اعتراف به بحران سازی درعراق وافغانستان وفلسطین ولبنان به عنوان پیروزی13 مرداد


نقد وبررسی " آمريكا; تلاش مذبوحانه " روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 13 مرداد ماه سال 1386
"اعتراف به بحران سازی در عراق و افغانستان وفلسطین ولبنان به عنوان پیروزی"
مگر گفته نمی شود هرکه طاووس خواهد باید جور هندوستان کشد ؟ یا مگراصطلاحی نیست که گفته می شود نمی شود در کشتی نشست و با ناخدا مبارزه کرد؟ ویا اینکه توقع داشت که درون دریا رفت ومعجزه آسا خیس و تر نشد . اکنون سران رژیم تروریستی آخوندی از یک سو به استقبال مذاکره با سفیر آمریکا به عراق می روند وامید دارند که تا سطح مقامات بالاتر ادامه یابد. از طرف دیگر چراادعا شده است که بیش از 28 سال است که این رژیم بربرمنش وتاریک اندیش قرون وسطائی دارد با شیطان بزرگ آمریکا مبارزه می کند و شعار این مبارزه کردن گوش فلک را کر کرده است؟ البته که این مبارزه از اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 در تهران شروع شده است . ولی با نادیده گرفتن دیدار پنهانی رفسنجانی با مک فارلین نماینده ی ویژه ی ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا که در تابستان سال 65 درتهران انجام شد . همچنین فراموش با کردن همکاری کردن در اشغال نظامی افغانستان وعراق و تقاضای بمباران هوائی نمودن قرارگاه های نظامی مجاهدین در عراق و خلع سلاح کردن شان وگذاشتن نام اینان در لیست گروه و سازمان های تروریستی ، همینطور نعله وارونه زدن و طلبکاری واعتراف کردن رفسنجانی در خطبه ی نماز جمعه تهران که نظامیان آمریکائی در عراق را تهدید کرد وگفت که هم عراق را برای آمریکائیان باتلاق می کند . هم اینکه عراق را تبدیل به ویتنام دیگری برایش خواهد کرد و خلاصه از و یتننامیزه کردن عراق برای نظامیان آمریکا گفت و اکنون چپ و راست خبرهای کشته شدن نظامیان آمریکائی در عراق با تصاویر در صحفات اول مطبوعات وابسته به باند ولی فقیه بازتاب داده می شود . از جمله اینکه در صحفه ی اول امروز روزنامه ی جمهوری اسلامی خبر از کشته ومجروح شدن 22 نظامی آمریکائی در عراق گزارش داده شده است. البته که بازداشت 5 پاسدار اعزامی سپاه قدس در اربیل عراق وکشف انتقال بمب های ضد تانک کنار جاده ای و کنترل از راه دور از ایران به عراق که تا کنون منجر به کشته شدن تعداد زیادی از سربازان آمریکائی شده است و با وجود دعوا ونزاع اصلی که میان دو کشور بر سر پروژه ی هسته ای می باشد. در مجموع جالب است که اکنون سرمقاله نویس پیرامون دو لایحه ی اخیر کنگره ی آمریکا موضع گیری کرده است که یکی از این دو لایحه مربوط به لایحه تعداد 408 نفر ازاعضای کنگره ی آمریکا مبنی بر تصویب پاداش دادن به خروج سرمایه گذاری شرکت ها ودولت هاست که اشاره به تصویب تحریم های بالاتر از 20 میلیون دلاری قراردادهای شرکت ودولت ها در زمینه ی تکنولوژی و پتروشیمی وهسته ای می باشد. بالاخره در دنباله ی سرمقاله نویس چنین در مورد نتایج و تصمیمات و پیشنهادات دولتمردان واعضای کنگره ی آمریکا در ارتباط با لایحه جدید نظر داده است:
"علاوه بر اين مجلس نمايندگان آمريكا لايحه جداگانه اي را با 415 راي موافق در برابر 11 راي منفي به تصويب رساند كه براساس آن تحريم هاي كنوني عليه ايران شامل معاملات با صنايع پتروشيمي و گاز طبيعي نيز خواهد شد و شركت هاي اعتباري بيمه گذاران و ساير موسسات مالي به خاطر سرمايه گذاري در صنايع انرژي ايران مشمول تحريم خواهند شد. اظهارات نمايندگان پيشنهاد دهنده لايحه ضد ايراني مجلس نمايندگان آمريكا نشان ميدهد هدف آنها از اين اقدام تحت فشار قرار دادن جمهوري اسلامي ايران به منظور وادار ساختن مسئولان نظام به عقب نشيني در زمينه فناوري هسته اي امتياز دادن در عراق و كوتاه آمدن در مسائل فلسطين است . تعدادي از نمايندگان مجلس آمريكا خارج از مجاري رسمي اين خواسته ها را به گوش مسئولان ايراني رسانده و با بيان هاي مختلف و متنوع بر اين نكته تاكيد كرده اند كه اگر نظام جمهوري اسلامي دست از آرمان فلسطين بردارد در عراق به آمريكا امتياز بدهد و از فناوري هسته اي نيز چشم پوشي كند آمريكا آمادگي دارد از اجراي تحريم ها فشار آوردن به آژانس انرژي اتمي براي در تنگنا قرار دادن ايران و حتي تبليغات عليه ايران دست بردارد. "
در ادامه سرمقاله نویس نه اینکه به تاریخچه ای از تنش ها و اختلافات و طرح ها وبرنامه های آمریکا علیه ی رژیم تروریستی آخوندی اشاره کرده است و نه اینکه درست بر خلاف همکاری کردن سران رژیم تروریستی آخوندی با آمریکا وانگلیس در اشغال نظامی افغانستان وعراق نطر داده ، بلکه مدعی شده است که هدف از اشغال نظامی این دو کشور فشار برروی رژیم تروریستی آخوندی بوده است، ودر ادامه پیشنهادات حاصل جمع بندی شده از دو لایحه ی جدید مجلس نمایندگان آمریکا که خود مطرح کرده را رد کرده ا و اعتراف آشکار کرده است که نه رژیم تروریستی آخوندی با سپاه پاسداران در عراق و فلسطین ولبان حضور دارد وعامل اصلی بحران وباتلاق سازی ها می باشد، بلکه حتی حاضر نیست ویا بهتراست گفته شود اجازه نخواهد داد که بحران در عراق و فلسطین ولبنان حل وفصل گردد . زیرا که اگر به پذیرد ، آنگاه دیگر نمی تواند ادعای شکست آمریکا در عراق و در باتلاق فرورفتن آمریکا کند و اینگونه از پیروزی رژیم تروریستی آخوندی و شکست های های آمریکا در افغنستان و لبنان وفلسطین بگوید که مکمل فرور فتن در بحران عراق است :
از جمله اقداماتي د كه آمريكائي ها در طول 28 سال گذشته عليه جمهوري اسلامي ايران مرتكب شدند و عليرغم سرمايه گذاري هاي گسترده اي كه براي نتيجه بخش نمودن اين توطئه ها بعمل آوردند راه به جائي نبردند. از لشكركشي به افغانستان و عراق نيز آمريكائي ها اهداف روشني عليه جمهوري اسلامي ايران داشتند كه مرعوب ساختن مسئولان ايراني ناامن كردن ايران و تحريكات قومي از جمله آنها بود اما در اين عرصه نيز نه تنها چيزي بدست نياوردند بلكه زيان هاي بزرگي كردند. آمريكا اكنون در باتلاق عراق دست و پا مي زند در افغانستان دچار مشكلات زيادي است در لبنان با كابوس شكست مفتضحانه رژيم صهيونيستي در برابر حزب الله قرار دارد در فلسطين اشغالي حاكمان غاصب اكنون در ضعيف ترين موقعيت ممكن در طول 60 سال عمر ننگين رژيم اشغالگر قرار دارند و از همه مهمتر اينكه سران كشورهاي عربي وابسته به آمريكا احساس مي كنند آمريكا ديگر يال و كوپال گذشته را ندارد و همان « شير بي يال و دم و اشكم » است كه قبلا فقط در تصورها ميگنجيد اما اكنون به واقعيت پيوسته است . شكست هاي پياپي آمريكا در منطقه بويژه در عراق و جنگ 33 روزه لبنان روحيه مهره هاي وابسته به آمريكا در منطقه را بشدت تضعيف كرده و ملت هاي منطقه را به پيروزي بر قدرتهاي شيطاني و مهره هاي وابسته به آنها اميدوار ساخته است "
درپایان سرمقاله نویس بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به دلیل اجرای مراحل گوناگون سرکوبگری نیروی انتظامی در جامعه کند وبگوید که راه اندازی موج جدید ورو به گسترش دار زدن واعدام های خیابانی در سراسر ایران ناشی از چیست ؟ ولی در عوض بطور وارونه اینگونه ادعای کمیک در مورد الهی مردمی و قدرتمند بودن رژیم جهل و جنایت وجنگ وخرافه پرست ومتحجر وغارتگر آخوندی کرده وگفته است:
"اين واقعيت ها روز به روز موفقيت ايران را درخشان تر نموده بر قدرت نظام جمهوري اسلامي افزوده و نفوذ اين نظام الهي و مردمي را در ميان ملت ها عميق و وسيع تر ساخته است . آمريكا اكنون در منطقه با چنين وضعيتي مواجه است و ميداند كه جمهوري اسلامي ايران در چنين موقعيت ممتازي قرار دارد. با توجه به اين واقعيت ها همه ترفندهاي آمريكا محكوم به شكست هستند و اقداماتي از قبيل تصويب لايحه ضد ايراني در كنگره آمريكا هيچ چيز جز تلاش مذبوحانه نخواهد بود.
درخاتمه اینکه بدفعات توضیح داده شده و تکرار گشته است که دولتمردان وسیاستمداران آمریکائی با وجود اینکه هزینه های بسیار سنگین مادی وانسانی در مورد شکست سیاست های خوش باورانه ی گذشته ی خود نسبت به رژیم تروریستی آخوندی را پرداخت کرده اند که معمولاً از طریق دریافت توصیه ها و رهنمود ها وپیشنهادات واسطه ها ولابی های فرصت طلب ودارای منافع دوطرف اعمال وتحمیل شده است و با وجود اینکه طبق اعترافی که سرمقاله نویس نموده است که گفته آمریکائیان در 28 سال گذشته تجربیات زیادی در مورد شکست ها و ناکامی ها طرح های خود دارند وبا آن مواجه بوده اند . ولی معلوم نیست که چرا هنوز دل از چشم دوختن به ادامه ی اینگونه سیاست خائنانه ی مذاکره ومماشات گری با رژیم تروریستی آخوندی نکنده اند. همانگونه که سئوال است برای چه هنوز بر ماندن نام سازمان مجاهدین در لیست وگروه های تروریستی اصرار می ورزند ؟ در صورتیکه اگر مقامات سیاسی و نظامی آمریکائی دچار اشتباه محاسبه ی اشغال نظامی عراق نمی شدند وبدتر ازآن اگر قرارگاه های نظامی مجاهدین در عراق را بمباران هوائی و آنان را خلع سلاح نمی کردند و بسیار بدتر نام شان را در لیست گروه و سازمان های تروریستی نمی گچانیدند که متأسفانه از سوی سران رژیم تروریستی آخوندی پیشنهاد شده بود، مطمئئاً نه کار به اینجا کشانیده می شد که عراق در باتلاق فرو رود و خاورمیانه دچار بحران والتهاب گردد و نه سرمقاله نویس اینگونه می توانست کرکری ورجز خوانی کند، بلکه زود تر از این حرف ها رژیم تروریستی آخوندی به پایان راه و مأموریت خود رسیده بود. اما فراموش نشود که گفته می شود آزموده را آزمودن خطاست و ضرراز هر کجا که جلویش گرفته شود بازهم منفعت است. بنابراین می بایست که سیاست مردان آمریکائی تا دیر نشده و رژیم دسترسی به سلاح هسته ای نیافته است خیلی زود جبران اشتباهات گذشتهی خود شان را بکنند و بدون درنگ با پایان دادن به سیاست مذاکره ومماشات و با خارج کردن نام مجاهدین رااز لیست سیاه خارج کنند و پشتیبانی کردن از راه حل سوم پیشنهاد خانم مریم رجوی ، راه تغییرات دمکراتیک در ایران را فراهم وهموار سازند که نیاز به تهاجم نظامی نباشد .

هوشنگ – بهداد
شنبه 13 مرداد ماه سال 1386