نگاهی به چند گزیده یروزنامه ی کیهان 31 مردادماه سال 1386

نگاهی به چند گزیده یروزنامه ی کیهان 31 مردادماه سال 1386
راديو بني اسرائيل و ا لواط زيرگذر
آنگونه که دلقک هنرمند رژیم تروریستی آخوندی هنرنمائی کرده است مثل اینکه در رژیم تروریستی آخوندی آزادی کامل بیان وعقیده وجود دارد و وزیر ارشادش نقش تفتیش عقید ه وسانسور ندارد و خبری هم از اعدام ودار زدن های روزانه در شهرهای گوناگون ایران نیست . یااینکه مناصب و مقام های مهم وکلیدی انحصاری و وراثتی نمی باشد واکنون نیز یک دلقک تیر خلاص زن کوتوله ومسخره رئیس جمهور نشده است و هر روز هم مشغول یک گونه نمایش دادن مسخره وکمدی نشان دادن جای دوست ودشمن نمی باشد و یا نورانی نمی شود و به سازمان ملل نمی رود و دانش هسته ای بومی شده ی مهرورزانه با عدالت را به بندگان خدا در سراسر جهان صادر نمی کند ..یااینکه مدعی نمی شود که می خواهد مبارزه با فساد اقتصادی کند ونان بر توی سفره های خالی ببرد ولی همین که گند خالی بندی ودروغش در آمده و مشخص شده است که رشد تورم لجام گسیخته وگرانی و افزایش قیمت ها تحویل محرومان منتظر دریافت نان بر توی سفره های خالی محرومان داده شده است. بلافاصله وزیر نفت دولت مدعی امام زمانی خود را بر کنار نکرده است . در صورتیکه ایشان را پس از 4 باز استخاره کردن ونامزد به مجلس معرفی کردن موفق به دریافت رأی اعتماد برایش شده بود که اکنون اینگونه خیلی راحت عذرش را خواسته است واجرای شکست خورده ی طرح سهمیه بندی بنزین را به وی نسبت داده است. در صورتیکه مجریانش باند مافیائی سعید امامی در وزارت کشور و سپاه پاسداران بودند . خلاصه گویا آق محمود کوتوله ی کمدی و این غلامک سپاه پاسداران و گماششته ی ولی فقیه خبر های خوش غنی سازی شده ی اورانیوم ودسترسی به کیک زرد نداده است وجاشنی خبر برگزاری جشن هسته ای را نداده است و یا اینکه دست به ماراتون های تور سفری داخلی وخارجی نزده است و جهان را نمی خواهد احمدی نژادی کند و تصمیم ندارد که به 8 کشور اتمی جهان به پیونند تا که با کندن دنده ی آن وبریدن ترمزش مدیریت اتمی جهان را بر عهده بگیر د و سهم یک نهمی خود را طلب کند. یاینکه خبر از توزیع سهام عدالت نداده است و در عوض نصیب محرومان وجوانان بیکار وناراضی طرح امنیتی ملی نیرئوی انتظامی با وحشت واختناق حاکم نکرده است وسرهای بیشماری بر بالای دار نبرده است و.... خوب طنز نویس دلقک حوزه ی علمیه ی قمی چرا نگفته است جائیکه ولی فقیه همه کاره است و چرا این معتاد زهوار در رفته همچون عنتر اسیر چنگال لوطی اش سپاه پاسدارانست و هرروز باید برایش اجرای رقص جدیدکند . اما کجا در اسرائیل انگونه خبرهااست؟ که اکنون این دلقک هنری پاسداری گوینده ی رادیو بخش فارسی اسرائیل را به تمسخر گرفته است . زیرا که اگر اسرائیل دست به تجاوزگری برون مرزی در سر زمین فلسطین می زند اولاً در مورد مردم سر زمین خودش همچون سران رژیم تروریستی آخوندی با مردم خودش که بر خورد نمی کند. دوماً بخشی از بحران اصلی که در لبنان وفلسطین وجود دارد کار تحریک کردن سپاه پاسداران این ارگان فاشیستی می باشد که چون آق محمود کمدی و هنرمند تهدید به نابودی اسرائیل کرده است آنهم به شیوه ی این تهدید کردن پاسخ می دهد اینکه دعوا کردن وگرد وخاک کردن وگرده بر زمین سائیدن ندارد.
يكم- راديو بني اسراييل كه سه دهه است يك ناطق بيشتر ندارد و اخيراً صوت اش شبيه اسب آبي شده است بابت الواط گذرها و زيرگذرها كه واسطه خلافات متعدده شان توقيف شده اند مجلس سوك اقامه كرده فصل مشبعي ناله و فغان به راه انداخته است. به نظر مي رسد اگر ناطق و دبير راپورت اين راديو، به قدر يك لمحه عيون زير دست و پاي زخمت احدي از اين الواط بيفتند و جايي از آنان باقي بماند آن گاه موضع شان در قبال توقيف اراذل مشاراليهم مسموع خواهد بود.دويم- مصلحت اسلام و مسلمين در آن است كه در محكمه لاهه عليه روسيه گيوه و پوتين زده اقامه دعوي شده بلكه حق ممالك اسلام استيفا شود. اين شركه طرف معاهده ايران تا خرخره در سيم و زر مملكت محروسه ايران فرو رفته اما هر زمان موعد افتتاح كارخانه ذره اي بوشهر مي شود بهانه اي راست مي كند كه فعلاً نمي شود؛ پول كم داده ايد؛ اي حرامتان باد همانها كه خورده ايد! خبر رسيد علي رغم هذه الامور پوتين ديكتاتور كذايي كه مخالفان خود را در قلب ممالك يوروپ با سم راديواكتيف معدوم مي نمايد قصد سفر به مملكت اسلام را كرده شايسته است محمود ميرزا از او دعوت كرده اما محض حال گيري به طياره او رخصت نزول ندهد تا همان جا نفط اش تمام شده در بحار مازندران ساقط شود ان شاءالله.سيم- اليوم خبر رسيد نظميه بين الملل، دستور توقيف زوج مشئوم منافق كه پس از اعدام رفيق شان صدام، آواره ممالك دنيا شده اند را صادر نمود.اين زوج تباهكار كه با دولار امريكي و يوروي رايج در ممالك يوروپي اقدام به جنايت عليه بشريت نموده و في الحال ارتباط شان با قتل عام اكراد عراق مكشوف شده در يك قدمي «رفيق صدام» قرار گرفته اند بحمدالله.چهارم- احدي از رؤساي رفرميست سابق كه اخيراً همسو با جهت باد خود را معتدل نشان مي دهند به اصدقاي هم حزبي خود توصيه نموده: شما را به خدا به يكديگر گير ندهيد علناً؛ پته ها را به روي آب نريزيد مكشوفاً؛ زمان متهم كردن يكديگر نيست جلياً؛ غلاف كنيد حتماً.به نظر مي رسد در آستانه الكسيون مجلس شوري، آش به نحو غريبي شور شده، حقايق، يكي بعد ديگري از لسان خودشان تبيين مي شود.ميرزاقلي خان راپورتچي
سپاه بزرگترين سازمان مقابله كننده با تروريسم جهاني است
اینهم یک نمونه دیگر از جوک های خیلی جدید وتازه وخوشمزه که بیان شده است که برای خندیدن بسیار مناسب وخوبست . چونکه به مناسبت اینکه تاخبرگزاری ها خبری مخابره کرده اند که مبنی بر اینکه قرار است از سوی آمریکا ارگان فاشیستی سپاه پاسداران در لیست گروه و سازمان های تروریستی گذاشتته شود . اکنون ناگهان معجزه شده است واین ارگان فاشیستی که نه عامل اصلی ادامه ی 8 سال جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران وعراق است که منجر به کشته ومجروح و آواره وبی خانمان شدن میلیون ها نفر ایرانی وعراقی شده است وهنوز هم پس از آتش بس فقر و بیکاری و بی آبی و خاموش و قطع ی در پی برق نفس مردم محروم وجنگ زده ی خوزستان را می فشارد. ولی آن جنگ خانمان بر انداز وایران ویران کن بقول خمینی شیاد وجنگ افروز، این جنگ نعمت الهی خوانده شد. البته که برای آخوندهای غارتگر حاکم و فرماندهان سپاه پاسداران جنگ تبدیل به چنین نعمتی شد. برای اینکه اکنون ارگان فاشیستی سپاه پاسداران اکنون تبدیل به کمپانی بزرگ تجاری ونفی و گازی و تراست جهانی شده است که صاحب ثروت بسیار کلان ونجومی شده است و از طرف دیگر بطور سیستماتیک در اعمال تروریستی بطور مستقیم در عراق و افغانستان دخالت دارد و جنگ 33 روزه از طریق حزب الله لبنان با اسرائیل را راهی اندازی کرد ودر کنار باتلاق کردن عراق لبنان را نیز تبدیل به سر زمین سوخته کرده است . ولی جالب است که این ارکان فاشیستی سر کوبگر و غارتگر و جنگ افروز اکنون مبلغان شان در مجلس مدعی شده اند که این ارگان فاشیستی و بغایت سرکوبگر و ضد مردمی بزرگترین مقابله کننده با تروریسم جهانی می باشد .البته این ادعا بدون چون وچرا و شک وشبهه ای در مورد صدور تروریسم وبنیاد گرائی از سوی این نهاد سرکوبگر وتروریست واقعیت دارد. همچنانکه به دلیل تسلطی که بر هزاران اسلکه های غیر قانونی در سواحل جنوب کشور دارد که در طول شبانه روز مشغول تخلیه ی کالاهای قاچاق و به خصوص مواد مخدر می باشند واین ارگان فاشیستی توانسته است به یکی از بزرگترین باندهای مافیائی مواد مخدر در جهان تبدیل شد و شبکه و باندهای گوناگون توزیع وفروش وحمل و نقل مواد مخدر را تشکیل داده است که نه در سراسر ایران وعراق و لبنان حضور دارند و فعال می باشند ، بلکه از طریق ترکیه محموله های وارداتی مواد مخدر ازمرز افغانستان و پاکستان را به اروپا صادر ومنتقل می کند. اما اکنون به دلیل تصمیم گنجانیدن نامش در لیست گروه های تروریست که از سوی آمریکا اتخاذ شده است وحشت سراسر وجود این ارگان فاشیستی و غارتگر را فرا گرفته است. بنابراین همچون آن ترسیده ای در تاریکی شب که بر زیر آواز زده بود پادو ها وشرکایش در مجلس ارتجاع شیپور را از در گشادش نواخته اند و چنین ادعاهای مضحکی کرده اند که می خواهند برای کوسه ریش پهن بسازند. وبرای این ارگان منفور و ضد مردمی و فاشیستی افتخار و اعتبار اذب کسب کنند.
سيداحمد آوايي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بزرگترين سازمان مقابله كننده با تروريسم جهاني است.وي ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: بزرگترين افتخار سپاه پاسداران اين است كه در برابر دولت هاي قدرتمند حامي تروريسم و عوامل آنها كه از امكانات پيشرفته برخوردارند ايستادگي مي كند.آوايي گفت: فلسفه تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني(ره) مقابله با عمليات خرابكاري، كودتاي احتمالي آمريكا و مقابله با ساير توطئه هاي دشمنان عليه نظام اسلامي ايران بود.اين فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مقابله با هواپيماربايي، حفاظت از شخصيت هاي برجسته نظام، دفاع از اماكن حساس و مهم از ديگر وظايف سپاه پاسداران در سالهاي پس از پيروزي انقلاب بوده است.نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي افزود: اين نيروي مردمي و توانمند در برابر صدام بزرگترين تروريست خاورميانه كه از حمايت آمريكا، اسرائيل غاصب و برخي سران مرتجع كشورهاي حوزه خليج فارس برخوردار بود به خوبي مقابله كرد.وي با اشاره به تبليغات تازه آمريكا عليه سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: طبيعي است آمريكا از سپاه عصباني باشد زيرا برخي كشورهاي مخالف با سياست هاي نامشروع آمريكا، از سپاه پاسداران الگو گرفته اند.آوايي گفت: دولت آمريكا خود را در حلقه محاصره تنگ مردم منطقه و سازمان هاي اسلامي آزادي بخش احساس مي كند و در اثر فشار بي سابقه افكار عمومي كنترل خود را از دست داده و هذيان مي گويد.وي افزود: دشمني آمريكا با سپاه پاسداران درستي اهداف و برنامه هاي اين نيروي مردمي را ثابت و عزم آن در مبارزه با تروريسم را قوي تر مي كند.نماينده مردم اروميه در مجلس: سپاه پاسداران تحت تأثير القائات قرار نمي گيرددر همين حال عضو ديگر كميسيون امنيت ملي مجلس و نماينده مردم اروميه در مجلس سپاه پاسداران را توانمندتر از گذشته خوانده و گفت: سپاه تحت تأثير القائات ناشي از عمليات رواني غربي ها قرار نخواهد گرفت.جواد جهانگيرزاده با اشاره به فرمايش حضرت امام(ره) مبني بر اين كه سپاه خار چشم دشمنان است خاطرنشان كرد: توانايي ها، قابليت ها و سوابق قابل افتخار سپاه شرايطي ايجاد كرده كه در حال حاضر مورد تهاجم آنها قرار گرفته است. وي ادامه داد: در كجاي جهان سراغ داريد كه يك نهاد نظامي و امنيتي وظيفه اي به غير از دفاع از حقوق، كيان و مرزهاي جغرافيايي يك كشور داشته باشد؟جهانگيرزاده بر اتخاذ موضع تهاجمي و فعال در اين زمينه تاكيد كرد و افزود: ماموريت سپاه پاسداران براساس اساسنامه اين نهاد مشخص است. نماينده اروميه در مجلس طرح اين گونه اخبار كذب را براي تحت تاثير قرار دادن روند پرونده هسته اي ايران برشمرد و گفت: سپاه مقتدرتر و توانمندتر از قبل است و ماموريت اساسي خود را دفاع از كشور مي داند و تحت تاثير اين گونه القائات ناشي از عمليات رواني غربي ها قرار نخواهد گرفت. به باور وي عمده جريانات سياسي در كشور داراي حساسيت فوق العاده نسبت به سپاه هستند و اين نهاد را نجات دهنده كشور در عرصه هاي مختلف و سخت تاريخ معاصر انقلاب مي دانند.
با هشدار به غرب لاريجاني: صدور قطعنامه جديد به منزله پايان همكاري ايران با آژانس است
پاسدار علی لاریجانی چون سابقه ی پاسداری دارد و چون با پاسداران هم کسوت خودن همچون پاسدار سبزعلی رضائی سر کرده یا رئیس سابق گزمکان سپاه پاسداران و سردار پاسدار شهر دار تهران قالیباف ائتلاف اصلاح طلبان اصول گرایان را تشکیل داده است و ترسیده ووحشتزده از گذاشتن نام سپاه پاسداران این ارگان فاشیستی در لیست گروه وسازمان های تروریستی شده است . بنابراین اینهم به شیوه ی کپی برداری کردن از لغزخوانی های ولی فقیه و پاسدار حسین شریعتمداری ومنوچهر متکی وزیر آدمربا آمریکارا تهدید کرده است که البته رشن است که دلیل وواکنش وبروز جدی بودن وحشت از ااتخاذ درست این تصمیم است که نشان داده شده است چگونه آب بر توی لانه های مورگان ریخته شده است که مورچگان اینگونه سراسیمه شده و هریک از سوراخ خود بیرون زده است و تلاش کرده با شاخک حسی خود با همتای دیگرش رابطه بر قرار کند تااینکه با هم دیگر بتوانند چگونه از نفوذ بیشتر آب بیشتر به درون سوراخ های خودشان جلوگیری کنند تاکه نکند تبدیل به سیل بنیان کن شود وهمه مورچگان وآشیانه اشان را با هم ببرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به كساني كه در پي صدور قطعنامه ديگري عليه برنامه هسته اي ايران هستند هشدار داد كه اگر حركتي غيرمنطقي انجام دهند جمهوري اسلامي به روند همكاري با آژانس و انجام مذاكرات پايان خواهدداد.دكتر علي لاريجاني در حاشيه چهارمين اجلاس مجمع جهاني اهل بيت در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: غربي ها اگر اين مسير را انتخاب كنند قطعاً دچار اشتباه و مشكل مي شوند.وي اظهار داشت: ما در سه دور مذاكرات با سولانا مسير معقول را طراحي كرديم كه بتوانيم هم در فرآيند آژانس پيشرفت داشته باشيم و هم به يك تفاهم سياسي برسيم و تاكنون گامهاي اوليه برداشته شده است.لاريجاني اظهار داشت: اگر مسير را اشتباه بروند ايران را به عكس العمل وامي دارند و مسيرهايي كه تاكنون طي شده است برگشت مي خورد و ايران گامهاي بعدي خودش را برمي دارد.وي افزود: اگر آن ها درشت گويي كنند ما هم پاسخ متناسب را خواهيم داد. بنابراين معقول ترين راه اين است كه مسير كار آقاي سولانا و البرادعي را پنچر نكنند و بگذارند اين مسير زنده بماند و به حركت كنوني خود ادامه دهد.تكرار اشتباهاتگذشته از سوي آمريكادبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در واكنش به تلاش آمريكا براي قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست گروههاي تروريستي، از آمريكايي ها خواست همچنان كه در مسئله هسته اي اشتباه كردند، بار ديگر اشتباه خود را تكرار نكنند.وي تصريح كرد: سپاه پاسداران، نهادي جوشيده از متن مردم است. در قلب مردم ايران جاي دارد و مردم يادشان نرفته است كه اين نهاد در جنگ، چه سلحشوري ها داشت و با همه هستي خود، از كيان كشور دفاع كرد.وي با اشاره به ادعاي يكي از فرماندهان ارتش آمريكا مبني بر اينكه 50 نفر از نيروهاي سپاه پاسداران در منطقه اي در عراق ديده شده اند و آمريكا مي خواهد به آن منطقه حمله كند، گفت: اگر مي خواهيد منطقه اي از عراق را بمباران كنيد دنبال بهانه نگرديد، اگر راست مي گوييد اسامي آنها را بگوييد.لاريجاني اين اقدامات را نوعي فرافكني خواند و افزود: مسئولان آمريكايي در عراق توفيقي نداشتند و از سويي برخي از جناح هاي داخلي آمريكا و منطقه بدشان نمي آيد دولت بوش را تحت فشار قرار دهند و اين دولت را روي ويلچر تحويل بگيرند.اصرار آمريكابه گفت وگو با ايرانلاريجاني با اشاره به اين كه مدتها پيش آمريكايي ها از ايران خواستند درباره عراق مذاكره كنيم گفت: ما اين حرف آنها را باور نداشتيم؛ اما ايران براساس درخواست مقامات عراقي پذيرفت در قضيه امنيت عراق مذاكره كند.وي تصريح كرد، آمريكايي ها بايد بدانند كه مشكلات عراق با غوغاسالاري و سخنراني قابل حل شدن نيست
خبرگزاري فرانسه: احمدي نژاد براي جلوگيري از نفوذ آمريكا در آذربايجان به باكو رفت
عجب سیستم خبر رسانی و دیپلماسی رژیم تروریستی آخوند کمدی و شتر گاو پلنگی ووارونه وعوامفریبانه شده است . برای اینکه روزنامه سرمایه روز گذشته گزارش کرده بود که هواپیمای مسافری پاسدار احمدی نژاد هنگام پرواز از آسمان افغانستان به سمت آسمان عشق آباد از سوی هواپیما های جنگنده های آمریکائی مستقر در افغانستان حفاظت وپوشش هوائی داده شدند!. ولی اکنون در سفراین غلامک و گماشته پاسدار احمدی نژاد به جمهوری آذربایجان گزارش شده است که سفر وی به کشور جمهوری آذربایجان برای کاهش نفوذ آمریکا می باشد که این پاسدار غلامک و گماشته مأموریت یافته است دست به این سفر بزند. در صورتیکه اینگونه سفرهای زنجیره ای تلاش های گسترده در بستر اهداف چند جانبه ای می باشد که شامل اولاً تلاش برای مانع شدن از بر کناری نوری المالکی نخست وزیر دست نشاده در عراق است. همینطور منتقل کردن د وپیام به آمریکا از این طریق است که به جای بازی کردن با رفسنجانی وخاتمی وکروبی این دلقک به بازی گرفته شود . سوماً ایجاد فضا ی دفاعی بای سپاه پاساران ارگان فاشیستی می باشد وتلاش مذبوحانه هر چه بیشتر کردن برای قرار دادهای چوب تاراج زدن برمنابع وذخایر نفتی و گازی کشور می باشد که به دستور سپاه پاسداران انجام می گیرد و قطع کردن دست رقیب از وزارت نفت است. بالاخره اینکه نوعی تلاش در برابر نشست آینده ی شورای امنیت سازمان ملل وتصویب قطعنامه ی جدید علیه ی پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی است.. احمدي نژاد در حالي سفر رسمي خود به جمهوري آذربايجان را آغاز كرد كه ناظران سياسي مقابله با نفوذ آمريكا در منطقه را مهم ترين هدف اين سفر ارزيابي مي كنند.دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در بدو ورود به فرودگاه باكو مورد استقبال نخست وزير و وزير امور خارجه جمهوري آذربايجان و شماري از مسئولان محلي اين كشور قرار گرفت.در اين مراسم پس از نواخته شدن سرود ملي جمهوري اسلامي، رئيسان جمهور دو كشور به طور خصوصي ديدار و گفت وگو كردند و بلافاصله مذاكرات دو هيئت عالي رتبه دو كشور به رياست رئيسان جمهور آغاز شد. خبرگزاري فرانسه در گزارشي از اين سفر و هدف رئيس جمهور كشورمان از ديدار و گفت وگويش با مقامات عالي رتبه اين كشور در شرايطي كه آمريكا به شدت در تلاش براي استفاده از قلمرو آذربايجان عليه ايران است نوشت: محمود احمدي نژاد در اين سفر درصدد مقابله جدي و جلوگيري از نفوذ و حضور آمريكا در اين كشور شيعه و غني از نفت برخواهد آمد.اين خبرگزاري نوشت: تعداد توافقنامه در طول اين سفر دو روزه در ديدار با الهام علي اف، رئيس جمهور آذربايجان به امضا خواهد رسيد از جمله توافقاتي در خصوص انرژي و حمل و نقل.مجيد فضيل الله، سخنگوي سفارت ايران هم گفت، اگرچه احمدي نژاد پيشتر نيز براي شركت در نشست هاي بين المللي به باكو سفر كرده است اما اين سفر اولين ديدار رسمي اش از آذربايجان است.خبرگزاري فرانسه در عين حال نوشت: آذربايجان روابط ديپلماتيك و تجاري نزديكي با ايران دارد و نيز ارتباطات تاريخي و مذهبي قوي با اين كشور دارد؛ طبق آمارها شمال ايران محل اقامت 16 تا 30 ميليون آذري است.اما آذربايجان يك متحد كليدي آمريكا در منطقه استراتژيك قفقاز است كه ميان ايران و روسيه قرار دارد.آمريكا از ايجاد كريدور خطوط لوله براي توزيع نفت و گاز آذربايجان از طريق تركيه در بازارهاي غرب حمايت كرده است. واشنگتن همچنين كمك نظامي به اين كشور كرده و مانورهاي مشتركي را با آذربايجان برگزار كرده است.تحليلگران مي گويند كه احمدي نژاد به دنبال پاسخ دادن به نگراني هاي تهران درباره مسير حمايت از غرب در آذربايجان است.وفا گولوزاده، مشاور سياست خارجي حيدر علي اف، رئيس جمهور اسبق آذربايجان گفت: رئيس جمهور ايران بيش از هر چيز تمايل خواهد داشت به مسائل استفاده احتمالي آمريكا از قلمرو آذربايجان عليه ايران بپردازد.سفير ايران در آذربايجان با اشاره به اين سفر و احتمال ميانجيگري باكو بين ايران و آمريكا گفت: واشنگتن با وجود خواست مردم و مقام هاي بلندپايه آمريكا از برقراري ارتباط با ايران خودداري مي ورزد.«ناصر حميدي زارع» ديروز در مصاحبه اي با سرويس آذري زبان راديو اروپاي آزاد و در پاسخ به اين پرسش كه آيا روابط نزديك آذربايجان با آمريكا، به روابط اين كشور با ايران لطمه مي زند، گفت: روابط دو جانبه آذربايجان و ايران با ساير كشورها دليلي براي محدود شدن روابط دو جانبه تهران- باكو نيست و «الهام علي اف»، رئيس جمهور آذربايجان در گذشته علاقه مندي كشورش را براي داشتن روابط نزديك و دوستانه با ايران ابراز داشته است.حميدي درباره احتمال ميانجيگري آذربايجان بين ايران و آمريكا افزود: وقتي رئيس جمهور ما در سپتامبر سال گذشته به آمريكا رفت، گفت كه براي گفت وگو آماده است. اما اگر يك طرف مايل به تغيير موضعش نباشد، آذربايجان در اين باره چه كاري مي تواند انجام دهد؟ با وجود همه گزارش هاي مغرضانه اي كه در روزنامه ها و تلويزيون مي بينيد، ما مي شنويم كه مردم و بالاترين رده هاي دولت آمريكا خواستار روابط نزديك و دوستانه با ايران هستند. در هر كشوري افراد منطقي وجود دارند. البته سياست را دولت ها تعيين مي كنند، اما هيچ چيز نمي تواند مانع از روابط دوستانه ملت ها شود.حميدي درباره نقش آمريكا در عراق گفت: ائتلاف نيروهاي خارجي در عراق ضعيف شده و اشغال ديگر كارساز نيست. سفير ايران در آذربايجان درباره موضع ايران در قبال پيشنهاد روسيه در مورد استفاده آمريكا از ايستگاه راداري كابالاي آذربايجان به عنوان بخشي از برنامه سپر دفاع موشكي خود گفت: مردم و دولت آذربايجان بايد درباره اين مسئله نگران تر از ما باشند. آمريكا و روسيه طوري رفتار مي كنند كه گويي كشور آذربايجان اصلاً وجود ندارد. ما مذاكرات درباره ايستگاه كابالا را با دقت پيگيري مي كنيم، زيرا صلح و ثبات آذربايجان، صلح و ثبات ايران است.احمدي نژاد ديروز پيش از ترك تهران در تشريح اهداف خود از سفر به باكو گفت: روابط كشور ما با كشور آذربايجان روابطي برادرانه و دوستانه است. دو كشور داراي فرهنگ و تمدن باسابقه و امور مشتركي هستند و از موقعي كه كشور آذربايجان استقلال پيدا كرده روابط ايران با اين كشور توسعه بيشتري پيدا كرده است.رئيس جمهور به زمينه هاي مشترك همكاري هاي دو كشور ايران و آذربايجان اشاره كرد و گفت: در طول اين سفر با مقامات آذربايجاني در مورد مسائلي چون انرژي، گاز، تجارت و توسعه همكاري هاي تجاري، بحث گمركي و سرمايه گذاري مشترك و تلاش در جهت توسعه فعاليت ها بحث و گفت وگو خواهيم كرد.توقف سه ساعته در اردبيلاز نكته هاي جالب اين دور از سفر احمدي نژاد به كشورهاي خارجي توقف سه ساعته وي و هيئت همراه در شهرستان اردبيل و افتتاح بزرگترين مجتمع كارخانه هاي نساجي كشور و منطقه و سخنراني وي در جمع دست اندركاران اين كارخانه بود.احمدي نژاد چند روز پيش هم در سفر دوره اي خود به سه كشور افغانستان، تاجيكستان و قرقيزستان پيش از ترك خاك كشورمان در يك توقف يك روزه در سيستان و بلوچستان و بازديد از قسمت هاي مختلف اين استان روند اجرايي تصميمات استاني را مورد برسي قرار داد