روزی نامه ی حکومتی  جمهوری اسلامی دو شنبه 28 آذر ماه سال 1390
نقد و بررسی : سر مقاله  روزی نامه ی جمهوری " فرار آمريكا از باتلاق عراق "
"وقتی آمریکا که قدرت برتر جهان است بنا بر ادعای سرمقاله نویس  بازنده ی این جنگ عراق است . پرواضح است که کشور جهان سومی غرق در بن بست وبحران فاشیست مذهبی نامشروع  و ضد بشری ایران ونخست وزیر آلت دستش در عراق نمی توانند برندگان اشغال نظامی عراق باشند . آنگونه که دیر یا زود موج تظاهرات ضد نوری ممالکی وحاکمان ایران در شهرهای عراق شروع و هویدا خواهد شدگ"
 جالب است که  سرمقاله نویس در سرمقاله ای در چند روز پیش رقم  17 هزار نیرو در سفارت آمریکا در بغداد را  اعلام  کرده بود. اما اکنون 2 هزار کاهش یافته وبه رقم 15 هزار نفر رسیده است. تا ثابت شود که موضع ضد آمریکایی چقدر تیز و آمار و ادله ها چه میزاندقیق و حساب شده می باشد؟  ابتدا هدف از اشغال نظامی عراق پیگیری تهاجم  نا تمام نظامی بوش پدر در سال 90 بود که بوش پسر دنبال نمود . همچنین در این هدف آمریکا  در تهاجم نظامی به عراق واشغال نظامی این کشور با چراغ سبز وتفاهم کامل حاکمان ایران انجام گرفت .در درجه ی اهمیت بعدی  برکناری دشمن  تسلیم نا پذیر صدام حسین حامی فلسطین  و حذف حزب بعث با گرایش سوسیال ناسیونالسیم عربی از قدرت بود . چون هدف مهم تسلط بر چاه های نفت عراق و جایگزین یک مهره ی آلت دست در عراق بود که  با حذف صدام حسین ودار زدن فجیع وی به این هدف دنبال شد. مشروط بر اینکه  بستن قرار داد های بس سنگین  فرو ش تسلیحات نظامی در منطقه نیز  برای کمپانی های نظامی آمریکایی فراهم شد. همانگونه که شرایط مناسب برای حضور کمپانی های نفتی آمریکایی ومنعقد کردن قرار داد های نفتی  در عراق مهیا شده است . مهمتر اینکه حضور نیروهای نظامی آمریکا در منطقه به یک امر عادی تبدیل شد. البته برای آمریکا که ماهیت جنگ افروزی واشغال گری دارد مهم نیست سربازانی که بعنوان مزدور استخدام می کند واکثر شان هم ملیت های غیر آمریکایی ولی تابعیت  آمریکایی دارند  و مقیم  این کشور می باشند  مهم نیست . چونکه  مقامات آمریکایی هم همچون حاکمان ایران اهداف مشخص را دنبال می کنند و برای شان اهمیت ندارد که با ابزار دروغین تبلیغاتی وعده های سر خرمنی آزاد وصلح و دمکراسی نا کجاآبادی  زمینه منحرف کردن اذهان عمومی  برای دست زدن  به تهاجم جنگی و اشغال گری  آماده می کنند. ولی سرمقاله نویس جرأت نمی کند وشهامت بیان واقعیت ندارد تا که اذعان کند نقش حاکمان ایران در مقدمه چینی این تهاجم نظامی و اشغال عراق چه بود؟ یا بگویند احمد چلبی جاسوس چند جانبه که وچه نقشی در این مورد ایفا نمود . در عوض این چنین پس از خروج نظامیان آمریکا از عراق گزارش تحلیلی ارائه داده است:
"دولت آمريكا سرانجام مجبور شد بخش اعظم نيروهاي خود را از عراق خارج نمايد هر چند حداقل 15000 نفر از آنان تحت عنوان كارمند سفارت در عراق باقي مي‌مانند. آمريكا درحالي رسماً خروج خود را از عراق اعلام كرد كه در رسيدن به عمده‌ترين اهداف خود در اين كشور ناكام ماند. به همين جهت، خروج آمريكا از عراق را بايد نوعي عقب‌نشيني دانستتامل در اهدافي كه آمريكايي‌ها در لشكركشي به عراق دنبال مي‌كردند شكست واشنگتن در عراق را بهتر روشن مي‌سازد. از جمله اهدافي كه آمريكا از تهاجم نظامي به عراق در نظر داشت، مي‌توان به ايجاد يك دولت دست نشانده و حافظ منافع آمريكا در عراق، دستيابي به ثروت‌هاي طبيعي، به خصوص منابع نفتي اين كشور، ايجاد و استقرار پايگاه‌هاي نظامي دائمي در عراق، استفاده از عراق براي پيگيري هدفهاي استعماري آمريكا در منطقه، از جمله ايجاد مركزي براي تهديد نظامي ايران و سوريه با هدف تسليم كردن اين كشورها و سرانجام تبديل عراق به كشور دوست و متحد رژيم صهيونيستي اشاره كرد. براساس آخرين آمارها كه در زمينه هزينه‌هاي اين جنگ اعلام شده است تا آبان ماه گذشته بيش از 4800 نفر از نيروهاي ناتو در عراق كشته شدند كه حدود 4500 نفر از آنها آمريكايي بوده‌اند. در همين مدت همچنين 32 هزار آمريكايي مجروح شدندعلاوه بر افراد نظامي، شمار ديگري از آمريكايي‌ها در قالب مزدوران امنيتي، ديپلمات و ساير مشاغل نيز در عراق كشته شدند كه آمار دقيق آنها مشخص نيستدر مورد هزينه‌هاي مالي جنگ عراق، گزارش‌هاي سازمان‌هاي آمريكايي مي‌گويد كه اين هزينه‌ها بالغ بر 500 ميليارد دلار بوده است. اين درحالي است كه برخي منابع مستقل در آمريكا هزينه اين جنگ را حتي تا 4 برابر اين رقم تخمين زده‌اند. بنابر اين گزارش‌ها، مبالغ صرف شده در جنگ عراق بسيار بيش‌تر از جنگ ويتنام و دو برابر هزينه جنگ شبه جزيره كره بوده است. در اين باره دفتر بودجه كنگره آمريكا گزارش داده است هزينه سرسام آور جنگ عراق، آنهم درحالي كه آمريكا دچار بحران مالي شده است، حجم بدهي‌هاي آمريكا را به حدود 14 تريليون دلار رسانده است. در مورد حجم تلفاتي كه اين لشكركشي شوم بر مردم عراق وارد ساخته، هنوز گزارش دقيقي ارائه نشده است ولي در زمان جرج بوش، رئيس‌جمهور سابق آمريكا، تلفات مردم عراق از اين جنگ 30 هزار نفر اعلام شد هر چند يك سازمان مستقل اين آمار را بسيار بيشتر از اين تعداد و تا حدود 150 هزار نفر برآورد كرده است"
گفته می شود که شتر سواری که  دلا دلا نمی شود .مگر می توان همیشه از شگرد تصویر مارکشیدن و مار قالب کردن استفاده نمود و گندش در نیاید؟ چگونه نخست وزیر دست نشانده ی مزدور وخائن نوری مالکی فرمانبر آمریکا نمی با شد که نه پست نخست وزیری اش مدیون آمریکا می باشد ، بلکه اوباما رئیس  جمهور آمریکا  این غلامک را به کاخ سفید فرا خواند تا که همراه وی بعنوان یاد بود بکشته شدگان سربازان نظامی آمریکا در عراق تاج گل همراه بگذارد. همینطور  با هیأت همراه  وی که یک پاسدار تروریست حامی حاکمان ایران است به جای دستگیر کردنش قرار دادگاه تحویل دادن جت های جنگی اف-22  بسته شود . همچنین صحبت از دعوت شرکت های نفتی آمریکایی به عراق شود . عجیب تر اینکه اوباما قاتل تروریست  5 آمریکایی لبنانی عضو سپاه قدس را نیز تحویل نوری مالکی دست نشانده مزدور وخائن داد .اگر این عروسک دست نشانده نوری مالکی مورد اعتماد  کاخ سفیدنبود برای چه به کاخ سفید دعوت و پذیرایی شد و قرار دادهای گوناگون با وی  و هیأت همراه وی بسته شد. حتی با  پیام ویژه  راهی بغداد شد تا به به دمشق سفر شد. در صورتی که این اقدام را سرمقاله نویس با وارونه گویی وادعای محاکمه ی در دادگاه بیطرف جهانی براس رهبران آمریکا بدلیل جنایت ضد انسانی در عراق کرده است . انگاری که حاکمان ایران وشرکای شان در خون مردم بی گناه عراقی و حتی مجاهدین اشرف آلوده نمی باشد ؟ بهرحال  اینگونه وی  بر لیست نا کامی های آمریکا در جنگ اشغال گرانه ی عراق عدم فرمانبری مزدور دست نشانده نوری مالکی را اضافه کرده است :
لشكركشي آمريكا علاوه بر اينكه دهها هزار عراقي را به كام مرگ كشاند، زيرساخت‌هاي اين كشور را نيز متحمل تخريب‌هاي گسترده كرد كه سالها براي بازسازي آن زمان نياز است. تبعات اين ماجراجويي نظامي تنها به تلفات مالي و جاني آن محدود نمي‌شود. گزارش‌هايي كه طي چند سال گذشته منتشر شده است حاكي از تأثيرات گسترده بيولژيكي سلاحهاي به كار گرفته شده در اين جنگ مي‌باشد. شيوع انواع بيماري‌هاي مهلك و تولد هزاران نوزاد ناقص الخلقه عراقي از ديگر آثار اين جنگ ويرانگر مي‌باشدنكته قابل توجه اينست كه واشنگتن درحالي اين فجايع را در عراق به وجود آورد كه هيچ دستاورد قابل ذكري نداشته است تا در هنگام خروج اجباري از عراق به مردم آمريكا ارائه دهد. اگر بر فهرست ناكامي‌هاي آمريكا در جنگ عراق اين نكته نيز اضافه شود كه اكنون دولتي در عراق، زمام امور را در اختيار دارد كه از واشنگتن تبعيت نمي‌كند، در آن صورت عمق شكست آمريكا در عراق بيشتر نمايان مي‌شود و درستي تحليل و پيش‌بيني مسئولان ايراني كه در ابتداي لشكركشي آمريكا، عراق را باتلاقي براي آمريكا خوانده بودند، مسجل مي‌شودالبته اين نبايد پايان كار باشد. جنگ افروزاني كه بدون هيچ مجوز قانوني و با زير پا نهادن مقررات و قوانين بين‌المللي، يك كشور مستقل را به بهانه‌هاي واهي مورد هجوم نظامي قرار دادند و صدها هزار نفر را كشته و يا مجروح و معلول كردند و ميلياردها دلار خسارت وارد آوردند بايد به كيفر جنايات خود برسند. اگر روزي در صحنه بين المللي، دادگاهي مستقل و قدرتمند ايجاد شود يقيناً اشغالگران عراق را به عنوان مجرم و جنايتكار جنگي مورد بازخواست قرار خواهد داد
در خاتمه اینکه آنگونه که سر مقاله نویس تحلیل داده وادعا کرده است که آمریکا در تهاجم نظامی به عراق بازنده ی اصلی شده است .چون هم متحمل هزینه ی بسیار سنگین مالی شده است که موجب رکورد اقتصادی در آمریکا وافزایش بدهی های خارجی این کشورشده است. هم اینکه محتمل  4800 کشته نظامی با 32 هزار مجروح  شده که بخشی دیگر از دستآورد این تهاجم نظامی بوده است . برای همین اوباما مجبور شد نیروهای نظامی آمریکا را از عراق خارج نماید . در صورتی که اعتراف شده  است سفارت آمریکا در بغداد 15 هزار نفر پرسنل دارد و  سرازیر شدن صاحبان کمپانی های نفتی  با سایر کاشناسان متخصصان دیگر آمریکایی در بخش های بنا سازی زیر ساخت هی تخریب و نابود شده به عراق نشان از عدم حضور آمریکاییان در عراق نمی باشد . از سوی دیگر به نظر نمی رسد که اوضاع عراق برای مزدور خائن دست نشانده نوری مالکی  و اربابان تهران وجماران نشین وی  شرایط ماه عسل خوران باشد .چونکه  موقعیت  این مزدور  نوری مالکی  آنچنان نا متعین و تثیبت ناشده است که مجبور شده با ترفند الگو وکپی شده اتهام زنی و در حصر خانگی نگهداشتن کروبی ومسوی دست به تهدید وتوطئه وپرونده سازی برای طارق هاشمی معاون رئیس جمهور وسالک مطلک معاون نخست وزیر عراق بزند که با واکنش انتقادی خروج نمایندگان ائتلاف العراقیه از پارلمان مواجه شده است که مشخص نیست ادامه ی این کشمکش به جا خواهد انجامید. همچنین اکنون  دیگر سپربلای سربازان آمریکایی در عراق وجود ندارد که عملیات تروریستی وانتحاری وانفجاری سپاه قدس و شبه نظامیان شیعی و سایر همکاران شان به اینان نسبت داده شود و معلوم است پس از اقدام دست تروریست ها سریع رو می شود . بنابراین  وقتی آمریکا که قدرت برتر جهان است بنا بر ادعای سرمقاله نویس  بازنده ی این جنگ عراق است . پرواضح است که کشور جهان سومی غرق در بن بست وبحران فاشیست مذهبی نامشروع  و ضد بشری ایران ونخست وزیر آلت دستش در عراق نمی توانند برندگان اشغال نظامی عراق باشند . آنگونه که دیر یا زود موج تظاهرات ضد نوری ممالکی وحاکمان ایران در شهرهای عراق شروع و هویدا خواهد شد.
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 28 آذر ماه سال 1390
فرار آمريكا از باتلاق عراق