وکیل الدوله های مجلس در کناردولت ، در برابر منتقدین رقیب مغلوب10 مرداد کیهان

نقد وبررسی "اين تاكتيك جواب نمي دهد! (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان چهار شنبه 10 مرداد ماه سال 1386
وکیل الدوله های مجلس در کناردولت ، در برابر منتقدین رقیب مغلوب"
نام جدید یادداشت روز نویس گرچه نام جدید است. ولی لهجه اش زیاد فرقی با یادداشت روزنویسان سابق ندارد زیرا که از دولت دفاع کرده ومنتقدان واصلاح طلبان را کوبیده است که مشابه همان سیاست یادداشت روز نویسان روزنامه ی کیهان می باشد. البته ازاین تاکتیک برای دفاع کردن از دولت نهم پاسدار احمدی نژاد ودر مقام پاسخ دادن به منتقدان دولت که در حقیقت همان اصلاح طلبان شکست خوردگان می باشد از دو وجهی بودن دولت گفته است. در صورتیکه این دولت نه دو وجهی ، بلکه چند وجهی و خلاصه بوقلمون صفتی می باشد که هر لحظه یک وجه یا چهره دارد و همچون بو قلمون که نسبت به سوت زدن حساسیت دارد وبا هر سوت زدنی یک صدا از خود در می آورد و ویک رنگ یا چهره ی جدیدی به خود می گیرد و آن را به نمایش می گذارد. برای نمونه اینکه مگر پاسدار غلامک و گماشته در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از آزادی جوانان و تهیه وتأمین شغل و مسکن ودادن وام ازدواج نگفت وتبلیغ نکرد؟ همچنین مگر بر مبارزه کردن بامفسدین اقتصادی تأکید نکرد و از بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان اصرار نورزید ؟ ولی را همین که با کمک تقلبات ساخته شده از سوی سپاه پاسداران وبسیجیان برنده ورئیس جمهور شد و عوامفریبانه کلاه بر سر رأی دهندگان به آرزوی دریافت نان برتوی سفره های خالی اشان گذاشت، نه همه قول های داده شه فراموش شد، بلکه موج تور استان گردی و دادن خبر خوش غنی سزی اورانیوم وجشن هسته ای شروع نشد وهیچگونه توجهی هم به معترضین نشد که در اجتماعات فریاد می زدند ما کار می خواهیم. تا اینکه پژواک روند تورم وگرانی مبارزه لجام گسیخته و افزایش قیمت کالا ها به مجلس رسید و صدای اعتراضی برخی از نمایند گان در مجلس شروع شد . اما به جای پاسخگوئی ابتدا چندین بار از سوی سخنگوی دولت و وزرای دولت ورئیس جمهور تکذیب و انکار شد. آنگاه ولی فقیه به منتقدین مجلس و مطبوعات تاخت واز پاسدار غلامک احمدی نژاد ودولت وی دفاع کرد . بهر حل این معضل بردن نان بر توی سفره های خالی مردم حل ناشده بود که مشکل دیگری بر آن افزوده شد. یعنی اینکه سهمیه بندی بنزین نیز ضمیمه شد تااینکه تعداد بیشتری از کسانی که از طریق خودروهای خود دست به حمل و نقل جا به جائی مسافر می زدند و تلاش می کردندهرطوری شده امورات زندگی خودرا تأمین کنند ولی طرح سهمیه بدی بنزین اینان را نیز خانه نشین کرد. از سوی دیگر برای انکه به مطالبات وخواست قشر دانشجویان جواب داده شود. رؤسای دانشگاه ها بر کنار وجای آنان را آخوندهای متحجر خرافه پرست انتصابی گرفت وفضای دانشگاه ها پادگانی شد و دانشجویان آگاه ومبارز ومخالف و ناراضی ودگر اندیش با ستاره شناسائی شدند. سپس اخراج یا محاکمه وزندانی شدند. همینطور باجوانانی که قرار بود به آنان کار ومسکن داده شود تااینکه ازدواج کنند وصاحب زندگی شرافتمندانه شوند با حربه واتهام مبارزه با بی حجابی و فساد اخلاقی و اجتماعی واراذل و اوباش برخورد شد واز سوی مأموران نیروی انتظامی مورد تهاجم گسترده وضرب و شتم واقع شدند. پس از دستگیری بسیار گسترده و اجرای شلاق زدن وجریمه وزندان شدن تعدادی از آنان نیز این روزها به عنوان اراذل و اوباش در شهرهای گوناگون ایران بر دار کشیده می شوند که شاهدیم که چگونه بطور وحشتناک اعدام کردن ها افزایش یافته است.
وجه دیگر دولت عملکرد وزیر تفتیش عقاید و سانسور ارشاد است که با سیاست یک بام و چند هوا حرکت می کند. آنگونه که در کنار قوه ی قضائیه و نیروی انتظامی در سرکوبگری جوانان و خفقان وسانسور ایفای نقش می کند و آنتن های ماهواره ای را از بالای بام خانه ها به عنوان مبارزه با شبیخون فرهنگی جمع آوری می کند . از سوی دیگر مجوز به ساختن فیلم های آنچنانی داده شده است که صدای اعتراضی نیروهای خودی همچون روزنامه ی جمهوری اسلامی را بلند کرده است . حتی امروز هم در ستون جهت اطلاع خود خطاب به این وزارتخانه وهم وزارت کشور انتقاد کرده است که چرا همزمانن با وفات حضرت زینب کبری و عزای عمومی برای آخوند فسیل مشکینی در سالن وزارت کشور کنسرت برای شجریان در چنین روزی اجرا شده است؟ یا اینکه شیوه ی برخورد با مطبوعات دوم خردادی ها ومطبوعت دانشجوئی می باشد که چپ و راست توقیف یا محاکمه می شوند. حال بماند که وزرای کشاورزی و آموزش و پرورش در برابر موج اعتراضات و اعتصابات چگونه بوده است ؟ مهمتر اینکه یکی نیست که از رئیس دولت پرسش کند که بالاخره نتایج آنهمه ی تور سفرهای استانی با هیئت همراه ایشان که از بودجه ی بیت المال برداشت شده چه بوده است؟ عجیب است که اکنون یادداشت روز نویس از یکی شدن دولت ومجلس گفته است که چگونه همسو شده اند . یعنی اینکه از وکیل الدوله ها در مجالس فرمایشی گفته که برای اینکه تضمینی برای انتخاب دوره ی بعد انتخاب شدن خود داشته باشند و بتوانند وارد مجلس ارتجاع دوره ی هشتم شوند ترجیح داده اند که در مجلس نمایشی این وکلای فرمایشی یا سکوت کنند ویا اینکه بطور علنی از دولت دفاع کنند که خودش شدیداً بر زیر پرسش گری و نقادی می باشد . ولی یادداشت روز نویس برای اینکه توانسته باشد به منتقدین رقیب پاسخ دندان شکن داده باشد اینگونه به مشکلات و کم کاری دولت نه ، بلکه به مشکلات رقیب منتقد توضیح داده است
"اين گروهها از يك سو همگرايي دولت و مجلس را نشانه مي روند و «دولت گرايي» مجلس را عليه مجلسيان علم مي كنند و از سوي ديگر در يك چرخش تاكتيكي، مجلس و دولت را مقابل هم قرار داده و سعي دارند وانمود كنند، اينكه برخي از نمايندگان در برابر دولت سكوت پيشه كرده اند، الزاماً به معناي همراهي و قبول برنامه هاي دولت نيست. خوب است بدانيم مشكل طيف اصلاح طلبان با دولت در كجاست و زماني كه تير انتقاد خود را در چله مخالفت با دولت نهم مي گذارند، كدام وجه دولت اصولگرا را نشانه مي روند و در واقع در كدام نقطه مي خواهند مجلس و دولت را در تقابل با يكديگر نشان دهند؟"
یادداشت روز نویس بدون آنکه بگوید که نتایج برنامه های عدالت محوری دولت پاسدار احمدی نژاد در دوسال گذشته برای مردم چه بوده است ؟ و اگر چنانچه عملکرد مثبت بوده که به نفع محرومین جامعه تمام شده است که 80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند اینان که باید خوشحال وحامی دولت باشند وهرگز تبلیغات رقیب نمی تواند که برروی اذهان آنان تأثیر گذار باشد و آنان را علیه ی دولت بسیج کند . مشرو بر اینکه یادداشت روز نویس خودش نیز که اینگونه از چشم عدالت جوی مردم سخن گفته است که غافل از برنامه نامه عدالت محوری های های دولت نبوده است :
"ماجرا كه در واقع وجه تمايز بين دولتهاست، اين برنامه هاي عدالت جويانه دولت اصولگرا است كه منافع عامه مردم در آن ديده شده و مورد حمله مخالفان قرار مي گيرد. اصلاح طلبان نيز سعي مي كنند در همين حلقه بين دولت ومجلس، فاصله اي را كه وجود ندارد- و يا بسيار اندك است- اثبات نمايند. اصلاح طلبان در واقع به دنبال آنند كه در كارهاي بنيادي كه دولت دست به كار آن شده است از قبيل تحول در ساختار سازمان مديريت و برنامه ريزي، سهميه بندي بنزين، كاهش سود تسهيلات و عدم سودآوري بانكهاي دولتي، تغييرات اساسي در نظام بيمه اي كشور و...، دولت را تكرو و بدون مدافع معرفي نمايند. در اين راه، انتقاد چند نماينده دلسوز از دولت را مصادره و به نفع خود بزرگ نمايي مي كنند و از هر حربه اي- مثل نامه 57 اقتصاددان- براي نيل به مراد خويش بهره مي گيرند؛ غافل از آنكه چشم عدالت جوي مردم همچنان به دولت و مجلس اصولگراست تا با تحقق برنامه هاي خود سايه امنيت و رفاه را بر سرشان بگسترانند."
در خاتمه اینکه مگر هنوز کسی هست تا که نداند نتایج سهمیه بندی بنزین چیست؟ اساساً این طرح برای چه اجرا شده وبه نفع کدام قشر وضرر کدام اقشار جامعه می باشد وواکنش مردم چه بود که از این طرح به عنوان طرح برنده ی عدالت خواهی نام برده شده است؟ یا اینکه کاهش نرخ سود بانکی چه ؟ این برنامه به نفع کدام اقشار جامعه تمام می شود مشروط براینکه مگر بانک ها در لیست خصوصی شدن نمی باشند؟ اما مگر هدف تغییرات اساسی تحول در ساختار سازمان مدیریت وبرنامه ریزی هدف قطع کردن دستان رقیب از این سازمان و جایگزین کردن مهره های وابسته به باندهای مافیائی دزد وغارتگر در این سازمان نمی باشد که از این به بعد می بایست که ساختار بودجه بندی ومدیریت آن در اختیار ارگان های سرکوبگر سپاه پاسداران فاشیستی و بسیج سنجاق شده به آن واگذار گردد که حامی اصلی اینان وزیر آدمکش حرفه ای کشور آخوند مصطفی پور محمدی می باشد. بهرحال اینونه تغییر و تحولات که با تأئید ولی فقیه انجام می شود، در بستر جنگ جناحی باندی برای وحذف رقیب وکسب قدرت و ثروت می باشد که اگر چنانچه علیه ی مردم نباشد وجیب هایش بیشر زده نشود و سفره های شان بیشتر خالی نگردد ، مطمئناً چیزی هم به آن افزود نخواهد شد.

هوشنگ - بهداد
چهار شنبه 10 مرداد ماه سال 1386