چرا تهدید به ناامن سازی های بیشتر در آینده حواله داده شده ؟یادداشت روز14 مرداد

كشورهاي منطقه عصاي زير بغل اسرائيل (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان شنبه 14 مرداد ماه سال 1386
" چرا وعده ی تهدید به ناامن سازی های بیشتر در آینده حواله داده شده است؟"
گرچه با تأخیر ولی بالاخره پاسدار یادداشت روز نویس حسین شریعتمداری متوجه شده است که مأموریت دو وزیر دفاع و امورخارجه ی آمریکا به کشورهای عربی به جز فروش تسلیحات نظامی، هدف مهمتر دیگری نیز دنبال می شود که همانا ایجاد اتحاد پیرامون خطریست که از سوی رژیم تروریستی آخوندی منطقه را تهدید می کند. زیرا که این خطر فقط منحصر به سیاست دخالت گری در امور داخلی عراق و افغانستان وفلسطین ولبنان نمی باشد و به تهدید نابودی اسرائیل منتهی نمی شود، بلکه سایر سایر کشورها از حمله عربستان وبحرین واردن ومصر و... را نیز تهدید می کند .برای اینکه آهنگ پیش درآمد آن را اخیراً سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری بطور آشکارا با ادعای مالکیت بحرین و باز پس گیری و ملحق شدن به ایران کوک کرد و آن را به صدا در آورد. پس از آن به غیر از تهدید مطبوعات وابسته به ولی فقیه و تقاضای قیام مسلمانان سنی و شیعی علیه ی علمای سنی وهابی در عربستان سعودی ، به موازات آن فتوای تهدید جدی عربستان از سوی آخوند صافی گلپایگانی نماینده ی ولی فقیه صادر شد. همچنین اصرار بر دسترسی به سلاح هسته ای که مقامات مسئول هسته ای رژیم تروریستی آخندی می کنند . اینگونه موضع گیری ها تبدیل به معضل جدی و اساسی نه برای منطقه که تهدیدی برای به خطر انداختن صلح و امنیت جهانی شده ا ست. همینطور کار شکنی های مداومی می باشد که در راستای پیشبرد پیشنهاد مذاکره ی صلح در خاورمیانه می شود د که اگر چنانچه تلاش نشود که یک اتحاد گسترده در خاورمیانه برای مهار کردن این غول خارج شده از شیشه شود ممکن است که در آینده ی نه چندان دور همه چیز را این غول وحشی وویرانگر خرد وداغان کند. بنابراین اکنون پاسدار یادداشت روز نویس شیر فهم شده است که مأموریت وهدف اصلی دو وزیر آمریکائی به منطقه پیگیری همین هدف می باشد که مجبور به قلمفرسائی کردن وتحلیل دادن در این مورد شده است البته از منظر خودش از خطر بالقوه بودن رژیم بربرمنش و مهار ناپذیر ویاغی بین المللی آخوندی علیه ی دیگران کرده است . همچنین پاسدار یادداشت روز نویس برای اینکه قدرت نمائی کرده باشد و هدف اصلی و نهائی سپاه پاسداران را بیان کرده باشد که آمریکا باید از عراق خارج شود تا که نه اینکه بطور دربست عراق اشغال و ضمیمه ی حاکمیت ولایت فقیه در آید و بر زیر فرمان ام القرای اسلام در جماران قرار به گیرد و عراق تبدیل به سرپل ومرکز صدور تروریسم وبنیادگرائی به خاورمیانه گردد و به مرکز ثقل باج خواهی در راستای تعقیب دسترسی به سلاح هسته ای مبدل شود . اما یادداشت روز نویس غاففل ازآنست که اینگونه ادعای قدرت نمائی کردن ناخواسته منجر به اعترافی شده است که بطور آشکارا اذعان کرده است رژیم تروریستی آخوندی در عراق و فلسطین ولبنان حضور دارد وعامل اصلی بحران وناامن سازی در عراق و لبنان وفلسطین می باشد که توضیح این اعتراف را یادداشت روز نویس چنین بیان و تشریح کرده است :
"از يك سو روابط آمريكا با اين دو كشور- خصوصا عربستان- در يك سال گذشته در وضعيت بحراني گرفتار آمده بود چرا كه آنها بزرگترين حاميان گروه هاي عربي هستند كه اكنون بر همگان معلوم شده بخش بزرگي از عمليات هاي تروريستي در عراق زير سر آنهاست. آمريكا تداوم اين روند را خوش نمي دارد نه به اين دليل كه خواهان حمايت از دولت نوري مالكي است بل از اين رو كه فكر مي كند اين اقدامات حمله به عراق را بدل به پروژه اي شكست خورده كرده و اگر آمريكا بخواهد برنامه اصلي خود را كه خروج از عراق تا سال 2008 است عملي كند، چاره اي جز ايجاد نوعي ثبات در عراق ندارد. آمريكا از عربستان و مصر مي خواهد كمك كنند تا بتواند به نحو آبرومندانه اي از عراق خارج شود. از سوي ديگر اما آمريكا تلاش هاي وسيعي را آغاز كرده تا عصايي زير بغل اسراييل بگذارد و كمر خم شده آن در اثر شكست در نبرد سال گذشته با حزب الله را از راه احياي نوعي از روند صلح اندكي صاف كند. آغاز چنين روندي قبل از هر چيز در گرو آن است كه كشورهاي منطقه بپذيرند بر سر ميز نشستن با اسراييل ارزشش را دارد و به علاوه مطمئن باشند اسراييل اين بار آماده خواهد بود با انعطاف پذيري بيشتري در مقابل رقباي منطقه اي خود بنشيند."
دردنباله یاداشت روز نویس اعتراف کرده است که دلیل اجرای طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی چیست که با تهاجم و سرکوبگری و ضرب و شتم جوانان با اتهام مبارزه با بی حجابی و فساد اخلاقی و اجتماعی شروع شده وبا بگیر وبند ها واعدام و شلاق و دار زدن در مکان های عمومی ادامه یافته است که به خاطر ایجاد فضای رعب ووحشت وخفقان در جامعه است که همچنین سنگسار کردن نیز ضمیمه اشده است چیست؟ همینطور لو داده است که دلیل سهمیه بندی کردن بنزین در راستای کدام آماده سازی از قبل بوده است که اکنون به دلایل آن چنین اعتراف شده است:
"جمهوري اسلامي از مدت ها قبل با علم به اينكه «پيشرفت و قدرتمندشدن هزينه دارد» خود را براي فشارهايي بسيار بزرگتر از اين و در عين حال پاسخ هايي بسيار قدرتمندتر از آنچه تصور مي شود آماده ساخته است"
در خاتمه اینکه بالاخره پاسدار یادداشت روز نویس اکنون که بیشتر متوجه شده است که دلیل و اهداف سفر وزیر امورخارجه و دفاع آمریکا به منطقه چیست و چون نیاز به تأمل وتفکر و سناریو سازی های بیشتر دارد، بنابراین در پایان پاسخ تهدید آمیز خود را حواله به آینده داده است و در مورد این تهدید ناامن سازی و مشلات عواقب آن گفته است : راحي ضد ايراني آمريكا در منطقه مشكلات بسيار عميق تر ديگري هم دارد كه بحث درباره آنها را به مجالي ديگر وا مي گذاريم. یعنی اینکه اقرار کرده که قرار است که عملیات تروریستی جدیدی برای خنثی سازی این اهداف آمریکا ورهبران کشورهای عربی تدارک دیده شود. خلاصه اینکه اگر هرچه زودتر تصمیم قاطع و جدی علیه ی این رژیم یاغی بین المللی اتخاذ نشود و بطور اصولی و سریع دایره ی نفوذش در عراق قطع نگردد . یعنی دولت دست نشانده ی نوری المالکی تغییر نکند و یک دوت دمکرات وسکولار جایگزین آن نگردد همانگونه که در گذشته هشدار داده شده بود با باتلاق سازی های مشابه عراق کشورهای خاورمیانه مواجه خواهد شد . صد البته که شعاع این بحران سازی فقط منحصر به خاورمیانه نخواهد ماند و ترکش آن به سراسر جهان اصابت خواهد کرد ودامنه ی بی ثباتی وناامنی ودر خطر بودن صلح جهانی بسط پیدا می کند.

هوشنگ – بهداد
شنبه 14 مرداد ماه سال 1386