گزیده خبرهای اول دی 90
لاریجانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری حماسه 9دی:9 دی روشنایی‌بخش حرکت‌های انقلابی در آینده سیاسی کشور است.خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حماسه 9 دی یک سرمایه ملی است و در شرایط فعلی باید روشنایی بخش حرکت‌های انقلابی در آینده سیاسی کشور باشد.
پاسدار انگلیسی علی لاریجانی که رئیس بازار مکاره است و همچون پاسدار قالیباف چشم به کسب پست ریاست جمهوری دوخته است . همچون سایر برادرانش عنصری  فرصت طلب است  که همچون حرکت گل آفتاب گردان می باشد که در مسیر تابش آفتاب در حال چرخش به سوی مراکز قدرت می باشد . برای همین بدون اینکه اشاره کند در 6 دی 88 چه گذشت وتظاهر کنندگان ناراضی در این روز که مصادف با روز عاشورا بود چه فریاد زدند ولی آویزان به 9 دی شده است که اراذل واوباشان بسیجی و  ساندیس خوران از سراسر روستا ها گرد آوری و وارد برخی از شهرها از جمله تهران شدند تا مقابل تظاهر کنندگان 6 دی به ایستند و سران رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلب را تهدید به منافق ومحارب کنند وحکم اعدام برای شان صادر نمایند. برای همین این پاسدار خرر نگ کن ورخش جان زن مدعی شده است که 9 دی روشنایی بخش حرکت های انقلابی در آینده ی سیاسی کشور است . یعنی آشکارا وعده ی سرکوب و بازداشت وزندان و شکنجه و اعدام معترضان ناراضی را داده است
به گزارش گروه مجلس خبرگزاری فارس به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با اعضای ستاد برگزاری همایش ۹ دی اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامی مسئله حضور مردم یک پایه اساسی و نمادی از مشارکت جدی مردم در مسائل مهم کشور بوده است که این موضوع را در سایر انقلاب‌ها بسیار کمرنگ است؛ گاهی ممکن است در سایر کشورها مردم در صحنه حضور داشته باشند، اما در کشور ما، پس از انقلاب اسلامی به دلیل معارف اهل بیت (ع) که زمینه‌ساز چنین تحرکاتی است، غالبا با حضور مردم در فضاهای مختلف سیاسی روبرو بوده‌ایم.
مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با فارس:شیرهای رها شده در پایتخت قرار بود در "سیرک" اصفهان استفاده شوند.خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شیرهای رها شده در پایتخت قرار بود در سیرک اصفهان استفاده شوند.
اگر این ادعا درست باشد . سئوال است که مگر توله شیر هم همچون مواد مخدر است و  فراوان هم می باشد که بطور قاچاقی حمل ونقل شود؟ یا اینکه مگر تهران مکان نمایش سیرک است که توله شیرها رها شده اند تا مشغول نمایش سیرکی شوند . یا اینکه بدلیل اینکه گوشت گران می باشد و تغذیه و سیرکردن توله شیرها وجود نداشته رها شده اند.
رسول‌علی اشرفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: بچه شیرها که تعداد آنها 6 قلاده بوده است توسط فردی از شهرستان بابلسر مازندران به سمت استان اصفهان به صورت قاچاقی بارگیری می‌شود و به صورت غیر استاندارد توسط یدک‌کش حمل می‌شود.وی ادامه داد: افردای که مبادرت به این عمل غیر قانونی کردند می‌خواستند از این بچه شیرها در سیرک اصفهان استفاده کنند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مستندات این پرونده جمع‌آوری شده و به مراجع قضایی تحویل داده شده است و اداره کل محیط زیست استان تهران علیه متهمان شکایت کرده است.
صدور این حکم نه دهان کجی آشکار به دستگاه فاسد و تبعیض آمیز قضاییه است که  با توطئه پرونده برای وی تنظیم کرده است ، بلکه موضع گیری علیه ی سازمان پشم وشیشه است. زیرا که مرتبط با شیوه ی تبلیغات وجنگ قدرت وثروت ورقابت و اختلاف باندهای مافیایی در گیر برگزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم می باشد
انتظار دارد با اعمال نظارت شایسته بر برنامه‌های رسانه ملی، مدیریت سازمان صدا و سیما را در جهت ترویج و تحکیم مبانی دینی، اخلاقی و هویت ملی و نیز تبیین گفتمان دولت اسلامی یاری دهید و روند امور و تحلیل محتوایی برنامه‌های رسانه ملی را به طور نوبه‌ای به اینجانب گزارش نمایید. به گزارش شفاف به نقل از ایرنا؛ رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه طی حکمی، ‌ علی اکبر جوانفکر مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و سرپرست موسسه «ایران» را به عنوان نماینده رییس جمهوری در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. در حکم رییس جمهوری آمده است: جناب آقای علی اکبر جوانفکر.به استناد اصل ۱۷۵ قانون اساسی و در اجرای بند یک ماده یک و ماده دو قانون نحوه اجرای اصل مزبور، جناب عالی را که از تجارب ارزنده در امور فرهنگی و رسانه‌ای برخوردار هستید به عنوان «نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌کنم. انتظار دارد با اعمال نظارت شایسته بر برنامه‌های رسانه ملی، مدیریت سازمان صدا و سیما را در جهت ترویج و تحکیم مبانی دینی، اخلاقی و هویت ملی و نیز تبیین گفتمان دولت اسلامی یاری دهید وروند امور و تحلیل محتوایی برنامه‌های رسانه ملی را به طور نوبه‌ای به اینجانب گزارش نمایید. تداوم توفیقات شما را در ظل عنایات حضرت ولی عصر (عج) از خداوند متعال مسئالت دارم. محمود احمدی‌نژاد
اعتصاب فروشندگان کالای ملوانی(ته لنجی) در آبادان
وقتی که دستآورد جنایتکاران وغارتگران و عوامفریبان دین فروش حاکم که بزرگترین پالایشگاه نفت خلورمیانه را با اصرار جنگ نعمت است خمینی شیاد به روزی افتاده است که محال به شرایط قبل از جنگ باز گردد . از سوی دیگر وقتی مدعیان از برآورده کردن آب آشامیدنی این شهر جنگ زده وترمیمم ویرانی های جنگ عاجز وناتوان می باشند.بنابراین قابل فهم است که چرا فروشندگان کالای ملوانی در آبادان اعتصاب کرده اند؟
بنا بر گزارش دریافتی،  فروشندگان کالای ملوانی موسوم به ته لنجی در اعتراض به دستور فرماندار آبادان(بهرام ایلخاص زاده) که دستور توقف خروج کالای ملوانی از گمرک را داده بود. دیروز چهارشنبه 30 آذر مغازه های ته لنجی در بازار ته لنجی  و بازار احمد آباد بطور یکپارچه و هماهنگ دست به اعتصاب زده و مغازه های خود را تعطیل نمودند. پس از اعتصاب دسته جمعی بازاریان و مردم گناوه اکنون موج اعتصاب و اعتراض به قانون جدید کالای ملوانی(ته لنجی) به آبادان رسیده است.
نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۸۹ زیر ۱ درصد بود
وقتی با تقلب  نجومی  وحماسه سازی آمار دروغ شرکت کنندگان دست به کودتا زده می شود ودرادامه سرکوب خونین برای معترضین در پیش گرفته می شود .مهمتر اینکه ادعا می شود در کشور فقیری وجود ندارد وهیچ کس باشکم گرسنه سر بر بالین نمی گذارد .چرا نمی بایست چنین ادعای واژگونه ای شود؟
سایت الف وابسته به احمد توکلی متن 10 سئوال نمایندگان مجلس از احمدی نژاد را منتشر کرده است. در یکی از سئوالات به نرخ رشد اقتصادی اشاره شده استطبق آمار رسمی نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۸۹ زیر ۱% بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوی صندوق بین المللی پول را بپذیریم حدود ۳% بوده است در حالی که طبق برنامه باید حداقل ۸% باشد. آیا این امر حاکی از ضعف مدیریت اقتصادی کشور نیست؟ همچنین با این نرخ رشد آیا ممکن است یک میلیون و ششصد هزار شغل در کشور ایجاد شده باشد؟ 
بازداشت 8 نفر به اتهام حمله به خودروی زندانیان در کرج
با این گزارش که اگر چنانچه واقعیت داشته باشد و  پرونده سازی که شده است . بنابراین می بایست به جرم قتل ومشارکت وتبانی شاهد صدور احکام اعدام برای چند تن از متهمان بازداشت شده بود

ایسنا  : رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، از بازداشت عوامل و همدستان حمله به خودروی حامل 9 زندانی در کرج خبر داد. غلامحسین اسماعیلی در این‌باره افزود: خدا را شاکریم که ظرف یک هفته بعد از حادثه‌ی حمله به خودروی حامل زندانیان در کرج و با تلاش همه‌جانبه‌ی مسوولان انتظامی، قضایی، امنیتی و همکاران زندان، عوامل این حمله که منجر به شهادت یکی از همکاران‌مان شد، دستگیر شدند. 8 نفر از عوامل، مرتبطان و افرادی که در این حمله نقش داشته‌اند، شناسایی و در نهایت بازداشت شده‌اند. خودرویی که به وسیله‌ی آن حمله صورت گرفته بود نیز کشف شده و هم‌چنین متهمان نیز به عمل خود اقرار کرده‌اند.اسماعیلی تاکید کرد: فرزند و داماد 2 عامل اصلی این اتفاق جزو زندانیانی بودند که قرار بود در روز حادثه به دادگاه بروند و این افراد با این باور به خودروی حامل 9 زندانی حمله کردند، این درحالی است که این دو زندانی در خودرویی که به آن حمله شده بود حضور نداشتند و متهمان با خودروی دیگر تحت الحفظ به دادگاه حمل شده بودند.رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با بیان اینکه از ابتدا بر این باور بودیم که این حمله برای آزادی زندانیان صورت گرفته است، گفت: از 8 نفر بازداشت شده، 2 نفر از عوامل اصلی حمله بوده‌اند و 6 نفر دیگر از عوامل تدارکات و هماهنگ‌کننده این حمله بوده‌اند. ‌سه نفر از بازداشت‌شدگان در جاجرود و پنج نفر در استان البرز دستگیر شدند.