پیروزی اسلامگرایان درترکیه قراراست سرپل پرش سناریوسازان رژیم تروریستی شود15 مردا


نقد وبررسی " سرنوشت مشترك 2 پروژه (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دوشنبه 15 مداد ماه سال 1386
"پیروزی اسلامگرایان در ترکیه قرار است سرپل پرش سناریوسازان رژیم تروریستی شود."
باید باشند کسانیکه بدانند معنی این ضرب المثل چیست که گفته می شود رطب خورده کی منع رطب کند . یعنی اینکه کسیکه خودش خرنما می می خورد نمی تواند فتوا دد که خرما بد است وآن را نه خورید. اکنون داستان این پاسدار یاددشتروزنویس شده می باشد که زمان خیلی طولانی که از زمان تبلیغات پاسدار غلامک سپاه پاسدار و گمشته ی دست نشانده ی ولی فقیه احمدی نژاد سپری شده است شامل مرور زمان شده است که از اذهان مردم ایران و به خصوص محرومان خاطرات قول دادن های بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان بیرون رفته است که اکنون یادداشت روز سینه چاک و مبلغ ومدافع پاسدار احمدی نژاد اکنون چنین باخود فراموشی کردن دست به خود زنی زده اس ودر ابتدای ادداشت روز خود اینگونه به مناسبت سالگرد انقلاب مشروعیت از آیت الله شیخ الشریعه اصفهانی نقل قول کرده است :
"نان خود به سفره مردم خوردن، به نعمت خويش منت از ديگري بردن، خانه همسايه سوختن و چراغ اجانب برافروختن، و جامه خويش دريدن و كلاه بيگانه دوختن، نه كار عقلاست»"
بچه مرشد ومداح یادداشت روز نویس شده پس از مداحی ومرشدگی کرد در مورد انقلاب مشروعیت و پرداختن به تاریخچه ی این پروسه در ایران وترکیه اشاره کرده است تا اینکه به نتیجه ی دلخواه خود یعنی سکولاریسم رسیده است که البته مرتبط با برنده شدن اسلام گرایان در ترکیه و مخاطبان داخلی رقیب شست خورده اصلا طبان داخلی می باشد که اینونه در مور آن توضیح داده است :
"امروز يكصد سال پس از آن انقلاب ها و حدود 85 سال پس از روي كار آمدن ژنرال ها و نظاميان لائيك كه مانند موجوداتي افسارگسيخته و هار به جان قدرت وسياست و فرهنگ ايران و تركيه- دو كشور مسلمان - افتادند، در چنته قدرت هاي استعماري غرب چه مانده است؟ غرب استيلاطلب و پيشاهنگ آن آمريكا، امروز با چه فرايندي در قطب هاي قدرت اسلامي مواجه است كه مجبور مي شود طرح خاورميانه جديد را به رنگ و لعاب ترويج دموكراسي در منطقه بيالايد و ضمانت آن را بمب و موشك قراردهد؟ يكصدسال پس از آن كودتاي مخملين فرهنگي، آيا قدرت هاي غربي در نقطه قابل اتكايي ايستاده اند كه مي خواهند روند روبه رشد و دومينووار پيروزي و روي كار آمدن اسلامگرايان در جاي جاي خاورميانه -از عراق تا لبنان و از فلسطين تا تركيه- را با فروش ده ها ميليارد دلار تسليحات به رژيم هاي مرتجع و چنگ و دندان نشان دادن به مردم منطقه پاسخ دهند؟ آيا تحركات اخير، لااقل يكصد سال عقبگرد و عقب نشيني استعمارگران غربي و دستگاه پيچيده اطلاعاتي-امنيتي آنها نيست؟"
یادداشت روز نویس در دنباله یادداشت روز خود، نه اینکه از برنده شدن اسلامگرایان در ترکیه دفاع کرده است و آن چماق علیه ملی گرائی و سکولارلیسم ساخته است وبر فرق رقیب شکست خورده کوبیده است . در صورتیکه در نقد بخش اول یادداشت روز توضیح داده شده بود که از اساس مدل اسلام گرائی ترکیه با آنچه تحجر گرایان و خرافه پرستان حاک بر ایران از آن دفاع می کنند فرق دارد . زیرا که عملکرد باند مافیائی حاکم بایران نتیجه و عصاره ی اندیشه وتفکرشان در عملکرد طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی خلاصه شده است که تؤام ب ضرب و شتم های اجتماعی وبگیر وبه بندهای خیابانی وبرپائی بساط دار زدن ها با چوب و چارپایه و جراتقال ها واعدام وشلاق زدن وسنگسار کردن ها در معابر عمومی یا در زندان ها همراه می باشد . از سوی دیگر یادداشت روز نویس بطور آشکارا اعتراف در دخالت گری در امورد اخلی عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان و ترکیه و... کرده است یعنی اینکه اهداف و ماهیت تروریستی یا صدور بنیادگرائی و تروریسم چنین به وضوع عیان کرده است
"مگر قرار نبود ناسيوناليسم لائيك و سكولار در ممالكي چون ايران و تركيه و مصر به رقابت با اسلام و اسلام خواهي برخيزد؟ مگر نبايد شعار جمهوري خواهي و دموكراسي، چماقي مي شد براي انهدام خاستگاه اسلامي قدرت در ميان ممالك اسلامي؟ امروز آيا جز اين است كه ملي گرايي و دموكراسي در تك تك اين ممالك و با جوهره اسلامگرايي دست به دست هم داده تا در هر جا اندك رخنه و گشايشي در صفوف جبهه اجنبي پيدا شد، اين شكاف ها را عميق تر كند و قدرت هاي وابسته را به زير كشد؟ مگر در ايران خودمان و در عراق و فلسطين چنين نشد و در لبنان و تركيه پيش بيني هاي مشابهي نمي شود؟ آيا جبهه اسلامگرايان در وسعت خاورميانه با ذكاوت و بيداري تمام و ايمان و استواري و جلب همدلي ملت ها، به براندازي نرم و تاراندن دست نشاندگان قدرت هاي زورگو روي آورده اند؟ چگونه است كه 85 سال پس از اختناق و استبداد ژنرال هاي ميراث دار آتاتورك، حزبي در انتخابات تركيه روي كار مي آيد كه رهبر آن رجب طيب اردوغان چندي قبل تر فقط به خاطر خواندن شعري كه مضموني مذهبي داشت و خلاف هاي سنت سكولاريسم تلقي مي شد، به زندان افتاده بود.در ماجراي اخير ژنرال ها نگذاشتند عبدالله گل وزيرخارجه فعلي با رهي مجلس، رئيس جمهور شود چون او همسري محجبه داشت"
پاسدار یادداشت روز نویس با حامیان سکولاریسم به همان شیوه ی توهین آمیز وتحقیر کننده ی ای برخورد کرده است که با رقبای شکست خورده ی اصلاح لبان داخلی برخورد شده است که برایشان نه زمانی دور شوی شوی تلویزیونی دمکراسی و براندازی مخملین تهیه وتنظیم و تدارک و پخش شد ودر دنباله ی ضمیمه شده ی خانه های عنکبوتی اسامی دیگری به آن افزوده شد که اکنون هردو حامیان سکولاریسم در ایران وترکیه چنین مورد فحاشی وتوهین واهانت وحقارت قرار گرفته اند:
"اتفاق تركيه اگر رفراندوم اسلام و حجاب بود، رفراندوم عليه تحقير هم بود؛ همان اتفاقي كه در ايران و انقلاب اسلامي آن پديد آمد. تركيه لائيك اگرچه به استخدام ناتو درآمده و سرويس هاي ويژه بي شماري به آمريكا و اروپا داده بود، اما همچنان تحقير مي شد و پشت دروازه هاي اتحاديه اروپا باقي مانده بود. اروپا حاضر نشد همين دولت نظامي وفادار را وارد جرگه خود كند چون عارش مي آمد و علي الاصول ارباب و نوكر، در يك عمارت سكني نمي گزينند و سر يك سفره نمي نشينند. پس مردم مسلمان و غيور تركيه حق داشتند كه از خود بپرسند دراين فرايند سكولاريسم و تجدد لائيك چه گيرشان آمده؟ دينشان محفوظ مانده؟ يا عزتشان حفظ شده؟ يا حريم خصوصي آنها-مثلاً در امر حجاب- مورد حرمت واقع شده است؟ يا حداقل هاي آزادي را در حد حفظ حجاب حائز شده اند؟ آنها مي ديدند كه ماجرا همان ماجراي «چراغ اجانب برافروختن، جامه خويش دريدن و كلاه بيگانه دوختن است»."
درخامه اینکه پاسدار یادداشت روز نویس بازهم بیشتراعتراف کرده است که سیاست صدور تروریسم وبنیاد گرائی به سایر کشور ها فرارسیده است که از طریق شیوه ی سیاست دخالت گری در امور داخلی سایر کشورهاست که تأکید کرده همچنان ادامه خواهد داشت و حتی ادعا کرده است که این سیاست که اکنون در عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان آزمایش شده بود اکنون با پیروز شدن اسلام گرایان ترکیه، نوب به این کشور رسیده است تا که برای بحران وسناریو سازان حاکم بر ایران تبدیل به سرپل جدید صدور بحران وبنیادگرائی شود . برای همین یادداشت روز نویس سناریو ساز تلاش کرده است در این کشور جا پا برای رزیم تروریستی آخوندی باز کند . بنابراین اینگونه نوید داده است که نوبت دیگران رسیده که سوژه ی تهاجمی برای رژیم است که این چنین بصورت پرسش سئوال کرده است " آيا اين اتفاق در عراق و تركيه و مصر و لبنان و اردن و عربستان قابل تكرار نيست ؟" و نوید آن را داده است که مفهومی جز ادامه ی سیاست بحران سازی و صدور بنیادگرائی با تروریسم در راستای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد که اخطار جدی به مخاطبان اروپائی و آمریکائی حامیان سیاست خائنانه ی مذاکره ومماشات ی باشد که اگر چنانچه بیش از این به این سیاست ادامه داده شود چشم انداز بسیار تیره وتار وخطرناکی در پیش روی خود دارند که نه فقط منحصر به خاورمیانه ، که ادامه ی ترکش آن تا بغل گوشتان در اروپا و آمریکا ادمه خواهد یافت .

هوشنگ - بهداد
دوشنبه 15 مداد ماه سال 1386