"اعتراف به دخالت وباج گیری وبحران سازی در لبنان و عراق و فلسطین"

نقد وبررسی " حزب الله ، ديداري دوباره (يادداشت روز)" 86 روزنامه ی کیهان چهارشنبه 24 مرداد سال 1386

"اعتراف به دخالت وباج گیری وبحران سازی در لبنان و عراق و فلسطین"

پاسدار تئوریسین یادداشت روز نویس شده که خودش در سال گذشته در خط مقدم جبهه ی جنگ 33 روزه ی سپاه پاسداران با اسرائیل بود .البتهاین جنگ که به خاطر بحران ارجاع شدن پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی از سوس شورای حکام به شورای امنیت سازمان ملل بود که از طریق حزب الله لبنان دنبال شد وبهای بسیار سنگین برای عبور موقتی از بحران پرونده ی هسته ای ارجاع شده به شورای امنیت سازمان ملل را مردم ودولت وکشور لبنان به بهای ویران وسر زمین سوخته شده وبیش از 1000 کشته پرداخت . اکنون پاسدار یادداشت روز نویس شده دسن بر قلم برده واز سالروز این جنگ حزب الله در روز گذشته یاد کرده است . ولی معلوم نیست که چرا این پاسدار فراموش کرده است تا اینکه یادآوری کند وتوضیح دهد که چرا آن ادعاهای مضحک وکمدی که در با تیتر درشت خبری – تصویری در صحفه ی اول روزنامه ی پادگانی – اطلاعاتی – امنیتی کیهان بازتاب داده می شد که اسرائیل به زودی سرنگون می شود. اسرائیل تا سرنگونی فاصله ی چندانی ندارد . مکان های زرادخانه های هسته ای اسرائیل و همچنین تل آوید در تیر رس پرتاب موشک های دور برد جزب لله قرار دارند و تهدید می کرد که سانین این مناطق هرچه زودتر آنجا را ترک کنند و.... سپس زمان 3-4 ماهه برای این سرنگونی زمان تعیین شد . آنکاه تبدیل به ماگزیمم تا پایان سال میلادی 2006 یعنی سال گذشته تعیین شد . در صورتیکه همین یادداشت روز نویس بود که هرروز از خط اول این جنگ 33 روزه برای همکارش سرپاسدار بازجو حسین شریعتمداری گزارش مخابره می کرد و وی یز در یادداشت های روز خود حسابی پیرامون آن گرد وخاک بر پا می خواند و سپاه پاسداران نیز در کنار ارتش و بسیج و نیروی انتظامی هرروز در شهر واستانی همایش ورزمایش و مانور زمین وهوائی و آبی داشت وآزمایش های موشک های دوبرد ومیان برد داشت . از سوی دیگر حتی روزنامه ی شرق به خاطر اینکه در سرمقاله ی خود از تر دستی حزب الله لبنان گفته بود که چگونه با جنگی که میان حماس و اسرائیل در گرفته بود فرصت طلبانه دست به ربودن دو سرباز اسرائیلی زده بود. بیان این واقعیت از سوی سرمقاله نویس روزنامه ی شرق، موجب مورد خشم قرار گرفتن از طرف پاسدار حسین شریعتمداری سناریو وپرونده ساز واقع شد. خلاصه اینکه این انتقاد وپرونده سازی پاسدار حسین شریعتمداری توقیف کردن روزنامه ی شرق را فراهم کرد و درست مشابه ی همین شگرد و پرونده سازی کردن، مدتی پیش برای روزنامه ی هم میهن و دوباره توقیف شدن روزنامه ی شرق تکرار و انجام شد . در نهایت هردو تا روزنامه های دوم خردادی به تعطیلی کشانده شدند. اکنون نیز همین تجربه وداستان در مورد روزنامه ی اعتماد ملی کروبی دارد تعقیب می شود . بهرحال حاصل جنگ 33 روزه که رار بود منجر به سرنگونی اسرائیل شود . ولی پس از سپری شدن یک سال از این جنگ اکنون پاسدار یادداشت روز نویس دستآور مهم اینجنگ را اینگونه گزارش کرده است:

"-انتخابات ميان دوره اي مجلس لبنان و نتايج اين انتخابات تا حد زيادي فضاي آينده لبنان را شفاف كرد. در اين بين پيروزي يك عضو حزب آزاد ملي (متعلق به ميشل عون) بر امين جميل رئيس جمهور سابق لبنان در منطقه «متن» كه بيشترين حاميان او در اين نقطه قرار دارند"

بالاخره اینکه پاسدار یادداشت روز مدعیست که اگر چه جنگ 33 روزه حزب الله لبنان یا در حقیقت جنگ سپاه پاسداران با اسرائیل منجر به سر نگونی اسرائیل نشد .ولی موجب شده است که نقش نفوذ عربستان و فرانسه وآمریکا و مسیحیان حامی اینان در لبنان بسیار کاهش یابد ودر عوض موقعیت حزب الله لبنانحامی رژیم تروریستی آخوندی و سوریه تقویت شده است ونتیجه گرفته است در نهایت انتخاب رئیس جمهور آینده در لبنان جز آوانس وامتیاز دادن به حزب الله لبنان وبه بازی گرفتنش امکان ندارد . یعنی اینکه پذیرفته است که هدف از سرزمین سوخته کردن لبنان درست است که در درجه ی اول مربوط به حل کردن موقت ومقطعی بحران هسته ای شد. ولی هدف مهم تر دیگری این بود ه نفوذ وجا پا باز کردن رژیم تروریستی آخوندی از طریق حزب الله لبنان در لبنان تقویت شد و در مقابل موقعیت عربستان در لبنان تضعیف شد ه است. در صورتی که این کشور تلاش می کند تا پیشنهاد مذاکره ی صلح در خاورمیانه را دنبال کند که این پیشنهاد مذاکره ی صلح برای رزیم تروریستی سم مهلک وکشنده می باشد. زیرا که جلوی نفوذ و بحران آفرینی وجنگ افروزی اش در لبنان وخاورمیانه را سد می کند. به همین دلیل است که این روز ها دولت عربستان وعلمای روحانی وهابیون مورد تهدید واتهام واقع می شوند و ادعا می شود که این علمای وهابی فتوای تخریب اماکن مقدس شیعیان در عراق را صادر کرده اند . همچنین در انفجارات حرمین در سامرا دست داشته اند .خلاصه اینکه از طرف دیگر همین روزنامه ی جمهوری اسلامی دیروز فرافکنانه ادعا کرده بود که 75% عملیات تروریستی در عراق زیر سر نیروهای عربستانی در عراق می باشد. اما در پایان پاسدار یادداشت روز نویس ضمن اعتراف کردن شفاف که رژیم تروریستی آخوندی در کنار سوریه در امور داخلی لبنان دخالت گری می کند. همینطور همین چند روز پیش بود که شیخ حسن نصرالله تهدید کرده بود که اولاًهمه ی موشک هائی که سال گذشته در جنگ 33 روزه خود با اسرائیل را از دست بود جبران کرده است . البته نگفته چگونه و ازکجا؟ دوماً افزوده بود که حتی موشک های جدید ومدرنی در اختیار دارد که قادر است تل آویو پایتخت اسرائیل را مورد اصابت موشک های دور برد مدرن خود قرار دهد. به دلیل همین اعترافات مستند می باشد که مقامات فرانسه وانگلیس و آمریکا رژیم های سوریه و ولی فقیه جماران را به ارسال سلاح به حزب الله لبنان متهم کرده اند وافزودند که اینان را رعایت قطعنامه شماره 1071 سازمان ملل در لبنان را نقض کرده اند که پاسدار یادداشت روز نویس گزارش آن را چنین بازتاب داده است:

"- مخالفان بين المللي، منطقه اي و داخلي حزب الله طي هفته هاي گذشته، پس از آنكه سيدحسن نصرالله اعلام كرد: «مي توانيم همه مرزهاي اسرائيل را زير آتش بگيريم»، در صدد برآمدند در ذيل عنوان «كميته نظارت بر اجراي قطعنامه 1071» راه تازه اي براي اعمال فشار سياسي بر حزب الله بيابند. براين اساس پيش نويس يك گزارش توسط نمايندگان آمريكا، انگليس و فرانسه تهيه شد كه در آن همزمان حزب الله لبنان و رهبر آن، سوريه و ايران متهم به نقض مفاد قطعنامه مزبور در زمينه انتقال سلاح شده بودند ولي در هنگام بحث از آن در شوراي امنيت-با نگاه به واقعيات لبنان- ناچار شدند نام ايران و سيدحسن نصرالله را از بيانيه حذف كنند و از تكرار واژه حزب الله در آن پرهيز كرده و به يك بار اكتفا كردند، در همان حال همزمان نام اسرائيل نيز بعنوان ناقض قطعنامه فوق در بيانيه ذكر گرديد. هر چند در اين بيانيه بر لزوم كنترل مرز سوريه توسط نيروهاي سازمان ملل تأكيد شده است ولي همه مي دانند كه نيروهاي يونيفل در جنوب لبنان هم -با وجود استقرار حدود 8 هزار نفر از آنان- قادر به كنترل امنيتي منطقه نبوده اند. طبعاً اين ها نمي توانند مرز طولاني سوريه كه توسط صدها راه فرعي و اصلي به لبنان وصل مي شود را كنترل كنند. بيانيه شوراي امنيت تنها مي تواند با هدف ايجاد فشار رواني عليه حزب الله- و در تداوم قطعنامه اين شورا در مورد تشكيل دادگاه حريري- صادر شده باشد كه مردم لبنان در انتخابات ميان دوره اي پاسخ آن را دادند از اين رو بيانيه ياد شده پژواك چنداني در لبنان و خارج از آن پيدا نكرد و حتي بسياري از كارشناس ها از صدور آن باخبر نشدند!اينك در اولين سالگرد پيروزي حزب الله لبنان بر «ائتلاف آمريكايي، اسرائيلي، اروپايي و عربي»، نيروهاي مقاومت بي هراس از توطئه ها سرگرم بازسازي لبنان هستند و با وجود سختي هاي يكسال اخير، هيچ لبناني اي در عظمت پيروزي خود بر دشمنان ترديد ندارد و اينك اين دشمنان مقاومت هستند كه هراسان از آينده خويش مي باشند."

درخاتمه اینکه اگر اعترافاتی که پاسدار یادداشت روزنویس در این یادداشت روز خود در مورد لبنان کرده است و از حزب الله و نقش آن در بحران سازی لبنان دفاع کرده است و اذعان به دخالت گری رژیم تروریستی آخوندی در امورداخلی لبنان کرده ، در نظر گرفته شود و اگر این یادداشت روز در کنار سرمقاله همین امروز روزنامه ی جمهوری اسلامی گذاشته شود که سر مقاله نویس همین نقش مشابه ی شیخ حسن نصرالله وحزب الله را برای اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت اسلام نوار غزه و جنبش اسلامی حماس قائل شده است. یعنی اینکه اعتراف آشکار به حضور ودخالت گری رژیم تروریستی آخوندی در امور داخلی فلسطین وبحران وجنگ افروزی در آنجا شده است و اگر چنانچه این دو مورد اعتراف آشکار به دخالت گری در کنار فراخوان ولی فقیه گذاشته شود که هفته ی گذشته نوری المالی نخست زیر دست نشانده ی خود در عراق را به تهران وجماران فراخواند و این نخست وزیر دست نشانده از ولی فقیه به عنوان امام خود نام برد واز این دیدار به عنوان دیدار تاریخی یاد کرده است . سپس آن اتهاماتی که پاسدار ملجیک وگماشته احمدی نژاد در کنار نخست وزیر دست نشانده اش نسبت به مقامات آمریکائی وحتی مخالفین ایران مستقر در بغداد اتخاذ کردند مورد توجه کامل واقع شود. بنابراین دیگر هیچگونه شک وشبهه ای باقی نمی گذارد که عامل اصلی بحران وناامن سازی و خشونت گرائی وجنگ افروزی و بی ثباتی در عراق و لبنان وفلسطین وحتی افغانستان رژیم تروریستی آخوندی می باشد که دیگر نه هرگونه اامه ی سیاست خائنانه ی مذاکره ومماشات با چنین رژیم آشوب طلب وجنگ افروز وبحران ساز ویاغی بین المللی مشروعیت واعتبار ندارد و قانونی نمی باشد ، بلکه می بایست با تلاش فراوان و کوشش گسترده و با اسفاده از همه ابزار های مشروع و قانونی در سازمان ملل و هر نوع ابزار و اهرم تبلیغی و فشار سران این رژیم تروریستی و ضد بشری را وادارشان کرد تا که دستان خون چکان وتوطئه گر و تفرقه افکنانه اشان دا عراق و فلسطین ولبنان را قطع نمود. البته در درجه ی اول باید که بی درنگ و سریع نخست وزیر دست نشانده نوری المالکی در عراق تعویض گردد و یک دولت سکولار جایگزین آن گردد . زیرا که کانون ومرکز اصلی تهدید وبحران سازی و صدور بنیاد گرائی و تروریسم به خاورمیانه عراق می باشد.

هوشنگ- بهداد

چهارشنبه 24 مرداد سال 1386