گزیدخبرهای 30 آذر90
کشف جسد مثله شده خبرنگار آمریکایی در لبنان
حزب الله لبنان کیست و وابسته به کدامین کشور است و این کشور دارای چه کارنامه ای در زمینه ی تقض حقوق بشر و اقدامات آدم ربایی و شکنجه ومثله کردن همراه باا قدامات تروریستی در داخل وبرون مرز دارد؟ به خصوص اینکه با آمریکا چه رابطه ای دارد؟ تصور نمی شود با مشخص شدن  نام این کشور دیگر ابهامی از سرنخ اصلی طراحی و ربون ومثله کردن باقی مانده باشد؟
العربیه: جسد مثله شده یک خبرنگار آمریکایی که چند روز پیش در لبنان ناپدید شده بود، در کوه های مشهور صنین که حزب الله لبنان نفوذ زیادی در این منطقه دارد، یافته شد.این خبرنگار زمانی که برای پیاده روی به نزدیکی روستای بسکنتا در استان کسروان رفته بود، ناپدید شده بود.خبرنگار آمریکایی، جان ریدوین نام دارد. او 33 سال داشت و نیروهای امنیتی لبنان پس از دریافت خبر ناپدید شدنش جستجو را آغاز کردند. این جستجو در منطقه ناپدید شدنش با استفاده از سگ های آموزش دیده و دو فروند هلیکوپتر صورت گرفت.خبرهای فوری برخی از شبکه خای خبری لبنانی از جمله "ام تی وی" و تلویزیون دولتی لبنان اعلام کردند که جسد ریدوین در حفره ای بزرگ در منطقه "الزحطه " در نزدیکی صنین یافته شد. پیش از آن در این منطقه خودروی فولکس واگن این خبرنگار آمریکایی یافته شده بود ، مساله ای که نیروهای امنیتی را تشویق به گسترش جستجویشان در منطقه کرد.بنا بر اطلاعات رسیده به " العربیه.نت " ریدوین به همراه همسرش ایرینا از هفت سال پیش در لبنان اقامت داشت. او همکار سازمان ملل متحد بود و به عنوان خبرنگار آزاد هم فعالیت می کرد. اصلیت او از شهر "سیوکس سیتی" در ایالت اوتا است و پدر او پزشک بود.همسر ریدوین با این که نخستین شخصی بود که ناپدید شدن او را به نیروهای امنیتی لبنانی و سفارت آمریکا ابلاغ کرد، اما گمان نمی کرد کسی او را ربوده باشند.ریدوین عادت داشت در مناطق کوهستانی لبنان پیاده روی کند. اطلاعات رسانه ای که از منابع امنیتی به دست آمده ، از مثله شدن او سخن می گوید؛ مساله ای که نشان می دهد سقوط او در چاه یک حادثه نبوده است.این خبرنگار آمریکایی دوستان برجسته ای در لبنان در محافل مختلف سیاسی و اجتماعی داشت. بیشتر دوستانش در فیس بوک را نویسندگان، روزنامه نگاران و فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند.یافتن جسد مثله شده ردوین در هنگامی روی می دهد که فضای لبنان پر تنش است. حزب الله نام و مشخصات افرادی را اعلام کرده که می گوید جاسوسان سازمان اطلاعات آمریکا "سیا" هستند و اقدام به جمع آوری اطلاعات از لبنان و قرار دادن آن ها در اختیار اسرائیل می کنند.رژیم ایران نیز که از حامیان عمده حزب الله است اخیرا از بازداشت " یک جاسوس سیا " خبر داده است.
پیش بینی اسدالله عسگر اولادی، میلیاردر معروف از قیمت دلار: دلار ظرف چند روز آینده باز هم اوج می گیرد
این پیش بینی افزایش دلار از سوی یک مفت خور حرفه ای صاحب ثروت های نجومی باد آورده ارائه  شده است که نشان از نقش کلیدی وی در لالی وواسطه گری میان بانک مرکزی وعرضه دلار وسکه وانباشت وفروش آن وبر جیب زدن اختلاف قیمت بانکی و بازار آزاد است البته فعالیت وی موازی با دلال و واسطه های دولتی وشرکاء می باشد برای همین پیش بینی تبلیغاتی برای افزایش دلار کرده است.
ساعاتی پس از آنکه سفره صبحانه اتاق تهران با رییس کل بانک مرکزی جمع شد و اخبار و حواشی این نشست روی خروجی رسانه‌های نوشتاری و تصویری داخلی و خارجی قرار گرفت، دهمین جلسه کمیسیون تولید و تجارت اتاق تهران در طبقه سوم این اتاق برگزار شد.در این نشست اسدالله عسگراولادی که از جمله مدافعان افزایش نرخ ارز است، به سخنان محمود بهمنی در اتاق تهران اشاره کرد و گفت: سخنان رییس کل بانک مرکزی نشان داد که نظام ارزی ایران از ضعف مدیریتی مهار نرخ ارز رنج می برد.عسگراولادی که از فعالان اقتصادی کارکشته و آگاه به تجارت و اقتصاد بین الملل است، معتقد است که با توجه به اظهارنظرهای اخیر محمود بهمنی، نرخ دلار به رشد قیمت خود ادامه می دهد و این سیر صعودی قیمت در بازار آزاد تا پایان سال جاری فراتر از نرخ فعلی خواهد رفت.وی پیش بینی کرد که قیمت دلار ظرف روزهای آینده از 1500تومان فراتر رود.
دلار ۱۵۱۵ تومان شد/ رشد ۱۷۵ تومانی در ۳ روزخبرگزاری فارس: در تداوم رشد شتابان قیمت طلا طی یک ساعت گذشته نرخ دلار در بازار ۱۰ تومان دیگر افزایش یافت و به ۱۵۱۵ تومان رسید.
روزانه چه میزان دلار از سوی بانک مرکزی توزیع می شود؟ شیوه ی توزیع دلار چگونه می باشد . یعنی اینکه چه میزان بدست متقاضیان عادی  داده می شود وچه مبلغ سهم دلالان وواسطه گرهای وابسته به دولت یا شرکای دزد وغارتگرش می شود؟ اختلاف قیمت دلار دولتی با قیمت بازار آزاد چیست و این اختلاف توی جیب چه کسانی می رود؟ مشروط بر اینکه عسگر اولادی غارتگر منفور ومشهور پیش بینی کرده یا لو داده است که قیمت دلار بالا می رود . یعنی نقش خود وهمکاران باند مافیایی انگلیسی مؤتلفه در این واسطه گری وافزایش قیمت دلار را فاش کرده است؟ مهمتر اینکه چرا گفته نمی شود که ریشه ی رو به رشدد لار شیطان بزرگ چیست؟ به خصوص اینکه این روز ها خیلی تبلیغات ضد آمریکایی می شود ومانور با هواپیمای جاسوسی بدون سر نشین آمریکایی ودستگیری جاسوس سیا وموساد می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بانک مرکزی در حالی اعلام کرده بود با جدیدیت بازار ارز را کنترل و قیمت‌ها را مهار می‌کند که نرخ دلار طی چهار روز سپری شده در هفته جاری ۱۷۵تومان افزایش یافت و ساعتی قبل به ۱۵۱۵ تومان رسید.این گزارش حاکی است به زعم برخی از کارشناسان با توجه به انحصار عرضه ارز در بانک مرکزی برخی این وضعیت را ناشی از عملکرد دولت برای تامین بودجه می‌دانند، برخی معتقدند سفته بازی در بازار ارز دلیل این آشفتگی است و به عقیده برخی این وضعیت ناشی از آثار مسائل خارجی و بین‌المللی است.مسئولان بانک مرکزی تا کنون در برابر تحولات بازار ارز سیاست سکوت اختیار کرده‌اند.
صدور حکم محکوميت زمين خوار 500 ميلياردي
چگونه است که حکم در مورد بی پشت وپناهان اقشار محروم و آسیب پذیر در جا وبه سرعت از سوی دستگاه فاسد وتبعیض آمیز قضاییه  اجرا می شود وشدیدترین  احکام مجازاتی در مورد شان صادر می شود ولی وقتی نوبت به دزدان واختلاس گران وزمین خوران حرفه ای وکلان مفسدان می خورد شرایط وارونه می شود؟
مردمسالاری: حکم محکوميت "ک.ر" زمين خوار 500 ميليارد توماني در لواسان صادر شده است. ولي الله داوريان مشاور حقوقي استاندار تهران درباره زمين خواري بزرگي که در منطقه لواسان صورت گرفته است اظهار داشت: شخصي به نام "ک.ر" يکي از زمين خواران بزرگ لواسان است که حدود 10 هکتار از بهترين زمين هاي منطقه لواسان را به صورت غيرقانوني تصرف و نسبت به سندسازي اقدام کرده است.  به گزارش فارس، وي ادامه داد: براساس دستور استاندار تهران،مشاور حقوقي و منابع طبيعي استانداري تهران به اين موضوع زمين خواري ورود پيدا کردند و گزارشي از تصرفات تهيه و پرونده آن را به مراجع قضائي ارسال کرده اند.  مشاور حقوقي استاندار تهران با اشاره به اينکه در منطقه لواسان حدود 10 مورد مشابه از اين زمين خواري وجود دارد گفت: اين پرونده در حال رسيدگي قضائي و در شرف راي خلع يد و رفع تصرف است.  وي بيان داشت: حکم محکوميت براي اين زمين خوار صادر شده; ولي او هنوز دستگير نشده  است
.احضار سه تن از خبرنگاران روزنامه ایران به دادسرا
معمولاً درجنگ قدرت و ثروت جناح ها وباندهای مافیایی مهره های پایینی هدف واقع و قربانی می شوند تا اینگونه پیام به بالایی ها داده می شود. از طرف دیگر وقتی رئیس انجمن روزنامه نگاران مسلمان نظام الدین موسوی باشد که مدیر عامل خبر گزاری دروغ پرداز پاسدار فارس باشد و معاون امیتی دستگاه فاسد وتبعیض آمیز قضاییه  پاسدار ممد باقر ذوالقار باشد که تئوری پرداز کودتای پاسداران می باشد .معلوم است که باید خبرنگاران رقیب وابسته به دولت به داد سرا احضار شوند.
ایرنا : یك ماه پس از ورود غیرقانونی به روزنامه ایران و ضرب و شتم خبرنگاران این رسانه توسط ماموران انتظامی،دستگاه قضایی بی اعتنا به اظهارات و توصیه های دادستان كل كشور، فرمانده نیروی انتظامی و استاندار تهران، روند احضار خبرنگاران این رسانه را در پیش گرفته است.به گزارش ایرنا، صبح دوشنبه 30 آبان ماه امسال بود كه تعدادی از ماموران دادستانی تهران و به دنبال آن ماموران انتظامی بدون ارایه حكمی برای بازداشت مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و سرپرست موسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران در محل این موسسه حاضر شدند و پس از ضرب و شتم تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران این روزنامه، مدیرمسوول و چند نفر از خبرنگاران را بازداشت كردندپس از وقوع این حادثه، دهها نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران روزنامه ایران كه بی گناه مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته بودند، در نامه ای به دادستان كل كشور خواستار بررسی این موضوع و برخورد با خاطیان شدند.در حالی كه افكار عمومی و ناظران رسانه ای، منتظر بودند دستگاه قضایی با خاطیان یا با كسانیكه غیرقانونی وارد روزنامه شده بودند , كاركنان روزنامه را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، برخورد كند به نظر می رسد دستگاه قضایی به جای رسیدگی به شكایت روزنامه نگاران روزنامه ایران ، سه تن از خبرنگاران این روزنامه را كه یك تن از آنها در روز حادثه به شدت مجروح و در بیمارستان بستری شده بود، به دادسرا احضار كرده است.این در حالی است كه نشانه ای از برخورد با خاطیان تعرض به روزنامه ایران و پیگیری شكایت های مضروبان و خبرنگاران مصدوم وجود ندارد.