"دغدغه های جناح غالب و مغلوب در مورد برگزاری نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم"

نقد وبررسی " انتخابات ، دغدغه هاي متفاوت (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان سه شنبه 30 مردادماه سال 1386
"دغدغه های جناح غالب و مغلوب در مورد برگزاری نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم"
آنگونه که یکی از تئوری پردازان سپاه پاسداران در یادداشت روز خود تشریح وتحلیل کرده است موضوع نمایش خیمه ب بازی انتخابات مجلس هشتم برای هر دو جناح غالی و مغلوب بسیار مهم وحیاتی می باشد . به همین دلیل یک سال زودتر از فرارسیدن زمان آن نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی تبلیغات ورقابت ها وتهدیدها آغاز شده است . اکنون که بطور شفاف صحبت ها از دغدغه های مدعیان دعوا و طرفین شده است. زیرا که پاسدار یادداشت روز نویس دغدغه های باندهای مافیائی غالب که خودرا اصول گرا نامیده اند شامل دغدغه ی وحدت و دغدغه ی کشاندن مردم به عنوان سیاهی لشکر برپای صندوق های مارگیری انتخاباتی دانسته وتذر هم داده که برای مشروعیت تراشیدن کاذب برای رژیم ضدمردمی و تروریستی آخوندی باید که دغدغه ی چگونگی کشاندن مردم به صحنه و حضورشان در پای صندوق های از قبل آماده شده ضروریست البته که باید به نفع جریان غالب تمام شود که حضور مردم دارای ارزش و اعتبار باشد . فراموشن نشود البته که بایستی با شیوه ی شیادانه و عوامفربانه ودروغ گفتن های همچون عاشقان خدمت بودن نه شیفتگان قدرت با چاشنی طرح توزیع سهام عدالت و.. همراه باشد که این هنرنمائی و پرده بازی کردن ها می بایست از طریق نمایش نخ نما شده ی تصویر مارکشی ومار قالب کردن اجرا گردد . البته این پاسدار تئوریسین يك دغدغه ديگر طيف اصولگرا را «همبستگي دروني مجلس آينده» دانسته است. چونکه اکنون نداهائی از میان باندهای اصول گرایان برخاسته است که نام اصول گرایان اصلاح طل ببر خود نام گذاشته اند که شامل پاسداران لاریجنی و قالیباف و سبزعلی رضائی و حامیا اینان می شود که زیاد خوشآیند بخش هار ومتحجر وخرافه پرست حاکم وابسته به پاسدار احمدی نژاد نمی باشد.اما در مورد رقیب دوم خردادی های شست خورده نظر داده است که دغدغه هائی وجود دارد که اینگونه چند وجهی اند:
" در جريان دوم خرداد اما دغدغه ها چند وجهي است. الف: آنان از يك سو دغدغه همگرايي دروني دارند. يكي ديگر از دغدغه هاي اين طيف وحدت اصولگرايان است چرا كه مي دانند اگر اصولگراها به وحدت برسند- كه چشم انداز كنوني اينگونه است- آنان شانسي براي موفقيت ندارند و ناچارند به يك فراكسيون كوچك- نظير وضع كنوني- رضايت بدهند. از همين رو تلاش زيادي را به كار بسته اند تا صف اصولگرايان را دچار شكاف كنند و در پاره اي از موارد موفق نيز شده اند. يكي ديگر از دغدغه هاي آنان حركت شوراي نگهبان روي «مرز قانون» است. اگر شوراي نگهبان روي مرز قانون حركت كند- كه وظيفه آنان جز اين نيست- بسياري از سرشناس هاي جريان دوم خرداد رد صلاحيت مي شوند. در اين بين اعضاي احزاب مشاركت و مجاهدين كه خود را «پيشروان دوم خرداد» مي دانند و فعلاً به فرماندهي اين جبهه اشتغال دارند، عمدتاً رد صلاحيت مي شوند بر همين اساس طي هفته هاي گذشته رقباي داخلي اين طيف با دسته بندي دوم خردادي ها به معتدل و تندرو به سران مشاركت و مجاهدين و ملي مذهبي ها يادآور شده اند كه كنار بكشند. اين موضوع البته اعتراض فراوان اين دو گروه را در پي داشته است. تندروها براي اينكه مشكل را حل كنند به خاتمي و كروبي فشار مي آورند تا در نقش «ريش سفيد» مشكل را حل كنند ولي پاسخ شوراي نگهبان- مبتني بر حركت روي مرز قانون- آنان را نااميد كرده است.دغدغه ديگر جريان دوم خرداد، رقابت دروني است. آنان به خاطر دارند كه در جريان انتخابات رياست جمهوري شكاف عمده اي ميانشان پديد آمد. تندروها و بعضي ديگر از اعضاي اين طيف، بخصوص روي حجت الاسلام كروبي حساسيت ويژه اي دارند و معتقدند از ماجراي «رد صلاحيت تندروها» بيش از هر كس او نفع مي برد و در باطن از اين وضعيت بسيار خوشحال است از همين رو چندي پيش يك عضو حزب مشاركت به خاتمي فشار آورد تا بگويد كانديداي رياست جمهوري آينده نمي شود تا خيال كروبي از انتخابات سال 88 آسوده باشد و البته خاتمي به گونه اي تمكين كرد و روزنامه آقاي كروبي آن را با بزرگترين تيتر و عكس خاتمي در صفحه اول خود درج نمود. در عين حال در اردوگاه اصلاح طلبان روي اينكه كروبي در آينده شانسي براي رياست جمهوري داشته باشد ترديد جدي وجود دارد"
پاسدار تئوری پرداز سپاه پاسداران ضمن دست گذاشتن بر چشم انداز تبلیغاتی رقیب دوم خردادی د نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم که در 24 اسفند برگزار می شود . ولی در دنباله ی تلاش کرده ضمن خنثی کردن چشم انداز رقیب توپ را به زمین آنان وارد کند یعنی اینکه دست به سیاست توبره وآخور خوری زده است . زیرا هم مشکلات کنونی را زائیده ی 16 سالهدوران رفسنجانی و خاتی دانسته است وهم اینه مصادره کردن پست های کلیی و قطع ردن دستان رقیب را به حساب سیاست دفاع وحمایت توده های ناراضی گذشته است و آن را چنین تشری یا سر هم بندی کرده است:
"طراحان تبليغاتي دوم خرداد براي حل مشكل بر دو موضوع تاكيد دارند؛ يكي نارضايتي توده هاي مردم از برنامه هاي دولت دكتر احمدي نژاد و ديگري بازگشت آراء مردم به سوي اصلاح طلبان.طراحان اين طيف گمان مي كنند نارضايتي مردم از «وضع كنوني» آنان را از احمدي نژاد دور مي كند اين در حالي است كه احمدي نژاد بيش از همه از «وضع كنوني» كه محصول سياست هاي 16ساله قبل از خويش است انتقاد دارد و سرگرم تحولاتي است كه مردم آنها را دوست دارند و البته مي دانند اين تحولات بدون تبعات ميان مدت هم نيست بعنوان مثال مردم از سيستم بانكي كشور ناراضي اند و آن را در خدمت خود نمي دانند يا نظام برنامه ريزي كشور را در خدمت رفع محروميت هاي خود نمي دانند و از مسامحه رؤساي قوا با زيردست هاي خود رنج برده و خواهان برخورد بدون ملاحظه آنان هستند، مردم در عرصه سياست خارجي كشور خواهان قاطعيت دولت و تمركز روي منافع و مصالح ملي هستند، كشاورزان در كشور خواهان تضمين خريد محصولات و رسيدگي به نيازهاي خودهستند و... بسياري از مردم اينها همه را در احمدي نژاد جمع مي بينند و از سوي ديگر كارگزاران، مشاركت، مجاهدين، ملي مذهبي ها و ... را در رسيدگي به اين خواسته ها صالح نمي دانند و حتي آنان را مسبب مشكلات خود ارزيابي مي كنند. اما تكيه طراحان تبليغاتي دوم خرداد روي شيوه هاي جذب گلدكوئيستي آراء، مخاطب را به ياد نظرسنجي هاي- ساختگي- مي اندازد كه جريانهايي با تكيه بر آمار و ارقام دروغ سعي در فريب افكار عمومي داشتند."
مورد بعدی مانور دادن پاسدار یادداشت روز نویس شده بر روی اتخاذ سیاست ضدآمریکائی ویار گیری آ در داخل می باشد .یعنی اینکه رقیب دوم را به شکلی وابسته وحامی آمریکا کرده است . در حقیقت بطور شفاف اعتراف کردهه است که برای چه خام لاله اسنفندیاری و کیان تاج بخش و رامین جهان بگلو دستگیر وبازجوئی شدند ومجبور به اعتراف شدند وخلاصه برای چه آن شئوی دمکراسی و براندازی انقلاب مخملین از تلویزیون پخش شد و این قربانیان تسلیم شده اعلام کردند که جاسوس و عوامل بیانه بوده اند . این موضوع از آن جهت بسیر اهمیت دارد که در شرایط کنونی که صحبت برگنجانیدن نام سپاه پاسداران در لیست گروه وسازمان های تروریستی می باشد که ضریب حساسیت پاسداران وحامیان شان علیه ی رقیب را افزون تر کرده است. چون اینان از هر ابزار وبهانه ای برای پیشبرد اداف خودشان استفاده می کنند . اتفاقاً اگر نام گذاشته نشود خیلی رادیکالتر علیه ی رقیب یکه تاری خواهند کرد. بنابراین برای همین در آخر یادداشت روز خود این پاسدار تدوری پرداز اینگونه در مورد آمریکا ونیروهای داخلی اش نظر داده است :
"آمريكايي ها گمان مي كنند نيروهايي در داخل ايران هستند كه به «فشار خارجي» براي موفقيت چشم دوخته اند- و البته بعضي از اين نيروها چنين تمنايي را بروز داده اند- بر همين اساس به خويشتن وعده تغيير ايران را مي دهند. بعنوان مثال دو روز پيش محسن سازگارا- يكي از حلقه هاي وصل محافل آمريكايي به محافل خاص در ايران- در مصاحبه با راديو آلمان «دويچه وله» گفت: «قرار دادن سپاه در ليست سياه كافي نيست زيرا مسئولان ايراني آن را جدي نمي دانند بايد در عمل كاري كرد كه ايرانيان دريابند موضوع خيلي هم مهم است يعني اقدام عملياتي». در واقع آمريكايي ها با اعمال فشار درصدد هستند از يك سو انتخابات آينده مجلس را كم رونق نمايند و از سوي ديگر امكاني براي عبور هواداران خود از فيلتر نظارتي نظام و در نهايت انتخاب آنان از سوي مردم فراهم نمايند و اين البته بارها تجربه شده و نتيجه معكوس داشته است. "
درخاتمه اینکه به جزاینکه جریان غالب همه ابزار های قدرت سرکوب وتهدید وتبلیغاتی را در اختیار خوددارد واز حمایت ولی فقیه و سپاه پاسداران ونیروی انتظامی و بسیج ووزارت کشور ووزارت ارشاد برخورداراست که مشخص نیست تا زمان برگزاری نمایش انتخابات چه تعداد دیگر از مطبوعات دوم خردادی ها بر زیر تیغ سانسور خواهند رفت ویا دچار دستخوش وتوقیف و تعطیلی می شوند یا درحقیقت چه تعداد از این روزنامه ها تا زمان برگزاری نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم فعال خواهند ماند. در صورتیکه تنها ابزار تبلیغاتی باقیمانده برای جناح مفلوب همین مطبوعات می باشد . بنابراین دوم خردادی ها جدا از این معضل ،،با مشکل بسیار حاد واساسی شورای نگهبان مواجه اند . زیرا که همچون شمشیر دامکلوس بر پشت گردن شان می باشد .برای اینکه پاسدار تئوریسین برروی این ابزار و حربه ی قدرت بسیار کار ساز انگشت گذاشته و بر مرز قانون تأکید کرده و بر رعایت کردن آن از سوی شورای نگهبان اصرار ورزیده است. یعنی اینکه بطور شفاف برایش تعیین تکلیف کرده است که می ایست نامزدان شناخته ی شده ی دوم خردادی ها بدون چون چرا قلع و قمع گردند و فقط برای بازار گرمی صحه ی نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی و حضور سیاهی لشکر وگرم کردن تنورداغ انتخاباتی که در راستای مشروعیت تراشی رژیم تروریستی آخوندی می باشد به چند نامزد گمنام اینان مجوز حضور داده شود تاکه اقلیتی بی ثمر وغیر مؤثر همچون همین دوره ی کنونی مجلس هفتم حضور داشته باشند. در غیر ازاینصورت اینان از شانس دیگری بر خور دار نمی باشند.
هوشنگ -بهداد
سه شنبه 30 مردادماه سال 1386