گزیده خبرهای 3 دی 90
ایران انفجارهای تروریستی سوریه را محکوم کرد.خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی انفجارهای سوریه با خانواده های کشته شدگان و مجروحان این حادثه ابراز همدردی کرد.
این نوع تکذیب ها که سابقه ی تاریخی برابر عمر ننگین رژیم فاشیستی مذهبی وارونه گوی ایران دارد. در حقیقت نوعی تأیید کردن مضاعف می باشد .چونکه عامل بی ثباتی وناامنی عراق حاکمان ایران هستند . به خصوص اینکه نوری مالکی مزدور دست نشانده  حاکمان ایران می باشد . همچنین مخالفان عراقی برای  مداخله گری شان  در امور داخلی عراق را تهدید به ترور  و حذف فیزیکی کرده اند. درست شبیه ی اقدامی که اکنون نوری مالکی خائن ومزدور و دست نشانده  شروع و دنبال  کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حادثه تروریستی انفجارهای سوریه که به کشته و زخمی شدن جمعی از اتباع این کشور انجامید را شدیداً محکوم کرد و با خانواده های آنان ابراز همدری کرد.وی افزود: بی تردید بی ثباتی و تهدید امنیت ملی سوریه که دشمنان مردم این کشور به دنبال آن هستند نه تنها مردم سوریه بلکه دیگر ملت های منطقه را نیز مورد تهدید قرار خواهد داد.

فائزه هاشمی فردا به دادگاه می‌رودخبرگزاری فارس:فردا شنبه سوم دی ماه دادگاه فائزه هاشمی برای پاسخگویی به اتهاماتش برگزار می‌شود.
فقط داشته باشید که رشد دامنه ی تضاد واختلافات و رقابت ناشی از جنگ قدرت و ثروت به کجا رسیده است که چه موقع فائزه رفسنجانی قرار است به بیدادگاه نمایشی نزد سر دژخیم ابوالقاسم صلواتی با اتهام تشویش اذهان عمومی برود  که قاضی نمایشی شوی تلویزیونی محاکمه فله ای 100 نفره بازداشتی های تظاهرات ضد حکومتی 88 می باشد؟ یعنی روز 3 دی و روز دوم از 3 روز نامنویسی نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم است که پیام این اقدام مشخص است که چیست؟ آیا هنوز هم پس از تجربیات فراوان که در دسترس که از تقلبات و حذف شدن ها موجود می باشد و چنین در باغی دارد  باید بازهم شرکت کرد وتبدیل به هیزم گرم کردن این نمای مضحک نخ نما شده ی خیمه شب بازی شد ویا نه بطور قاطعانه این نمایش را همراه با روشنگری  تحریم نمود؟
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، بر اساس این گزارش، وکیل فائزه رفسنجانی در این زمینه گفته است:‌دادگاه فائزه رفسنجانی در سوم دی ماه سال جاری برگزار می‌شود و احضاریه حضور در دادگاه هم به من به عنوان وکیل وی ابلاغ شده است.ریاحی وکیل فائزه رفسنجانی با بیان این که در پاره‌ای از موارد حضور متهم در دادگاه ضروری نیست و وکیل وی می‌تواند از موکل دفاع کند مگر در مواردی که قاضی حضور شخص متهم را در دادگاه ضروری بداند گفت: قاضی دادگاه در احضاریه ای زمان دادگاه را به فائزه و من به عنوان وکیل ابلاغ کرده است که باید در سر موعد مقرر در دادگاه حضور داشته باشیم ولی ممکن است حضور موکلم در دادگاه ضروری نباشد.وی در ادامه بیان کرد:‌ زمان برگزاری دادگاه فائزه هاشمی رفسنجانی در سوم دی ماه سال جاری است و این زمان هم به من به عنوان وکیل و فائزه هاشمی ابلاغ شده است.گفتنی است که براساس کیفرخواست صادر شده از دادسرای انقلاب اسلامی پرونده فائزه هاشمی با اعلام جرم دادستانی تهران و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در پی مصاحبه وی با سایت ضد انقلاب روزآنلاین تشکیل شده است.قرار بود نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات خانم هاشمی 23 مرداد امسال در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شود اما قاضی پرونده با درخواست استمهال وکیل مدافع متهم به منظور تدارک دفاع، موافقت کرد و مهلت یک ماهه داده شد.با این درخواست، جلسه‌ دادگاه به تاخیر افتاد و وقت رسیدگی نیز تجدید شد.  به تعویق افتادن رسیدگی به اتهامات فائزه هاشمی رفسنجانی موجب اعتراض‌هایی در مجامع گوناگون شده بود. به عنوان مثال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت‌معلم و شاهد تهران چند روز قبل با صدور بیانیه‌ای نسبت به تأخیر 120 روزه دادگاه فائزه هاشمی اعتراض کردند.در این بیانیه اعتراضی آماده بود: اکنون 120 روز از موعد برگزاری دادگاه فائزه هاشمی گذشته اما همچنان وی با خیال راحت به تحرکات خود ادامه می‌هد و باید از مسئولان قضایی کشور پرسید، پس دادگاه فائزه هاشمی چه شد؟ آیا برگزاری هر چه سریع‌تر این دادگاه موجب امیدواری مردم و اقبال آنان به حضور در عرصه‌های تصمیم‌گیری نظام نمی‌شود؟ آیا امید مردم مایه افزایش مشارکت آنان در انتخابات آینده نمی‌شود؟ آیا محاکمه سران فتنه به معنای احترام به رأی ملت ایران و حضانت و پاسداری از خواست آنان در چارچوب قانون نیست؟ آیا برگزاری این قبیل دادگاه‌ها تشکر و سپاس از ملتی نیست که خالق حماسه‌هایی همچون ۲۲ خرداد، ۹ دی و ۲۲ بهمن ۸۸ بودند؟فائزه هاشمی در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 نیز بارها با حضور در تجمعات غیرقانونی اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده بود.
در همایش جبهه متحد اصولگرایان یزد.زاکانی: 3 گروه در برابر اصولگرایان صف بندی کرده اند.خبرگزاری فارس: عضو جبهه متحد اصولگرایان گفت:دسته‌ای ممکن است با پرچم اصولگرایی وارد عرصه شوند و برای هر نماینده 3میلیارد تومان سرمایه بگذارند که کرسی‌های بیشتری بگیرند
اعتراف آشکار تر اینکه  اذعان شده است رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نه اصلاح شدنی نمی باشد ، بلکه حتی یدک کشیدن عنوان اصلاح طلبی هم می تواند جزو آسیب رسانی ولطمه زدن باشد .چونکه یکی از فاشیست های عضو بازار مکاره در تبلیغات نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره ی نهم  در 12 اسفند در یزد فته است که سال 76 و هشت سال بعد از آن لطمه‌های سختی خوردیم که آغازش یک گفتمان بود. فرامو نشود سرکوب قیام 6 روزه دانشویی در  تیرسال  78 وترور سعید حجاریان و نشاندن لوله در فک این تئوری پرداز دوم خردادی ها و بستن بیش از 80 نشریه ی مطبوعاتی در یک شب و  در نهایت حذف این مدعیان از صحنه و اعلام تدارکاتچی بودن خاتمی و فراهم کردن فضا برای کودتا گران  مدعی اصول گرایی که زاکانی عضوی از آن است جزو بخشی از دستآورد مدعیان اصلاح طلبان لطمه زن می باشد .خوب وقتی باا ینان این چنین تحقیر آمیز برخورد  و به اینان  تهام زده می شود که فتنه گرانی هستند که همسو با نظام سلطه و جریان انحرافی درون دولت هستند .چه ضرورت دارد که بطور قاطعانه این نمایش خیمه شب بازی تحریم نگردد؟
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علیرضا زاکانی عصر جمعه در نخستین همایش جبهه متحد اصولگرایان استان یزد اظهار داشت: ما اصولگرایان به عنوان دلدادگان شهدا و یاران سفر کرده و سرباز کوچکی از خیل سربازان رهبر عزیز، باید کار مهمی را با یکدیگر بنیان بگذاریم.وی افزود: آنچه برای ما مهم است، اعتلای اسلام و اهدافی است که اسلام دنبال می‌کند و جامعه اسلامی باید در کشورهای غربی برای مسلمین اسوه و کمک باشد تا گام چهارم تحقق جامعه اسلامی برداشته شود.زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از راه‌های استمرار گفتمان، انتخابات است، افزود: سال 76 و هشت سال بعد از آن لطمه‌های سختی خوردیم که آغازش یک گفتمان بود.وی تاکید کرد: جبهه اصولگرایان باید در کنار هم قرار بگیرند تا نتیجه آن پیروزی جبهه انقلاب باشد.زاکانی خاطرنشان کرد: اکنون سه گروه در مقابل اصولگرایان صف‌آرایی کرده‌اند، یکی نظام سلطه است که ریشه پلیدی‌ها و پلشتی‌ها را گسترش می‌دهد تا ریشه خوبی‌ها را از بین ببرد.وی ادامه داد: گروه دوم که نخستین رقبای ما محسوب می‌شوند، عناصر فتنه‌گری هستند که با تمام وجود کار می‌کنند و شعار می‌دهند که ما نمی‌آییم و بیانشان بسیار صریح است.زاکانی عنوان کرد: زاکانی خاطرنشان کرد: گروه سوم، گروه عناصر فاسدی هستند که کاری به هیچ‌کس ندارند و در فکر پر کردن انبان خود هستند نه خدمت به مردم.وی ادامه داد: اینکه کسی پیدا می‌شود که 3میلیارد امکان می‌گیرد، پیگیری آن را انحراف می‌بینیم.زاکانی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که در این مسیر نیاز به حضور تک تک دوستان است.
 موسوی در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد:اصلاح‌طلبان کت اپوزیسیونی و شلوار پوزیسیونی پوشیده‌اند.خبرگزاری فارس: مدیرعامل خبرگزاری فارس در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد گفت: جبهه دوم خرداد می‌خواهد با پوشیدن کت اپوزیسیونی و شلوار پوزیسیونی هم منتقد حاکمیت باشد هم در درون حاکمیت و دایره قدرت حضور داشته باشد.
نظام الدین موسوی که یک پاسدار است  که مدیر عامل خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس و دبیرکل انجمن روزنامه وخبرنگاران مسلمان می باشد و همچون رهبر منفور ونا مشروع  که کفش روی لعنیگ بر پا می کند و سایر مسئولان دیگر که  زیر شلوری اشان از شلوارشان  بیرون زده است وی نیز دکمه شلوار پاسداری اش را با دگمه پیراهن مدل آخوندی اش اشتباهی  بسته است تا نابغه گری در تحلیل گری علیه ی رقیب مغلوب وسیاست وتاکتیک هایش مقابل نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره را به نمایش گذارد . اکنون موفق به کشف شده است که  رقیب مغلوب مدعی  اصلاح طلبان چرا با شیوه ی ظاهری رژیم فاشیستی مذهبی  ادعا مبارزه با آمریکا می کند ولی در پشت پرده مشغول پیش بردن سیاست خائنانه ی مماشات گری با آمریکا  می باشد . اینان کت مخالف وشلوار موافق پوشیده اند  که بر گردان همان سیاست با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن است . بنابراین  سیاست این مدعیان اینگونه فاش شده است . همچون سئوالاتی که پیرامون گزارش خبری های قبلی شد برای چه باید در چنین نمایش خیمه شب بازی حضور یافت و نقش سیاهی لشکر اجرا نمود تا شرایط تقلبات گسترده وادعای ماذب مشروعیت تراشی هموار شود؟ا
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در جمع اعضای این تشکل دانشجویی حضور یافت و به تحلیل آرایش سیاسی کشور در آستانه انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی و پرسش و پاسخ با دانشجویان پرداخت.مجلس نهم نیز ویژگی‌های خاصی دارد که بر اهمیت آن در قیاس با دیگر انتخابات‌ها می‌افزاید.انتخابات مجلس نهم در شرایطی برگزار می‌شود که این انتخابات اولین آزمون ملی پس از فتنه سال ۸۸ و حوادث بعد از آن محسوب می‌شود.انتخابات مجلس نهم انتخاباتی است که تمامی طرف‌های حاضر در وقایع سال ۸۸ اعم از نظام جمهوری اسلامی، مردم و حتی دشمنان خارجی منتظر آن هستند تا ببینند نظام جمهوری اسلامی اولین انتخابات پس از وقایع سال ۸۸ چگونه برگزار می‌‌شود. در صحنه بین‌المللی امروز شاهد بیداری ملت‌ها و قیام مردمی هستیم که سال‌ها به صورت آتش زیر خاکستر بود.مشخص و عیان است که اکثریت مردم منطقه به دنبال مبارزه با استکبار و استعمار هستند و بر ایجاد حکومت منطبق بر دیدگاه‌های خود تأکید دارند.امروز در صف‌‌آرائی ملت‌ها و دولت‌ها در منطقه، در یک سوی میدان، الگوی ایران اسلامی قرار گرفته و در طرف دیگر مدل تراشیده شده آمریکا قرار گرفته است.موسوی افزود: با عنایت به این نکته که آمریکا سعی بر ناکارآمد جلوه دادن الگوی ایران اسلامی و القای مدل خود به ملت‌های منطقه است چشم امید تمامی مردم منطقه به جمهوری اسلامی ایران و انتخابات پیش‌روی آن است.در این انتخابات چندین دسته و گروه فعال هستند که برخی با چراغ روشن و برخی دیگر بنای ورود به صورت چراغ خاموش را دارند.در جریان فتنه ۸۸ شاهد بودیم که جریان با سابقه‌ای که به عنوان جناح چپ شناخته می‌شد و بعدها به صورت اصلاح‌طلب معرفی شد؛ تمامی موازین اخلاقی و قانونی را طی یک سال زیرپا گذاشت و به رأی مردم و خواست ملت و تمامی نهادهای قانونی و نظارتی نظام متعرض شد.مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه جریان موسوم به سبز به دنبال این است که حضور رسمی خود در انتخابات را با شرط و شروط پیش ببرد، گفت: جبهه اصلاحات بهتر از هر کس دیگری می‌داند که در مقامی نیستند که برای نظام شرط و شروط بگذارند و شرایط را برای حضور خود مهیا نمی‌بینند.وی با بیان اینکه جبهه اصلاحات بازی چندگانه تحریم، مشارکت مشروط، عدم مشارکت را به عنوان سیاست اعلامی خود انتخاب کرده است، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان سابق و جریانی که با فتنه ادغام شدند و فجایع سال ۸۸ را آفریدند، می‌دانند نظام و مردم آمادگی پذیرش آن‌ها را ندارند و حتی پایگاه اجتماعی سابق این جریان نیز آن‌ها را نمی‌پذیرد.موسوی با طرح این سؤال که چگونه جریانی که ادعای واهی تقلب را مطرح کرد و دولت بر سر کار آمده از انتخابات ۸۸ را مشروع نمی‌دانست امروز بنای شرکت در انتخاباتی دارد که همین دولت قرار است برگزارکننده آن باشد؟ گفت: از آقایان حامی جریان فتنه باید پرسید که بنا به ادعای آنان چه تضمینی وجود دارد که مجدداً تقلب نشود و آرای آنان نادید گرفته نشود؟امروز نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت مجلس اعلام می‌کنند که در انتخابات شرکت می‌کنند و بخش دیگری از جبهه دوم خرداد بحث تحریم را دنبال می‌کنند اما حقیقت امر این است که استراتژی اصلی اصلاحات برای شرکت در انتخابات حضور با چراغ خاموش است.موسوی افزود: جریانی که در رأس آن محمد خاتمی قرار دارد بر این عقیده است که حرکت جنبش سبز و قضایای سال ۸۸ سرمایه اصلاحات را از بین برد و بدون حضور در حاکمیت قادر به پیشبرد اهداف خود نیستند و تحریم و عدم حضور آنان در انتخابات سرنوشتی همچون نهضت آزادی را برایشان رقم می‌زند و به جریانی بی‌خاصیت و غیر مؤثر تبدیل می‌شوند.موسوی استراتژی و راهبرد اصلی جبهه دوم خرداد را استفاده از "مهره‌های سفید" عنوان کرد و اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به دنبال چهره‌هایی هستند که علی‌الظاهر وابستگی چندانی به جریان فتنه نداشته و مواضع تند و رادیکالی هم از آن‌ها یافت نشود.وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند که نیروهای سفید حاضر در سیستم بروکراسی و تکنوکرات‌های سابق که کارنامه تقریباً سفیدی دارند را جذب و به عنوان کاندیدای جبهه خود معرفی کنند، گفت: هدف دیگر جبهه اصلاحات این است که با همکاری دشمنان خارجی و بهره‌کشی از نظام با اهرم فشارهای سیاسی و اقتصادی حاکمیت را وادار کند که آ‌ها را بپذیرد.مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه برخی از آقایان عضو جبهه اصلاحات به دنبال این هستند که با یک عذرخواهی فرمالیته به دامان نظام برگردند، گفت: برخی دیگر بر این باورند که این نوع حضور هیچ فایده‌ای ندارد و نباید موجب گسترده شدن مشارکت مردمی شوند.وی تصریح کرد: این‌ها همه در حالی است که عده زیادی از اصلاح‌طلبان معتقدند که چه جریان اصلاحات باشد و چه نباشد مشارکت ۵۰ درصدی همیشه وجود دارد و بهتر است که با چراغ خاموش و مهره‌های سفید در انتخابات حاضر شوند....