸۸ با اعلام «پیروزی» محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری٬ اعتراض‌ها به نتایج این انتخابات آغاز شد که با سرکوب‌های دولتی و بازداشت‌های گسترده همراه شد.روز گذشته محمدحسین صفار هرندی٬ مشاور فرهنگی فرمانده سپاه به طور تلویحی اعلام کرد بازداشت تمام فعالان سیاسی٬ فرهنگی و رسانه‌ای طی دو سال گذشته به دستور علی خامنه‌ای صورت گرفته است.اظهارات نماینده ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ را می‌توان نشانه‌ای از دور تازه بازداشت فعالان سیاسی در آینده‌ دانست که جزئیات آن تاکنون اعلام نشده است