بازجوئی با کیفرخواست برای رفسنجانی ، چون ا گفته شعار مرگ بر آمریکا ندهید؟

نقد وبررسی با پوزش از آقاي رفسنجاني ...(يادداشت روز) روزنامه ی کیهان شنبه 27 مرداد ماه سال 1386
بازجوئی با کیفرخواست برای رفسنجانی ، چون ا گفته شعار مرگ بر آمریکا ندهید؟
پاسدار حسین شریعتمداری با شیوه ی دزد چو با چراغ آید گزیده تر برد کالا ویاا ینکه خودت خوبی گور پدر برادرت و... رفسنجانی را مورد حمله قرار داده است . البته چرا در این مقطع این تهاجم را شروع کرده وعلنی نموده است دلایلی دارد . زیرا که اولاً رفسنجانی در خطبه ی نمازجمعه ی هفته گذشته صحبت از مذاکره با آمریکا کرد که گذشته از اینکه پاسدارشریعتداری موضع مخالفت ابراز کرد، ولی از سوی دیگر صحبت از گنجانیدن نام سپاه پاسداران از سوی آمریکا در لیست گروه وسازمان های تروریستی نیز شده است که بیشتر موجب بالا رفتن مضاعف فشار خون پاسدار حسین شریعتمداری شده است. بنابراین سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری که نه خود پاسدار اطلاعاتی وبولتن خبری نویس این ارگان فاشیستی بوده است، بلکه جزو مدافعان سر سخت سپاهپاسداران ودخلت گری اش ر راق و لبنان می باشد . مهمتر اینکه جزو برنامه ریزان سیاست چراغ خاموش و یا کوتای خزنده ی سپاه پاسداران علیه ی دم خردادی می باشد و در تشویق وترغیب وبازتاب دادن جنگ 33 روزه ی سپاه پاسداران با اسرائیل که از طریق حزب الله لبنان به پیش برده شد در این روزنامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی کیهان سنگ تمام گذاشت وهرروز گزارشات دست اول از خط مقدم جبهه بازتاب می داد و خبر و نوید از سرنگونی عنقریب اسرائیل می داد. بنابراین ضریب حسایت این پاسدار و بازجو وشکنجه گر وسناریو وپرونده ساز خبره آنچنان است که به این سادگی برروی رفسنجانی به خاطردفاع کردن از سپاه پاسداران تیغ کشی کرده است. ناگفته نماند که قدرت این پاسدار بازجوی قلم بردست وروزنامه نگارشده فقط به دلیل حمایت وپشتیبانی سپاه پاسداران است که اینگونه از حمایت وامنیت حاشیه ای و دیوار آهنین برخوردار می باشد ودستش باز است که بسیار آسان برای رفسنجانی و خاتمی و کروبی و حسن روحانی پرونده سازی کند واکنون از موضع تأکید وتأئید مرگ برآمریکا و مبارزه با شیطان بزرگ به جنگ رفسنجانی برخاسته است وپرسشکرده که چرا که در جل جدید کتاب عبور از بحران خود اشاره به موافقت خمینی با حذف شعار مرگ بر آمریکا و روسیه کرده واینگونه به رفسنجانی پاسخ داده است:
"با عرض پوزش از جناب آقاي هاشمي رفسنجاني كه سوابق درخشان و فداكاري هاي فراوان ايشان در راه اسلام و انقلاب بركسي پوشيده نيست، بايد گفت آنچه آقاي رفسنجاني به حضرت امام(ره) نسبت داده اند با آنچه از مجموعه مواضع اعلام شده و خط شناخته شده امام راحل(ره) برمي آيد و در دسترس همگان است همخواني ندارد:"
در دنباله پاسدار حسین شریعتمداری برای اینکه باز بیشتر به خواهد بر توی سر رفسنجانی زده باشد ووی را هم دروغگو وهم تهمت زن وهم خارج شده از خط خمینی وتحریف گر موضع خمینی معرفی کند . با سنگر تدافعی و زیر چتر با پوزش از رفسنجانی گرفتن، از شیوه ی چماق و هویج استفاده کرده که حاصل تجربیات بازجوئی زندان اوین است که چنین ر فسنجانی حکیم باشی را دراز و شلاق کش کرده است :
"حضرت امام(ره) در تمامي طول حيات طيبه خويش از آمريكا با عنوان «شيطان بزرگ» ياد مي فرمودند و اصرار داشتند كه «هرچه فرياد داريد بر سر آمريكا بكشيد» و بر اين باور بودند كه «همه گرفتاري هاي مسلمين زير سر آمريكاست» آن بزرگوار، دشمني و مخالفت با آمريكا را يكي از اصلي ترين محورهاي استراتژيك نظام اسلامي دانسته و بر آن اصرار مي ورزيدند و از سوي ديگر شاهد بودند كه شعار مرگ بر آمريكا، اصلي ترين شعار مردم در تمامي تظاهرات، اجتماعات، نمازهاي جمعه و مخصوصاً در تمامي ديدارهاي مردمي با ايشان بوده است. بنابراين، چگونه مي توان تصور كرد كه حضرت امام(ره) شعار مرگ بر آمريكا را به مصلحت نمي دانسته اند ولي از اعلام صريح نظر مبارك خويش خودداري ورزيده اند؟ مگر نه اين كه همواره از حضرت امام(ره) به «يك اشاره» بوده است و از مردم به «سردويدن»؟"
پاسدار سربازجو تلاش کرده است که در کنار رفسنجانی پای عربستان سعودی را نیزبه میان بکشاند. چونکه عربستان بر عدم دخالت گری رژیم تروریستی در امور داخلی عراق و لبنان و سایر همسایگان تأکید می کند و با ارائه ی پیشنهاد مذکره وصلح در شرف افشای نقش دخالت گرایانه رژیم تروریستی آخوند ی است و براین سیاسن پا فشاری می کند و بطور جدی خواهان پیشبرد مذاکره و صلح می باشد . البته این پیشنهاد سخت مورد مخالفت سران رژیم تروریسیتی و سپاه پاسداران وروزنا مه های کیهان ورسالت و جمهوری اسلامی واقع شده است . بنابراین پاسدار حسین شریعتمداری با یک تیر و دو نشان زدن اینگونه با نقل قول کردن از خمینی به رفسنجانی و عربستان جواب داده واز شعار مرگ بر آمریکا دفاع کرده است :
"اين ملتي كه الان دارند فرياد مي زنند مرگ بر آمريكا مقصودشان كارتر- رئيس جمهور وقت آمريكا- است. ملت آمريكا كه به ما كاري نكرده است. ملت آمريكا اگر بفهمد مطلب را، به حسب وجدان انساني اش با ما موافق است.»3- تعجب نكنيد! حضرت امام(ره) شعار مرگ بر آمريكا را يكي از دستورات رسول خدا(ص) مي دانستند... به اين نكته توجه كنيد؛برخي از آخوندهاي دربار سعودي اعلام كرده بودند كه سردادن «شعار مرگ بر آمريكا» در مراسم برائت از مشركين غيراسلامي است و با مناسك حج سازگاري ندارد! حضرت امام(ره) با اشاره به آيه 28 سوره توبه خطاب به آنان فرمودند؛«فرياد برائت از مشركان در مراسم حج يك فرياد سياسي- عبادي است كه رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم به آن امر فرمود. حال بايد به آن آخوند مزدور كه فرياد مرگ بر آمريكا و اسرائيل و شوروي را خلاف اسلام مي داند گفت؛ آيا تأسي به رسول خدا(ص) و متابعت از امر خداوند تعالي خلاف مراسم حج است؟ آيا تو و امثال تو آخوند آمريكايي فعل رسول الله(ص) و امر خداوند را تخطئه مي كنيد... و برائت و نفرين نسبت به دشمنان اسلام و محاربان با مسلمانان و ستمگران بر مسلمين را كفر مي دانيد؟» همانگونه كه به وضوح ديده مي شود، حضرت امام(ره) «شعار مرگ بر آمريكا» را به مفهوم اعلام بيزاري از مشركان و ستمگران تلقي كرده و آن را ضروري مي دانند، بنابراين چگونه مي توان پذيرفت كه آن بزرگوار با حذف اين شعار موافقت فرموده و منتظر فرصت مناسب براي انجام آن بوده اند؟!"
پاسدار شریعتمداری در دنباله بیشتر با شیوه ی بازوئی با رفسنجانی بر خورد کرده است وبرای اینکه کیفرخواست وی را سنگیت نر کند به چند مورد دیگر از تأکیدات خمینی بنی مرگ بر آمریکا اشاره است که برخی از اینان چنین است:
"امام راحل ما(ره) نه فقط بر ضرورت شعار مرگ بر آمريكا تأكيد مي ورزيدند، بلكه نسبت به حركت ها و اقداماتي كه هدف آن حذف اين شعار باشد نيز به شدت نگران بوده و هشدار مي دادند. حضرت امام(ره) در وصيت نامه سياسي-الهي خويش هم از تأكيد بر ضرورت شعار مرگ بر آمريكا غفلت نفرموده اند"
بالاخره پاسدار حسین شریعتمداری سربازجو، صدور کیفرخواست رفسنجانی را فرموله کرده است واز وی خواسته است که هرچه زودتر با دستخط و مهر وامضای خودش ابراز ندامت وتوبه کند وسریع اینگونه از طریق صدا وسیمااعتراف کند و بگوید آنچه که در کتاب آمده و به وی نسبت داده شده است واقعیت ندارد. در غیر اینصورت قابل پذیرش نمی باشد:
آنچه به اختصار مورد اشاره قرار گرفت و فقط اندكي از بسيارهاست كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه امام راحل(ره)، بر ضرورت شعار مرگ بر آمريكا تأكيد داشته اند، تا آنجا كه در آخرين اثر باقيمانده از خويش، يعني وصيت نامه سياسي-الهي خود نيز بر اهميت و لزوم آن اصرار ورزيده اند. و اما، ضمن احترام به جناب آقاي هاشمي رفسنجاني كه بي ترديد از استوانه هاي انقلاب هستند، يادآوري نكته اي از وصيت نامه سياسي- الهي حضرت امام(ره) درباره آنچه به ايشان نسبت مي دهند، ضروري است. امام راحل(ره) مي فرمايند؛«... آنچه به من نسبت داده و يا مي شود مورد تصديق نيست، مگر آن كه صداي من يا خط من و امضاي من باشد، با تصديق كارشناسان، يا در سيماي جمهوري اسلامي چيزي گفته باشم.»با توجه به اين توصيه اكيد حضرت امام(ره) بديهي است آنچه آقاي هاشمي رفسنجاني در خاطرات خود ياد كرده اند قابل پذيرش نيست، چرا كه اولاً؛ با بيانات صريح حضرت امام و مواضع شناخته شده و مستند آن بزرگوار در تناقض آشكار است و ثانياً؛ آقاي هاشمي براي اثبات نظر خود، هيچيك از معيارهاي مورد اشاره در وصيت نامه سياسي-الهي حضرت امام(ره) را ارائه نكرده اند و بالاخره بايد به اين نتيجه منطقي رسيد كه جناب هاشمي رفسنجاني در برداشت خود از نظر حضرت امام(ره) دچار خطا شده اند و بي آن كه خود بخواهند يك نظر غيرواقعي را به امام راحل(ره) نسبت داده اند كه اين خطا، با توجه به شرايط اين روزها و نيز با توجه به دريافت روشن و مستند و تعريف شده اي كه مردم از ديدگاههاي حضرت امام(ره) دارند، قبل از آن كه براي ملت زيان آور باشد به شخصيت جناب هاشمي آسيب مي رساند و صدالبته تصحيح آن ضروري است:
در خاتمه اینکه اینگونه بهان آوردن و چنین از شیوه ی بازوئی با رفسنجانی برخورد کردن ووی را مورد استنطاقو بازجوئی قرار دادن به جز مواردی که در آغاز نوشتار به آن اشاره شد . دارای علل های دیگری می باشد که به بر کناری دو وزیر صنایع ونفت مربوط می باشد کهجزو تیول رفسنجانی بوده است . همچنین به درگیری ریشه ای در مجمع مصلحت چگونگی توزیع سهام عدالت می باشد که رفسنجانی و شرکای باند مافیائی دزد ار مؤتلفه وسایر دزدان رفی قافله وشریک دزد حاضر نمی شوند که از سهم خواهی خود عقب نشینی کنن وچشم طعمهاز واگذاری 1000 میلیار ددلار اموال و دارائی های دولتی به بخش خصوصی زیر وشش توزیع سهام عدالت پم به پوشند که سسپاه وبسیج برای تسلط آن خیز برداشته اند . همینطور علت اختلاف دیگر بر سر انتخاب ریاست مجمع خبرگان رهبری میان رفسنجانی و آخوند دزد ومتحجر انگلیسی مصباح یزدی می باشد و بالاخره اینکه به رقابت و تبلیغات خیمه شب بازی انتخاباتی مجلس هشتم نیز ارتباط دارد که در مجموع برای پیشبرد این اهدافاست که سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری با کردن تنظیم کردن یادداشت روز با پوزش از رفسنجانی ، کیفر خواستی برنامه ریزی شده است که با مطرح کردن سئوالات که جنبه ی بازجوئی و تفتیش عقاید دارد اهرم چماقی ساخته شود که برای حذف کردن رفسنجانی از صحنه ی رقابت هرچه بیشتر بی اعتبار شود.

هوشنگ – بهداد
شنبه 27 مرداد ماه سال 1386